תמונות מקו ת"א - רשל"צ מערב

מצב
הנושא נעול.
ברבעון ה 3, שנת 2011 צפוי להיפתח קו ת"א-רשל"צ
מערב על 5 תחנותיו (שער חולון, וולפסון, יוספטל, קוממיות, ראשון לציון מערב). תחנת יבנה מערב ומסילה עד אליה צפוים להיות מוכנים גם כן לקראת אותו זמן, אך טרם ברור האם יפעילו את הקו עד יבנה מערב, או שיחכו עד שהמשך לכיון אשדוד יהיה מוכן.
 
ברבעון ה 3, שנת 2011 צפוי להיפתח קו ת"א-רשל"צ
מערב על 5 תחנותיו (שער חולון, וולפסון, יוספטל, קוממיות, ראשון לציון מערב). תחנת יבנה מערב ומסילה עד אליה צפוים להיות מוכנים גם כן לקראת אותו זמן, אך טרם ברור האם יפעילו את הקו עד יבנה מערב, או שיחכו עד שהמשך לכיון אשדוד יהיה מוכן.
יש משהו שלא הבנתי
נניח שבסוף הרבעון השני של 2011 הכל יהיה מוכן. המסילות, התחנות, הגימור, הקרונות והקטרים. בקיצור, לא תהיה שום מניעה לפתוח את הקו. האם במקרה כזה הכל יוקפא והקו בכל זאת יפתח רק בתחילת 2012 עם תחילת לוח זמנים חדש? אני מאוד מקווה שלא הבנתי נכון.
 
יש משהו שלא הבנתי
נניח שבסוף הרבעון השני של 2011 הכל יהיה מוכן. המסילות, התחנות, הגימור, הקרונות והקטרים. בקיצור, לא תהיה שום מניעה לפתוח את הקו. האם במקרה כזה הכל יוקפא והקו בכל זאת יפתח רק בתחילת 2012 עם תחילת לוח זמנים חדש? אני מאוד מקווה שלא הבנתי נכון.
מה שעומד תחת סימן שאלה זה רק הקטע שבין
ראשון לציון מערב לבין יבנה מערב.
 
יש משהו שלא הבנתי
נניח שבסוף הרבעון השני של 2011 הכל יהיה מוכן. המסילות, התחנות, הגימור, הקרונות והקטרים. בקיצור, לא תהיה שום מניעה לפתוח את הקו. האם במקרה כזה הכל יוקפא והקו בכל זאת יפתח רק בתחילת 2012 עם תחילת לוח זמנים חדש? אני מאוד מקווה שלא הבנתי נכון.
תבדיל בין שני דברים
הקטע שבין ההגנה לראשון מערב אמור להפתח בכל מקרה ברגע שיהיה מוכן. זה לא בהכרח יהיה בסוף הרבעון השני של 2011, זה גם יכול לזחול לתוך הרבעון הרביעי. אז ייתכן שבמקרה כזה אם הרכבת תדע שיש לו"ז חדש בתחילת 2012 (בהנחה שמה שאתה אומר בשאלתך נכון) היא תמתין לפתיחת הקטע כדי לא לשנות פעמיים לו"ז בטווח כה קצר. הקטע שבין ראשון מערב לצומת פלשת לא אמור להפתח יחד עם הקטע הצפוני יותר, כי אם מאוחר יותר (כך היה גם בתכנית החומש המקורית, שכרגע הפרוייקט מפגר אחריה ב-4-5 שנים). אלא שההתקדמות המהירה יחסית בקטע שעד יבנה מערב גרמה לכמה מהגולשים כאן ובראשם אריק להביע תקווה שהקטע לפחות עד יבנה מערב ייפתח יחד עם הקטע הצפוני. תקווה זו אינה מבוססת על התחייבות/הודעה של הרכבת אלא על ניתוח המצב בשטח. בכל מקרה אם אכן יהיה כדבריך לו"ז חדש בתחילת 2012 (להבדיל מסוף 2012) קשה להניח שיכלול את כל הקו, כלומר רכבות מת"א עד לאשקלון בתוואי המערבי במקום דרך לוד. שכן הקמת המחלף המסילתי במשולש פלשת צפויה לארוך זמן רב ובלעדיו כמובן לא ניתן להשלים את הקו כולו. לכן הייתי מעריך שהפער בין פתיחת הקטע לראשון מערב לבין פתיחת הקו כולו יעמוד על שנה לפחות. פתיחת הקטע עד יבנה מערב עשויה להיות במקביל לפתיחת הקטע עד ראשון מערב (כפי שמקווים הגולשים בפורום וכמובן אני עצמי שכן זה יהיה הקו שלי), במקביל לפתיחת הקו המלא (מה שסביר יותר בהתחשב בתולדותיו העגומות של הקו), או במועד כלשהו בין שני המועדים הנ"ל. במספרים: בין ספטמבר 2011 לסוף 2012, לא סופי.
 

luckydude

Active member
תבדיל בין שני דברים
הקטע שבין ההגנה לראשון מערב אמור להפתח בכל מקרה ברגע שיהיה מוכן. זה לא בהכרח יהיה בסוף הרבעון השני של 2011, זה גם יכול לזחול לתוך הרבעון הרביעי. אז ייתכן שבמקרה כזה אם הרכבת תדע שיש לו"ז חדש בתחילת 2012 (בהנחה שמה שאתה אומר בשאלתך נכון) היא תמתין לפתיחת הקטע כדי לא לשנות פעמיים לו"ז בטווח כה קצר. הקטע שבין ראשון מערב לצומת פלשת לא אמור להפתח יחד עם הקטע הצפוני יותר, כי אם מאוחר יותר (כך היה גם בתכנית החומש המקורית, שכרגע הפרוייקט מפגר אחריה ב-4-5 שנים). אלא שההתקדמות המהירה יחסית בקטע שעד יבנה מערב גרמה לכמה מהגולשים כאן ובראשם אריק להביע תקווה שהקטע לפחות עד יבנה מערב ייפתח יחד עם הקטע הצפוני. תקווה זו אינה מבוססת על התחייבות/הודעה של הרכבת אלא על ניתוח המצב בשטח. בכל מקרה אם אכן יהיה כדבריך לו"ז חדש בתחילת 2012 (להבדיל מסוף 2012) קשה להניח שיכלול את כל הקו, כלומר רכבות מת"א עד לאשקלון בתוואי המערבי במקום דרך לוד. שכן הקמת המחלף המסילתי במשולש פלשת צפויה לארוך זמן רב ובלעדיו כמובן לא ניתן להשלים את הקו כולו. לכן הייתי מעריך שהפער בין פתיחת הקטע לראשון מערב לבין פתיחת הקו כולו יעמוד על שנה לפחות. פתיחת הקטע עד יבנה מערב עשויה להיות במקביל לפתיחת הקטע עד ראשון מערב (כפי שמקווים הגולשים בפורום וכמובן אני עצמי שכן זה יהיה הקו שלי), במקביל לפתיחת הקו המלא (מה שסביר יותר בהתחשב בתולדותיו העגומות של הקו), או במועד כלשהו בין שני המועדים הנ"ל. במספרים: בין ספטמבר 2011 לסוף 2012, לא סופי.
ניתוח המצב בשטח...
מהתמונות שאני רואה פה ומקצב ההתקדמות העכשוי, לא תהיה שום בעיה לפתוח בסוף הרבעון השני של 2011... אם לא קצת מוקדם מזה אפילו. נראה שבשער חולון נשארו חודשיים בערך של יציקות. וההיתי אומר גם שרכבות נראה שאפשר יהיה להעביר שם תוך חודשיים שלושה פחות או יותר וליצור רצף מסילתי מההגנה לרשל"צ עד אמצע הקיץ בקלות (לכלי עבודה מסילתיים מהמסילה הראשית עוד לפני שמערכת האיתות מותקנת). בפלשת דווקא עובדים כבר די הרבה זמן על המשולש. העיכוב העיקרי שנראה בקו לאשדוד זה שעדיין לא התחילו לעבוד על החפיר הארוך מדרום למחלף ליבנה.
 

luckydude

Active member
ניתוח המצב בשטח...
מהתמונות שאני רואה פה ומקצב ההתקדמות העכשוי, לא תהיה שום בעיה לפתוח בסוף הרבעון השני של 2011... אם לא קצת מוקדם מזה אפילו. נראה שבשער חולון נשארו חודשיים בערך של יציקות. וההיתי אומר גם שרכבות נראה שאפשר יהיה להעביר שם תוך חודשיים שלושה פחות או יותר וליצור רצף מסילתי מההגנה לרשל"צ עד אמצע הקיץ בקלות (לכלי עבודה מסילתיים מהמסילה הראשית עוד לפני שמערכת האיתות מותקנת). בפלשת דווקא עובדים כבר די הרבה זמן על המשולש. העיכוב העיקרי שנראה בקו לאשדוד זה שעדיין לא התחילו לעבוד על החפיר הארוך מדרום למחלף ליבנה.
בקשר לציוד לקו...
נראה ששולחים את שלושת הבובואים המושבתים לתיקון בספרד סוף סוף... http://www.rail.co.il/HE/ISRTenders/Suppliers2010/Documents/suppliers2/May/13052010b.pdf
 
תבדיל בין שני דברים
הקטע שבין ההגנה לראשון מערב אמור להפתח בכל מקרה ברגע שיהיה מוכן. זה לא בהכרח יהיה בסוף הרבעון השני של 2011, זה גם יכול לזחול לתוך הרבעון הרביעי. אז ייתכן שבמקרה כזה אם הרכבת תדע שיש לו"ז חדש בתחילת 2012 (בהנחה שמה שאתה אומר בשאלתך נכון) היא תמתין לפתיחת הקטע כדי לא לשנות פעמיים לו"ז בטווח כה קצר. הקטע שבין ראשון מערב לצומת פלשת לא אמור להפתח יחד עם הקטע הצפוני יותר, כי אם מאוחר יותר (כך היה גם בתכנית החומש המקורית, שכרגע הפרוייקט מפגר אחריה ב-4-5 שנים). אלא שההתקדמות המהירה יחסית בקטע שעד יבנה מערב גרמה לכמה מהגולשים כאן ובראשם אריק להביע תקווה שהקטע לפחות עד יבנה מערב ייפתח יחד עם הקטע הצפוני. תקווה זו אינה מבוססת על התחייבות/הודעה של הרכבת אלא על ניתוח המצב בשטח. בכל מקרה אם אכן יהיה כדבריך לו"ז חדש בתחילת 2012 (להבדיל מסוף 2012) קשה להניח שיכלול את כל הקו, כלומר רכבות מת"א עד לאשקלון בתוואי המערבי במקום דרך לוד. שכן הקמת המחלף המסילתי במשולש פלשת צפויה לארוך זמן רב ובלעדיו כמובן לא ניתן להשלים את הקו כולו. לכן הייתי מעריך שהפער בין פתיחת הקטע לראשון מערב לבין פתיחת הקו כולו יעמוד על שנה לפחות. פתיחת הקטע עד יבנה מערב עשויה להיות במקביל לפתיחת הקטע עד ראשון מערב (כפי שמקווים הגולשים בפורום וכמובן אני עצמי שכן זה יהיה הקו שלי), במקביל לפתיחת הקו המלא (מה שסביר יותר בהתחשב בתולדותיו העגומות של הקו), או במועד כלשהו בין שני המועדים הנ"ל. במספרים: בין ספטמבר 2011 לסוף 2012, לא סופי.
אני מתמקד רק בקטע שבין ההגנה לראשון
אז הבנתי שאם יהיה הפרש זמנים קצר בין סיום העבודות על הקו (שוב, אני מדבר רק על הקטע מההגנה לראשון) לבין יציאת לוח זמנים חדש ההפעלה תדחה עד ליציאת לוח זמנים חדש. הגיוני, מובן, ונכון. אבל אם למרות הכל, תהיה הפתעה לטובה וכנגד כל הסיכויים הקטע הזה יסתיים במחצית 2011, האם גם אז יחכו חצי שנה בערך עד להפעלת לוח זמנים חדש? תודה.
 

amit1270

New member
אני מתמקד רק בקטע שבין ההגנה לראשון
אז הבנתי שאם יהיה הפרש זמנים קצר בין סיום העבודות על הקו (שוב, אני מדבר רק על הקטע מההגנה לראשון) לבין יציאת לוח זמנים חדש ההפעלה תדחה עד ליציאת לוח זמנים חדש. הגיוני, מובן, ונכון. אבל אם למרות הכל, תהיה הפתעה לטובה וכנגד כל הסיכויים הקטע הזה יסתיים במחצית 2011, האם גם אז יחכו חצי שנה בערך עד להפעלת לוח זמנים חדש? תודה.
יכול להיות גם לוח זמנים עם תוספת "מובנית"
כלומר יירשמו בו נסיעות עם תאריך התחלה שונה מתאריך כניסת הלו"ז לתוקף.
 

alantan

New member
תמונות מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מתחנת שער חולון.. התחנה נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים למדי. לאחרונה הוכנסו הדרגנועים כפי שניתן יהיה לראות בהמשך. הקמת רציפי התחנה נמצאת בשיאה..
תודה דניאל, מקווה שבקרוב אוכל להשתמש בתחנת
שער חולון.
 

alantan

New member
בינתיים תסתפק בווייט הרט ליין
אגב, איך זה שלא אמרת כלום על הופעתכם ההסטורית בליגת האלופות?
קצת ירד לי מההתלהבות אחרי שהפסדנו במשחק
האחרון, ועוד לברנלי שממוקמת במקום ה-18 בליגה. אבל תודה על האיחולים!
 
תמונות מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מתחנת שער חולון.. התחנה נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים למדי. לאחרונה הוכנסו הדרגנועים כפי שניתן יהיה לראות בהמשך. הקמת רציפי התחנה נמצאת בשיאה..
תודה לדניאל ועדכון מהשטח
במקומון של יבנה נאמר כי הפסקת תנועת הרכבת למשך שבועיים תהיה בין היתר לשם עבודות תשתית במשולש פלשת כולל החלפת מסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה