שרשור מתמטיקה שני ליום שני

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif יא אני רוצה לענות

רוצה להתלהב שאני יודעת משהו. אמממ תשווה אבל אז תגיע לאיקס ברביעית ואת זה לא יודעים לפתור לכן לפני זה אתה צריך לשנות את הסימן של איקס מינוס A למינוס איקס ועוד A. הסימן לא משנה. ואתה יכולה אם אתה רוצה לבדוק למה (תבדוק את לפני העלאה בריבוע) ואז מעלים בריבוע מעבירים אגפים מוציאים גורם משותף. ואז יש קטע של הגיון. וזהו הצלחת לפתור את א'. יו פי איי.
 

Love U All

New member
בשאלון 006

מישהו יכול להסביר לי איך מנסחים נכון את שתי המשוואות בבעיות ההספק, בלי להתבלבל בדרך?
 
רן. תוכל להסביר לי מה השאלה ?

לא הבנתי אותה. היא שאלה איך ניגשים לבעיות הספק באופן כללי ?
 

רן88

New member
כן, אני יכול להביא לכאן 10 שאלות

ספציפיות אבל לא יודע אם זה יעזור. יש לי מעין סוג כזה של בעיות הספק שאני כן מצליח (אולי כי הוא הסוג הפשוט ביותר) וסוג נוסף של בעיות שאני פשוט מתבלבל כל הזמן ואני מפחד ליפול על שטות בבגרות, נפילה באלגברה=מועד ב' (שאני ממש לא רוצה לעשות)...
 
בנושא זה

אם השאלה היא איך ניגשים לבעיות האלה - זה קצת גדול עלי לענות כרגע, בתקופה הזו. זה נושא למאמר של כמה שעות. מתנצל ! אם יש שאלה ספציפית - אשמח לעזור.
 

Love U All

New member
השאלה הייתה כללית יותר...

כמו שנאמר כאן למעלה, יש כל מיני סוגים של הבעיות. ולעיתים התרגילים פשוט לא יוצאים כי אחת המשוואות שגויה. אז השאלה היא אילו סוגים קיימים באמת, ואיך להימנע מטעויות כאלה. ובמילים אחרות: איך ניגשים לפתרון בעיות מילוליות.
 

רן88

New member
אז הנה שאלה ספציפית..

שני פועלים צריכים לבצע עבודה מסוימת. פועל שני ניגש לעבודה שעה אחרי הראשון. שלוש שעות לאחר שהפועל הראשון החל בעבודתו סיימו שניהם יחד 55% מהעבודה. הם המשיכו בעבודתם וסיימו יחד. לאחר גמר העבודה התברר שכל אחד מהפועלים ביצע את מחצית העבודה. קצב העבודה של כל פועל לא השתנה במשך העבודה. בכמה שעות יכול כל פועל לבצע לבדו את העבודה? המשוואה הראשונה שבניתי היא:
1/x+1/y=0.55​
עם השנייה הסתבכתי, הבנתי שכל אחד מהם ביצע 50% מהעבודה, אבל בכמה זמן? תודה מראש.
 
המשוואות

דבר ראשון, המשוואה הראשונה היא :
(3/x)+(2/y)=0.55​
ולא כפי שכתבת. בדוק אם אתה כבר מבין מדוע. לגבי המשוואה השניה - שאלת שאלה טובה : כמה זמן הם עבדו בפועל ? בחלק השני של העבודה (לאחר שסיימו 55% ), אנו יודעים שחלק העבודה שביצע הפועל הראשון הוא 0.5 פחות 3 חלקי x (מדוע ?) ואילו חלק העבודה שביצע השני הוא 0.5 פחות 2 חלקי y . יודע לסיים ?
 

רן88

New member
לגבי התיקון של המשוואה הראשונה

זה מה שכתבתי על הדף, לא יודע למה העתקתי לפורום אחרת.. לגבי המשוואה השנייה, זה לא 0.45 פחות שניהם (במקום 0.5 שאתה כתבת)? אם זה אכן 0.5 אז אני לא מבין.
 
פירוט

לא, זה 0.5 פחות... כל פועל (בפני עצמו) ביצע סך הכל 50% מהעבודה. כך כתוב. למשל הפועל הראשון ביצע סך הכל (בפני עצמו) 50% מהעבודה. אבל בהתחלה הוא ביצע 3 חלקי x של העבודה. אז כמה הוא ביצע בחלק השני ? 0.5 פחות 3 חלקי x .
 
למעלה