שאננות או תמימות

TT600S SM

New member
../images/Emo46.gif ../images/Emo12.gif שאננות או תמימות

לפני כשעתיים אני שומע מהרחוב אזעקה.לפי ההכירות זו אזעקה של אופנוע/קטנוע.הצצה חטופה מהחלון מגלה שלושה צעירים כבני 16-17 מתעסקים עם ה- Grand Dink 250 של שכן לא מוכר ממול.העצבים עולים,לוקח את הכלבה ויורד למטה בינתיים אלה נעלמים.הקטנוע במקומו-הפעם הם לא הצליחו.בדרך חזרה עם הכלבה אני פוגש את בעל הקטנוע ומספר על שהתרחש.הוא מצידו אומר לי יש לי מקיף ומנעול כידון
מסתבר גם שהוא שמע את האזעקה . ספרתי לו את המקרה שלי עם ה-TT , והסברתי כי אם הקטנוע היה קשור אולי לא היו מסמנים אותו כל כך מהר כטרף קל.הוא הודה לי,ואני מצידי ניסיתי להדגיש את חשיבות המיגון שגוזל עוד שתי דקות. המשכתי בדרכי עם הכלבה ואני קולט פתאום את אחד מהח#%ות האלה עושה פטרול נוסף בחיפוש אחר הקטנוע.כשלא מצא אותו באותו מקום(בעל הקטנוע נסע איתו),עשה פרסה ונעלם לעומת כשבא. הרגשתי כמו איזה מטיף.אז מה אתם אומרים,אני מגזים עם המנעולים או שפשוט אנשים לא יודעים להעריך את מה שיש להם ?
 

אהוד א1

New member
לא זה וגם לא זה.אנשים שונים.

לך יש (היה
) כלי אהוב וללא ביטוח חובה - השקעת במנעולים. לו יש ביטוח חובה וכלי סטנדרטי - לא רואה חשיבות להשקעה בנעילות.יגנבו? יקבל אחר...
 

galbo

New member
ביטוח גניבה

לפי מה שאתה אומר אז אני מבין שביטוח חובה זה גם נגד גנבות ? או שצריך לעשות ביטוח מקיף בשביל נגד גנבות? וכמה צריך לעלות ביטוח חובה עם גניבות לספידפייט שנת 99? תודה לכם
 

never a pilot

New member
התלבלבתם, הכוונה לביטוח מקיף

ביטוח חובה מכסה כידוע רק על נזקי גוף. ביטוח מקיף מצומצם, כך שמעתי מאנשים יודעי דבר כאן, הכולל ביטוח נגד גניבות בלבד - ניתן לבצע אצל אודי דגן. ביטוח מקיף קומפלט למיטב ידיעתי עולה כ-500 ש"ח (צד ג')+8% לערך מערך הכלי (אומדן גס ביותר ובלתי מבוסס בעליל) מערך הקטנוע (והוא תוספת לביטוח החובה ולא מחליף אותו, כמובן).
 

TomaC

New member
הלוואי...

ביטוח מקיף מלא עולה 11-13% מערך הכלי....(ותוסיף עוד 1% על כל נהג...) וגם הוא לא מכסה במידה והאופנוע לא קשור. תוסיף לזה עוד 10% השתתפות עצמית במקרה גניבה. בעבור 8%..... אני הייתי מבטח בלי לחשוב....
 

never a pilot

New member
לאו דווקא

ושים לב שהוספתי את סך צד ה-ג' לחישוב. לדוגמא, ג'וירייד 150: ביטוח מקיף - 1700 ש"ח. מחיר כלי חדש: 16,700. עלות צד ג': 530 ש"ח (נכלל בביטוח המקיף). כלומר תוספת מצד ג' למקיף (אליה התייחסתי לתשובה): 1170 שהם בקירוב רב 7% ממחיר הכלי. התעריפים נכונים לתחילת חודש אפריל 04. בברכה,
 

TomaC

New member
או קיי....

יש הרבה פרמטרים שנכנסים לנוסחה..... מן הסתם גם סוג הכלי. המחיר שציינת הוא 10.1% מהכלי. מה ההשתתפות העצמית במקרה של החלקה\תאונה? ובאיזו חברת ביטוח אתה מבטח?
 

never a pilot

New member
לא מבטח

רק בעוד כחצי שנה או מעט פחות אשוב לקהל הדו"ג (שחרור מצה"ל - שירות ברמון). בעברי אפריליה SR50 מקרקשת, והשדרוג המתוכנן הוא ככל הנראה ל BW150 (עד לא מזמן הייתי נעול על הג'וי). מחפש, אגב, אינפורמציה בנרות על קטנוע זה. המחיר שציינתי הוא 10.1% מהכלי אך אתה מתעלם מהעובדה שביטוח מקיף כולל גם צד ג' אותו יש לנכות אם נתייחס להנחה (הדי מציאותית, תקן אותי אם אני טועה) שלכל רוכב כמעט ביטוח צד ג' (מי שאל כמה עולה מראה של מרצדס?). לכן בבואנו לחשב את התועלת פר שקל של אותו "ביטוח מקיף" עלינו לנכות מעלותו הכוללת, ע"ס הנחה זו, את עלות הביטוח צד ג' (שהרי מחיר זה ישולם בכל מקרה!). כך נקבל שהתוספת לביטוח לחוששים מגניבות/תאונות היא 7% מערך הכלי ולא כפי שציינת. אחוז זה, ולא מלא עלות הביטוח, הוא זה שעל המבטח לשקול בבואו לבדוק כדאיותו של הביטוח המקיף. המחירים מתייחסים לנתונים שנמסרו לי מנציג חברת ביטוח ישיר בתחילת חודש זה, וסביר להניח שההשתפות העצמית במקרה של החלקה/תאונה גבוהה מבמקרים שבהם הפרמיה גבוהה מהותית. בכל זאת אני אישית רואה הצעתם כרלוונטית משום שהמניע העיקרי שלי לבצע ביטוח מקיף הוא החשש מגניבה, ופחות החשש מתאונה (חו"ח). ההשתתפות העצמית מקבלת באופן יחסי משקל נמוך מבחינתי. אתה מוזמן ליצור עם הנקניקים ב-555 קשר ולבדוק...
 

TomaC

New member
יש משהו בדבריך...

אם כי כאשר האופנוע עולה למעלה מ-30K ש"ח, אז המחיר של צד ג' נהייה נמוך יותר יחסית לאופנוע עצמו. אם החשש שלך הוא מפני גניבה בלבד- תוכל להשיג ביטוח הכולל אש גניבה ו-ג' בתמוז. לגבי היכרות... לא מכיר את הBW150, אבל מכיר את קימקו דרך 2 קטנועים (הרואיזם וגרנד 250)- והרושם חיובי ביותר מבחינת אמינות.
 

never a pilot

New member
גם בדברייך.

ביטוח צד ג' הוא די FIXED COST בניגוד לעלות יתר מרכיבי הביטוח המקיף שעלותם קשורה חיובית למחיר הכלי. אני אישית לקחתי במתכוון פער נוסף של 1% בשל סיבה זו, בהנחה שמחיר קטנוע ממוצע של חבר פורום נמוך מ- 30K. בכ"א מסכים עמך. וכעת - האם ביטוח נגד גניבה בלבד זול מהותית?
 

TomaC

New member
אני לא מוצא את הצעת המחיר

אבל ההפרש היה גבוה מאוד... (המספרים לא מדוייקים, אבל גניבה ו-ג' לאופנוע של 34K יצא בערך 2200 ש"ח, לעומת 3850 למקיף מלא). אני דווקא יותר חשבתי בכיוון של ביטוח תאונות בלבד- ולא גניבה בלבד. חישוב כלכלי- ביטוח נגד גניבה: בערך 5% לביטוח. 10% השתתפות עצמית. 1200 ש"ח אזעקה (שהם אחוזים ניכרים מקטנוע). ותזכור שבמידה וחו"ח נגנב.... אתה מקבל לפי המחירון שלו באותו יום ולא בעת ביצוע הביטוח. כמובן שאת האזעקה שהשקעת לא תקבל חזרה מהביטוח...
 

never a pilot

New member
1200 שקל לאזעקה?

איזה ביעוס! את זה לא ידעתי, מודה ומתוודה. BW150: 15700 קטנוע. 1200 אזעקה. 3200 ביטוח חובה. 550 צד ג'. 700 ש"ח ביטוח נגד גניבה (שערוך גס). 50 שקל טנק דלק. 21400 לפני ההתנעה... :( יקר!!! עדיין מקבלים קסדה עם קניית כלי חדש באבניר (יש מעיל)?
 

never a pilot

New member
גם בדברייך.

ביטוח צד ג' הוא די FIXED COST בניגוד לעלות יתר מרכיבי הביטוח המקיף שעלותם קשורה חיובית למחיר הכלי. אני אישית לקחתי במתכוון פער נוסף של 1% בשל סיבה זו, בהנחה שמחיר קטנוע ממוצע של חבר פורום נמוך מ- 30K. בכ"א מסכים עמך. וכעת - האם ביטוח נגד גניבה בלבד זול מהותית?
 

galbo

New member
מקיף

כן התכוונתי למקיף תוכלו להגיד לי בסביבות כמה יעלה לי המקיף + החובה לקטנוע ספידפייט 99 שמחירו הוא 6000 מחיר מחירון של מוטובייק?
 

כRובי

New member
כנראה שלא יעשו לך מקיף...

הערך פשוט קטן מדי (הוא בין 10 ל-12 אחוז מערך הקטנוע, לשנה)
 

galbo

New member
אזעקה

תגידו לביטוח מקיף לספידפייט כולל גניבות יחייבו אזעקה? והאם כדאי לי להשקיע על אזעקה וכל הביטוח מקיף או שעדיף לשים מנעול ב400 שקל אחד עבה טוב? והאם ניתן לגנוב קטנוע אם מנעול כזה?ניתן לחתוך אותו?
 

Hell ad

New member
אני בספק אם יעשו לך ביטוח מקיף...

אני יודע שלטי אס שלי לא עושים (אפשר להבין... זה יוצא 400 שקל
) לטייפון שנת 2000 של חבר לא עשו, כנ"ל לאפריליה 97 של חבר, אפילו לארוקס 2001 שאני מכיר לא הסכימו לעשות. כמובן תלוי באיזה חברה... יכולים לחייב באזעקה, יכולים גם לא. שוב, תלוי בחוזה. אם יש לך כסף, תעשה ביטוח מקיף. לרוב אלה שגונבים 50 סמ"ק הם ילדים, לכן אם תשים מנעול טוב + מנעול דיסק, ותנעל כידון, (כמובן לנעול לעמוד\עצם נייח) רוב הסיכויים שלא יגנבו לך את הכלי, ויעברו לאיזה משהו אחר. כל מנעול אפשר לחתוך, השאלה היא איך וכמה זמן ייקח...
 

galbo

New member
................

טוב אני אברר תודה בכל מקרה אני גר בבית חדש ויש לי מחסן אז יש לי כבר פתרון איפה לשים אותו שאני בבית אבל אני פוחד בחוץ מה לעשות למשל בבית ספר שאני יהיה איתו או בסידורים או אצל חברים אתה מבין אני רוצה לדעת שמעתי על מנעולי דיסק והם עולים כמה מאות שקלים נכון? בעיקרון זה לא קשה לשים אותם ולהוריד אותם? ומה ההבדל בין מנעול שעולה 100 שקל לאחד שעולה 300 שקל במנעולים הרגילים לאופנועים כי ראיתי במוטובביק בהשוואות ואין הבדל נראה לי או שיש הבדל בעובי? ומה זאת אומרת לנעול כידון? תודה רבה לך על העזרה
 

Hell ad

New member
קודם כל...

מחסן בבית זה מעולה... תראה, תמיד צריך לנעול כמה שאפשר... אין מה לעשות לשים במקום שיש בו תנועה זורמת של אנשים, אבל לא יותר מדיי שלא יגעו לך בקטנוע. בקשר למנעולי דיסק - חכה לתשובה, יתנו לי שמות של חברות איכותיות, אני משער שהכסף זה על מנעול חזק יותר... שרשרת מחוסמת עם מנעול מחוסם תהיה מספיקה אני חושב. שאמרתי לנעול כידון הכוונה שיש לך אפשרות לסובב עוד חצי סיבוב את המפתח בסוויץ' וככה אי אפשר להזיז את הכידון.
 
למעלה