שרשור מתמטיקה יום לפני בגרות

../images/Emo7.gif לא הצלחתי לעשות את זה.

זה פשוט מיליון דברים שצריך לכפול, בשביל הפיתול!! תעזרו. :\ הלוג הוא בבסיס 3 ובסוגריים רשום
x^2-6x+9​
 

10GaZ

New member
טיפ

תגזרי רק את החלקים שיכולים לשנות לך את התוצאה. למשל ln זו פונקציה שתמיד תיתן לך ערך חיובי כנ"ל לגבי לוג (ln זה מקרה פרטי של לוג) או אם המכנה בחזקה חיובי הוא תמיד יתן X חיובי ולכן לא נצטרך לגזור אותו מבינה?
 
כן, תודה.

הבעיה היא למצוא את נקודות הפיתול... הרי שצריך לגזור פעמיים ולהשוות לאפס, בשביל לקבל את התוצאות... את הקטע עם החיוביים אפשר לעשות רק בגזירה השנייה בשביל לבדוק אם הנקודה היא נקודת מקסימום או מינימם ובגזירה השלישית, בשביל לאמת נקודת פיתול.
 
עזרה באישיוויונים ../images/Emo10.gif

תודה לעוזרים
הסתבכתי שם בשלה של הארכת שבר |:. המ יש לי עוד שאלה, תיאורטית. באי שיוויונים כשיש לי שבר ואני מפצלת את המונה והמכנה ומשווה כל אחד מהם לאפס, כשאני רושמת כל אחד מהם עם האפס אני משווה לאפס או משאירה את הסימן של האי שיוויון בינהם
.
 

B o n a n z a

New member
עזרה בטריגו...

אמורה להיות שאלה קלה, משום מה אני לא עולה על הפואנטה... תודה..
 

B o n a n z a

New member
אבל לפחות אני עקבי

הכותרת, השם של התמונה, הכל..
טריגו עוד רודף אותי משנה שעברה...
 

B o n a n z a

New member
יש לקוות

ואם גם לך לא בא לראות את זה יותר אחרי מחר (הווה אומר, אם בא לך להצליח בבגרות) - אולי בא לך לעזור לי עם השאלה המעפנה הזאת? היא מעיקה לי על הנשמה..
(הווה אומר.. איך אני אוהב את הביטוי הזאת..)
 

Katia18

New member
אממ אממ...

אין לי ממש כוח להתעמק (וסלח לי על זה..
) אבל מה שכן אני רואה זה שמרכז המעגל החוסם הוא (אם אני זוכרת נכון), מפגש האנכים האמצעיים, ובגלל שמדובר במשולש שווה שוקיים, הנקודה הזאת נמצאת על אמצע הגובה (שהוא כמובן גם תיכון) עכשיו מה שאתה צריך לעשות הוא למצוא את A למצוא את המשוואה של AC בעזרת הנקודה הנתונה עליו, ואז בגלל שנתון לך שהנקודה הזו היא אמצע, למצוא את C, ובעזרת משוואת הגובה להוציא את השיפוע של BC ולמצוא את המשוואה אחרי זה תעשה חיתוך של המשוואה שקיבלת עם משוואת הגובה וכך תמצא את נק' האמצע של BC. עם הנקודה שתתקבל והנקודה C תמצא את B ואז את המרחק של הגובה ושל הבסיס ותחשב שטח
חח איזה חפירה!! מקווה שיש דרך יותר קצרה ושתמצא אותה
 
רק ליתר ביטחון

מרכז המעגל החוסם איננו על אמצע הגובה AD . גם במשולש שווה-צלעות הוא לא באמצע הגובה ! מעבר לכך, ההדרכה שלך מצוינת. בהצלחה בבגרות !
 
למעלה