תוצאות הסקר המתמטי

../images/Emo41.gif תוצאות הסקר המתמטי ../images/Emo17.gif

דבר ראשון תודה לכולם על התשובות ועל ההשתתפות !
לי אישית זה מאד עזר לדעת (סוף סוף) מה בדיוק כל אחד לומד או ניגש ואיפה נקודות התורפה. מה גם שהיה די מעניין לקרוא את התשובות. הדבר הכי מדהים זה כמות האנשים שהתברר שנמצאת כאן, ותוסיפו לזה עוד הרבה קוראים פאסיביים שנכנסים לפה ולא כותבים ! אני מכיר 15 פורומים בארץ שעוסקים בעזרה בשיעורי בית, ואני מודיע לכם באחריות מלאה שאף אחד מהם איננו מתקרב בכלל לכזו כמות של אנשים. וזה עוד רק במתמטיקה... על הסקר ענו 61 אנשים. 7 ניגשים הקיץ ל 3 יח"ל , 14 ל 4 יח"ל ו 33 ל 5 יח"ל (השאר לומדים ולא ניגשים הקיץ או שהם סטודנטים). 7 הצהירו שהם נעזרים במורה פרטי והשאר לומדים בכיתה ועם הפורום. הנושא שזכה בהכי הרבה קולות בתור הנושא הקל הוא "חקירת פונקציות" (בחשבון דיפרנציאלי) - 10 אנשים בחרו בו, ואחריו אינדוקציה מתמטית (7 בחירות). הנושא הכי קשה בפורום הוא הנדסת המישור (גיאומטריה) - 11 אנשים בחרו בו, ואחריו טריגונומטריה עם 10 אנשים. 20 אנשים (בערך שליש מהעונים) קבעו כי המורה בכיתה הכין אותם בצורה טובה, 14 אנשים ענו "ככה ככה" ו 19 אנשים אינם מרוצים מאופן ההכנה של המורה (היו גם כמה שלא התייחסו לשאלה). זו התשובה שהכי הפתיעה אותי. רוב האנשים מרוצים מהמורים שלהם ! וזה עוד אנשים שבאו לכאן להיעזר בשירותי הפורום. אולי המצב של ההוראה לא כל כך נורא כמו שעושים ממנו ? או שחתך האנשים כאן איננו מייצג ? בהצלחה לכולם בבחינות !
 
כמה משעשע.

גיאומטריה שמהווה את אחד הנושאים הקלים בעיניי, מיוצגת בפורום כהכי קשה. ולעומת זאת, חקירת פונקציות שסביר להניח היא השנואה עליי ביותר זכתה ברוב קולות לקלותה. מה עוד, הייתי מציינת שהטעם המוזיקלי של חברי הפורום לא משהו, אבל דברים כאלו לא נשמעים היטב.
 

Wish Master13

New member
לדעתי יש לזה סיבה די משמעית..

זה מקצוע שלומדים הרבה שנים החל מכיתה ח' בערך ועד כיתה י' (ב-5 יחידות) זה 3 שנים, במשך השנים נחשפים למלא משפטים והוכחות.. יכול להיות שזה הסיבה.. עוד סיבה זה שיכול להיות שרוב העונים לסקר היו בכיתה י' או י"א ועדיין לא עסקו בחומרים היותר קשים שנלמדים בתיכון (שאלון 7)
 

LuLiLoPiLaTo1

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

מסכימה מאוד עם הטענה הראשונה אין לי ספק שזה גורם משפיע...
 

a mighty pirate

New member
חכה עוד מעט הגולש

I DONT BELONG HERE יגיד לך על ה"שיר שלנו" הוא גם אוהב את עברי לידר.
 
יפה,

אגב, לגבי המורים, אני לא חושב שזה משקף את הרמה של המורים בארץ, כי אולי במתמטיקה יש מורים טובים (ואני מוכרח להודות שלפי מה שאני יודע כל המורות אצלנו ל 5 יחידות מצויינים). אבל קשה לי מאוד להעיד על עוד מורים שהם טובים.
. נחמד לדעת שרוב הפורום באמת עושה 5 יחידות. וטריגו??? אתם צוחקים
יש נושאים הרבה יותר קשים, כמו אינדוקציה כנראה שדעותי די שונות משל הפורום.
(ואגב, עניתי עליו, פשוט בשם הקודם שלי)
 

The Guardian17

New member
נשמע מעניין ../images/Emo127.gif

בכל אופן אני בספק לגבי הנתונים האמיתיים שבשטח (תלמידים רבים יעדיפו להתלונן על מוריהם למשל).
 

LuLiLoPiLaTo1

New member
חח כל הכבוד על הרעיון לסקר!../images/Emo13.gif

אבל אני בטוחה שיש פה כמה שאלות שהיו צריכות מדגם גדול יותר.. והתוצאות היו יוצאות שונה בהזדמנות ,אם עדיין נשארה הודעת הסקר, ותרצו לפרסמו אני אנסה להביא מדגם גדול יותר של ילדים
כל הכבוד למשתפי הפעולה
 
אממ...

אם הייתי זוכר משהו משיעורי ההסתברות שלי (כמו משפט הגבול המרכזי) הייתי יכול לדעת באמת מה גודל המדגם הדרוש. בטח רון ואהד זוכרים
 

dalida1988

New member
../images/Emo46.gif../images/Emo2.gif

חבל שלא השתתםפתי בסקררר אז אני נגשת השנה למתמטיקה 5 יחידות ואני שונאת את המורה שלייי אני שנה שלמה עם מורה פרטית ולא רק אני... כל הכיתה שלייי תחשבו מה זה על שעה להוציא 100 שקל שעה שבועית... ואם יש מתכונת או מבחן זה פי שתיים יותרר מסקנהההההה חינוך חינם?????ממש לאאאאאאאאאאא
 
בעיני..

אני ממש מתנגדת נחרצות למורה פרטית קבועה... אם כל הכיתה במצב שהיא צריכה מורה פרטי זה כבר בעיה ספציפית של הכיתה הזו או יותר נכון של המורה. אבל, אם יש תלמיד (ואצלי בכיתה יש כמה כאלו) יושב בחמש יחידות ובאופן קבוע בלי קשר לחומר הנלמד הוא יושב עם מורה פרטי אני חושבת שאם תלמיד לא מסוגל לשבת ברמת לימוד מסויימת הוא לא צריך לשבת שם! ואני לא מדברת על ילדים שפעם בכמה זמן לא מבינים נושא מסויים ולוקחים עזרה זה בסדר גמור.. אבל הרמה של הנושאים היא כזו שאם אתה ברמה המתאימה ויש לך מוטבציה ללמוד אתה יכול להסתדר בעזרת המורה שבכיתה ותירגול בבית. חבל על הכסף ובדיוק בשביל זה המציאו את הרמות השונות. אבל מי שבכל זאת לא מצליח ללמוד לבד ולא יכול להי7ות לבד בחמש יחידות ובכל זאת מתעקש למרות שהוא לא מתאים אז סבבה אני מאחלת רק הצלחה... ולגבי הבעיה שלך... זה באסה! אי אפשר לפנות להנהלה או משהו שיעזור? אצלנו בבצפר לפני שנה נתנו ל4 יחידות מורה שהיא בכלל מורה למחשבים 90% מהתלמידים בכיתה לא עברו את הבגרות!
 
למעלה