תמונות מהיום - 846

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
כבר ראיתי אוטובוסים יפים של

ממס' רישוי כל הסידרה החדשה ומהיום
ככול הנראה כל האוטובוסים החדשים. שים לב שממס' 88-126-01 ( + - 1 ) יש גיר אוטומטי ZF ולא I SHIFT
כבר ראיתי אוטובוסים יפים של
אגד, גם מבפנים. למה חזרו ל- ZF? הנהגים לא היו מרוצים מה - I-SHIFT?
 

846

Active member
ה I SHIFT נמצא בתקופת הערכה

כבר ראיתי אוטובוסים יפים של
אגד, גם מבפנים. למה חזרו ל- ZF? הנהגים לא היו מרוצים מה - I-SHIFT?
ה I SHIFT נמצא בתקופת הערכה
והאמת... חלק גדול מהנהגים מאד לא מרוצים במיוחד בקווי ירושלים, יש להשתמש בבלם היד בפקק ולעשות ממש "זינוק בעליה" כל רגע וזה מאד לא נוח. אני מכיר נהג שאחרי חודש בערך ויתר על האוטובוס שלו וכל פעם עובד על 0404 אחר.
 

scooby5

Member
יש תחושה מוזרה של אי נוחות

ה I SHIFT נמצא בתקופת הערכה
והאמת... חלק גדול מהנהגים מאד לא מרוצים במיוחד בקווי ירושלים, יש להשתמש בבלם היד בפקק ולעשות ממש "זינוק בעליה" כל רגע וזה מאד לא נוח. אני מכיר נהג שאחרי חודש בערך ויתר על האוטובוס שלו וכל פעם עובד על 0404 אחר.
יש תחושה מוזרה של אי נוחות
בכל "זינוק" שהואטובוס הזה מבצע, גם במישור. זה נראה כאילו האוטובוס נורא "כבד" ולמנוע אין כח לסחוב אותו. איך הוא מתנהג בעליות?
 

846

Active member
הוא עולה בסדר גמור ואפילו קל יותר

יש תחושה מוזרה של אי נוחות
בכל "זינוק" שהואטובוס הזה מבצע, גם במישור. זה נראה כאילו האוטובוס נורא "כבד" ולמנוע אין כח לסחוב אותו. איך הוא מתנהג בעליות?
הוא עולה בסדר גמור ואפילו קל יותר
לשמור על סל"ד מתאים ע"י הורדת הילוך באופן ידני תוך מעקב על השעון סל"ד, אבל: כשמתחילים בעליה זה בדיוק כמו רכב עם גיר רגיל. יש לו קלץ' שנלחץ פנואמטית בעת עצירה ומשתחרר בהתחלת הנסיעה, כך שבעמידה בעליה יש לשלב בלם יד אחרת האוטובוס יתדרדר אחורה בזינוק ובתחילת הנסיעה יש להעלות את הסל"ד להרגיש את הקלץ' משתחרר ואז לשחרר את בלם היד..... מה קורה בגינות סחרוב בשעות הבוקר? אתם יכולים לנחש.....
 

scooby5

Member
הנהג שולט על העברת ההילוכים

הוא עולה בסדר גמור ואפילו קל יותר
לשמור על סל"ד מתאים ע"י הורדת הילוך באופן ידני תוך מעקב על השעון סל"ד, אבל: כשמתחילים בעליה זה בדיוק כמו רכב עם גיר רגיל. יש לו קלץ' שנלחץ פנואמטית בעת עצירה ומשתחרר בהתחלת הנסיעה, כך שבעמידה בעליה יש לשלב בלם יד אחרת האוטובוס יתדרדר אחורה בזינוק ובתחילת הנסיעה יש להעלות את הסל"ד להרגיש את הקלץ' משתחרר ואז לשחרר את בלם היד..... מה קורה בגינות סחרוב בשעות הבוקר? אתם יכולים לנחש.....
הנהג שולט על העברת ההילוכים
באמצעות הרגל (ראיתי מוניות של שי-לי שבכל פעם שהנהג מרים את הרגל מדוושת הגז, ומחזיר אותה - הרכב מעלה הילוך), ולא רק באמצעות הידית?
 

846

Active member
לא רק באמצעות הידית, כמובן שלמצב

הנהג שולט על העברת ההילוכים
באמצעות הרגל (ראיתי מוניות של שי-לי שבכל פעם שהנהג מרים את הרגל מדוושת הגז, ומחזיר אותה - הרכב מעלה הילוך), ולא רק באמצעות הידית?
לא רק באמצעות הידית, כמובן שלמצב
דוושת הדלק יש השפעה אבל השליטה היא בלחצנים.
 

scooby5

Member
ואפשר גם העברה עצמית

לא רק באמצעות הידית, כמובן שלמצב
דוושת הדלק יש השפעה אבל השליטה היא בלחצנים.
ואפשר גם העברה עצמית
של האוטובוס לא?? (לא ראיתי את הנהג נוגע ולו פעם אחת בידית)
 

846

Active member
שכחתי את הפסיקים במקומות הנכונים :

ואפשר גם העברה עצמית
של האוטובוס לא?? (לא ראיתי את הנהג נוגע ולו פעם אחת בידית)
שכחתי את הפסיקים במקומות הנכונים :
על הידית יש לחצנים + ו - וכאשר הנהג מעביר את הידית למצב M MANUAL הוא יכול להעלות ולהוריד הילוכים ע"י הלחצנים. הוא לא חייב, הוא יכול לסוע במצב A אוטומטי כל היום.
 

JayZed

New member
רגע, רגע...

ה I SHIFT נמצא בתקופת הערכה
והאמת... חלק גדול מהנהגים מאד לא מרוצים במיוחד בקווי ירושלים, יש להשתמש בבלם היד בפקק ולעשות ממש "זינוק בעליה" כל רגע וזה מאד לא נוח. אני מכיר נהג שאחרי חודש בערך ויתר על האוטובוס שלו וכל פעם עובד על 0404 אחר.
רגע, רגע...
אני זוכר *בברור* שבכל ה-B12B, מהדגמים הראשונים שהחלו להגיע עם הדאשבורד החדש (ורעש מנוע שונה), גם אלו אם תצוגת מספר קו רגילה וכפתורים (לא הג'וייסטיק של ה-I SHIFT) היה את הבעיה הזו של ההתדרדרות אחורה בזינוק בעליה. נהגים של בית-שמש היו מתלוננים על זה עוד אז, לפני שנה, אני זוכר את זה טוב. מה, הייתה גרסת I SHIFT עם כפתורים? או שפשוט זאת תייבה מאותה החברה, אבל שונה?..
 

846

Active member
אין גירסת I SHIFT עם כפתורים כי אז

רגע, רגע...
אני זוכר *בברור* שבכל ה-B12B, מהדגמים הראשונים שהחלו להגיע עם הדאשבורד החדש (ורעש מנוע שונה), גם אלו אם תצוגת מספר קו רגילה וכפתורים (לא הג'וייסטיק של ה-I SHIFT) היה את הבעיה הזו של ההתדרדרות אחורה בזינוק בעליה. נהגים של בית-שמש היו מתלוננים על זה עוד אז, לפני שנה, אני זוכר את זה טוב. מה, הייתה גרסת I SHIFT עם כפתורים? או שפשוט זאת תייבה מאותה החברה, אבל שונה?..
אין גירסת I SHIFT עם כפתורים כי אז
זה לא I SHIFT. I SHIFT היא מערכת שמורכבת על תיבת ההילוכים הרגילה של וולבו, הגיר עם הכפתורים הוא גיר אוטומטי מתוצרת ZF פרט לכמה אוטובוסים בודדים עם תיבת הילוכים אליסון הדומה לתיבה של משאיות פרייטליינר של הצבא. אני לא ניתקלתי בבעית התדרדרות ב B12B אבל תתיתכן גלישה קלה אחורה אבל בגיר אוטומטי ההילוך משולב כל הזמן כך שהגלישה היא מיזערית. בגיר I SHIFT הקלץ' בעצם לחוץ ואז יש הפרדה בין הגיר לגלגלים ותיתכן התדרדרות אחורה בדומה לאוטו שנמצא בניוטרל. האם אתה נוהג?
 

JayZed

New member
כן, אני נהגתי בהילוכים בעבר, אם

אין גירסת I SHIFT עם כפתורים כי אז
זה לא I SHIFT. I SHIFT היא מערכת שמורכבת על תיבת ההילוכים הרגילה של וולבו, הגיר עם הכפתורים הוא גיר אוטומטי מתוצרת ZF פרט לכמה אוטובוסים בודדים עם תיבת הילוכים אליסון הדומה לתיבה של משאיות פרייטליינר של הצבא. אני לא ניתקלתי בבעית התדרדרות ב B12B אבל תתיתכן גלישה קלה אחורה אבל בגיר אוטומטי ההילוך משולב כל הזמן כך שהגלישה היא מיזערית. בגיר I SHIFT הקלץ' בעצם לחוץ ואז יש הפרדה בין הגיר לגלגלים ותיתכן התדרדרות אחורה בדומה לאוטו שנמצא בניוטרל. האם אתה נוהג?
כן, אני נהגתי בהילוכים בעבר, אם
זה מה שאתה מתכוון. תודה על המידע... אני זוכר שזו לא הייתה התדרדרות מזערית, אלא ממש - האוטו כולו "נותן" אחורה בצורה די מורגשת, ישבתי שם וחשבתי: "מוזר, למה שיעשו דבר כזה, זה רק מפריע לנהיגה"... גם הנהג התלונן. מוזר. האם היה כבר I-SHIFT במכונות מלפני שנה?.. כי אולי אני לא זוכר וכן הייתה שם ידית. אבל לפי מה שהבנתי, ה-I-SHIFT נכנס לשימוש רק בחודשים האחרונים?.. בכל אופן, תודה על התגובה.
ואם כבר, אולי אני גם אשאל: הזכרת שעל ה-OC500 החדשים ילבישו מרכב "ברק"... אותי, למשל, זה קצת מאכזב... ציפיתי שהם יקבלו את מרכב המרצדס היחודי, כמו המרכב(ים) שקיבלו ה-O404... ידוע לך אולי למה הם לא יקבלו אותו, ויקבלו דווקא את הברק?..
 

846

Active member
הברק פותח מהמרכב של ה 0404 אבל

כן, אני נהגתי בהילוכים בעבר, אם
זה מה שאתה מתכוון. תודה על המידע... אני זוכר שזו לא הייתה התדרדרות מזערית, אלא ממש - האוטו כולו "נותן" אחורה בצורה די מורגשת, ישבתי שם וחשבתי: "מוזר, למה שיעשו דבר כזה, זה רק מפריע לנהיגה"... גם הנהג התלונן. מוזר. האם היה כבר I-SHIFT במכונות מלפני שנה?.. כי אולי אני לא זוכר וכן הייתה שם ידית. אבל לפי מה שהבנתי, ה-I-SHIFT נכנס לשימוש רק בחודשים האחרונים?.. בכל אופן, תודה על התגובה.
ואם כבר, אולי אני גם אשאל: הזכרת שעל ה-OC500 החדשים ילבישו מרכב "ברק"... אותי, למשל, זה קצת מאכזב... ציפיתי שהם יקבלו את מרכב המרצדס היחודי, כמו המרכב(ים) שקיבלו ה-O404... ידוע לך אולי למה הם לא יקבלו אותו, ויקבלו דווקא את הברק?..
הברק פותח מהמרכב של ה 0404 אבל
עם חזית אחרת. לשילדה של ה OC500 אין חזית מקורית כמו ל 0404 ולכן הם יקבלו את החזית תוצרת הארגז.
 

846

Active member
מתיחסים גם אם לא בעדיפות עליונה

נהגים
נראה לך ששיקול של "נהג מרוצה" , הוא רלוונטי למקבלי החלטות??
מתיחסים גם אם לא בעדיפות עליונה
למשל אם יחליטו לקנות עוד I SHIFT כנראה שישנו את מיקום בלם היד ע"מ שיהיה יותר נוח לנהג להשתמש בו.
 
זה בדיוק מה שאמרו לנו בהדרכה

מתיחסים גם אם לא בעדיפות עליונה
למשל אם יחליטו לקנות עוד I SHIFT כנראה שישנו את מיקום בלם היד ע"מ שיהיה יותר נוח לנהג להשתמש בו.
זה בדיוק מה שאמרו לנו בהדרכה
כשעשינו השתלמות על הI-SHIFT המדריך אמר שכבר הוגשה הצעה לוועדה טכנית לשנות את מיקום הידית של בלם היד ולהעביר אותה לאיזור שבו ממוקמים כפתורי המזגן. נראה לי די שימושי אבל נשאלת השאלה מה יעשו עם ההצעה הזאת...
 

846

Active member
התכונתי למס רישוי 88-100-01 או 101

ממס' רישוי כל הסידרה החדשה ומהיום
ככול הנראה כל האוטובוסים החדשים. שים לב שממס' 88-126-01 ( + - 1 ) יש גיר אוטומטי ZF ולא I SHIFT
התכונתי למס רישוי 88-100-01 או 101
זאת התחלת הסידרה
 

mister K

New member
88-108-01

דומה מאוד ל- B12B החדשים של
אגד (עם השילוט המתחלף). נסעתי אתמול ב 88-108-01, בקריות, והיתה מן תחושה מוזרה, של תאוצה אטית משהו (אני מניח שזה קשור בגיר המיוחד של האוטובוס, שנותן את התחושה הזו). מלבד מערכת השמע של הנהג שנראתה מאוד משוכללת, קצת הפריע לי העיצוב הפנימי של האוטובוס, שלא נראה מהדגמים החדשים, וגם צלצול הפעמון שלו בקושי נשמע אפילו בספסל הראשון, בו ישבתי. האם ישנה סיבה לכך, שאין באוטובוסים האלו שלט "עצור" בצבע אדום, עם תצוגת המהירות, הטמפרטורה, והשעה, ועם צלצול שנשמע עד לפינה האחורית של האוטובוס (בדומה לאוטובוסי MAN עם מרכב MARS של יונייטד?
88-108-01
המכונה הזאת שייכת לאגד כרמיאל והיא המכונה החדשה ביותר בסניף. יש לה סידור בבוקר על קו 262, טור על קו 103 בחיפה וחזרה בערב לכרמיאל בקו 261. יצא לי כבר לראות אותה נוסעת גם על קווים 169 ו-848 בסופי שבוע. עוצר אדום עם תצוגת מהירות הותקן במספר מארסים וברקים (מהסדרה 86-9XX-01) ולאחר מכן הופסקה התקנתו. ידוע לי רק על ארבעה B12B עם עוצר כזה והם האוטובוסים של קבוצות הכדורגל: 86-976-01 (הפועל קרית שמונה), 88-053-01 (מכבי ת"א), 88-054-01 (הפועל כפ"ס) ו-88-083-01 (בית"ר ירושלים). בכל המכונות הנ"ל נמצאת טלוויזיה במקומו הקבוע של העוצר ולכן הותקנו בהן העוצרים האדומים שהם בעלי הצליל האהוב עלי ביותר (צילצול "דן").
 

846

Active member
מכבי ת"א = 88-055-01

88-108-01
המכונה הזאת שייכת לאגד כרמיאל והיא המכונה החדשה ביותר בסניף. יש לה סידור בבוקר על קו 262, טור על קו 103 בחיפה וחזרה בערב לכרמיאל בקו 261. יצא לי כבר לראות אותה נוסעת גם על קווים 169 ו-848 בסופי שבוע. עוצר אדום עם תצוגת מהירות הותקן במספר מארסים וברקים (מהסדרה 86-9XX-01) ולאחר מכן הופסקה התקנתו. ידוע לי רק על ארבעה B12B עם עוצר כזה והם האוטובוסים של קבוצות הכדורגל: 86-976-01 (הפועל קרית שמונה), 88-053-01 (מכבי ת"א), 88-054-01 (הפועל כפ"ס) ו-88-083-01 (בית"ר ירושלים). בכל המכונות הנ"ל נמצאת טלוויזיה במקומו הקבוע של העוצר ולכן הותקנו בהן העוצרים האדומים שהם בעלי הצליל האהוב עלי ביותר (צילצול "דן").
מכבי ת"א = 88-055-01
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה