מים לתינוק: כן? לא? כמה? למה?

כתומה30

New member
לפי מבחן התוצאה

זה היה טוב ועוד איך... במיוחד בכל הנוגע ללילה - אני לא מתווכחת עם מה שעובד... עובדה שהוא לא היה מאוד רעב, אחרת הוא לא היה נרדם בשש בלי לינוק. גם יכול להיות שהוא מתעורר צמא ומבקש לינוק יותר מאשר רעב. מה שכן, אם המים לא פותרים את הבעיה והוא ממשיך לבכות, לדעתי כן לתת ציצי כי זה מוקדם לגמ"ל. שרק יהיו עוד לילות שקטים!
 
אחרי גיל חצי שנה

אם מים מתקבלים אצלו בברכה והוא חוזר לישון, אין לדעתי שום מניעה להשתמש בשיטה זו. הוא ידאג להשלים את הקלוריות במהלך היום. אם הוא מסרב למים, כן להיניק (כי הוא צריך את זה). לפני גיל חצי שנה, ודאי שלא לתת מים - יכול גם להזיק. אנקדוטה: חמותי מספרת כל הזמן איך הילדים שלה כולם ישנו לילות שלמים מגיל מאוד צעיר. עם הזמן, הבנתי שכבר כשהילדים שלה היו בני מספר שבועות, היא נמנעה מלהיניק בלילות ונתנה מים. השיטה אכן עבדה, והם ישנו לילות שלמים. את זה שבעלי (הבכור) התחיל לרדת במשקל בערך באותו זמן, הלחיצו אותה לתת תמ"ל ודיסות וההנקה נגמרה, היא לא מקשרת למים בלילות... עד כמה שהתקשורת בינינו טובה (באמת, לא בציניות), אני לא מתכוונת לנסות להראות לה את הקשר בין הדברים.
 

טלוי

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif לפני שעה ענת קמה מהשינה

נתנתי לה את המוצץ (עד היום היא תמיד מבקשת שאתן לה את המוצץ בלילה),פתאום שהיא לא זקוקה את המוצץ ואמרתי לעצמי מה היא רוצה? לאכול בשעה הזה?? אז נתנתי לה את מעט ממש מים בבקבוק כי אני לא יודעת כמה מ"ל מים אפשר לתת לה??? והיא שתה ונרדמה. הבנתי שהיא הייתה צמאה...כי חשבתי שאולי היא רוצה לאכול מוקדם... אז כמה מ"ל אפשר לתת לה את המים? טגב - נת בת חצי שנה ושבוע. היא אכלה את המוצק ראשון מיום שישי אחרון.
 

1טלינה

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo35.gif../images/Emo163.gif = שאלת טמבל

האם לתת מים מינרלים מורתחים או שאין צורך להרתיח מים מינרלים או מי ברז מורתחים? אשמח להסברים. בנוסף, האם יש מניעה לתת מים כשהתינוק משלשל קלות?
 

כרמית מ.

New member
עד גיל שנה - מים מורתחים

לא משנה איזה מים (ועדיף לא כל הזמן מים מינרליים. הם לא מכילים כל מה שצריך). כשתינוק משלשל, אפשר לתת לו מים, רצוי להניק הרבה (בחלב אם יש חומרים מרפאים)
 
מים רגילים מורתחים

המינרלים מכבידים על הכליות של התינוק. אין לדעתי מניעה לתת מים בזמן שלשול.
 

1טלינה

New member
../images/Emo26.gif../images/Emo41.gif ובעלי שואל...

מדוע מים מינרלים מכבידים על הכליות? (האם יש מחקרים בנושא) ומאיזה גיל כבר אפשר לשתות מים מינרליים?
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifשאלה לאמהות שכבר גמלו../images/Emo35.gif

שאלה לאלו שיש להם כבר ילד גמול הנקה בבית: כמה בקבוקי תחליף חלב מומלץ או מותר לתת ביממה לפעוטה בת שנה וחודשיים? פוחדת לתת לה יותר מידי. וגם לגבי תה צמחים, כמה לתת? היו כאן פעם אזהרות לגבי זה שיותר מידי נוזלים עלולים להיות מסוכנים ולהפר את איזון המלחים בגוף, מצד שני הקטנה אוהבת לשתות, המון, איך אני אדע כמה לתת לה????
 
למעלה