XXX במד"ב ופנטזיה.

  • פותח הנושא avivs
  • פורסם בתאריך

pink cigarette

New member
קשה לי להאמין

שמרטין סילנוס באמת אנס כבשים, אבל אולי זה משהו שמוזכר בספרים על אנדימיון שלא טרחתי לקרוא. ואם כבר פטמות, אז היינליין כל הזמן מתאר את מצב הרוח של דיתי (ב"מספר החיה") באמצעות מצב הפטמות שלה. גם בספרים אחרים. גם נשים אחרות. אוף, היינליין.
 

demoloc

New member
בהיפריון הראשון

שהוא מספר על הילדות שלו , ועל המורה שלו שהיה מתהולל , הוא נהג לאנוס כבשים עד שאמא שלו ביקשה ממנו להפסיק , זה נמצא בסיפור שלו , אין לי עכשיו את הספר בבית אז אני לא יכול לצטט במדויק
 

pink cigarette

New member
ואני תמיד לקחתי את זה בהומור.

או שאולי זה היה המורה? לא בטוחה. בכל מקרה, אני מאמינה לך. אין לי כוח ללכת לבדוק.
 

5צדק

New member
שאלה טובה,

בניגוד לavivs הבנתי מאד את הסצינה של האונס בלורד פאוול. היא הייתה נוראית אך במובן מסוים היא צדקה. דמות הגיבור שם היא דמות נוראית, ורגע הנפילה של הסידרה לטעמי היה כאשר היא עברה לדבר על הרואיקה ועזבה את הטירוף של הגיבור. בשאר הספרים לא שמתי לב במיוחד לפעמים זה נחמד לפעמים קצת פחות. היתה סדרת ספרים אחת שעוררה אותי לשאלה וזו הסדרה של שיר של קרח ואש. הוא פשוט בוטה בתיאורים שלו ולא בטוח שזה הכי חיובי. חבר אחד שלי אפילו הפסיק לקרוא את הסדרה בגלל התיאורים, הוא מאד נהנה מהספר הראשון אך התיאורים הגרפיים הרתיעו אותו, ובצירוף להרגשת הגועל שעולה מהספרים הוא החליט להפסיק. אני לא הפסקתי (וכנראה לא אפסיק), אך מבחינת איכות ההחלטה יכול להיות שהוא צדק.
 

avivs

New member
לא אמרתי שלא הבנתי

את הסצינה, אמרתי שלא התחשק לי לקרוא אחריה. ובקשר לשיר של אש ושל קרח, גם אני הרגשתי בהתחלה שיש שם שימוש נרחב בחופש הביטוי. אבל בסדרה הזו קורים כל כך הרבה דברים מעבר לזה, שלא חשבתי לרגע להפסיק.
 

hastings

New member
"הדרור" ../images/Emo58.gif (כמובן)

סצנת האונס שם זיעזעה אותי, אולי בגלל שלא ממש ציפיתי לה. אבל היא הכרחית, חיונית, לבה של הדמות. מהלך מדהים בעיצוב הדמות והסיפור.
 

מירטל

New member
let's talk about sex

האמת היא, שאני חובבת נילהבת של פנטזיה, ופנטזיה נוטה בעיקרה להיות סיפרות ילדים, מה שאומר שהדברים האלה כמעט לא יהיו שם, אתה יכול למצוא רמיזות כלליות בנושא ( המחשבה של גיבורת כתר הדרקון על ליל הכלולות שמצפה לה, כדוגמא), אבל לא יותר מזה. במד"ב לעומת זאת... רוב הספרים של היינלין שקראתי מתעלמים מהדבר הזה במופגן - יש לך סיפורים על ילדים בני שש עשרה שמטיילים בחלל,התעניינות בבנות? נאדה, יש אולי אי אילו רמיזות על אהבה, אבל לא יותר מזה. כמובן שכמו כל בנאדם קיצוני, יש גם את מספר החיה, שבו הדמויות עסוקות כמעט כל הזמן בסקס, אבל היינלין הוא עדיין בחור מיושן שמאמין שסקס זה דבר שקורה בין גבר לאישה, בהסכמה ולבד, סצינות סקס מעניינות? תודה, לא, אל תגזימו, זה מספר החיה, לא עמק הסוסים. עוד סקס? יש את רובין הוב, שאולי הגישה שלה היא הנורמלית ביותר - הערת אגב שבסופו של דבר משפיעה הכי על הגיבור. ויש גם את מורקוק, שתיאור סצינת אונס כלשהיא גרמה לי לסווג אותו כ"חומר קשה לקריאה".
 

SaidinsTaint

New member
מירטל

את בטוחה שקראת את אותו היינלין שכל האחרים קראו? יכול להיות שהתמקדת בעיקר ב"ספרות הנוער" שלו, שם אולי המצב באמת כמו שאת מתארת, אבל מאוד מאוד נדיר למצוא ספר של היינלין בלי תיאור של מין בצורה כלשהי - מהאונס של ששת, למשפחת לונג בה כולם שוכבים עם כולם, המנהג של "שבע שעות של אקסטזה" שנהוג בסקונדוס, די זמן לאהבה שבנוסף להיותו ספר מצוין גם מתאר את מהלך חייו של לאזארוס לונג ומעברו ממיטה למיטה, או "לשוט אל מעבר לשקיעה" שמתאר את מהלך חייה של אמא מורין ומעברה ממיטה למיטה (לפעמים גם אחו נחמד, או במושב האחורי של המכונית בפארק). שלא להזכיר את האחיות של לאזרוס לונג, או ספר אחר שלו, משהו עם Evil... מצאתי - I Will Fear No Evil - המתאר את העברת התודעה של גבר זקן וגוסס אל גוף של אישה צעירה ותוססת... ומעברה ממיטה למיטה במהלך חייה.
 

ishpuz

New member
יש להיינליין שתי תקופות.

בתקופה הראשונה שלו, הנאיבית, שזה בערך עד סוף שנות השישים (תקנו אותי אם אני טועה), הוא כתב בעיקר ספרי מד"ב תמימים שבאמת עסקו רובם בבני נוער שיוצאים לחלל... בתקופה השניה שלו, הוא בעיקר טחן את תולדות משפחת לונג המרבה להשתרלל. אני אישית מעדיף את התקופה הראשונה.
 

cwen

New member
עוד יפית את המציאות

הם לא רק שוכבים כולם עם כולם, הם גם עושים שאת זה כ-ו-ל-ם ביחד.
 

הייזל

New member
אני חושבת שב"לבד"

היא התכוונה לכך שכשהעניינים מתחילים להתחמם היינלין מוריד את המסך ומודיע שמה שקרה אחר כך הוא פרטי בין בני הזוג בלבד (או כל חברי האורגיה
).
 

SaidinsTaint

New member
ומשחקי הטטריס שלהם

סלאש ו/או מחשבי החלל או החלליות שלהם. אבל במשמעות כזו ההצהרה בהחלט נכונה - לדמויות באמת יש פרטיות. חוץ ממצב הפטמות של דיתי כמובן, שמעודכן יומית בבלוג...
 

cwen

New member
למה ההכרזה שפנטסיה נוטה בעיקרה

להיות סיפרות ילדים? יש היום המון פנטסיה רצינית מאוד שממש לא מיועדת לילדים. אני יכולה לתת לך דוגמאות אם את רוצה.
 

מירטל

New member
ברור שיש, אחרי הכל, גם שם

צריך תיאורי סקס אלימים וקרבות כמו שהם, אבל עדיין, חלק גדול למדי מספרי הפנטזיה נכנס יופי גם מתחת לכותרת של "ספרים לילדים" - רונלד דאל, נרניה, פריידן, הסיפור שאינו נגמר וכו' - ברור לי שאי אפשר היום להגדיר פנטזיה בלי שיר של אש וקרח, אבל שוב, הם לא הרוב.
 

preacher

New member
אני חושב שהחמצת המון פנטזיה

אם לא יצא לך לראות כמעט שום פנטזיה עם סקס. סתם בשלף אני יכול לספק לך: סדומזוכיזם וזנות וגם סתם סקס (kushiel arrow) אונס (תומס קובננט של דונלדסון) פדופיליה, מין בכפיה, מין סתם (סדרת מורדנט של, שוב פעם, דונלדסון) סקס הומוסקסואלי ובונדג' (נווריון של דילייני) סקס בין יצורים שונים (פירס אנתוני, ספרי proton-phase) ונדמה לי שאפילו בספרי "שמש שחורה" (סדרה מבוססת D&D כלומר תאורטית מוצר ממוסחר) יש כמה קטעים לוהטים אבל אני לא ממש בטוח.
 

wasaby

New member
../images/Emo58.gifבחרב האמת

בספרים הראשונים יש אלמנטים מיניים. המורד-סית' למשל הן מאוד מאיימות אבל גם מיניות. המין שיוצא מהשילוב הזה הוא מין סאדו-מאזוכיסטי. בספר השני או השלישי יש דמות שמנוטרלת על ידי כישוף "מרכז התענוג" שלה, מה שגורם לה לרטוט על הרצפה. אבל ככל שהסדרה מתקדמת ועוברת להטפות דמגוגיות פוליטיות יש פחות מוטיבים מיניים.
 

SaidinsTaint

New member
לא בדיוק -

בכל ספר יש לפחות סצנת אלימות מזעזעת וסצינת מין נועזת לפעמים זו אותה סצנה...
 

Dancing mad

New member
היפריון

שנאתי בהיפריון את התיאורים בסיפור של קאסאד ("אשכיו נסוגו לתוך גופו" וכאלה), זה סתם מיותר (ומעלה תמונות מאוד לא נעימות לתודעה), כי אפשר לתאר פחד או קור או כל דבר אחר שקשור להתכווצות שק האשכים במאה אלף תיאורים ספרותיים אחרים, שחלקם אפילו מעבירים את זה בצורה יותר משכנעת. נ.ב.: אין איזה ספר של היינלין שהגיבור שוכב בו עם שכפול גנטי נקבי של עצמו?
 

סנדרין

New member
תיאורי-אשכים למיניהם מרגיזים אותי,

אבל מסיבה אחרת: לי, כנקבה, אף פעם אין מושג מה הם באים לתאר
 
למעלה