אוף עם הבתי חולים האלה!

../images/Emo46.gif אוף עם הבתי חולים האלה!

חזרתי מבית החולים לשם זומנתי כדי לקבוע תור לקיסרי בגלל מצג עכוז. הבהרתי לרופא שמבחינתי זה הדבר הכי נורא שיכל לקרות לי בהקשר של הלידה, ושהייתי מאד רוצה להמנע מזה. הבדיקה שלו כדי לראות אם היא באמת עכוזית היתה לשים לי יד על הבטן ולמשש. בשביל אולטראסאונד אני צריכה לקבוע פגישה נוספת, אבל לא לפני 37.5 מלאים, כלומר עוד שבוע, אז שוב אני צריכה לרוץ להוציא טופס 17, שהרופא הזהיר אותי שבמכבי לא אוהבים כל כך לתת בשביל אולטראסאונד, ואז לחזור אליו שוב בכל הפקקים של הבוקר לבית החולים, ורק אז הוא בעצם יראה איך ואיפה היא נמצאת ואם יש טעם לחשוב על היפוך, ומתי לקבוע את הקיסרי וכל שאר השיקולים. בקיצור, אחרי שבאתי מוכנה עם מליון שאלות יצא שבעצם הגעתי סתם. סתם עוד התעסקות בנושא שגם ככה מתיש אותי מתסכול, סתם נסיעות, סתם לא להיות בעבודה. לא יכלו להגיד לי מלכתחילה לבוא בשבוע 37.5, או למשל לשים אולטראסאונד במשרד של הרופא, ולא לחזור שוב עם עוד הפניה בשביל זה?! בגלל המלחמות המטופשות שלהם על תקציבים עם בתי החולים הם מטרטרים אותנו, ואישה בחודש תשיעי זה לא הדבר שהכי כיף לו להיות מטורטר! בקיצור, יצאתי עצבנית ומתוסכלת. וגם ככה אל כדאי לעצבן ג'ינג'יות
, נכון?
 
באיזה בית חולים זה היה?

גם אני במצב דומה. אני מאוד מתלבטת בין "איכילוב" שאותו אני כבר מכירה, לבין "אסף הרופא" שהוא קרוב לי לבית. מישהי יכולה לעזור לי בזה? זהו ניתוח קיסרי ראשון שלי (לידה שלישית).
 
ב"ליס".

דווקא חברה שלי עשתה קיסרי באסף הרופא והיתה מאד מרוצה ובדקו אותה בפעם שהיא באה לקבוע, והיו מאד יסודיים. אגב, גם ב"ליס" הם היו מאד מאד נחמדים, אבל המלחמות שלהם מתישות אותי.
 
טוב שאמרת לי

לא אלך לשם לפני שבוע 37.5. תודה ובהצלחה. דרך אגב, בספר של ד"ר בר, הוא אומר שמצג עכוז קורה רק ב-4% מההריונות. היתכן ששברנו שיא חדש כאן בפורום? נראה לי כאילו כולן כאן קצת "הפוכות", לא?
 
אני גם לא מבינה את הקטע הזה

בזמן האחרון, כל מי שמסביבי יולדת בקיסרי בגלל עכוז. פשוט לא מבינה את זה. אגב, אני מתכוונת לנסות גם את המוקסה, גם את?
 
סליחה, את מה???

לא הבנתי. את מתכוונת אולי להיפוך? אם כן, אז נראה לי שלא אנסה מפאת בעית משקל עודף גבוה שלי, הרופא אומר שזה יכול להוות בעיה.
 
מוקסה זה איזה סיגר

או משהו בסגנון, זה חלק מהרפואה הסינית, שלפי מה שהבנתי צורבים את הזרת עם הסיגר הזה פעמיים ביום במשך חמישה ימים וזה אמור לגרום לתנועות ברחם. היה מאמר על זה כאן לפני כמה ימים...
 
באמת נראים אחוזים גבוהים

גם אני מכירה ושומעת המון על מצבי עכוז אני את הבן הראשון שלי "הפכתי" (אחרי כל שיטה נראית לעין כולל מוקסות, טיפול במים ומה לא...) בביח מאיר ובסוף ילדתי רגיל בשבוע 41.. נורא פחדתי מקיסרי ואני מקוה שהיא תואיל בטובה הפעם להתהפך בזמן..
אגב, זה לא רב של בנים שמגיעים למצב כזה? יש לי הרגשה שכן......
 
אני נותחתי קיסרי בליס והייתי מאוד

מרוצה - צוות מקסים גם בחדר הניתוח וגם במחלקה, והכי חשוב האפשרות לקחת את התינוק אלייך כמעט מתי שאת רוצה וכשאת מתעייפת להחזיר... בקיצור אין מילים. לידה קלה
 
מעצבן אבל ככה זה

מניסיוני היחיד, חודש תשיעי זה טירטור. אל תבני על הרבה עבודה או עיסוקים מלבד ההריון. מבאס אבל ככה יוצא. לא נורא זה יעבור.
 
הבעיה היא לא אם אני בונה על זה

אלא אם העבודה בונה על זה.. אני מרגישה כאילו אני מתעסקת רק בזה כל היום, רק מדברת על זה, מותשת נפשית לחלוטין מכל השאלות כל הזמן (שבאות, כמובן, רק מתוך איכפתיות), מותשת נפשית מהבצקות, קוצר הנשימה הרציני שנגרם לי מזה שהיא לא התהפכה, התזוזות הבלתי פוסקות שלה, ההתעסקות באם כן להכין תיק או לא להבין תיק, כן לעשות עיסוי פירנאום בשביל האחוז הקטן שזה יסתדר בסוף, או לא, לאן שאני לא הולכת ממשמשים לי את הבטן, בקיצור, באמת זה לא היה כל כך נורא אם לפחות היה לי את השקט הנפשי שאני לקראת לידה רגילה אבל זה שאני לקראת קיסרי ממש הוציא לי את הרוח מהמפרשים...
 
השאלה אם הרופא שלך לא יכול להגיד

לך האם אפשר לעשות היפוך. יש לו אולטרא סאונד במרפאה? אם כן אולי הוא יוכל להגיד לך אם ניתן לבצע היפוך. אם זה ניתן - את צריכה לחשוב האם את רוצה לבצע היפוך (אני מאוד מאוד מאוד ממליצה - שאלות לגבי זה את יכולה לשאול חופשי). אם את רוצה לבצע היפוך ,מומלץ מאוד לפנות לד"ר קנטי בבית חולים מאיר. מומחה להיפוכים. בהצלחה.
 

ד פ נ א

New member
אין לך אפשרות לעשות u.s במרפאה?

כך תחסכי לך נסיעה מיותרת לבי"ח. וטופס 17.
 
הנקודה היא שהרופא שלי אמר שאי אפשר

ובבי"ח אמרו לי שלא מנסים בכלל לפני 37.5 מלאים. בכל מקרה אני לא רוצה לעשות היפוך, אבל עם כל הכבוד נראה לי הגיוני שכדי לקבוע מועד לניתוח יעיפו עלי לפחות מבט באולטראסאונד, לא?! אולי יש סכנה להגיע עד שבוע 39-40? אולי חבל הטבור כרוך לה מסביב לצוואר וכדאי להוציא אותה מהר או לפחות לפקח על העניין? לא מובן לי איך קובעים ניתוח בלי אולטראסאונד, אלא רק בעזרת מישוש הבטן!
 
ואני שוב שואלת - האם אין אופציה לעש

לעשות א.ס אצל הרופא במרפאה -ב37.5 שבועות (או אחרי ) ויום אחרי ללכת לבי"ח עם תוצאות הא.ס ואז לקבוע תאריך? אף אחד לא אמר שדווקא הרופא שאחראי על הקיסרי צריך לעשות את הא.ס , לא?! ואז זה פחות טפסים ופחות מרפאה. וחוץ מזה - תחשבי על זה שבעצם את הפכת למובילת אינפורמציה בשביל כל (!!) הפורום . לפחות יצא משהו מהטרטורים האלה.
 
רופאים שונים - גישות שונות

אין תוצאות חד משמעיות של א.ס. ואין מידע שאני יכולה להעביר מרופא אחד לשני, כל אחד רואה את הא.ס. אחרת, והמטרה שאני רוצה לעשות אותו היא כדי שהרופא המנתח יקבע בהתאם לו את מועד הניתוח. וזה באמת הופך להיות מידע לכל הפורום - לא ייאמן כמה עכוזיות יש כאן. אגב, אם מישהי מתכננת ללכת באמת ל"ליס, אז יש להם מחר כנס ביולדות א' בין 17:00 ל-19:00 בנוגע לניתוחים קיסריים, ושם אפשר לקבל עוד מידע.
 
למעלה