שרשור מתמטיקה יום חמישי

../images/Emo128.gif

אם m=0 אין פתרון, תסתכל על המשוואה עצמה, לא על הסידור שלה. פשוט בהתחלה לפני שעושים מכנה משותף צריך לעשות תחום הגדרה, זהו.
 

Taam YutvatA

New member
../images/Emo19.gif../images/Emo104.gif

היום היה לי מגן במת',ואחרי שסיימתי אותו פתאום חשבתי לעצמי איך עושים אינטגרל לאחד חלקי איקס,והגעתי ל- איקס בחזקת 0 חלקי 0,מה שלא נכון. חברה שלי אמרה לי שהיא שאלה את המורה שלה והיא אמרה לה שעושים את זה בעזרת ln שהם לומדים את זה שנה הבאה(007) וגם אני (004) ושכחתי לשאול את המורה שלי.. אבל השאלה שלי למה אי אפשר לעשות לזה אינטגרל כמו שלכל שאר הפו' עושים?
 
כמו שאמרת

יוצא 1/0.. חוץ מזה שהנגזרת של lnx זה אחד חלקי איקס, ושום נגזרת של פונקציה אחרת תהיה 1 חלקי איקס.
 

ArchiParchi

New member
מסיבה מאוד פשוט...

ln(ax) זה כמו לכתוב lna+lnx ו-lna זה הרי קבוע לכן נעלם בגזירה... זה שכפלת את ה-X בפנים ב-A זה כמו להוסיף קבוע וזה ברור שלא משפיע. למשל הנגזרת של X היא 1 וגם של x+5 היא 1. זה בדיוק מה שקורה בLN פשוט שם ניתן לרשום את זה כמכפלה בגלל חוקי LOG.
 
גם הנגזרת של

lnx+5 תהיה 1 חלקי איקס... בכל מקרה, כוונתי הייתה ששום פונקציה שלא מהסוג הזה ואני חושב שהבנת את זה
.
 

maverick88

New member
תכנה

מישהו יכול להמליץ לי על איזה תכנה טובה בה אפשר לכתוב פתרון תרגילים במתמטיקה? משהו כמו mathtype אבל חינמי. תודה
 
mathtype היא חינמית

נאי מדבר על הגרסה "הרזה" כמובן. אפשר להוריד לחודש נסיון את הגרסה המלאה, ולאחר מכן תישאר לך על המחשב הגרסה "הרזה", שבהחלט תספיק לך לדעתי לצרכיך.
 

maverick88

New member
זהו

יש לי את הגרסא המלאה, ולפני כמה דקות הורדתי serial ועכשיו המלאה אצלי תמידית. אבל אני עדיין רוצה שהתכנה גם תחשב לי תרגילים שאני כותב לה כי אין לי כוח להעתיק את זה למחשבון או גוגל מחדש כדי לחשב את הערך. או שאפשר פה?
 
זהו

mathtype לא עושה חישובים, זה לא התפקיד שלה. לא חושב שקיימת תוכנה חינמית בנושא, אני לפחות לא מכיר. לדעתי כולן בתשלום. למעט כמובן מחשבונים שונים שפזורים ברשת ועושים חישובים מסויימים, אבל הם לא מרוכזים כולם בתוכנה אחת. אשמח לתת לך קישורים. אני משתמש ב Mathematica שהיא לדעתי המובילה בתחומה, אבל היא בתשלום. נסה גם בקישורי פורום מתמטיקה את קטגוריית "תוכנות ועזרים".
 

maverick88

New member
חבל שזה רק כותב...

אני מוריד עכשיו את התכנה mathematica שהמלצת עליה (108MB
) ננסה אותה
תודה רבה
 

ArchiParchi

New member
רון רון...

יש לנו במשרד את הספר הדרכה של מתמטיקה. בוא נגיד ככה, אפשר להשתמש בו כמשקולת באולימפיאדה מרוב שהוא ענק
מה עשית לבחור המסכן
 
צודק... ../images/Emo67.gif

maverick , אני באמת חושב שקפצנו גבוה מידי, אתה גם לא תעשה שימוש ב 90% מהיכולות של התוכנה הנפלאה הזו. ממליץ בשלב הזה על משהו סולידי יותר, הבעיה שאני לא כל כך מכיר כאלה אבל בהחלט שווה לבדוק בקישורים שנתתי לך ובאתרים נוספים ברשת.
 

pink illusion

New member
שאלה בהנדסה אנליטית

הייתה לי מתכונת היום (היה זוועה
, תודה ששאלתם) הבאתי לכם שאלה שנתקעתי עליה בערך שעה (בסוף עברתי שאלה ולא עשיתי אותה): ריבוע שאחד מקודקודים הוא (3,8) חוסם מעגל שמשוואתו : x^2 + y^2 -4x -22y+120=0 מצא את משוואת צלעות הריבוע. (אם זה לא חוצפה הייתי שמחה לממש פתרון ולא רק הדרכה כי אני חושבת שאת הדרך לעשות את זה אני מבינה- אני פשוט לא מצליחה לעשות אותה ומסתבכת עם מלא איברים בריבוע...) תודה!
 
הדרכה

אני יודע שביקשת פתרון מלא, אבל פשוט אין לי כרגע זמן, אז הנה לפחות הדרכה : קוראים לאחת מצלעות הריבוע y=mx+n . משוואה ראשונה : מציבים בישר את הנקודה (3,8) . משוואה שניה : תנאי השקה למעגל. שתי משוואות בשני נעלמים m,n .
 
למעלה