שרשור גמילה מטיטולים

light blue

New member
גמילה מסמים

עכשיו כשתפסתי את תשומת ליבכן... גמילה מחיתולים יובל אמנם די צעיר (שנה וחצי) אבל בוגר לגילו:). קנינו סיר ואנחנו רוצים לדרבן את יובל להתחיל השתמש בו, אפילו ככה מדי פעם. הוא אומר "קקה" לפני שהוא מחרבן - אז להתחיל עם פיפי או עם קקי? איך לעשות, להדגים לו בעצמי? בבית? בגינה? בקיצור helpppp אבא של יובל, אובד עצות
 

יעל י

New member
התייעצות בנושא גמילה

פלג בן שנתיים וחודשיים לפני כחודש החלטנו לנסות לגמול אותו ונראה שזה הולך לא רע ואפילו די מוצלח נכון להיום פלג מבקש לעשות קקי (טאטי כדבריו) אולם בנושא ה פיפי נראה שלא כ"כ מצליח לנו ויותר בורח לו מאשר הוא מבקש והרי ידוע שעושים יותא פיפי מקקי מה אתן מציעות? לוותר ולחזור לטיטולים טו שיש לכן עצות בשבילי... תודה
 

talyeled

New member
גמילה מחיתולים - שאלות של טירונית..

שלום לכולם, שאלתי גם בפורום הגיל הרך, אבל אשמח לשמוע גם את דעתכם: יונתן בן שנה ושמונה, ובזמן האחרון מביע המון התעניינות בנושא (אומר פיפי, קקי, ומבקש לשבת על האסלה או על סיר - כנראה בעקבות זה שיש כמה ילדים אצלו בגן בשלבי גמילה). כשראיתי שהוא אומר "פיפי" בסמוך לזמן שהוא עושה, ורוצה שנוריד לו את החיתל, הגעתי למסקנה שאולי הוא בשל לגמילה. אני מודה שאני די טירונית בנושא. בכלל לא תכננתי להיכנס לזה בגיל כזה מוקדם, אבל מכיוון שיונתן כל כך מתלהב החלטתי לזרום איתו. אז לפני כמה ימים קנינו לו סיר וזה התקבל בהתלהבות רבה. בד"כ הוא ישב עליו ולא עשה כלום, אבל אתמול בבוקר הוא בא אליי, ביקש פיפי. הורדתי לו את החיתול והוא ישב ועשה פיפי וקקי בסיר. נרשמה התלהבות רבה (בעיקר של המבוגרים), והלכנו יחד לשפוך את התכולה לשירותים, ויונתן הוריד את המים (נראה לי שזה הקטע שהכי מצא חן בעיניו...). לא רציתי להלחיץ אותו, אז הבאתי אותו לגן עם חיתול והבאתי גם סיר. בגן הוא לא עשה בסיר, ובבית הלבשתי לו בפעם הראשונה תחתונים (בלי חיתול). הוא מאד התלהב, אבל לא אמר שהוא רוצה פיפי למרות ששאלתי כמה פעמים. רק לקראת הערב, כשהלכתי להביא לו משהו לשתות (נלחצתי מזה שהוא לא צריך פיפי) פתאום שמעתי אותו בוכה. שאלתי מה קרה והוא אמר "פיפי". כשבאתי ראיתי שהוא כולו רטוב. החלפתי לו בגדים, ייבשתי אותו והרגעתי אותו. הוא נרגע מהר מאד ורץ לסיר, אבל כבר לא יצא כלום.... היום בבוקר הוא שוב ביקש לשבת על הסיר ואחרי די הרבה זמן שלא יצא כלום, הוא אמר שאין פיפי והלך לשחק. אחרי כמה דקות הוא השתין בקשת על השטיח... (אני ניסיתי לתפוס את הפיפי בסיר... ויונתן לקח אותי לשפוך את מה שנכנס לסיר - לשירותים). והשאלות הן (ותודה למי שהגיע עד פה): קודם כל - האם אני פועלת נכון? אולי זה מוקדם מדי להוריד לו את החיתול? יכול להיות שהוא בכ"ז לא מוכן, או שאלה סתם פספוסים רגילים? ואם להוריד את החיתולים - אז אי אפשר יותר לצאת איתו מהבית? או שתמיד יוצאים עם סיר והמון בגדים להחלפה?? או שמדי פעם אפשר כן לשים חיתול? (אני מפחדת שזה יגרום לנסיגה, או שהוא יחשוב שאני לא סומכת עליו..)
 

dafgol

New member
גמילה מסמים....עברתי לטיפקס

ולגז ממזגנים
ובר3ינות.....אצלינו גיל שנה וחצי אכן היה מוקדם לגמילה ...מחיתולים
, איך בדיוק אתה רוצה להדגים לו ? אלא אם כן אתה רוצה לשבת על הסיר
, אצלינו מה שמאוד עזר זה הספר "סיר הסירים" והעובדה שהגמילה התחילה סימולטנית בגן ובבית , כך שראה ילדים גדולים ממנו וניסה לחקות אותם. ואני מדברת על גיל שנתים וקצת....כמובן שכל אחד והקצב שלו.... לדעתי שימו את הסיר בחדר השרותים , תקריאו לו את הסיפור על נפתלי ( מה
) ופשוט תראו איך יובל מגיב...... זה שהוא אומר...זה עדיין לא אומר שהוא מוכן לגמילה , אבל בהחלט מודע....
 

noga30

New member
רק שתדעי שאצל הרבה זה הפוך

נגמלים קודם מפיפי ומכוון שמפחדים מהקקי, ממשיכים עוד תקופה מסויימת לעשות בחיתול שמבקשים במיוחד לפני הקקי או בתחתונים. השאלה אם ביום שלם שהוא ערום או עם תחתונים הוא ברוב המקרים עושה פיפי בסיר או שברוב המקרים הוא מפספס? וגם אם הפספוסים הם בדרך או ליד הסיר או שהוא בכלל לא שם לב?
 

א R נ ב ת

New member
אני חושבת שאתם בדרך הנכונה

גם אצלנו היו כמה פעמים ש"ברח" לו עם התחתונים והוא נבהל מזה... אז ניגבנו ביחד מהרצפה ולא עשינו עניין. נדמה לי שהמוכנות היא כשהם מודיעים לפני שהם עושים.. לא בזמן או אחרי. דווקא לצאת עם בנים מהבית פחות בעיה.. אפשר להשקות את הגינה.. ולקחת בגדים להחלפה. לחברים הייתי הולכת עם סיר. לא יודעת מה לומר לגבי החזרת חיתול.. אם אינני טועה אצלנו הוא פשוט הסתובב בבית ערום בזמן הגמילה, ללא תחתונים. איכשהו נדמה לי שעם התחתון זה מטעה אותם והם מתנהגים קצת כמו עם חיתול. כשהעסק מאוורר זה אחרת.
 

michal@gal

Active member
מנהל
יש שתי אפשרויות

1. גמילה לייט - הילד נשאר עם חיתול. אם הוא מבקש פיפי מורידים חיתול, הולכים לסיר. כשמסיים מחזירים את החיתול. 2. גמילה מלאה - מורידים את החיתול ומוכנים לשבועיים של פיספוסים. בתחילת גמילה, כשיוצאים מהבית, לוקחים בגדים להחלפה. אין צורך לקחת סיר. מחוץ לבית אפשר להסתדר בלעדיו. עדיף לא לשים חיתול מדי פעם. זה מבלבל את הילד כי הוא לא יודע אם עכשיו הוא עם חיתול ומותר לפספס או שעכשיו הוא עם תחתונים, אז אסור.
 

talyeled

New member
תודה על התשובות, אבל כנראה

שההתלהבות שלי הייתה מוקדמת (ומוגזמת). מאז ששאלתי הילד לא עושה יותר פיפי/קקי בסיר.. יום אחד השארתי אותו בלי חיתול, והוא השתין על השטיח. אח"כ הוא אפילו רצה חיתול. מאז הוא עם חיתול, ומדי פעם הוא טוען שיש לו פיפי ורוצה שנוריד לו את החיתול, אבל זה בעיקר כי הוא אוהב להסתובב ערום והוא מצא את השיטה לעשות את זה.... אולי זה באמת קצת מוקדם בשבילו... בינתיים אני לא מלחיצה. אם הוא רוצה אני מורידה לו את החיתול ונותנת לו לשבת על הסיר (וגם להסתובב אח"כ ערום כמה זמן. טוב שקיץ עכשיו..).
 

יעל י

New member
הוא עם תחתונים ומפספס הרבה אבל

אומר לנו שהוא עשה-אחרי שהוא עשה וכן אני יודעת בד"כ זה הפוך ובגלל זה ההתלבטות בעיקר
 

noga30

New member
התלבטות קשה

עד כמה אתם עיקביים עם זה שהוא בלי חיתול? ממש כל היום הוא עם תחתונים? אני שואלת כי זה ישפיע על איך שהוא יתפוס את זה שתחזירו לו את החיתול, הוא יראה בזה כשלון? עד כמה הוא רוצה להיות בלי חיתול? הרגשתי שאם הוא לא מתנגד להיות עם חיתול אתם יכולים לתת לו לשבת על הסיר כדי לעשות קקי ושביתר הזמן הוא יחזור לחיתול, תורידו לו את החיתולים לגמרי (ביום) כשיום אחד הוא יסרב להיות עם חיתול או שתראי שהחיתולים שלו יבשים לפרקי זמן ארוכים, כי זה ילמד אותך שהוא יודע להתאפק. נראה לי שהוא כבר מבין איך הולכים העניינים, אבל קשה לו להתאפק עם הפיפי, תחשבי כמה זמן זה, להבין מה קורה ואז להגיע לסיר ואכ"ח עוד יותר זמן כי כשהם לבושים הם צריכים בהתחלה לבקש ממישהו שיעזור להם להוריד את הבגדים. ניסיתי לגמול אותה בגיל שלכם ולא הלך בכלל, ואז יום אחד היא באה אלינו ערומה ואמרה שהיא לא רוצה יוצר חיתול, זה קרה בגיל שנתיים ועשר. הוא במצב יותר טוב ממה שהיה עם מעין בפעם הראשונה כי אז היא רק רצתה להיות עם תחתונים אבל לא הצליחה לעשות בכלל בסיר
 

light blue

New member
סיר הסירים

שכחתי לגמרי מהספר הזה. נדמה לי שאת אחי הקטן גמלנו איתו לפני יותר מ-20 שנה, יכול להיות?
 

dafgol

New member
אין לי שמץ אבל.....

זה הספר האדום הזה
ומצרפת לך עוד קישור מאתר לול בנושא גמילה
 

lulyK

New member
נשמע ממש ממש מוקדם מדי.

לדעתי עדיף לחכות שזה יבוא מהילד (יבוא מהילד=מודיע גם על קקי וגם על פיפי ומבקש לא להיות עם חיתול). כשהיינו במצב שלכם, קנינו סיר וישבנון, כשהוא טרח להודיע מראש, שאלנו אותו אם הוא מעדיף לעשות בחיתול או באחד מהם. לקח יותר משנה עד שהוא ביקש לעבור לתחתונים (אבל היתה גמילה כמעט נטולת פיספוסים לחלוטין).
 
יש פטנט של ד"ר פיל

אני מתכוונת לנסות אותו בבוא הזמן. אבל זה מסובך... שלב א - לקחת את הילד לקנות תחתונים של ילדים גדולים שהוא יבחר. שלב ב - לקנות בובה שעושה פיפי. שלב ג - להראות לילד איך הבובה עושה פיפי בסיר. שלב ד - לעשות מסיבה קטנה לכבוד הבובה שעשתה פיפי בסיר. שלב ה - לשאול את הילד אם גם הוא רוצה לעשות פיפי בסיר. שלב ו - להבטיח לילד שיחת טלפון מהדמות האהובה עליו אם יעשה בסיר. לחזור על שלבים ג - ו בלי לחץ, עד שהילד משתכנע. שלב ז - לעשות מסיבה לילד ולבקש ממישהו חקיין שיתקשר לילד בתור הדמות האהובה. ד"ר פיל מבטיח שבתוך יום אחד הילד יגמל מחיתולים.
 

lulyK

New member
יום אחד?

דווקא מחבבת את ד"ר פיל, אבל שמה את כל מה שיש לי (טטוב, נו, חצי המלכות), שגם אם יעקבו אחרי כל ההוראות, ילד בן שנה וחצי שרק מדווח על קקי לא ייגמל מחיתולים ביום אחד.
 
אני השתמשתי בשיטה של ד"ר פיל

עם אופק בזמנו. היא הייתה בת שנתיים. ההבטחות קויימו.
 

lulyK

New member
אולי אני אנסה את זה עם

בן ה-5.5 חודשים שלי, ברגע שילמד לשבת. אני בטוחה שיש שם הגבלת גיל באותיות הקטנות.
 
אח ../images/Emo205.gif אהובי ../images/Emo6.gif

מדי פעם יש לו תוכניות טובות על זוגיות וכו', כשהן לא נוטות להיות צהבהבות על יתר מידיי כמו צהבת יונקים
. יש שם לעיתים רחוקות טיפים מקסימים לתינוקות. פעם ראיתי בתוכניתו של ד"ר
5 טיפים של רופא ילדים להרגיע תינוק קטנצ'יק במגוון תנוחות, הייתי בהלם מהגבר שמרגיע את הבובת התינוק ואת הטיפים שלו, זה היה אחרי הלידה ואז הרופא ההוא נראה לי כמו חייזר קסום ונדיר מכוכב אחר
.
 
למעלה