שאלה על אולטרסאונד בהריון:

אהליבה

New member
../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif שאלה על אולטרסאונד בהריון:

בתור אחת שאיבדה כמה הריונות, אני מניחה שזה בסדר שאני 'קצת' אובססיבית ו'קצת' היסטרית על ההריון הזה. רופאת ההריון בסכון שלי רואה אותי פעם בשבועיים, וכמובן בין היתר עושה אולטרסאונד. אני מודה בהכנעה שזה ממש לא מספק אותי. מדי פעם מרגישה רצון לוודא שעדיין יש דופק
והכל חי וקיים, אז בעבודה
(אני אחות) מסנג'רת איזה רופא או טכנאית שיבצעו לי אולטרסאונד. (תכל'ס לא פחות מפעם בשבוע עד כה.) הלילה הייתי במשמרת.
חמש בבוקר והיה שקט ורגוע. לפתע נחה עלי השראה יצירתית. נכנסתי למיון נשים שהיה ריק ממטופלות ומאנשי צוות (חוץ ממני, אם זה נחשב) ועשיתי לעצמי אולטרסאונד לבד.
האמת, שהיתה לי ממש חויה מרגשת. סוג של קבלת ד"ש מהתינוק שלי בחמש בבוקר.
ולעשות את זה בעצמי בכלל היה לי טוב. (אני לא יודעת למדוד גודל ונתונים כאלה. רק להפעיל את המכשיר, לראות דופק ותנועות ולהגיד שלום) אבל שניה לפני שאני הופכת את זה לתחביב קבוע במשמרות הלילה שלי, אני רוצה לוודא איתכן, המומחיות לעניין
: האם יש מספר פעמים של ביצוע אולטרסאונד, שלא כדאי לחרוג ממנו
האם יש מישהו שבדק והוכיח או לפחות טוען שייתכן איזשהו נזק לעובר כתוצאה מהגזמה בשימוש באולטרסאונד
למיטב ידיעתי כאחות אין דבר כזה, מה גם שהחרדות והעצבים של האמא שכל רגע בטוחה שהדופק נעלם- בטח לא מוסיפים שום דבר טוב, אבל אם ידוע לכן משהו, אשמח לשמוע. (פעם הבאה שיש לי לילה זה מוצ"ש...
אבל מחר אני אצל הרופאה) אין ספק שהסיפור עשה לי השראה. אני אף פעם לא משתמשת באייקונים. חחח...
 
אין מחקרים שמראים

שיש בזה נזק. זה לא אומר שאין כמובן רק שעוד אין על זה מחקרים (אם בכלל יהיו כי יכול להיות שבאמת אין נזק) יש לי חברות רופאות שאכן חטאו בזה לא מעט
 

MuStar

New member
אין משהו מיוחד

נכון להיום. אולי, ורק אולי חשיפה ארוכה וממוקדת יכולה לגרום לעליית חום קטנה. אבל זה שעה ++ תוך התמקדות באותו אזור. בקיצור, תשתדלי לא להישאר שם יותר משעה למרות ההתמכרות, ותסקרי את האזורים השונים, ולא רק את החיוך
 
ניתן להשכיר מכשיר דופלר ביתי

גם אני הייתי די חרדתית בהריון, ולכן שכרתי מכשיר דופלר ביתי בו ניתן לשמוע את הדופק. בהצלחה!
 

אהליבה

New member
למה אני צריכה בבית אם יש לי בעבודה?

דווקא הרופאה שלי אהבה את הסיפור... ולמי שדאגה, אני לא עושה בדיקה ממושכת של שעה. כולה דקה שמתי על הבטן, ראיתי דופק ותנועות, אמרתי שלום וסגרתי עניין. תודה על התשובות.
 
לא מומלץ להרבות בבדיקות ללא אינדיקציה רפואית

לא ידוע על נזק, אבל הנושא לא נחקר מספיק ועדיף לנקוט מידת הזהירות. יש, למשל, דיווחים על יותר ילדים שמאליים בקרב מי שעשו הרבה אולטרה סאונדים ובמחקר על עכברות כן נמצאו נזקים (אבל, וזה שחוב מאוד, מסת הגוף שלהן אחרת והשימוש באולטרה סאונד היה ממושך מאוד). על כן, לטעמי, לא לעשות בידות ארוכות וגם לא להפוך זאת למנהג יומיומי.
 

אדנא

New member
אני ממש מבינה אותך...

בלי להיות אחות הצלחתי להנדס את כל המערכת הרפואית (הציבורית והפרטית) כך שלפחות פעם בשבוע אני אראה דופק, עד יום הלידה ממש. זה הצריך ממני הרבה דמיון, מוטיבציה, יחסי אנוש וראייה אסטרטגית אבל זה עבד. מכיוון שאין אף מחקר על השלכות שליליות של ריבוי א"ס בהריון, ומכיוון ששפיותי היתה תלויה בזה - זרמתי עם עצמי ולא התייסרתי. למעשה אני לעיתים מעריכה את עצמי מאוד על שהצלחתי לרסן את עצמי וללכת בתדירות של אחת לשבוע בלבד.
 
למעלה