שרשור שיעורי בית

עזרה דחופה בקשר " מישהו לרוץ את"

של דוד גרוסמן אל דאגה אני לא הולכת לבקש כאן חומר על בספר ממש לא להפיך קיבלתי עבודה של יומן קיראה כלומר לכתוב בצורה יצירתית ומקורית על ספר מסויים שבמקרה שלי הוא מישהו לרוץ אתו , הרגשות אכזבות ציפיות וכל מיני תחושות שעולות במהלך קריאת הספר אני חשבתי לעשות זאת בצורה של כאילו עיתונאית ומבקרת ספרים שעושה כתבה מעמיקה על ספר זה בין כל הכתבה עלה לי הרעיון לשאול חוות דעת אמיתיות והדגש כאן הוא על אמיתיות על אנשים שקראו את הספר דעתם או כל העולה בדעתם על הספר כך שאם יש כאלו ובאמת קראו את הסיפור ומעונינים לעזור לי בזמן הקצר שיש לי אשמח מאוד מאוד מאוד מאוד בתודה ענקית מראש מרב
 
מחפש חומר על "התפסן בשדה השיפון"...

אני במגמת ספרות ואני צריך לתת מעין הרצאה על הספר במשך כ-20-40 דקות. כך שמי שיכול לעזור לי במציאת חומר על הספר ועזרה במציאת נושאים להרצאה על הספר כמו: קונפליקטים, אפיון הדמויות וכו' בבקשה שיעזור לי. אפילו אפשר לפנות אלי במסרים אישיים...כל עזרה תתקבל בברכה! תודה לכם!
 

pureK

New member
"קופסה שחורה" של עמוס עוז

אני לא יודעת אם זהו הפורום המתאים, אבל בגלל שזה דחוף אני מוכרחה לבקש קצת עזרה. בעבודה שעליי לעשות עליי להתייחס לדרכי איפיונה של הדמויות הבאות: אילנה, אלכס, בועז ומישל סומו. אם מישהו קרה את הספר ויודע אנא עיזרו! אם למישהו יש עבודה על הספר זה יהיה נהדר , אתר בנושא הספר הנ"ל יעזור מאוד! (חיפשתי כבר ולא מתאתי, אולי הדבר יעלה בידיכם). מודה מראש לכל הטורחים
 
אולי משהו דומה בעברית ?

כי זה הרצאה בעברית ארוכה...ואני צריך הרבה חומר ויעזור לי יותר בעברית. תודה!
 

sisyphus

New member
אני חושבת שיש משהו שיעזור לך...

אבל רק אם אתה מוכן ללכת לספרייה. אני מודעת לעובדה שאין הרבה תלמידי תיכון שעושים את זה, אבל שם תוכל למצוא את הספר שכבר הזכרתי בעבר. הוא מהווה שתי יחידות מסידרה של האוניברסיטה הפתוחה בנושא גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני. יחידות 8 ו-9. אתה פשוט צריך לחפש בספרייה תחת ספרות את הכרכים האלו של האוניברסיטה הפתוחה. הם בצבע אפור אם איני טועה, ומוגזם לקרוא להם כרכים. מתאים להם יותר חוברות. בכל מקרה, קראתי שם בעבר טקסטים ודעות מבריקות על 'התפסן...'. אבל המלצה הרבה הרבה יותר טובה בכל מקרה - תקרא את הספר עצמו. פעמיים-שלוש אם צריך, ועדיף בשפת המקור - אנגלית. תראה אילו דברים חוזרים על עצמם כמה פעמים. אילו מחשבות, מילים, שאלות, חפצים, ותנסה לעשות סדר. זה הכל. לא כל-כך קשה. בהצלחה.
 
הוא מאד סחף אותי. קראתי אותו

במהירות שלא מאפיינת את הקריאה שלי בשנים האחרונות. הדמויות נגעו לליבי. כן התחברתי איתם. לא נשארתי צופה מהצד. אהבתי מאד את הקטע של הכלב. וגם את האשה העיוורת. הקטע של השירה. המערה. כל הדברים האלה עדיין זכורים אצלי ואני לא תמיד זוכרת פרטים שנה ומשהו אחרי הקריאה. וזה כן ספר שמשהו ממנו נשאר איתי. במיוחד עכשיו שאני מתנדבת עם בני נוער, אני חושבת על בני הנוער בספר הזה.
 

מילי33

New member
ספר נהדר ומאוד קריא

בעיקר אהבתי שהגיבורה אומרת לנער שיזכור את מה שקרא ביומנים רווי השנאה העצמית שלה (ככה זה יומנים של גיל ההתבגרות) כדי שיכיר את כולה.
 
מממ...

לא אהבתי בכלל. הספר הכי גרוע של גרוסמן, קראתי את כל ספריו. משהו חסר שם, אולי עומק שקיים בספרים האחרים שלו, אני לא יודע.
 

arandiera

New member
ספר לרוץ איתו

בשונה מ"ספר הדקדוק הפנימי" אין מקום להתענג על משחק וירטואוזי בשפה ובעלילה. לדמויות אין נפח משכנע במיוחד, העלילה מלאה חורים והטלאים שסמתירים אותם תפורים בגסות. ובכל זאת, את הספר קראתי בנשימה עצורה, ממש באותו קצב בו הילד רץ לכל עבר. ברור לי שאני לא רואה בספר הזה יצירה "גדולה" או חשובה, שכן אני אפילו לא ממש זוכרת מהם היומנים ומי עיוורת. אני זוכרת המון שלוליות קטנות שבהן נקוו טיפות ההברקה הגרוסמניות, מקומות בהם הטקסט שנון ומקומות בהם מזנקת דמות חריגה כזו או אחרת שאומרת מספר דברים מעניינים על העולם ועל הנורמה. בעיקר אני זוכרת כמה קל היה להזדהות. מי מכם שזכה להיות בן 16-17 בכיכר ציון בירושלים בין השנים 1996-2000 (לא יודעת הרבה על מה שהיה לפני ואחרי) ודאי יבין זאת.
 
גם אני קראתי בנשימה "עצורה"

הפסקתי לקרוא באמצע. מבחינתי בזבוז של 70 (או 80?) ש"ח. ממש לא אהבתי. "יש ילדים זיג זג", לעומת זאת, הוא גם ספר "נוער" אבל הוא ספר נפלא.
 

Rivendell

New member
אני ממש לא אהבתי את הזיגזג דווקא

ולמעשה, לא אהבתי אף ספר של גרוסמן עד היום. צר לי. ולגבי הבזבוז - בדיוק לכן אני לא קונה כמעט ספרים של קראתי עדיין
 

Mנטה

New member
אוי זיגזג ספר מדהים בעיני !

באיזה מקום אפילו חבל לי שהוא כתב את ספר הדקדוק הפנימי וכך נבצר מזיגזג להיות הספר הכי טוב שלו
 

sisyphus

New member
בזבוז...

זו בעיה חמורה אצלי. אני קונה כפייתית של ספרים. יש כאלו שאני אקנה גם בלי לקרוא קודם - אם אני מכירה את הסופר, ואנשים שאני סומכת על דעתם המליצו עליו. לפעמים ספר ממש 'קורא' לי, ואפילו אם אני רואה את שם המחבר בפעם הראשונה, אני יודעת שנהיה חברים טובים ושאקרא אותו מספר פעמים.
 

sisyphus

New member
בדיוק...

אני לא מחבבת את גרוסמן. סגנון הכתיבה שלו לא מדבר אליי ואני בדרך-כלל לא אוהבת את הספרים שלו. ואז הביאו לי במתנה את 'מישהו לרוץ איתו'. והוא ספר נחמד. לא גאוני. קליל ומהיר. וחיבבתי אותי במיוחד בגלל אותם מקומות כל-כך מוכרים והווי כל-כך מוכר של עירי. וכמובן הדמויות עצמן די שובות בקסמיהן.
 

Rivendell

New member
../images/Emo41.gifשרשור שיעורי בית../images/Emo41.gif

להבא, המקום הנכון לכל מי ששורשר הנה הוא פורום "לימודים ושיעורי בית".
 
למעלה