אוסטרליה ואופנועים:
ראשית - אני אישית ממליץ בחום על מכונית. אוסטראליה היא ארץ ענקית ולמרות שבסה"כ היא מאוד מעניינת ויפה. המקומות המעניינים והיפים מרוחקים זה מזה במאות רבות של קלומטרים משעממים, לוהטים, ולא סלולים (סליחה - בהחלט סלולים, אבל לא מכוסים באספלט...) זוהי אינה בעיה כה גדולה כאשר נוסעים בצוותא, ברכב, ומתחלקים בנהיגה. די סיוט כאשר מדובר באדם בודד שצריך להתמודד עם כל הק"מ המעייפים הללו לבדו על אוכף. כאשר הייתי באוסטרליה, פגשתי שלושה ישראלים שחלקו מכונית ואופנוע (משהו Kawasaki). בשבוע שבליתי אתם, הם היו עסוקים בריב תמידי, מי יהיה המסכן שירכב על האופנוע בקטע הבא... כמובן - פה ושם האופנוע הוא כיף לא נורמאלי, אבל בסופה של המשוואה (או כבר בתחילתה, לאחר כמה אלפי ק"מ)... אני עצמי ערכתי את הטיול עם רכב, ושכרתי אופנוע שלוש פעמים, לשבוע בכל פעם, לצורך טיול ספציפי. מאוד נהנתי. מצד שלישי - זו ממש לא הדרך הזולה! המלצות? יש המון! רכוש אופנוע מאוסטראלי! האופנועים שעברו מספר טיילים כבר הרוסים, וקשה לסמוך על אמינותם במדבר. זוהי לא בדיחה - אם תתקע במקום מרוחק - אתה עשוי לגמור את מלאי המיים לפני שמשהו יעבור במקום (ובאופנוע אין מקום למיכלי מים של 20 ליט). הייתי ממליץ על אופנוע בנפח 650 כאיזון נכון בין משקל, כח, ונינוחות שיוט. אתה צריך אופנוע שלא יתאמץ מדי (ולא יתקלקל), יוכל לכסות מרחק במהירות סבירה, ועדיין יהיה קל מספיק כדי להיות פרקטי לשימושי שטח (למרות שיסחוב המון ציוד על גבו). אתה צריך להיות מסוגל לבצע לא מעט תיקוני דרך (ולקחת אתך כלים וחלפים). ברכב אפשר לסוע עם שני צמיגים חליפיים (שכנראה יספיקו למעבר 400 ק"מ של דרך עפר). עם אופנוע - צריך לתקן! וגם להחליף שרשרת, וגם ליישר כידון, וגם לנקות קרבורטור... לגבי הנסיעה בצד שמאל - כולם טועים בהתחלה, וכולם מתרגלים. רק שעם אופנוע התאונות כואבות יותר. שלח לי מסר אם תרצה לדבר בטלפון.