שרשור הודעות, דיווחים וחדשות

מצב
הנושא נעול.

naps

New member
נחמד!
זה אירוע חד-פעמי? אני מקווה שלא... ירושלים צריכה גם תיירות מהסוג הזה!
אין לי מושג
העירייה מארגנת סיורים לסטודנטים אז נכנסתי לאתר כדי להרשם לסיור ונתקלתי באוטובוס-פאב במקרה. זה פעם ראשונה שגם אני שומע על זה, ואין ממש הרבה פרטים שם... אבל זה נשמע משעשע.
 
שרשור הודעות, דיווחים וחדשות
הפעלת המערך הדו קומתי הארוך ברכבת 103
הועילה עד כה והקלה על העומסים תוך צימצום האיחורים הכרוניים של רכבת זו בקו "חוצה ישראל" נהריה - באר שבע בימי א'. אולם היום בשל עומסים קיצוניים במיוחד, והמתנה ארוכה בתחנות ת"א נגרם איחור לנוסעים גם ברכבת זו. המערך הדו קומתי הכפול רתום לקטר מס. 770 וקטר אמצע מס. 745 עמד זמן רב בתחנת ת"א מרכז ויצא לבסוף מהתחנה בשעה 08.31 במקום בשעה 08.09. איחור ביציאת הרכבת הנחשבת עמוסה במיוחד ואולי העמוסה מכולם גרם לאיחורים נוספים בקו ב"ש בשעות השיא של הבוקר. זאת ועוד , איחורים נגרמו היום בקו הפרברי אשדוד-רחובות-בנימינה. ,הסיבות לאיחורים עומסים כבדים ולא תקלות טכניות.
 

Raith

New member
הפעלת המערך הדו קומתי הארוך ברכבת 103
הועילה עד כה והקלה על העומסים תוך צימצום האיחורים הכרוניים של רכבת זו בקו "חוצה ישראל" נהריה - באר שבע בימי א'. אולם היום בשל עומסים קיצוניים במיוחד, והמתנה ארוכה בתחנות ת"א נגרם איחור לנוסעים גם ברכבת זו. המערך הדו קומתי הכפול רתום לקטר מס. 770 וקטר אמצע מס. 745 עמד זמן רב בתחנת ת"א מרכז ויצא לבסוף מהתחנה בשעה 08.31 במקום בשעה 08.09. איחור ביציאת הרכבת הנחשבת עמוסה במיוחד ואולי העמוסה מכולם גרם לאיחורים נוספים בקו ב"ש בשעות השיא של הבוקר. זאת ועוד , איחורים נגרמו היום בקו הפרברי אשדוד-רחובות-בנימינה. ,הסיבות לאיחורים עומסים כבדים ולא תקלות טכניות.
בתור אחד שהיה על הרכבת הזאת
אני חייב לציין שהפקח והמאבטח מאוד חוצפנים! נוסעים שואלים אותם שאלות והם עונים בזלזול. כאילו הנוסעים אשמים בכך שיש הרבה ביקוש בשעה הזאת. מה גם שהפקח כרז אחרי בת גלים שמי שרוצה להגיע לרחובות, אשדוד ואשקלון אז שירד בחוף הכרמל... הם עושים הכל בשביל שהנוסעים ירדו מהרכבת גם אם זה אומר להטעות אותם כדי שיפסידו את הרכבת לאשקלון שמגיעה אחרי רכבת 103 שנכנסת לתחנות בת"א. הגיע הזמן שמישהו יתעורר ברכבת ישראל למעלה ויבין שרכבת 103 לא צריכה לעצור בכל התחנות בחיפה ולא צריכה לעצור בכל התחנות בת"א!
 
בתור אחד שהיה על הרכבת הזאת
אני חייב לציין שהפקח והמאבטח מאוד חוצפנים! נוסעים שואלים אותם שאלות והם עונים בזלזול. כאילו הנוסעים אשמים בכך שיש הרבה ביקוש בשעה הזאת. מה גם שהפקח כרז אחרי בת גלים שמי שרוצה להגיע לרחובות, אשדוד ואשקלון אז שירד בחוף הכרמל... הם עושים הכל בשביל שהנוסעים ירדו מהרכבת גם אם זה אומר להטעות אותם כדי שיפסידו את הרכבת לאשקלון שמגיעה אחרי רכבת 103 שנכנסת לתחנות בת"א. הגיע הזמן שמישהו יתעורר ברכבת ישראל למעלה ויבין שרכבת 103 לא צריכה לעצור בכל התחנות בחיפה ולא צריכה לעצור בכל התחנות בת"א!
ומה טעם אם יבטלו את עצירת רכבת מס.103
בחלק מתחנות הרכבת ב 2 מערי ישראל הגדולות קרי חיפה ות"א? לרכז מאות רבות של נוסעים (למעשה מעל 1000נוסעים לבאר שבע ברכבת זו) בתחנה אחת בכל עיר, על רציף אחד, תוך סיכון בטיחותי חמור? לא נבון. והנוסעים שלא יעלו לרכבת 103 לאן יעלו באין מקום פנוי לרפואה ברכבות אחרות בשעות השיא של יום ראשון?. או אולי ר"י תבקש מנוסעיה אזרחים כחיילים לא לסוע בשעות השיא מפאת מחסור במקום בתוך הקרונות? נגזר עלינו הנוסעים לסבול בנתיים מהצפיפות בשעות השיא, באין 4 מסילות בקו החוף, 2 מסילות בקו ב"ש ו100 רכבות נוסעות בעת ובעונה אחת.
 

Raith

New member
ומה טעם אם יבטלו את עצירת רכבת מס.103
בחלק מתחנות הרכבת ב 2 מערי ישראל הגדולות קרי חיפה ות"א? לרכז מאות רבות של נוסעים (למעשה מעל 1000נוסעים לבאר שבע ברכבת זו) בתחנה אחת בכל עיר, על רציף אחד, תוך סיכון בטיחותי חמור? לא נבון. והנוסעים שלא יעלו לרכבת 103 לאן יעלו באין מקום פנוי לרפואה ברכבות אחרות בשעות השיא של יום ראשון?. או אולי ר"י תבקש מנוסעיה אזרחים כחיילים לא לסוע בשעות השיא מפאת מחסור במקום בתוך הקרונות? נגזר עלינו הנוסעים לסבול בנתיים מהצפיפות בשעות השיא, באין 4 מסילות בקו החוף, 2 מסילות בקו ב"ש ו100 רכבות נוסעות בעת ובעונה אחת.
אם אתה רוצה לדעת מה באמת אני חושב
רכבת 103 לא צריכה לעצור באף אחת מתחנות ת"א. היא צריכה לדלג על כולם. הרכבת שלפני 103, שאיני יודע את מספרה שיוצאת מק. מוצקין לרחובות צריכה אף היא להיות רכבת ישירה לת"א וכך לתת פיצוי לרכבת 103. כיום, אף אחד מהנוסעים לת"א לא עולה על הרכבת לרחובות בתחנות חיפה כיוון שרכבת 103 מגיעה לת"א לפני הרכבת לרחובות.
 
אם אתה רוצה לדעת מה באמת אני חושב
רכבת 103 לא צריכה לעצור באף אחת מתחנות ת"א. היא צריכה לדלג על כולם. הרכבת שלפני 103, שאיני יודע את מספרה שיוצאת מק. מוצקין לרחובות צריכה אף היא להיות רכבת ישירה לת"א וכך לתת פיצוי לרכבת 103. כיום, אף אחד מהנוסעים לת"א לא עולה על הרכבת לרחובות בתחנות חיפה כיוון שרכבת 103 מגיעה לת"א לפני הרכבת לרחובות.
הרעיון לא רע על פניו, אך כמה בעיות
מונעות את ביצועו למרות שאפשר לוותר בקלות על רכבת יום א' בקו מוצקין-רחובות. 1.הרכבת המוקדמת מקריית מוצקין לרחובות רכבת מס.1/405 חייבת להאט ו"לזחול" מן הטעם הפשוט שהמסילה אינה פנויה אחרי נתניה לרכבת ישירה שתצא מתחנת חוף הכרמל בשעה 07.07 , רכבת פרברית מס. 239 תחסום את דרכה עד ת"א, מיותר לציין שגם רכבת 103 הישירה תחסם בדרכה לת"א ע"י 2 רכבות זו הפרברית, וזו המיוחדת של יום א. 2. מה יעשו מאות נוסעי הרכבת מתחנות ת"א לב"ש שלא יעלו על רכבת 103 ? במה יסעו לב"ש באין רכבת חלופית ואין מסילה פנויה לרכבת נוספת מת"א לב"ש. האיילון חסום, קטע לוד נען מוגבל ואינו מסוגל "לספוג" רכבת נוספת, אפילו לא אחת, שלא לדבר על עיכובים ארוכים ומפגשי רכבות בכל תחנה מהתחנות התפעוליות שבדרך לב"ש . אי לכך, עם כל הצער נמשיך לקבל שרות בנוני ופחות מכך, עד להשלמת סלילת המסילה השנייה לב"ש, והכנסת קרונות חדשים לשרות. הרכבת הגיעה לקצה גבול היכולת הן עם התשתית המסילתית, והן עם הקרונות העומדים כעת לרשותה.
 

Raith

New member
הרעיון לא רע על פניו, אך כמה בעיות
מונעות את ביצועו למרות שאפשר לוותר בקלות על רכבת יום א' בקו מוצקין-רחובות. 1.הרכבת המוקדמת מקריית מוצקין לרחובות רכבת מס.1/405 חייבת להאט ו"לזחול" מן הטעם הפשוט שהמסילה אינה פנויה אחרי נתניה לרכבת ישירה שתצא מתחנת חוף הכרמל בשעה 07.07 , רכבת פרברית מס. 239 תחסום את דרכה עד ת"א, מיותר לציין שגם רכבת 103 הישירה תחסם בדרכה לת"א ע"י 2 רכבות זו הפרברית, וזו המיוחדת של יום א. 2. מה יעשו מאות נוסעי הרכבת מתחנות ת"א לב"ש שלא יעלו על רכבת 103 ? במה יסעו לב"ש באין רכבת חלופית ואין מסילה פנויה לרכבת נוספת מת"א לב"ש. האיילון חסום, קטע לוד נען מוגבל ואינו מסוגל "לספוג" רכבת נוספת, אפילו לא אחת, שלא לדבר על עיכובים ארוכים ומפגשי רכבות בכל תחנה מהתחנות התפעוליות שבדרך לב"ש . אי לכך, עם כל הצער נמשיך לקבל שרות בנוני ופחות מכך, עד להשלמת סלילת המסילה השנייה לב"ש, והכנסת קרונות חדשים לשרות. הרכבת הגיעה לקצה גבול היכולת הן עם התשתית המסילתית, והן עם הקרונות העומדים כעת לרשותה.
תשובות.
תשמע, אין לי פתרון קסמים, הבעיה העיקרית שלר כבת ישראל היא שבכל לו"ז חדש הם מסתמכים על הלו"ז הישן וככה הם מתקבעים לדרך פעולה אחת. אני בטוח שאם בלו"ז הבא שיפיצו יבנו אותו מההתחלה צוות אחר שלא היה מעורב בבנית הלו"ז הנוכחי ניווכח לדעת שהדבר שאני מציע אפשרי. לגבי הנוסעים בת"א, אם כל כך חשוב להם לתפוס את רכבת 103 אז שיקומו מוקדם יותר ושיתקדמו לתחנת לוד. חוץ מזה, שעם כל הכבוד לרכבת ישראל... כבר אמרתי זאת פעם קודמת.. היגוסלבים צריכים להיות בשירות בקווים של כפר סבא ראשל"צ ולא בקוים של נהריה ת"א במיוחד לא ביום ראשון! עיכוב של רכבת בתחנת הוד השרון היא לא כמו עיכוב של רכבת בתחנת בנימינה! ויגידו מה שיגידו.. היגוסלבים הם גורם רציני לעיכובים!
 

naps

New member
שינויים בקווים 19 ו- 30 של אגד בירושלים
בקרוב יערכו שינויים במסלול הנסיעה של קווים 19 ו- 30 של אגד בירושלים, לטובתנו הסטודנטים שצריכים להגיע להר הצופים. פרטים נוספים באתר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, ובקרוב אני מניח גם באתר אגד (כרגע לא מפורסם שם עדיין כלום בנושא). אגב, לא ברור לי ממתי יחולו השינויים כי היום והתאריך הכתובים באתר האגודה לא תואמים...
עדכנו את הכתבה וכתבו שהשינוי הוא מהיום.
אני עוד מעט יוצא לאוניברסיטה ככה שנראה כמה המצב השתפר מבחינת זמן הגעה...
 

naps

New member
עדכנו את הכתבה וכתבו שהשינוי הוא מהיום.
אני עוד מעט יוצא לאוניברסיטה ככה שנראה כמה המצב השתפר מבחינת זמן הגעה...
טוב, אז ככה:
יצאתי היום מביתי בנחלאות בשעה 9:27. לאחר הליכה לתחנה, המתנה לאוטובוס ונסיעה הגעתי לתחנה האחרונה של קו 19, בהר הצופים, בשעה עשר בדיוק. לשם השוואה, בשבוע שעבר יצאתי כמה דקות מאוחר יותר (לא יותר מחמש...) והגעתי ב- 10:24. בדרך חזרה עליתי על האוטובוס שיצא מהר הצופים ב- 12:38 (בלוז 12:36, יצא שתי דקות באחור). לתחנה במרכז העיר (שזזה, התחנה נמצאת עכשיו בתחנה החדשה שעל תחילת הקטע של בן יהודה שהוא לא המדרחוב) הגענו ב- 13:02. במסלול הישן הנסיעה הזו לוקחת בדרך כלל יותר זמן, באזור 30 דקות. כמובן שאי אפשר להסתמך על נסיעה אחת לכל כיוון כדי לקבוע כמה זמן נחסך בממוצע, אבל ברור שיש שינוי ושהוא משמעותי. אגב, בתחנה היחידה שהצלחתי להציץ, בתחילת אגרון, ה"דגל" של התחנה כבר היה מעודכן גם עם מספר הקו וגם לאן הוא מגיע (הדסה עין-כרם). מה שמוזר לי הוא שהאוטובוסים כבר נוסעים במסלול החדש, ואין שום מידע על כך באתר אגד.
 

amit1270

New member
טוב, אז ככה:
יצאתי היום מביתי בנחלאות בשעה 9:27. לאחר הליכה לתחנה, המתנה לאוטובוס ונסיעה הגעתי לתחנה האחרונה של קו 19, בהר הצופים, בשעה עשר בדיוק. לשם השוואה, בשבוע שעבר יצאתי כמה דקות מאוחר יותר (לא יותר מחמש...) והגעתי ב- 10:24. בדרך חזרה עליתי על האוטובוס שיצא מהר הצופים ב- 12:38 (בלוז 12:36, יצא שתי דקות באחור). לתחנה במרכז העיר (שזזה, התחנה נמצאת עכשיו בתחנה החדשה שעל תחילת הקטע של בן יהודה שהוא לא המדרחוב) הגענו ב- 13:02. במסלול הישן הנסיעה הזו לוקחת בדרך כלל יותר זמן, באזור 30 דקות. כמובן שאי אפשר להסתמך על נסיעה אחת לכל כיוון כדי לקבוע כמה זמן נחסך בממוצע, אבל ברור שיש שינוי ושהוא משמעותי. אגב, בתחנה היחידה שהצלחתי להציץ, בתחילת אגרון, ה"דגל" של התחנה כבר היה מעודכן גם עם מספר הקו וגם לאן הוא מגיע (הדסה עין-כרם). מה שמוזר לי הוא שהאוטובוסים כבר נוסעים במסלול החדש, ואין שום מידע על כך באתר אגד.
על הדיווח!
 

יוני 2411

New member
שינויים בקווים 19 ו- 30 של אגד בירושלים
בקרוב יערכו שינויים במסלול הנסיעה של קווים 19 ו- 30 של אגד בירושלים, לטובתנו הסטודנטים שצריכים להגיע להר הצופים. פרטים נוספים באתר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, ובקרוב אני מניח גם באתר אגד (כרגע לא מפורסם שם עדיין כלום בנושא). אגב, לא ברור לי ממתי יחולו השינויים כי היום והתאריך הכתובים באתר האגודה לא תואמים...
הנה פרטים נוספים:
החל מיום ראשון י"א בחשוון תשס"ט 9.11.08 חל שינוי במסלולי קווי אוטובוס מספר 19,22,30 כדלקמן: קו 19- "הדסה" עין כרם- מרכז העיר- הר הצופים קו 19 ייסע במסלולו הרגיל מ"הדסה" עין כרם דרך מרכז העיר ורחוב המלך ג'ורג'. בהמשך, במקום נסיעה דרך רחובות יחזקאל ושטראוס ייסע מעתה דרך רחוב הנביאים אל כביש מס' 1 והר הצופים. מכיוון הר הצופים ל"הדסה" עין כרם ייסע דרך כביש מס' 1 ליפו (כיכר ספרא) יפנה שמאלה לשלומציון המלכה, ימינה לגרשון אגרון, ימינה למלך גורג', שמאלה לבצלאל וימשיך במסלולו הרגיל עד ל"הדסה" עין כרם. קו 22- נווה יעקב- מסוף תלפיות קו 22 ייסע מנווה יעקב עד רחוב יחזקאל במסלולו הרגיל משם ימשיך במת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) שטראוס, ימשיך ישר למלך ג'ורג' ומשם יפנה ימינה לרמב"ן וימשיך במסלולו הרגיל. אין שינוי במסלול מכיוון מסוף תלפיות קו 30- גילה- קמפוס הר הצופים קו 30 ייסע מגילה ועד רחוב דוד רמז במסלולו הרגיל ומשם ימשיך דרך רחוב דוד המלך לכיכר ספרא, שלומציון המלכה, ינאי, הצנחנים, חיל הנדסה, ימינה למטה הארצי ויסיים במסוף הר הצופים. אין שינוי במסלול מכיוון הר הצופים לגילה
 

יוני 2411

New member
הנה פרטים נוספים:
החל מיום ראשון י"א בחשוון תשס"ט 9.11.08 חל שינוי במסלולי קווי אוטובוס מספר 19,22,30 כדלקמן: קו 19- "הדסה" עין כרם- מרכז העיר- הר הצופים קו 19 ייסע במסלולו הרגיל מ"הדסה" עין כרם דרך מרכז העיר ורחוב המלך ג'ורג'. בהמשך, במקום נסיעה דרך רחובות יחזקאל ושטראוס ייסע מעתה דרך רחוב הנביאים אל כביש מס' 1 והר הצופים. מכיוון הר הצופים ל"הדסה" עין כרם ייסע דרך כביש מס' 1 ליפו (כיכר ספרא) יפנה שמאלה לשלומציון המלכה, ימינה לגרשון אגרון, ימינה למלך גורג', שמאלה לבצלאל וימשיך במסלולו הרגיל עד ל"הדסה" עין כרם. קו 22- נווה יעקב- מסוף תלפיות קו 22 ייסע מנווה יעקב עד רחוב יחזקאל במסלולו הרגיל משם ימשיך במת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) שטראוס, ימשיך ישר למלך ג'ורג' ומשם יפנה ימינה לרמב"ן וימשיך במסלולו הרגיל. אין שינוי במסלול מכיוון מסוף תלפיות קו 30- גילה- קמפוס הר הצופים קו 30 ייסע מגילה ועד רחוב דוד רמז במסלולו הרגיל ומשם ימשיך דרך רחוב דוד המלך לכיכר ספרא, שלומציון המלכה, ינאי, הצנחנים, חיל הנדסה, ימינה למטה הארצי ויסיים במסוף הר הצופים. אין שינוי במסלול מכיוון הר הצופים לגילה
מסלולי הנסיעה החדשים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה