../images/Emo53.gif לא מניע../images/Emo70.gif מקרה שהיה כך היה,
ערב כיפור רכבתי ירושליימה להורים. נשארו 10 ק"מ עד לסוף מיכל הדלק, ולכן עצרתי לתדלק בדרך בקרבת ירושלים. לאחר-מכן, הנעתי האופנוע, ובד"כ, למרות שהוא חם, אני נותן לו דקה שתיים להתאפס על עצמו. כך גם הפעם, אולם משהו לא הרגיש לי טוב, כאילו לא עיכל טוב את הדלק. הוא לא התכבה, ולכן אחרי דקותיים לערך, המשכתי בנסיעה. אני נוסע, משתלב למהיר, והאופנוע כאילו לא מגיב לי לגז באופן הרגיל, אלא בעצלתיים, אולי אפילו בגימגום. בכל אופן, לאחר שכבר הגיע למהירות הנומינאלית שלי איתו, הוא נסע בלי שום דבר חריג ולכן לא ראיתי צורך להעמיד אותו בצד. מה גם, שיש נוריות חיווי (תקינות); דלק, שמן/חום-מנוע, שלא אמרו כלום. בהגיעי ליישוב, לאחר שעצרתי ברמזור, לאחר מ"ס רחובות בדרכי לבייתי ובמהירות נמוכה - האופנוע נדם. ניווטתי אותו הצידה, והתנעתי שוב. התניע, ולכן המשכתי בנסיעה. תופעה שכזו זכורה לי אולי במעורפל, כאשר התחלתי בנסיעה מיידית עם מנוע קר וגם אז, היה זה חד-פעמי. הגעתי הבייתה, אכלתי ארוחת בניים טובה (שתי צלחות קוסקוס
) וירדתי לשטוף אותו. הטינופת שנדבקה עליו ביום גשם שבוע שעבר בת"א - לא להאמין, השמן והפיח של כל איילון דרום, נדבקו עליו. בכל אופן, הדבקתי במסקיינטייפ עבה את פתח האגזוז ואת מערכת החשמל בכידון, והתחלתי במלאכה; השפרצתי, וקירצפתי ושוב השפרצתי וקירצפתי, וייבשתי טוב-טוב, והמתנתי, ומרחתי הווקס והמתנתי וניגבתי הווקס - וייצא מבריק ונקי מאוד. עליתי הבייתה. מוצאי-כיפור, אחרי התאוששות קלה, אספתי הפקלאות ויאללה לדרך. אני יורד לאופנוע, עולה עליו, מנסה להתניע, וכלום. הסטרטר מגיב לי טוב (שומע אותו), מערכת החשמל עובדת, אולם הבוכנה היחידה שלו - לא מגיבה. לסוג זה של האופנוע, קיימת ידית מיוחדת להורדת הבוכנה לחצי במהלך התנעה, ומאחר והיא לא השתחררה, הסקתי שהבוכנה לא זזה. בעצם נראה כי אין ניצוץ שיגרום לבוכנה לנוע. חשבתי ובדקתי שמן ושוב חשבתי וכמו כל ישראלי טוב, מהר מאוד הגעתי למסקנה שהדלק שמילאתי היה מהול! במיידי, טלפון לאחי, שיביא לי 3 ליטר דלק בג'ריקן, ואני בינתיים גנבתי לדגים באקוואריום את המשאבה והתחלתי לרוקן את המיכל, קצת יותר מ-11 ליטר הוצאתי שם. מילאתי הדלק החדש, וכלום. שוב, אין כלל תזוזה של הבוכנה. כיבתי אותו, סגרתי הבאסטה והגעתי לת"א בדרכים אחרות. לסיכום: - האם ייתכן שאכן המדובר בדלק מהול? בל-נשכח את העובדה שהאופנוע כבה לאחר מ"ס קילומטרים ללא סיבה נראית לעין. חשבתי על האפשרות שהבוכנה כבר התמלאה בתערובת של דלק מהול, כך שהניצוץ שהאופנוע מייצר לא מצליח ליצור פיצוץ ולכן הבוכנה לא מגיבה. - האם ייתכן שהפלאג שקיים התרטב/נשרף/היה בסוף ימיו ואני עזרתי לו, ולכן אין ניצוץ? - היכן נמצא הפלאג/חוט מוביל אליו, על-מנת שאוכל לבדוק את תקינותו, וכיצד? - האם ייתכן שהמנוע תפוס
כוונתי כרגע היא לנסות התנעה שוב ביום ו'. מאחר ואם הפלאג נרטב, אולי הוא יתייבש עד אז. אם לא יניע, המשמעות היא גרירה מאיזור ירושלים לת"א, שכבר מדובר בכמה מאות שקלים. לכן, אם מי מכם רוכבי השטח המתנייעים עם עגלה באיזור הסופ"ש לאיזור המרכז ומעוניינים בכמה ג'ובות על הדרך וטרמפיסט או אפילו סתם נחה עליכם רוח של רצון טוב לקראת החגים
אנא מסררו לי. נ.ב.: המדובר באופנוע מתוצרת מ.ז. מדגם NRX500 קרוי גם Silver Star. זהו אופנוע, 500cc עם בוכנה אחת ארבע פעימות כמדומני. בכל אופן,
למי שהייתה הסבלנות לעלעל בלעיל, ולאלו שבחרו גם לשפוך לי אינפורמציה.. יואב
ערב כיפור רכבתי ירושליימה להורים. נשארו 10 ק"מ עד לסוף מיכל הדלק, ולכן עצרתי לתדלק בדרך בקרבת ירושלים. לאחר-מכן, הנעתי האופנוע, ובד"כ, למרות שהוא חם, אני נותן לו דקה שתיים להתאפס על עצמו. כך גם הפעם, אולם משהו לא הרגיש לי טוב, כאילו לא עיכל טוב את הדלק. הוא לא התכבה, ולכן אחרי דקותיים לערך, המשכתי בנסיעה. אני נוסע, משתלב למהיר, והאופנוע כאילו לא מגיב לי לגז באופן הרגיל, אלא בעצלתיים, אולי אפילו בגימגום. בכל אופן, לאחר שכבר הגיע למהירות הנומינאלית שלי איתו, הוא נסע בלי שום דבר חריג ולכן לא ראיתי צורך להעמיד אותו בצד. מה גם, שיש נוריות חיווי (תקינות); דלק, שמן/חום-מנוע, שלא אמרו כלום. בהגיעי ליישוב, לאחר שעצרתי ברמזור, לאחר מ"ס רחובות בדרכי לבייתי ובמהירות נמוכה - האופנוע נדם. ניווטתי אותו הצידה, והתנעתי שוב. התניע, ולכן המשכתי בנסיעה. תופעה שכזו זכורה לי אולי במעורפל, כאשר התחלתי בנסיעה מיידית עם מנוע קר וגם אז, היה זה חד-פעמי. הגעתי הבייתה, אכלתי ארוחת בניים טובה (שתי צלחות קוסקוס