תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב

מצב
הנושא נעול.
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
-15-
צילום מגשר דב הוז צפונה.. מערום האדנים "טפח" לאחרונה, מה שעשוי לסמל על המשך הנחת המסילה לכיוון וולפסון בקרוב..
 
דווקא בוולפסון לא נצפית התקדמות זה כמה שבועות
זה לא ממש סותר..
האמת היא שהנחת המסילות הופסקה דווקא בגשר דב הוז בגלל פתח הכניסה לרצועה למשאיות שקיים בצד של המסילה בסמוך לגשר. כשהניחו את המסילות- תחנת וולפסון היתה עדיין בשלבי יציקות והפתח שימש לכניסתם ויציאתם של מערבלי בטון וכדומה. כרגע היא נמצאת כבר בשלבים מתקדמים למדי, ויתכן שבקרוב מאוד יסגר הפתח הנ"ל, וימשיכו את הנחת המסילה עד וולפסון..
 
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
המשך יבוא.. (כנראה בערב..)
 
המשך יבוא.. (כנראה בערב..)
תודה על הדווח המצולם מקו החוף הדרומי.
תשומת לב לאופציית 4 מסילות בתחנות למעבר מהיר ללא עצירה של רכבות מהירות בקו ת''א-אשדוד , אשקלון ובאר שבע בעתיד, בבידול ממסילות (בתוך התחנות) של רכבות פרבריות מאספות. זה בדיוק הדבר שחסר בתחנת נתב''ג לקראת הפעלת הקו המהיר A1 לבירה ביום מן הימים, מאחר ולא הוכן מראש פרוזדור נוסף למעבר רכבות בקו המהיר , ר''י תאלץ להשבית את קו נתב''ג מודיעין לפרקי זמן בדומה לקו לוד - ב''ש לשם חציבת תוואי נוסף כנראה ע''ח חניון רכב הממוקם בצידו הדרומי של נתב''ג, או לצמצם מאוד את המרווחים שבין הרכבות, לפחות 6 רכבות לכל כוון בשעה, דבר שעשוי ליצור בעייה תפעולית קשה, וכתוצאה מכך עיכובים בתנועת הרכבות שבין ת''א למודיעין ות''א ל''ירושלים האומה'' .
 

easylivin

New member
תודה על הדווח המצולם מקו החוף הדרומי.
תשומת לב לאופציית 4 מסילות בתחנות למעבר מהיר ללא עצירה של רכבות מהירות בקו ת''א-אשדוד , אשקלון ובאר שבע בעתיד, בבידול ממסילות (בתוך התחנות) של רכבות פרבריות מאספות. זה בדיוק הדבר שחסר בתחנת נתב''ג לקראת הפעלת הקו המהיר A1 לבירה ביום מן הימים, מאחר ולא הוכן מראש פרוזדור נוסף למעבר רכבות בקו המהיר , ר''י תאלץ להשבית את קו נתב''ג מודיעין לפרקי זמן בדומה לקו לוד - ב''ש לשם חציבת תוואי נוסף כנראה ע''ח חניון רכב הממוקם בצידו הדרומי של נתב''ג, או לצמצם מאוד את המרווחים שבין הרכבות, לפחות 6 רכבות לכל כוון בשעה, דבר שעשוי ליצור בעייה תפעולית קשה, וכתוצאה מכך עיכובים בתנועת הרכבות שבין ת''א למודיעין ות''א ל''ירושלים האומה'' .
האם תוכל לפרט על כך, מייקל?

למה כוונתך באופציית 4 מסילות? ממה שראיתי בתחנות הביניים של קו החוף הדרומי, יש שם מקום לשתי מסילות בלבד. (בתחנת ראשל"ץ מערב אמנם יש 4 מסילות, אבל רק בה). וזה, אגב, דבר שמאוד חסר במסילת החוף הקיימת, בין היתר. על מנת להפעיל בו רכבות מהירות באמת, דרושות 2 מסילות שאינן מתקרבות לרציפי תחנות הביניים (כמו בתמונה המצורפת). אבל זה היה דורש בנייה מחדש של כל התחנות בקו, מן הסתם...
 
האם תוכל לפרט על כך, מייקל?

למה כוונתך באופציית 4 מסילות? ממה שראיתי בתחנות הביניים של קו החוף הדרומי, יש שם מקום לשתי מסילות בלבד. (בתחנת ראשל"ץ מערב אמנם יש 4 מסילות, אבל רק בה). וזה, אגב, דבר שמאוד חסר במסילת החוף הקיימת, בין היתר. על מנת להפעיל בו רכבות מהירות באמת, דרושות 2 מסילות שאינן מתקרבות לרציפי תחנות הביניים (כמו בתמונה המצורפת). אבל זה היה דורש בנייה מחדש של כל התחנות בקו, מן הסתם...
4 מסילות בתוך התחנה למעבר מהיר
של רכבת הבין עירונית בקו ת''א אשקלון וב''ש, כשהפרברית ממתינה בתחנה.
 

easylivin

New member
4 מסילות בתוך התחנה למעבר מהיר
של רכבת הבין עירונית בקו ת''א אשקלון וב''ש, כשהפרברית ממתינה בתחנה.
והן לא קיימות בתחנות הביניים בקו...
מה ששאלתי הו - למה התכוונת "בהכנה ל-4 מסילות", כשככל שידוע לי, אין הכנה כזאת בתחנות שער חולון, וולפסון, יוספטל וקוממיות. וגם בראשל"צ מערב זה לא קיים, אלא שיש 4 מסילות ליד הרציפים ואין אף מסילה שאינה ניגשת לרציף כלשהו.
 

easylivin

New member
והן לא קיימות בתחנות הביניים בקו...
מה ששאלתי הו - למה התכוונת "בהכנה ל-4 מסילות", כשככל שידוע לי, אין הכנה כזאת בתחנות שער חולון, וולפסון, יוספטל וקוממיות. וגם בראשל"צ מערב זה לא קיים, אלא שיש 4 מסילות ליד הרציפים ואין אף מסילה שאינה ניגשת לרציף כלשהו.
* "הכנה" = אופציה
 
והן לא קיימות בתחנות הביניים בקו...
מה ששאלתי הו - למה התכוונת "בהכנה ל-4 מסילות", כשככל שידוע לי, אין הכנה כזאת בתחנות שער חולון, וולפסון, יוספטל וקוממיות. וגם בראשל"צ מערב זה לא קיים, אלא שיש 4 מסילות ליד הרציפים ואין אף מסילה שאינה ניגשת לרציף כלשהו.
4 מסילות בתוך התחנה צמודות לרציפים
בדומה לתחנת ת''א אוניברסיטה למשל, כך שמתאפשרת המתנה של 2 רכבות פרבריות למשל בתוך התחנה ומעבר 2 רכבות מהירות אחת לכל כוון גם ללא עצירה בתחנה. מסילות 2 ו3 למשל משמשות להמתנה של רכבת פרברית ואילו מסילות 1 ו 4 בצד מערב ומזרח פנויות למעבר רכבת בתחנה אפילו ללא עצירה. ראה תוואי ל 4 מסילות בתמונה מס.6.
 
והן לא קיימות בתחנות הביניים בקו...
מה ששאלתי הו - למה התכוונת "בהכנה ל-4 מסילות", כשככל שידוע לי, אין הכנה כזאת בתחנות שער חולון, וולפסון, יוספטל וקוממיות. וגם בראשל"צ מערב זה לא קיים, אלא שיש 4 מסילות ליד הרציפים ואין אף מסילה שאינה ניגשת לרציף כלשהו.
הכוונה ל4 מסילות בשטח התחנה
צמודות לרציפים בדומה למצב הקיים למשל בתחנת ת''א אוניברסיטה. למשל מסילות מס. 2/3 משמשות להמתנה של רכבת פרברית ובמקביל חולפת בתחנה על מסילה מס.1 או מס.4 בצידי התחנה רכבת מהירה. תמונה מס. 6 מבהירה את דברי.
 
הכוונה ל4 מסילות בשטח התחנה
צמודות לרציפים בדומה למצב הקיים למשל בתחנת ת''א אוניברסיטה. למשל מסילות מס. 2/3 משמשות להמתנה של רכבת פרברית ובמקביל חולפת בתחנה על מסילה מס.1 או מס.4 בצידי התחנה רכבת מהירה. תמונה מס. 6 מבהירה את דברי.
אפשר לבחור בתשובתי הראשונה או השנייה
הודות לנפלאות
...
 

easylivin

New member
הכוונה ל4 מסילות בשטח התחנה
צמודות לרציפים בדומה למצב הקיים למשל בתחנת ת''א אוניברסיטה. למשל מסילות מס. 2/3 משמשות להמתנה של רכבת פרברית ובמקביל חולפת בתחנה על מסילה מס.1 או מס.4 בצידי התחנה רכבת מהירה. תמונה מס. 6 מבהירה את דברי.
כעת הבנתי. עוד דבר שאינו ברור הוא,
האם תהיה תועלת ממשית בזה אם רק בתחנה אחת לאורך התוואי תהיינה 4 מסילות (ראשל"צ מערב הנראית בתמונה מס' 6), בעוד שבשאר התחנות אין מקום ליותר משתי מסילות. אוסיף שחשבתי ש-4 המסילות בראשל"צ מערב מיועדות יותר לחיוג רכבות, שעבור חלקן זו תהיה התחנה הסופית/הראשונה (הרכבות שימשיכו לעבר מסילת השרון, ובעתיד גם אלה שייסעו בקו העתידי למערב ראשל"צ). לצורך עקיפה בלבד אפשר היה להסתפק בסידור הזול יותר, של 2 מסילות קרובות לרציפי צד, ועוד 2 באמצע שאינן צמודות לרציפים, כמו בתמונה מארה"ב שצירפתי. לדעתי - חבל שזה לא נעשה בכל התחנות שלאורך התוואי.
 
כעת הבנתי. עוד דבר שאינו ברור הוא,
האם תהיה תועלת ממשית בזה אם רק בתחנה אחת לאורך התוואי תהיינה 4 מסילות (ראשל"צ מערב הנראית בתמונה מס' 6), בעוד שבשאר התחנות אין מקום ליותר משתי מסילות. אוסיף שחשבתי ש-4 המסילות בראשל"צ מערב מיועדות יותר לחיוג רכבות, שעבור חלקן זו תהיה התחנה הסופית/הראשונה (הרכבות שימשיכו לעבר מסילת השרון, ובעתיד גם אלה שייסעו בקו העתידי למערב ראשל"צ). לצורך עקיפה בלבד אפשר היה להסתפק בסידור הזול יותר, של 2 מסילות קרובות לרציפי צד, ועוד 2 באמצע שאינן צמודות לרציפים, כמו בתמונה מארה"ב שצירפתי. לדעתי - חבל שזה לא נעשה בכל התחנות שלאורך התוואי.
אילוץ התוואי הצר מונע את הרחבתו .
בשל הגודש הרכבתי הצפוי בעתיד בתוואי זה, אופצייה של סלילת מסילה נוספת בתוואי (לכל כוון) תדרוש מחשבה דמיון ותקציבי ענק ,כמו הקמת קומה שנייה של מסילות מעל לתוואי הנסלל עתה, או חפירת מנהרות לרכבת מתחת לנתיבי איילון דרום המקבילים למסילה . דיה צרה בשעתה.
 

easylivin

New member
אילוץ התוואי הצר מונע את הרחבתו .
בשל הגודש הרכבתי הצפוי בעתיד בתוואי זה, אופצייה של סלילת מסילה נוספת בתוואי (לכל כוון) תדרוש מחשבה דמיון ותקציבי ענק ,כמו הקמת קומה שנייה של מסילות מעל לתוואי הנסלל עתה, או חפירת מנהרות לרכבת מתחת לנתיבי איילון דרום המקבילים למסילה . דיה צרה בשעתה.
בדיוק מה שחשבתי... תודה, מייקל!
 

luckydude

Member
תודה על הדווח המצולם מקו החוף הדרומי.
תשומת לב לאופציית 4 מסילות בתחנות למעבר מהיר ללא עצירה של רכבות מהירות בקו ת''א-אשדוד , אשקלון ובאר שבע בעתיד, בבידול ממסילות (בתוך התחנות) של רכבות פרבריות מאספות. זה בדיוק הדבר שחסר בתחנת נתב''ג לקראת הפעלת הקו המהיר A1 לבירה ביום מן הימים, מאחר ולא הוכן מראש פרוזדור נוסף למעבר רכבות בקו המהיר , ר''י תאלץ להשבית את קו נתב''ג מודיעין לפרקי זמן בדומה לקו לוד - ב''ש לשם חציבת תוואי נוסף כנראה ע''ח חניון רכב הממוקם בצידו הדרומי של נתב''ג, או לצמצם מאוד את המרווחים שבין הרכבות, לפחות 6 רכבות לכל כוון בשעה, דבר שעשוי ליצור בעייה תפעולית קשה, וכתוצאה מכך עיכובים בתנועת הרכבות שבין ת''א למודיעין ות''א ל''ירושלים האומה'' .
שאלה והערות...
גם לי לא מובן כיצד בתחנות הביניים (בין ההגנה לרשל"צ מערב) מתאפשר דילוג כזה כאשר ישנו מקום לשתי מסילות בלבד. בקשר למסילה לירושליים ו"צוואר הבקבוק" בנתב"ג... בתמ"א מאושרות שתי מסילות "עוקפות נתב"ג" עם חיבור לירושליים ומודיעין (שאם ייבנו זה יהיה רק בעוד הרבה (הרבה) מאוד שנים). אחת היא כמובן המסילה בין מסלולי 431 והשנייה היא פיצול ממסילת לוד-נען מרמלה לנקודה מערבית למחלף נשרים על מסילת 431. בנוסף לקשת שתתחבר מהמסילה המזרחית מיכיוון צפון לכיוון י"ם\מודיעין באיזור מחלוף לוד (באם ייבנו) יהיו 3 אפשרויות שונות (מתל אביב, מהצפון, ומערי דרום המטרופולין) לעקוף את נתב"ג בדרך לירושליים או מודיעין.
 
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
-15- שער חולון
 
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
-16-
השטח שעליו יקום מגרש החניה בהמשך..
 
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
-17-
העמודים המאסיביים שיתמכו את המסעה למסילות ואת הרציפים..
 
תמונות ועדכונים מקו ת"א - רשל"צ מערב
נתחיל מהקצה השני (רשל"צ מערב)- בתמונה רואים את התוואי שמעט דרומית לתחנת רשל"צ מערב- מיד לאחר הפיצול. ניתן לראות שאזור זה משמש להעמסתם של קרונות החצץ, ואף נסלל מעיין מפגש עבור המשאית שנכנסות פנימה כדי להביא את החצץ...
-18-
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה