שרשור מתמטיקה יום שלישי

תשובה לדיקלושש

באגף שמאל מפעילים נוסחת הפרש סינוסים. באגף ימין מפעילים נוסחת זווית כפולה. מקבלים גורם משותף (cos(2x בשני האגפים.
 
נגזרת

כדי למצוא את הנגזרת יש להשתמש [URL='http://']בכלל המנה[/URL] (מכירה ?) הנגזרת של e בחזקת x² היא e בחזקת x² כפול 2x (שזה הנגזרת של החזקה). לפרט יותר ?
 

10GaZ

New member
תשובה לדיקלושש

מההודעה הבאה: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=321&msgid=53442867 בניתי את המשוואה בצורה הבאה: אמרתי שמספר הפעמים שהוא קלע הוא X, ידוע לי שמספר הפעמים שהוא לא קלע זה סה"כ הפעמים שהוא ניסה פחות מספר הפעמים שהוא קלע. כלומר אם ידוע לי שניסיתי לקלוע 15 פעמים אז קלעתי X פעמים והחטאתי 15 פחות X פעמים. יותר ברור?
 

MuzicMan168

New member
שתי שאלות נושא אחד :)

זה שאלות שנפלתי בהן במתכונת אני צריך עזרה כי לא ממש הבנתי לאיזה נושא היא קשורה \ את הדרך לפתרון 1) קוקודי מקובע ABCD הם : A(3,1) B(2,8) C(7,13) D(8,6) הוכח שהמרובע הוא מעויין 2)במשולש ABC נקודה D היא אמצע הצלע AB א. נתון :( D(-1,2) , A(3,8 ^מצא את שיעורי הקודקוד B ב. נתון גם :( C(7,3 מצא את המשוואות של הצלעות AB ו AC תודה רבה ...... לכל אלו שענו וגם לאלה שלא :D
 

Gal isr

New member
ננסה

איך מוכיחים שמרובע הוא מעויין? בואי נתחיל מזה שתראי שכל הצלעות שוות, עפ"י נוסחה שקיימת אם אני לא טועה. אח"כ, נסי למצוא את משוואות האלכסונים, ולהראות שהם נחצים בנק' המפגש (גם תכונה של מעויין), ואולי להראות זוויות נגדיות שוות? בצורה הזו תוכיכי. בשאלה 2- א. את יודעת את הנוסחה לאמצע קטע? פשוט תקראי לנק' B באותיות, ותציבי בנוסחה- זה יוצא ישר. ב. אם יש לך את שלושת הקודקודים, אפשר למצוא משוואות ישרים?
 
הדרכה

כדי להוכיח שמרובע הוא מעוין עליך להוכיח שאורכי כל ארבע הצלעות שווים. כלומר שארבעת המרחקים שווים.
 

Gal isr

New member
זה הכל?

הרי ככה מוכיחים גם ריבוע...אז אם מוכיחים 4 צלעות שוות- לא צריכים עוד משהו כדי שזה יהיה דווקא מעויין ולא צורה אחרת דומה מאוד?
 
כל ריבוע הוא גם מעוין !

למעוין יש מספר הגדרות (שוות ערך), אחת מהן היא מרובע שכל צלעותיו שוות באורכן.
 

Gal isr

New member
ואני מצטער שאין פה שום תשובה

ממשית או משהו..למדתי את החומר הזה בכיתה ח' בערך (בר אילן), ועכשיו (י"א) אני יותר מתרכז בחומר שלי מאשר בזה..
 

eli3320

New member
בעיות קיצון

אני מצרף קובץ... סימנתי BD בתור a-x, וAD כ- s/x (בגלל משוואה של שטח שעשיתי). זה מה שאמורים לעשות? עכשיו משפט פיתגורס ואז לחבר בין כל הצלעות? התוצאה אמורה להיות עם פרמטרים? (אין לי תשובות לזה)
 

Gal isr

New member
מן הסתם כשאין לך נתונים מספריים

יהיה לך תוצאה עם פרמטר (הפעם זה A ו S). בכל מקרה מה שאמרת נראה נכון- ויוצאת תשובה לא מדהימה...איכסה
 

eli3320

New member
אבל..

נתון לי ששטח המשולש הוא s אז זה כולל בתוכות את ה"חלקי 2", לא?
 
בוא נחשוב ביחד

פשוט נרשום את הנוסחה : S=ah/2 האם אתה מסכים עם מה שכתבתי ? עכשיו בודד את h ותקבל 2S/a .
 

MY NAME IS HILA

New member
לוגריתמים

יש לי עוד יומים מתכונת במתמטיקה והמצב בכי רע... אם מישהו בבקשה יכול להסביר לי מהם הסימפטוטות האופקיות של הפונקציות הללו (אם יש- ואם אין אז למה אין..): 1. לוג בבסיס 2 של איקס פלוס שלוש לחלק לאיקס מינוס ארבע 2.לוג בבסיס 5 של מינוס איקס בריבוע ועוד שש איקס מינוס חמש תודה רבה רבה לכל העוזרים...
 

Gal isr

New member
אולי תגידי מה בתוך המינוס?

מה בתוך בחילוק? סוגריים רבותי- סוגריים
 
למעלה