שרשור מתמטיקה יום שישי

תשובה ל SmartToyBoy

אני ארשום בקצרה, אם תהיה זקוק לפירוט גדול יותר - תגיד לי ! במשולש עם המקצוע הצדדי וגובה הפירמידה, tan68º שווה ל 8 חלקי x . במשולש עם גובה הפאה הצדדית וגובה הפירמידה, tanA שווה ל 8 חלקי y . חלק את שתי המשווואת זו בזו, והזווית A היא הנעלם היחיד, כי את היחס x/y במחומש הבסיס אנו יודעים (רמז : חלק את המחומש לחמש פרוסות שוות בה כל זווית מרכזית היא 360º/5 ).
 
הדרכה

לגבי השאלה שבצד ימין - המשולשים BCM , ABN חופפים (מדוע ?). מכאן שסכום הזוויות MBC+ANB הוא 90º (מדוע ?) מכאן שהישרים המבוקשים מאונכים זה לזה.
 

eli3320

New member
מצרף מתכונת ב006..

שהייתה לנו היום, אם תרצו לתרגל ממנה. הלך לי דיי טוב (אני מקווה)... אין סעיף ה' בחקירה כי זה היה משהו לא נכון שלא צריך לעשות.
 

eli3320

New member
הנדסת המרחב

אני מצרף קובץ... את סעיף א' הצלחתי,בסעיף ב' האם זו הזוית המבוקשת? כי אם כן פשוט צריך לעשות סינוס הזוית כי צלע אחת מצאתי והשנייה נתון אבל משום מה לא יוצא לי תשובה נכונה. (התשובה: 14.73)
 

eli3320

New member
חחחחח...

אבל זה דיי בלבל אותי כאן.. אבל הבנתי מה צריך לעשות
תודה רון!!
 
BKF ../images/Emo13.gif

ולטובת אחרים שקוראים את ההודעה : מנקודה O מורידים אנך OG לשוק AB . הזווית המבוקשת היא זווית OA'G (בין ההיטל למשופע).
 

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif יו הצלחתי../images/Emo13.gif

אבל אין צורך להגיד שהעלתי אנך? הרי זה מעליו.
 
לצערי לא...

השלב הראשון הוא להוריד אנך מנקודה O למישור 'ABB'A . האנך הזה חייב לעבור דרך מישור הבסיס ABC (מדוע ?) ולכן לא יתכן שהאנך הוא מה שציירת. האנך הוא OG , כאשר G היא נקודה על השוק AB .
 

איילת כ

New member
../images/Emo60.gif אוף כבר שמחתי../images/Emo9.gif

טוב לא נורא נתגבר. ולא הבנתי. בטח הוא חייב לעבור בגלל המשפט הנ"ל. אבל לא הבנתי מדוע ולמה ואיך. יכול להיות שלא הבנתי את המשפט.
 
ניקח דוגמה פשוטה

תתבונני בקיר שבחדר שלך. סמני נקודה על הקיר (טוב, אל תסמני באמת, תחשבי שסימנת). מהנקודה הזו נוריד אנך לרצפה. האם את מסכימה שהאנך הזה חייב לעבור דרך הקיר ? האם את מסכימה שלא יתכן שהאנך לרצפה יעבור דרך "האוויר" שבחדר ולא דרך הקיר ?
 
אם כך -

דוגמה נוספת (בציור) : אם מנקודה כלשהיא בתוך הפאה 'BCC'B נוריד אנך לבסיס ABC , ברור שהאנך הזה יעבור דרך הפאה הזו ולא "באוויר". ולסיכום : אם שני מישורים מאונכים זה לזה, ומנקודה שבתוך מישור א' מורידים אנך למישור ב', האנך הזה תמיד יעבור כולו דרך מישור א' . ולמקרה שלנו : אם מנקודה על הבסיס ABC (במקרה שלנו - נקודה O ) מעבירים אנך לפאה 'ABB'A , האנך חייב לעבור כולו דרך המישור ABC . לכן לא יתכן שהאנך הוא מה שציירת, אלא הוא OG . עכשיו יותר ברור ?
 
למעלה