בתיה דורון
New member
../images/Emo52.gif../images/Emo52.gif זה הזמן לסלוח ../images/Emo52.gif../images/Emo52.gif
זה הזמן לסלוח מצוות בקשת הסליחה של בן אדם מחברו, מקבלת משמעות חזקה ביותר ביום כיפור. זה בדיוק הזמן, לעשות את חשבון הנפש, לבדוק את עצמנו, במי פגענו את מי העלבנו. אין בן אדם שלא טועה, אין בן אדם שלא שוגה, כולנו טועים ושוגים ויום כיפור הוא ההזדמנות לבקש סליחה. אומנם אין צורך לחכות ליום כיפור על מנת לבקש סליחה, אפשר לעשות זאת במשך כל השנה, אולם ביום הזה, חובה על כל אחד מאתנו לעשות זאת. לפעמים אנחנו אומרים מילים שלאחר מכן מצטערים עליהם, וזה משאיר בנו משקעים כואבים מאוד, לכן צריך לחשוב היטב לפני שבכלל חושבים להטיח מילים. לא בכדי נחקק חוק היסוד, כבוד האדם וחירותו שמוכיח לנו עד כמה אנחנו צריכים לחשוב היטב לפני שפוגעים במישהו אחר. גם אני חושבת ומהרהרת עד כמה אני מתנהגת כבן אדם שלא פוגעת בחבר, לא מעליבה, מכבדת ומעריכה כל אדם באשר הוא אדם. מכאן אני מבקשת סליחה מכל מי שפגעתי בו ואני סולחת לכל מי שפגע בי שתהיה לנו שנה טובה, שנת אהבה, שנת פרגון, עזרה ושתמיד נחשוב שאת הדבר השנוי עליך, אל תעשה לחברך.
זה הזמן לסלוח מצוות בקשת הסליחה של בן אדם מחברו, מקבלת משמעות חזקה ביותר ביום כיפור. זה בדיוק הזמן, לעשות את חשבון הנפש, לבדוק את עצמנו, במי פגענו את מי העלבנו. אין בן אדם שלא טועה, אין בן אדם שלא שוגה, כולנו טועים ושוגים ויום כיפור הוא ההזדמנות לבקש סליחה. אומנם אין צורך לחכות ליום כיפור על מנת לבקש סליחה, אפשר לעשות זאת במשך כל השנה, אולם ביום הזה, חובה על כל אחד מאתנו לעשות זאת. לפעמים אנחנו אומרים מילים שלאחר מכן מצטערים עליהם, וזה משאיר בנו משקעים כואבים מאוד, לכן צריך לחשוב היטב לפני שבכלל חושבים להטיח מילים. לא בכדי נחקק חוק היסוד, כבוד האדם וחירותו שמוכיח לנו עד כמה אנחנו צריכים לחשוב היטב לפני שפוגעים במישהו אחר. גם אני חושבת ומהרהרת עד כמה אני מתנהגת כבן אדם שלא פוגעת בחבר, לא מעליבה, מכבדת ומעריכה כל אדם באשר הוא אדם. מכאן אני מבקשת סליחה מכל מי שפגעתי בו ואני סולחת לכל מי שפגע בי שתהיה לנו שנה טובה, שנת אהבה, שנת פרגון, עזרה ושתמיד נחשוב שאת הדבר השנוי עליך, אל תעשה לחברך.