|*שרשור על שאלות של סוף הריון

ענתש

New member
ולי אמרו שזה כמו לנפח בלון... או

לנסות להקיא. בכל מקרה טיפ: המיילדת עזרה לי נורא. היא הכניסה שתי אצבעות לנרתיק בכל ציר לחץ ולחצה כלפי מטה ואמרה לי לדחוף את האצבעות שלה החוצה - זה הדבר שהבהיר לי הכי הרבה מה זה אומר "ללחוץ" והלחיצות היו אפקטיביות.
 

תּמר

New member
אם את מגיעה לצירי הלחץ בלי השפעת

האפידורל (גם אם לקחת לפני כן), אין ממש מקום לשאלה מה זה ללחוץ. פשוט מרגישים לחץ נוראי ודחף חזק ללחוץ. בכל זאת, כדאי לעשות זאת בצורה הנכונה - לא להשקיע מאמץ באזור הפנים, כמו שעושים הרבה פעמים, אלא באמת כלפי מטה, כמו בשירותים. התחושה לפעמים ממש כמו בשרותים, וצריך להמנע מתסביכים - ולא לדאוג שאולי יוצא גם #2. (גם אם יוצא - המילדות כבר מורגלות בזה. אין מה להתבייש)
 

lionet

New member
../images/Emo45.gif לשחרר

במהלך הלידה אני כל הזמן חשבתי על זה לא כעל ללחוץ אלה כעל לשחרר - לשחרר אתה גוף להתנהג איך 'שהוא רוצה' - עבדתי עם עצמי על הרפיה - כי לפעמים הגוף נוטה להתכווץ -את צריכה לשחרר את עצמך באופן מודע אם זה קורה- צעקות מאוד עזרו לזה (לפחות לי).
 
צירי לחץ גורמים לגוף ללחוץ

כאשר האשה ללא משככי כאבים טוב תעשה אם פשוט תיענה לדחף ללחוץ. אם עולה צורך לצעוק כדאי גם לאפשר את זה כי זה דוחף את הסרעפת ועוזר בלחיצה.(כמו הקאה) קשה יותר לחשוב על איך לוחצים. כאשר צריך ללחוץ עם משככי כאב אז בד"כ לא מרגשים את הדחף. לפעמים מרגישים קצת לחץ ויודעים שזה הזמן ללחוץ ואז רצוי מאוד ללחוץ עם הבטן תוך נשיפה לאגרוף מכיון שבסוג לחיצה זה יש פחות לחץ על רצפת האגן מאשר כשלוחצים עם הטוסיק. סוג הלחיצה הזה שומר שלא יגרם נזק לטווח ארוך לרצפת האגן. ככל ששלב הלחיצות ארוך יותר כך הסיכון לנזק עולה.
ולשאלתך השניה למה שלא תוכלי להפגש עם מדריכה אם זה נותן לך תחושת בטחון ??
 

niloush

New member
ולכן אני בלי אפידורל

מנסיון של שלושה לידות (ואני יודעת שזה נורא נורא אישי) לידה ראשונה עם אפידורל וזמן ממושך של לחיצות, שבוע ימים היה לי פרצוף בלון עם חצ'קונים אדומים והרגשתי זוועה. לידה שניה ושלישית בלי שום משכך כאבים, הרגשתי יפה מאוד כמה ואיך יש ללחוץ ושניה אחרי הלידה (אפילו לפני יציאת השליה) הרגשתי נהדר כאילו כלום לא היה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
לוחצים כמו בשירותים

ואי אפשר להסביר עד שזה מגיעה. הייתי בלי אפידורל והרגשתי את צירי הלחץ, ולמרות זאת לא כל הזמן לחצתי נכון.
 

tmaz

New member
גם בשירותים??

מאז שקראתי על איך שצריך ללחוץ בלידה, עם נשיפה של האויר החוצה, אני לוחצת ככה גם בשירותים, בלי לעצור את הנשימה, ואני מדמיינת את האויר יוצא מלמטה, וזה ממש מקל על עשיית צרכים. במיוחד אם היא קצת איטית וקשה. לא ללחוץ בכוח בשירותים! חבל על רצפת האגן, היא עלולה להיפגע מזה.
 
../images/Emo41.gifצירים-שאלה שמנקרת כבר כמה ימי../images/Emo41.gif

כמה ימים-כמובן... אז ככה-מצד אחד תמיד אומרים שבצירים "את כבר תדעי" ושמזהים אותם על ידי זה שגם אם אני אשכב או אשנה תנוחה-הם לא יעלמו. מצד שני-בכל ספר, קורס, ושרשור בפורומים כמו זה תמיד אומרים ששינוי פוזיציה, ישיבה על כדור פיזיו, מסאז'ים וכו'-מקילים מאד ומרגיעים את הצירים. רק אני רואה פה ניגוד????? רק לי זה לא מסתדר שאם יש אופציה להקלת הכאבים- אז לא אמורים לומר שכשהם יגיעו אני אזהה אותם ע"י חוסר ההיעלמות שלהם??? בנות-מנוסות וגם סתם חכמות-אני אשמח לכמה תובנות... תודה. אני.
 

michal@gal

Active member
מנהל
האופציות מקלות על הכאבים

לא מעלימות אותם, זאת אומרת שעדיין מאד כואב לך, אבל הכאב יותר נסבל.
 

תּמר

New member
כשאת מרגישה שאת עושה משהו כדי להקל

זה עוזר לפחות באופן פסיכולוגי. אם את שוכבת על הגב ורק מחכה שהכאב יעבור - הכאב נמשך לנצח אם במהלך הציר את מבצעת פעילות כדי להפיג את הכאב - הפעילות מעסיקה אותך ומעבירה את הזמן (ומי יודע, אולי תחכי לעוד ציר כדי לנסות לעשות זאת יותר טוב
?). בקיצור - אולי לא הכל בראש, אבל חלק גדול - בטח.
 

tmaz

New member
לא רק פסיכולוגי,

אם את שוכבת על הגב זה מגדיל את הכאב באופן פיזיולוגי, כי יש יותר לחץ על העצבים בתחתית עכמוד השדרה, וגם כי זה סוגר את מפרקי האגן ולא נותן להם להתרחב, כפי שצריך.
 
את תדעי בבא הזמן

יש הבדל בין הקלה ובין העלמות. כאבי הצירים אינם ניתנים לפספוס. הם מאוד אינטנסבים. הם סוחפים את הגוף. זה לא כאב גב רגיל, ולא ברקסטון היקס רציני. אמנם נכון הוא שלפעמים בהתחלה הצירים חלשים, אבל אלו צירים שדי רחוקים מהלידה. הם בהחלט ניתנים לסבולת, ואני הסתובבתי עם כאלה צירים לילה שלם בבית כדי לא להגיע לבי"ח מוקדם מידי. נשימות שינויי תנוחות וכד' מאוד מקילים על צירים אלו ובין ציר לציר אפשר להמשיך להתנהל כרגיל - כלומר לכבס, לנקות לגהץ וכל מה שאשה שמקננת מתה לעשות קודם הלידה.
 
../images/Emo124.gif לא צריך לסבול!!! קבלי טיפול

שיאצו, אפילו חד פעמי. לא תאמיני כמה שזה עוזר.
 

yberry

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifשאלה בעיקר ליולדות מנוסות

אני גרה בבאר שבע אבל רוצה ללדת ב"ליס" (הסיבות הן רבות, לא אפרט כרגע). יש לי אפשרות לעבור קצת לפני הלידה לגור אצל ההורים, אבל אני לא רוצה להתרחק מהבית שלי ליותר מדי זמן - בעיקר משום שבעלי יצטרך להשאר פה עד רגע האמת בגלל העבודה. אתמול העלינו ביננו את השאלה מתי כדאי להעביר אותי למרכז כך שנספיק להיות שם בזמן אך לא להעביר יותר מדי זמן בלי הבעלול, והבנו שאין לנו תשובה טובה... יש למישהי המלצות כיצד לנהוג בעניין הזה? כמו כן, נגיד וכבר מתחילים לי צירים - כמה זה אפשרי לעשות את הדרך לת"א אחרי שהם כבר התחילו? תודה מראש...
 

תּמר

New member
לידה ראשונה? לרוב יש מספיק זמן

אני מניחה שאם תתחיל לך לידה "בהולה", נגיד המקרה הלא יאמן שתרגישי צירי לחץ על ההתחלה - תלכי לסורוקה. אבל בלידה רגילה בד"כ אין מה למהר. להפך. (אפילו לי, שהיו לידות קצרות, היה מספיק זמן לנסוע שעה וחצי. החיסרון הוא שאם כואב, קשה לשבת ברכב) השאלה מה עושים אם יש ירידת מים. דרך אגב, מה בנוגע למעבר בסביבות התל"מ, ושהבעל יסע ברכבת לעבודה? נשמע מסובך מידי? (כמה זמן לוקח לרכבת להגיע לשם?)
 

yberry

New member
תודה

לעבור בסביבות התל"מ נראה לי שבכל מקרה אני אעשה - יכול להיות שאנחנו נעדיף שהבעלול ישאר עם האוטו כי זה הרבה יותר מהר להגיע חזרה אם אני צריכה שהוא יבוא מאשר רכבת... (רכבת זה שעה ועשרים רק הנסיעה, לעומת זאת אם נוסעים 150 קמ"ש בכביש 6 - "אדוני השוטר אשתי יולדת!" זה לוקח קצת פחות...) מי יודע, אולי אני אצליח לשכנע אותו לקחת קצת חופש... בלכ מקרה, זה טוב לשמוע את דעתך בעניין. בכל מקרה, כך או כך, הילדה תצא בסופו של דבר...
 

mummy

New member
זה הימור בעייתי במקצת...

אף אחד לא יודע איך תתחיל הלידה שלך (בירידת מים או בצירים?) איך היא תתפתח, ובעיקר לא מתי (שבוע 38? שבוע 42? אי שם באמצע?). סטטיסטית, ברוב המקרים לידות ראשונות לא מתפתחות מהר, וסביר להניח שיהיה לך זמן לנסוע מב"ש לת"א, בייחוד אם זה לא יהיה בשעות העומס. זה לא נראה לי כיף גדול לשבת באוטו עם צירים שעה וחצי.. אבל אם זה מאד חשוב לך. ובעיקר, חוסר הידיעה וחוסר הודאות - בסוף כל מיחוש וכל כאב את תוהה אם הוא ציר או לא. ולא יודעת אם זה הזמן לנסוע לבית חולים או לא... זה גם משהו שאת צריכה לקחת בחשבון. במקומך הייתי מנסה להיות מוכנה כבר משבוע 38. אני אישית ילדתי פעמיים בשבוע 38. נכון שזה מבאס, כי תיאורטית זה יכול להמשך 4 שבועות - אבל זה העניין, שאי אפשר לדעת. בכל מקרה, לא הייתי משתמשת ברכבת אלא מעדיפה אוטו - הייתי משתגעת אם הייתי צריכה לשבת ברכבת. באוטו לפחות את מרגישה שאת עושה משהו בשביל להתקדם, וגם יש תיאורטית סיכוי לעשות את זה מהיר יותר (מאד לא בטיחותי כמובן). ואני מתכוונת גם בשבילך וגם בשביל בעלך - כדי להגיע לליס. שיהיה בהצלחה. ושיעבור בקלות.
 

imatooti

New member
סוף סוף יש כאן עוד מישהי

שותפה לסורוקה. אני ממש מתלבטת גם כן אם ללדת בסורוקה, למרות ששמעתי שהצוות הרפואי מעולה, פשוט נראה לי שהתנאים ממש ממש לא משהו... גם אצלי זה הריון ראשון ואני חוששת מהנסיעה בזמן צירים. בעלי מנסה לשכנע אותי שנלד פה, ואני ממש לא קרובה להחלטה
 

תּמר

New member
לא ילדתי בסורוקה, אבל שמעתי על כמה

חסרונות. החיסרון העיקרי הוא, שמרגע שאת נכנסת, אפילו אם את בתחילת לידה - לא משחררים אותך. אני מבינה את ההגיון, מכיוון שסורוקה "חולש" על כל אזור הנגב, במקומות שאין תנאים טובים ללדת וכדומה (בניגוד לירושלים, למשל, שיש הרבה בתי חולים, במרחקים לא רחוקים מכל פינה). חיסרון נוסף, שאני לא יודעת אם עדיין קיים - זה חדר הלידה, שמופרד בווילונות מחדרים של אחרים. אני מציעה לך לעשות סיור בחדר לידה, לשמוע מה יש להם להציע, ולהחליט לפי זה.
 

Kesem_

New member
גם אני בסורוקה....

ובהתחלה אמנם מאוד לא רציתי ללדת בסורוקה אבל אין יל כל כך הרבה ברירות אחרות, מה עוד שאני גרה במרחק של 35-40 דקות מסורוקה - אז אם אני צריכה לנסוע לבי"ח אחר - זו נסיעה של שעהתיים לפחות... אז אני אוותר על ה"תענוג". והיו לי המון התלבטויות וחששות אבל אחרי ששאלתי וביררתי ובדקתי, מסתבר.... שסורוקה לא כזה נורא בכלל. אז נכון שאם הייתי גרה במרכז והיו לי כמה אפשרויות בחירה לא הייתי בוחרת דווקא בסורוקה, אבל סורוקה לא כזה בי"ח נורא שאני אתחיל לטייל ברחבי הארץ עם צירים רק כדי לא ללדת שם. אחותי ילדה שם לפני שבוע (בפעם השלישית), היתה לה מיילדת מ-ד-ה-י-מ-ה ויש לה רק דברים טובים להגיד על הצוות שם, בחדר הלידה ובמחלקה עצמה. אז נכון שאין חדרי לידה פרטיים, וההפרדה היא בוילונות - וזה חיסרון, אבל זה (בעיני) מהדברים שהם פחות קריטיים. בקיצור.... אני לא מתכוונת להתחיל לנסוע מרחקים לבי"ח אחר.
 
למעלה