שרשור מתמטיקה שני ליום שני

הדרכה

AB=2CD , ולכן AE=2CE (מדוע ?), ולכן AC=3CE (מדוע ?), ולכן AB=3EN (מדוע ?) כלומר EN=6 . באותה דרך ME=6 .
 

Xboy123

New member
אה הבנתי...

AE=2CE בגלל הרחבה II למשפט תלס.. AC=AE+CE=2CE+CE=3CE AB=3EN לפי תלס...
 

Xboy123

New member
אז תודה!! עכשיו שאלה נוספת...

והיא מצורפת. אני הצלחתי לעשות רק את סעיף א' .. אבל המצאתי קו והנחתי שהוא קטע האמצעים ואני לא יודע אם זה נכון.. ובכלל לא ידעתי איך לנסח את הנתונים והצ"ל מחדש.. וגם לא את הפתרון. ואת סעיף ב' לא הצלחתי כלל וכלל! אני מקווה שתוכלו לעזור... אני שברתי את הראש שלי שעות על הדפים האלה..
 

Xboy123

New member
בעע... תגובה מתוקנת

והנה הקבץ מצורף מצורפת. אני הצלחתי לעשות רק את סעיף א' .. אבל המצאתי קו והנחתי שהוא קטע האמצעים ואני לא יודע אם זה נכון.. ובכלל לא ידעתי איך לנסח את הנתונים והצ"ל מחדש.. וגם לא את הפתרון. ואת סעיף ב' לא הצלחתי כלל וכלל! אני מקווה שתוכלו לעזור... אני שברתי את הראש שלי שעות על הדפים האלה..
 
הדרכה

אני מנחש שהקו שאתה מדבר עליו הוא הקו שמחבר את שתי נקודות ההשקה של המעגל עם הטרפז... הקו הזה איננו קטע האמצעים. הדרכה לפתרון : משתמשים במשפט שאם מרובע חוסם מעגל, סכום כל שתי צלעות נגדיות שווה לסכום של השתיים האחרות. עוזר ?
 

Xboy123

New member
אז זהו...

אני יודע שצריך להשתמש במשפט.. השתמשתי בו גם!! ואני יודעי שהקו הזה איננו קטע האמצעים. השאלה היא האם אני צריך בעצם להמציא קו בעצמי.. כמו בניית עזר.. ולקרוא לו ישר KL(ישר, קטע, לא זוכר את ההבדלים אפילו) ולהגיד שהוא KL ואז להסתמך על העובדה שהוא מגביל לשני הבסיסים של הטרפזו גם חוצה וזה..? וחוצמזה עדיין לא יודע איך עושים את סעיף ב.
 
Rבה יותר פשוט...

קטע האמצעים בטרפז (ולא משנה בכלל איפה הוא בציור והיכן תמקם אותו) שווה ל AB+CD חלקי 2 (משפט קטע אמצעים). אבל AB+CD שווה ל AD+BC (מרובע חוסם מעגל) ובזה הוכחנו מה שצריך.
 

Xboy123

New member
אוקיי, הבנתי.. תודה :)

ומה עם סעיף ב'? זה חשוב יותר! הרבה יותר!
 
סעיף ב'

הורד גובה BE . משולש BCE הוא משולש 30-60-90 מעלות (מדוע ?), ומשתמשים כאן במשפט על משולש זה (מכיר ?).
 

Xboy123

New member
נכון...! את זה אני גם כן יודע!

עכשיו אני צריך למצוא את הרדיוס ועדיין אני לא יודע איך. ידידה שלי אמרה לי שאנחנו מעבירים גובה משתי נקודות ההשקה של המעגל.. שבAB וDC.. וככה נקבל גובה.. והשאלה היא איך נראה זאת ואיך נכתוב זאת בתרגיל? ואז בעצם זה הקוטר(למה?) והמחצית זה הרדיוס וכך פותרים את התרגיל.. אבל נשאלות השאלות ששאלתי כרגע..
 
הרדיוס

קוטר המעגל זה פשוט הגובה של הטרפז, כלומר BE , וניתן למצוא אותו באמצעות משפט פיתגורס במשולש BCE :
(BE)²+5²=10²​
הרדיוס הוא כמובן חצי מהקוטר שמצאת.
 

Xboy123

New member
התבלבלת נראה לי..

במשולש שנוצר, 30 60 90, BE=5 כי הוא ניצב מול זוית 30 ולכן הוא מחצית היתר, ששווה ל10. ואז אני יודע שהגובה של הטרפז יכול להיות הקוטר.. אבל איך אני מנמק את זה כשאני רושם את הפיתרון? כלומר.. אם יתנו לי את התרגיל בבגרות למשל.. אני לא צריך ממש עזרה בטכניקה אלא בדר ךהניסוח והנימוקים.
 
ממש לא...

שים לב שהזווית 30 מעלות היא זווית CBE , ולכן CE הוא זה ששווה מחצית היתר.
 

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif לי יש שאלה

ואני אשמח אם מישהו יכול לענות עליה. שורשים נועדו למרר לנו את החיים. ואני לא צוחקת האמת זה אפילו עצוב
טוב בכל אופן. השאלה מצורפת פה. סעיף ב' אני לא מצליחה לעשות לזה אנטרגל. כלומר שאני מציבה את הנקודה שמצאתי בא' שזה 1-A אני נתקעת בשורשים ואני לא יודעת איך להפטר מהם. אני מגיעה למספרים עצומים. הנה התרגיל. אני אשמע אם מישהו יראה לי את כל הדרך כך אני אדע איפה נפלתי. ותודה רבה רבה לכל העוסקים במלאכה ועוזרים לילדה מסכנה
 

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif אוי מאי גודנס../images/Emo12.gif

יצא לי בדיוק ההפך. אחד מינוס A יואווווווווו אני לא מאמינה ואז זה מתבטללללל שיואו מזה תודה. אני מרגישה קצת אהבלה אבל חפיף זה יעבור אני מקווה.
יופי עכשיו אני שמחה
 

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif לא

אני אגיד לך מה ההבדל. זה טעויות שכולם יוכלים לעשות אבל רק אני עושה אותם. יחי ההבדל הדק:
ואם זה גאונות אז אולי כבר עדיף להיות מומצעת וזהו.
 
למעלה