מחפש תשובה?

../images/Emo51.gifמחפש תשובה?../images/Emo92.gif../images/Emo53.gif

קיבלתי תגובות ובאמת תודה. לשאלתכם אני מחפש אופנוע שמסוגל לבצע גם נסיעות שטח וגם נסיעות כביש. שיהיה בעיקר שטח[לטיולים]אני חושב בכיוון dr-350 מה אתם אומרים? נסיעות הכביש שלי לא ארוכות מדי. אקבל בברכה כל הצעה.
 

yoe66

New member
לא שכחת משהו?

גיל משקל מרחק בכביש סוג שטח מה ההכשרה שלך מ? מה? מה הת? מה התקציב? מה התקציב שלך? ה די אר הוא דוש לא רע בכלל לא נעים ברכיבות ארוכות לא עילוי בשטח קשה שכיר מאוד וגניב מאוד... מה עוד?
 
yoe66

גיל-21 משקל 80 תקציב עד 16,500 מה הכוונה בהכשרה אני רק מתחיל ללמוד על 500 ומייד רוצה לקנות אופנוע עדיף שטח כי זה מה שאני חולם עליו אז מה אתה ממליץ? הנסיעות בכביש הן לא למרחקים ארוכים.
 

yoe66

New member
בסכום הזה ובהכשרה הזו הפור נפל

הדי אר יהיה הפשרה הכי טובה שלך תהנה
 

rl2weel

New member
דעתי המשוחדת:

קטם 400 משנת 1994 נותן בראש לכל DR 350 ולא פחות אמין ... קטם 400 1994 נשארתי בגלל המחיר!
 

yoe66

New member
הבעיה בקטומים משנתונים האלו

היא ששכחו באוסטריה להתקין להם בולמי זעזועים במקום זה חיברו ישירות את הגלגלים לגב של הרוכב הדי אר איך לומר זאת? טיפה יותר רך... שלא תבין גם אני כתום.
 

rl2weel

New member
YOE נראה לי שתגובתך אינה מבוססת

על ידע אלה על שמועות כנראה מתלי הקטם הישן עולים מתלי הדי אר בכל פרמטר המזלג הינו WP הפוך 41 מ"מ בעל 9דרגות לשכוך הכיווץ ו27 לשיכוך החזרה הבולם האחורי גם הוא של הכח הלבן בעל 8דרגות לשכוך הכיווץ ן 11 דרגות לשכוך החזרה. אבל אלו רק נתונים על הנייר ,אני מזמין אותך לעשות הקפה במסלול זכרון על האופנוע שלי ולמיטב ידיעתי היה לך דיאר בעברך הרחוק תשווה בעצמך . אגב בשנות ה 90 כשרצו לשפר די ארים התקינו עליהם בולמים של קטם כאלו מה שכן האוסטרים כנראה רכשו חיבה יתרה לויברטורים בזמנו ודאגו שמי שירכב על האופנוע ירגיש זאת בעכוזו דווקא מכוון המנוע נטול גל האיזון.
 

yoe66

New member
לצערי הגב הענוג שלי היה מחובר

לגלגל אוסטרי לכמה ימים... שלא תבין, אני בעד הכוח הכתום רוכב על 250 דופ בעצמי אבל למתחיל? שרוכב גם בכביש? למה? שיכאבו לו הידיים ויתפרק לו הגב ברכיבות שבילים? שתיפתח לו השושנה בכביש?
 
../images/Emo98.gifאני מבולבל לגמרי.?!@#$%../images/Emo5.gif

אני לא מבין אז ללכת על קתם 400 או על הdr-350 זה לא טעויות של 10 שקל מדובר פה בלפחות 16,500 שקל חדש. השאלה הגדולה היא איזה כלי יהיה נורמלי לנסיעות כביש וגם לטיולים בשטח שהם יהיו הפן השולי יותר טיולי השטח הם לשבתות וחוצמיזה אני רק מתחיל טולי השטח הרציניים יבואו אחר כך. יותר חשוב לי משהו טוב לגב ונוח לנסיעות כביש לא ארוכות. נסיעות השטח שלי יהיו קצרות וקלות עד שאני אצבור ניסיון ועומץ. לכן דרוש לי אופנוע שיתאים לדרישות רבות כאלו. בטוח שיש משהו שיכל לענות על חלק מהדרישות. ועוד משהו ממש תודה שאתם עוזרים לי אתם מגניבים לאללה.
 

yoe66

New member
נסיון להסבר קצת יותר מפורט

הקטום עדיף על הדי אר בשטח, בתנאי... שאתה רוכב מנוסה שהולך לדרוש הרבה מהכלי שלך אם אתה מתחיל שמקסימום רוכב שבילים מתון בהתחלה ורוב הרכיבות שלך בכביש אין טעם ללכת על הכתום כי המחיר של היכולת העדיפה בשטח היא מתלים נוקשים מאוד שמורידים מהותית את איכות החיים באוכף הבחור השני צודק שהמתלים נחשבים עדיפים אבל יש לעדיפות הזו מחיר שאין טעם שתשלם אותו אם אתה רוכב מתחיל בשטח ומתנייד הרבה בכביש
 

mottacycle

New member
לא מדוייק

לרכיבת כביש הכתום לא מיועד ולא נעים לרכב אתם בכביש בנסיעה של יותר מכמה ק"מ אולי עם צמיגי כביש זה יהיה אחרת, לא יודע. מעבר לזה בשטח הקטום עדיף בכל מקרה את המתלים (המקצועיים) של הקטום ניתן לכוון (על סאג שמעת?) עפ"י הרוכב ואין שום בעיה אם הרוכב נמוך ואפילו נמוך מאד אזי הדיאר יתן פתרון מסויים כי הוא נמוך יותר אבל כבד יותר מהקטום. כך או כך א. בתקציב הזה תמיד עושים פשרות ב. גרוע מכך יעודו של הכלי גם לכביש מחד והרצון לרכב שטח (ולא רק טיולים רגועים) מאידח, יוצר בעית פשרה אפילו גרוע יותר. התאמת האופנוע בנטיה לאחד הצדדים (כמו למשל צמיגים) מורידה מה"יכולת" של הכלי בצד השני. למשל רכיבה עם צמיגי שטח על הכביש גם מורידה את הנוחיות וגם גומרת את הצמיגים מהר. ואני אומר איפה שאנחנו מדברים מראש על רכיבת כביש ומדי פעם ירידה לטיולים בשטח, רכיבות שבילים אפילו טכניים קצת אין לנו בעיה להחליט פחות או יותר איזה אופנוע נקנה. איפה שאנחנו רוצים גם כביש (כלומר שימושיות) וגם שטח שטח כלומר סינגלים אינדורו וכאלו צריך להחליט על אחד הדברים וללכת עליו ו/או לקנות קקנוע ליד. ונכון ריסינג עשה בהצלחה אינדורו על דיאר 650 אבל לא כל אחד הוא ריסינג וכולנו יודעים שהסוזוקי לא ממש "נהנה" מההתעללות שעבר.
 
וואלה!

הבנתי! בקיצור ניראה לי שאני בסוף אלך על הdr-350 יש עליו הרבא פידבקים טובים ומספיק אנשים אמרו לי שזה כדאי תודה על העזרה.
 

fazer_1000

New member
אני חולק עליך...

תראה- כמו שאמר RL2WEEL, הקטם מקצועי הרבהההה יותר מהדי אר הרופס. הוא מצויד בסחורה איכותית, שניתנת לכיוון רחב למדי. מתליו אמנם קשיחים אך משקלו הגבוה עושה אותם נעימים למדי. דווקא מבחינת המתלים בכביש- אף פעם לא הפריע לי. מה שכן הפריע לי ברכיבת כביש ארוכה (נניח יותר מ20 ק"מ) היה ויברציות. מה שכן- הוא מפצה על זה בכח (פשוט כיף לסובב את יד ימין) שאין לדיאר, ומכלולים טובים כמו שלדה שמרגישה קשיחה יותר מהדיאר, ומתלים שעדיפים בהרבה, ברקסים טובים וכו'. לא למתחילים? זה שטויות, זה לא דו פעימתי, סה"כ האופנוע ייתן לך כמה שאתה מבקש- תבקש יותר ממה שאתה מסוגל לקחת, תקבל בהתאם. ודווקא לרכיבת שבילים הוא אופנוע מצוין. ככל שהאנדורו הופך להיות יותר צפוף- אז פוחתת יעילותו. והוא לדעתי אמין, לפחות ברמה של דיאר. הרי כל מודעה של דיאר מהשנים 90-95 תכלול בתוכה "אחרי מנוע", "בהרצה", "אחרי אוברול" וכו'- לא בדיוק מדד לאמינות מופלגת. זו דעתי.
 

yoe66

New member
נו? שוב ויכוח באורך הגלות?

אני אמנם זקן אבל הזיכרון שלי מהמתלים של הקטומים מהשנתון המדובר עדיין רועד ויש כמה עצמות בגוף שלי שנתקפות פחד כשהן רואות גוון מסוים של כתום... מה גם שהבחור אומר במפורש שהוא בעיקר ירכב בכביש שהוא מכסימום יעשה טיולי שטח רגועים למה שיסבול? הרי הדי אר יקח אותו לכל המקומות האלו בנוחות שאין להשוותה לויברטור האוסטרי
 

enigo

New member
פייזר - אמינות ועמידות....

לפחות לפי הגדרתי: אמינות - היכולת להמשיך לעבוד, ללא תקלות, עם מינימום טיפול שוטף. עמידות - היכולת להמשיך לעבוד לאורך שנים/ק"מ בהנתן הטיפול הנכון. דוגמא קלאסית היא לנדרובר ישן - שלדה ומנוע שחיים לנצח, אבל הוא תמיד נוזל, תמיד צריך טיפול ומעביר את בעליו בי"ס מזורז במכונאות שדה. אחרי שהגדרנו, למיטב ידיעתי, ה DR אמין יותר (במשמעות לעיל) בעוד שהקטום עמיד יותר.
 

fazer_1000

New member
אם אתה רוצה לא לגעת באופנוע ולצפות

שיסע גם בשטח קנה לך אנפילד. שמע, אני לא יודע מה ההגדרה שלך לטיפול שותף אבל הEGS דורש סה"כ ניקוי פילטר כמו כל אופנוע שנרכב בשטח, וטיפול החלפת שמנים פעם ב2000 ק"מ והמהדרין (כמוני) יחליפו ב1000 ק"מ. אם כבר ההגדרה צריכה להיות הפוך- הדיאר עמיד יותר להזנחה, אני מניח. אם הEGS יותר אמין כשאתה נותן לו את ה"טיפול השותף" הזה אני לא יכול להגיד. אבל הבעיה כשאנשים משווים ביניהם הם מדברים על דיאר כאילו מדובר באיזו מתת אל לאופנוענות על גבי כדור הארץ, שלעולם כלום לא יקרה לו, לא משנה מה תעשה או לא תעשה (דבר שמטפח את חוסר התחזוקה שתתפלא- אבל בסופו של דבר פוגעת גם בדיאר). מנגד נשמע כאילו הקטום נבלה בסגון גוצי ישן (קליפורניה נניח) וזה פשוט שטויות. המנועים האלה מחזיקים מעמד כל כך הרבה ק"מ שזה פשוט עוול מה שעושים להם. הם גם עושים זאת בתנאים קשים בדר"כ. המטרה שלי היא לא להכנס לויכוח הטפשי "מה יותר טוב" אלא להעמיד דברים בפרופורציות. ולגבי מה שאמר יואב- הוא אמר שהנסיעות שלו בכביש יהיו קצרות. אני לא יודע מה ההגדרה שלו לקצר אבל כל מה שהוא מתחת ל20 ק"מ מבחינתי זה קצר וזה ממש לא בעיה. אני עשיתי כמה וכמה פעמים את הדרך מביתי לכרמי יוסף/לטרון/בן שמן/שוהם/טל-שחר בכביש, הלוך וחזור פלוס מעברים בין המסלולים האלה- בכביש. לא נורא, לפעמים אפילו כיף. בשורה התחתונה לדעתי- שימצא כלי כזה או כזה ויקנה אותו לפי פרמטרים של "כלי במצב טוב מול מחיר טוב" ולא להיות נעול על אחד מהם. ולקחת בחשבון כסף לביטוח, וציוד.
 

enigo

New member
לא מתווכח.

אבל ראיתי הרבה יותר קטומים עם מיני נזילות מאשר DR, כנ"ל לגבי מתגים מתפרקים ושות בע"מ. דווקא האנפילד הוא דוגמא רעה גם לאמינות וגם לעמידות, לפחות לפי סיפורים של חברים. אני ממש לא סוגד ל DR, להפך. כאדם שבחר ב XR250 לתחילת דרכו יש יריבות סנטימנטלית בסיסית ביני לבין ה DR. אם כבר הזכרת מוטוגוצי אז זו דוגמא נהדרת לכלי עמיד חסר אמינות. המנועים החזיקו נצח, הרבה יותר מהרוכב שבד"כ נשבר לו לטפל בנזילות ותאום הצתות ושאר מריעין בישין. אני ד"א, בדעה שקטום בהחלט סביר לנסיעות כביש קצרות, חזק ומתנהג טוב בהרבה מה DR, אבל העובדה היא שזמינות החלקים פחות טובה (אין לחארות בוקסה לגלגל האחורי "תזמין מחו"ל, יהיה עוד חודש, בינתיים תעמיד את האופנוע") ולא כל מוסכניק יודע לטפל באופנוע. כמו כן נפילות של מתלמדים עלולות לעלות יותר בגלל הרגליות הפריכות והיקרות ובגלל הרדיאטורים. בקיצור - לא מכור לאף אחד מהצדדים, מנסה להיות אוביקטיבי.
 

yoe66

New member
אני רוצה לנסות לתאר לך סיטואציה...

הבחור החביב שמתייעץ פה אתנו משתכנע שאתה צודק וקונה ויברטור אוסטרי נתקע אתו ברמזור תל אביבי מצוי וכמובן הוא כבה לו עכשיו המתחיל החביב מתחיל לבעוט בו בעצבנות והוא כמובן בשלו... וכשהו סוף סוף מניע החדש שוכח שיש לתת טיפה גז לפני השילוב להילוך ראשון והוא משלב בלי גז הקטום מפסיק לווברץ החדש שוב בועט ומקלל את חכמי הפורום לדורותיהם נשמע מוכר?
 
למעלה