אוסטרליה !!

oferGPZ

New member
../images/Emo42.gifאוסטרליה !!../images/Emo150.gif../images/Emo61.gif../images/Emo53.gif

מה המצב?? רציתי לדעת ולקבל פרטים ואם אפשר חוויות וסיפורים של אנשים שטיילו עם אופנוע באוסטרליה.. מה צריך? מה מומלץ ? כמה זמן ? כמה כסף ?וכו.. ואפילו המלצות על מקומות דומים בסגנון.. אפילו תמונות אם יש יתקבלו בברכה.. מדובר על בעל רשיון ל 500 סמ"ק. תודה רבה!!! ושמרו על עצמכם חבר´ה !!
 

oferGPZ

New member
עוד משהו..

האם יש משמועית קריטית או השפעה כלשהי עצם העובדה שנוסעים שם הפוך? האופנועים אותו דבר נכון ?? תודה.
 

GSMO

New member
יש איזה ספר על אחת שעשתה

טיול על אופנוע באוסטרליה עד כמה שאני זוכר היא רכבה על DR650 או משהוא דומה לזה. את השם של הספר אני לא ממש זוכר... חכה קצת וחכמי הפורום יענו לך תשובה יותר מדויקת.
 

Blue Bird

New member
קוראים לה סיגל והיא פעם...

והיא פעם אפילו כתבה מדור במוטו. שכחתי את השם של הספר, מה שאני כן זוכר שהיה לה XT 350. לדעתי, שביט חייב להכיר אותה.
 

אנבלrh

New member
סוף העולם שמאלה - זה שם הספר

אם אני לא טועה, ואם אני זוכרת נכון אנדרה נלין טייל באוסטרליה, שלח לו מסר אישי או שתחכה שהוא יגיב כאן.
 

oferGPZ

New member
???../images/Emo12.gif

אף אחד לא היה באוסטרליה ?? אז אולי בכול זאת... תודה .
 

Xטיל

New member
גש לחנות הספרים הקרובה...

וחפש את הספר "סוף העולם שמאלה" של סיגל גבע. אתה לא צריך יותר כלום.
 

gray

New member
אהה, בלי להעליב

אבל אחרי שתקרה את הספר תדע הרבה דברים של מה לא לעשות (שזה חשוב) וגם כמה שכן, אבל עבר הרבה זמן מאז הטיול שלה, וכדאי מאוד למצא עוד אנשים שעשו את זה. אם אפשר לפני קצת פחות זמן. הXT הקטן לא ממש מתאים, (גם בספר זה כתוב) לך על סינגל גדול עם מיגון רוח טוב, אתה תרגיש בהבדל בגדול. אם אתה כבר בחנות ספרים קח גם את ללא גבולות של גבי בבלי, אומנם לא אוסטרליה אבל על טיול באופנוע בכללי תלמד הרבה. חוץ מזה כשה תגיע לשם תמצא באזורי התיירות כמה אופנוענים שעשו את המסלולים האלה (יש לא מעט כאלה שם) ותתיעץ. אני אומנם םעצרתי קצת לפני אוסטרליה (אולי בעתיד אמשיך) אבל בתחקיר המקדים שלי זה מה ששמעתי מארבעה ישראלים והולנדי אחד שעשו את זה (בניפרד). חוץ מזה כנס לאתר הזה, ותקרא מה הילקחים והחוויות של אחרים שעשו את זה.
 

ש.פ.ד

New member
אוסטרליה ואופנועים:

ראשית - אני אישית ממליץ בחום על מכונית. אוסטראליה היא ארץ ענקית ולמרות שבסה"כ היא מאוד מעניינת ויפה. המקומות המעניינים והיפים מרוחקים זה מזה במאות רבות של קלומטרים משעממים, לוהטים, ולא סלולים (סליחה - בהחלט סלולים, אבל לא מכוסים באספלט...) זוהי אינה בעיה כה גדולה כאשר נוסעים בצוותא, ברכב, ומתחלקים בנהיגה. די סיוט כאשר מדובר באדם בודד שצריך להתמודד עם כל הק"מ המעייפים הללו לבדו על אוכף. כאשר הייתי באוסטרליה, פגשתי שלושה ישראלים שחלקו מכונית ואופנוע (משהו Kawasaki). בשבוע שבליתי אתם, הם היו עסוקים בריב תמידי, מי יהיה המסכן שירכב על האופנוע בקטע הבא... כמובן - פה ושם האופנוע הוא כיף לא נורמאלי, אבל בסופה של המשוואה (או כבר בתחילתה, לאחר כמה אלפי ק"מ)... אני עצמי ערכתי את הטיול עם רכב, ושכרתי אופנוע שלוש פעמים, לשבוע בכל פעם, לצורך טיול ספציפי. מאוד נהנתי. מצד שלישי - זו ממש לא הדרך הזולה! המלצות? יש המון! רכוש אופנוע מאוסטראלי! האופנועים שעברו מספר טיילים כבר הרוסים, וקשה לסמוך על אמינותם במדבר. זוהי לא בדיחה - אם תתקע במקום מרוחק - אתה עשוי לגמור את מלאי המיים לפני שמשהו יעבור במקום (ובאופנוע אין מקום למיכלי מים של 20 ליט). הייתי ממליץ על אופנוע בנפח 650 כאיזון נכון בין משקל, כח, ונינוחות שיוט. אתה צריך אופנוע שלא יתאמץ מדי (ולא יתקלקל), יוכל לכסות מרחק במהירות סבירה, ועדיין יהיה קל מספיק כדי להיות פרקטי לשימושי שטח (למרות שיסחוב המון ציוד על גבו). אתה צריך להיות מסוגל לבצע לא מעט תיקוני דרך (ולקחת אתך כלים וחלפים). ברכב אפשר לסוע עם שני צמיגים חליפיים (שכנראה יספיקו למעבר 400 ק"מ של דרך עפר). עם אופנוע - צריך לתקן! וגם להחליף שרשרת, וגם ליישר כידון, וגם לנקות קרבורטור... לגבי הנסיעה בצד שמאל - כולם טועים בהתחלה, וכולם מתרגלים. רק שעם אופנוע התאונות כואבות יותר. שלח לי מסר אם תרצה לדבר בטלפון.
 

Xטיל

New member
היתחלת גרוע אבל... השתקמת!

אתה חושב שמישהוא פה רוכב על אופנוע כי זה נוח יותר? זול יותר? בטוח יותר? עוד מעט היית מציע לאיש לקחת טיול מאורגן עם אוטובוס ובית-מלון. אבל, השתקמת! דבר עם האיש ותציע לו את העצות הכי טובות לטיול עם אופנוע! כי יש לי הרגשה שאתה מבין ענין. לילה טוב
 

ש.פ.ד

New member
אתה שם לב למה שאתה קורא?

כולנו כאן (או לפחות רובנו) רוכבים על אופנועים כי זה כיף! לרכב 400-500 ק"מ ברציפות (כי ממילא אין שם כלום), בשמש (כי בלילה מסוכן - עלולים להתנגש בקנגרו!), בחום של יותר מ- 50 מעלות בשמש (והרי אין צל), כשאתה לבוש בביגדי רכיבה חמים וארוכים, ונושא עשרים וכמה ק"ג של ציוד ומים ודלק חירום על אופנוע, וכל הזמן עוקפות אותך רכבות מדבר (משאיות ענק שגוררות 3-4 נגררים), יום אחרי יום - זה לא כיף! לאנשים לא מנוסים זה גם עלול להיות מסוכן. לא מסוכן "כיף" כמו צניחה חפשית, או רכיבה על מסלול מירוץ - אלא מסוכן טיפשי של "נתקעתי באמצע המדבר, ואני לא יודע לתקן את האופנוע, וכבר יומיים לא עבר כאן איש, וכבר נגמרו לי המים, ואין כלו חוץ מחול אדום ברדיוס של 250 ק"מ... אז אני אשמח להעמיד לכל אדם את כל הידע והנסיון שיש לי בתחום, לעזור ככל שניתן, וללמד כיצד ניתן לאתר מידע נוסף. אבל אני גם אביע את דעתי (אם תסלח לי) שהיא - עדיף רכב + שותף לדרך. או לכל הפחות - שותף לדרך!
 

MexMex

New member
ואם אתה רוצה פרטים...

ישנים משהו (שנת 91, 24,000 ק"מ, ימהה 600, לבד, או יותר נכון עם בת זוג מורכבת), שלח לי מייל... אדיוס
 

אRזז

New member
אוסטרליה על אופנוע - ממקור ראשון

אבל קצת ישן , ב96´ טיילתי באוסטרליה על DR650 שנת 91´ כחצי שנה. מומלץ?? בוודאי , אם אתה מוכן לקשיים, לגשמים , ל 40 מעלות++ במדבר , ל 5-7 שעות רכיבה ביום (לפעמים) , להתקע אם אופנוע שבור בקאקאדו (500 ק"מ מהמוסך הקרוב..) אבל - שווה כל רגע , חוויה לכל החיים!! דרך אגב , גם אני הייתי מוגבל רשיון עד 500 , זה לא ממש מעניין אותם שם. אם אתה מעוניין בפרטים נוספים צור קשר במסר.
 

engelhart

New member
אוסטרליה

תוציא רשיון קודם מעל 500 ואז תתחיל לחשוב. המרחקים שם כל כך גדולים שצריך אופנוע רציני
 

the renegade

New member
דרגות הרישוי באוסטרליה

מחולקות לעד- 50, 125, ו 250 גם אני מתכנן טיול זהה לשלך עוד בערך חודש וחצי וגם אותי הנושא מאד סיקרן. באופן כללי, מהבירורים שאני עשיתי אין ספק שמדובר בטיול מאד קשה אם בוחרים לעשות אותו על אופנוע. חשוב לתכנן אותו בקפידה מבחינת ציוד, עצירות(מרחקים עצומים בין תחנות דלק במקומות מסוימים), ואספקה. אני מאד מסוקרן לדעת האם מבחינה חוקית לכל דבר אני רשאי לרכב על אופנוע מעל 500 שם.
מצד אחד הסבירו לי בנימה מכוסתחת בממסי שהרישיון שלי תקף לפי הגדרתו בארץ ועלי להצמד לפירוט הדרגות כמו שמופיע ברישיון הישראלי.
מצד שני , לפי מה שאני הבנתי עליך לנהוג לפי החוקים במדינה שאליה אתה נוסע כמו שמופיע על גבי הרישיון. לדעתי המגבלה היחידה בליסוע שם על אופנוע מעל 500 היא מגבלה בביטוח שתוכל לעשות בארץ\שם. מישהו יכול לתקן או לחדד אותי ? זה חשוב
 

guygo

New member
בלי נסיון, אבל ../images/Emo91.gif

תגדיל את ברשיון. לעולם אתה לא יכול לדעת מה יקרה. כסת"חים טובים עד|סדגש שקורה משהו. יכול להיות שיתנו לך לרכוש או אפילו להשכיר אופנוע עם הרשיון הנוכחי. יכול להיות אפילו שאם יעצור אותך שוטר הוא יסתפק באותו הרשיון. אבל עם חו"ח יקרה משהו, לעולם אתה לא יכול לדעת איך יגיבו ומה יהיו התוצאות. עשה לעצמך טובה, תגדיל ראש ותגדיל רשיון. (הא הא משחק מילים.. הא הא...) הרי בכל מקרה מתישהוא תרצה שגם בארץ יהיה לך רשיון בלתי מוגבל לא?? והכי חשוב, תהנה בטיול, ותייצג אותנו בכבוד עם מדבקת |קיפוד| (הא הא.. חרוז...)
 

guygo

New member
../images/Emo93.gif../images/Emo70.gif |סדגש../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

 
למעלה