נתונות שתי סדרות חשבוניות: 13, 11, 9, 7... ו- 83, 86, 89, 92... לשתי הסדרות יש אותו מס' איברים. האיבר האחרון בסדרה אחת שווה לאיבר האחרון בסדרה השניה. מצא את מספר האיברים בכל אחת מהסדרות. אנא מכם! עזרו לי לפתור. תודה מראש.
דבר ראשון תמיד מומלץ לשים מוסיקה של הביטלס ברקע, זה עוזר לריכוז ולהבנה... עכשיו ניגשים בשני שלבים - בשלב ראשון מוצאים את השיפוע m . והוא שווה להפרש שיעורי ה y של שתי הנקודות, חלקי הפרש שיעורי ה x שלהן. בשלב שני מציבים בנוסחה : (Y-Y1=m(X-X1 כאן מציבים את אחת הנקודות, לא משנה איזו.
ותגיד באמת רון. אני חשבתי על זה לפני איזה חצי שעה או שעה. למה אסור להביא מוזיקה לבגרות במתמטיקה? כלומר למקצועות הומניים אני מבינה אכשהו אבל מתמטיקה מה זה כבר יגלה נוסחאות?
זו שאלה טובה, כי מוזיקה מאד יכולה לעזור ולהרגיע. החשש הוא שאנשים ינצלו את זה לכל מיני מטרות, היום זו לא בעיה שמישהו אפילו ישדר לך בקולו הסבר לפתרון התרגיל אל האזניות שלך. אילולא החשש הזה, אני בטוח שהיו מרשים ואפילו ממליצים למי שרוצה.
אוף השכלולים של היום. אוף אוף. הכי כיף לענות עם מוזיקה אני יודעת יחלקו את הכיתות לפי הטעם המוזיקלי שלהם. כלומר יהיה כיתה שאוהבת לפתור עם מוזיקה וכיתה שלא אוהבת לפתור עם מוזיקה ואילו שאוהבים יחלקו גם ל-2 כיתות אילו שמעדיפים מוזיקה עברית ואילו שמעדיפים מוזיקה לועזית וככה כולם יהיו מרוצים. יא איזה חלומות.
לא חושבת. כלומר יכול להיות שהם דה בסט והם מוזיקה על רמה. אבל לא נראה לי שאני אתחיל לחפש דיסקים שלהם ולשמוע אותם. סורי. אבל הם לא התפרקו או משהו מזמן מזמן? סורי על הבורות.