שרשור אירופה מס' 1

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
../images/Emo41.gif שרשור אירופה מס' 1 ../images/Emo41.gif

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
 

JayZed

New member
1 - אחרי ההגעה לשדה התעופה,

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
1 - אחרי ההגעה לשדה התעופה,
הכלי התחבורתי הראשון שנתקלתי בו הוא... משאית לחם הישנה והטובה
 

JayZed

New member
2 - מאחור. מרכב לא ידוע.

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
2 - מאחור. מרכב לא ידוע.
 

JayZed

New member
והנה מארש דונדורמה נדחסים לזוג

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
והנה מארש דונדורמה נדחסים לזוג
מיניבוסים של אופל, שיקחו אותנו ישירות לתחנת הרכבת המזרחית של בודפשט.
 

A r i e T

New member
שאלה:

והנה מארש דונדורמה נדחסים לזוג
מיניבוסים של אופל, שיקחו אותנו ישירות לתחנת הרכבת המזרחית של בודפשט.
שאלה:
כשאתה כותב: מארש דונדורמה נדחסים לזוג מיניבוסים. אתה מתכוון ל: מספר חברי הלהקה מספיק כדי למלא שני מיניבוסים לא כולל הבאגאז' ? או הלהקה נדחסת במיניבוס אחד ובמיניבוס השני נדחסים התופים-בס-חצוצורה-סקסופון-טרומבון-קרן יער-חלילית-אבוב-פיקולו-טובה-קלירנט-..........-משרוקית של הלהקה?
 

JayZed

New member
אנחנו היינו התזמורת + עוד חמישה

שאלה:
כשאתה כותב: מארש דונדורמה נדחסים לזוג מיניבוסים. אתה מתכוון ל: מספר חברי הלהקה מספיק כדי למלא שני מיניבוסים לא כולל הבאגאז' ? או הלהקה נדחסת במיניבוס אחד ובמיניבוס השני נדחסים התופים-בס-חצוצורה-סקסופון-טרומבון-קרן יער-חלילית-אבוב-פיקולו-טובה-קלירנט-..........-משרוקית של הלהקה?
אנחנו היינו התזמורת + עוד חמישה
אנשים נוספים (חברות של כמה חברה, ילד של אחד מהחבר'ה, צוות צילום), ז"א בסכה"כ 20 איש. 18 חבר'ה נדחסו בקושי לזוג מיניבוסים של 11 מקומות כ"א עם הכלים, ואודי עם הטובה + עוד אחד מהחברה קיבלו מונית נפרדת, פרייבט סטיישן רגיל.
 

JayZed

New member
4 - הגענו לתחנת הרכבת בדיוק

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
4 - הגענו לתחנת הרכבת בדיוק
כשטרוליבוס של איקארוס הגיע לשם גם כן. אז צילמתי אותו
 

JayZed

New member
5 - הטרוליבוס מקדימה

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
5 - הטרוליבוס מקדימה
 

JayZed

New member
6 - מבט פנימה לתוך הטרוליבוס

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
6 - מבט פנימה לתוך הטרוליבוס
 

JayZed

New member
7 - ככה צריך לבנות תחנת רכבת.

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
7 - ככה צריך לבנות תחנת רכבת.
הנה תחנת הרכבת "קילטי" בכל הדרה.
 

JayZed

New member
8 - מבפנים.

שרשור אירופה מס' 1

מצטער, זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי להכין את החומרים, במיוחד לאור העובדה שהייתה לי עבודה אינטנסיבית מאד בימים האחרונים, ותהיה לי בימים הבאים. לכן, אתחיל היום, והשרשור השני יבוא רק בתחילת שבוע הבא. בואו ואספר לכם בקצרה את מפת הדרך של מארש דונדורמה במרכז אירופה: טסנו להונגריה, ונחתנו בבודפשט. מהשדה תעופה שכרנו זוג מיניבוסים שלקחו אותנו לתחנת הרכבת המזרחית ("קילטי") של העיר, שם אחרי זמן קצר עלינו על רכבת לסרביה (בלגראד). בבלגרד היינו יום - הגענו בליילה והלכנו לישון, ולמחרת בבוקר נסענו למרכז העיר להופעה בטלוויזיה הסרבית בשידור ישיר. לאחר מכן הסתובבנו מעט ועיר ולקראת הערב חזרנו למקום המגורים שלנו. בבוקר למחרת יצאנו לכוון גוצ'ה עם מידיבוס שהשכרנו למטרה זו. הגענו לגוצ'ה היפהפיה בצהריים, נדהמנו מההמולה והיופי של הפסטיבל, הסתדרנו עם המגורים שלנו, לקחנו את הדברים לשם וממש מייד חצאנו להופיע בפסטיבל. אני אחסוך מכם את הפרוט על ימי הפסטיבל - היינו שם מספר ימים מדהימים ומסחררים, שבמהלכם הופענו המון, הקשבנו המון, השתכרנו וחגגנו, כל זה צולם עיי צוות הצילום שהתלווה אליינו ונערך כעת, בע"ה יהפוך לסרט תיעודי שיוקרן בטלוויזיה מתישהו. בכ"א, ארועים תחבורתיים לא היו לנו בגוצ'ה, כי זה כפר קטנטן והלכנו לכל מקום ברגל (מה שלפעמים היה ממש לא פשוט - תארו לעצמייכם עשרות אלפי אנשים נדחסים למקום בגודל של כלום לצורך הפסטיבל! לפלס את דרכנו בהמון היה פשוט הזוי). ביום האחרון של הפסטיבל יצאנו בצהריים מגוצ'ה וחזרנו לבלגראד, שם באותו ערב הייתה לנו הופעה על במה בפארק במרכז העיר. הייתה הופעה מעולה, וממש בבוקר אחריהה, ב-8:30, היינו על הרכבת חזרה להונגריה. בבודפשט היינו יומיים שלמים, שבמהלכם הייתה לנו רק הופעה אחת (ועוד אחת יזומה שלנו ברחוב), כך שהיה המון זמן להסתובב וצילמתי המון תח"צ. אני אעלה (כמעט) רק תמונות הקשורות לתח"צ. תמונות של מארש מהטיול שלא קשורות לתח"צ בקרוב יהיו בשפע באתר שלנו, מי שמעוניין יוכל לעיין שם. אני אחלק את החומרים המצולמים לשלושה שרשורים. השרשור הראשון (זה) יכלול את החלק הראשון של הנסיעה שלנו - שכולל ממש מעט הונגריה (שעתיים בתחנת רכבת ומסביבה) והרבה סרביה. השרשור השני יוקדש כולו להונגריה - מה שצולם בשהות הארוכה שלנו שם, אחרי החזרה מסרביה. השרשור השלישי יכלול את מה שצולם על ידי במוזיאון הרכבת ההונגרית בבודפשט, שהיה חוויה מדהימה - שבמהלכה יצא לי אפילו לנהוג בקטר דיזל אמיתי! ברצוני להבהיר: הנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה מטורפת ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. כמו כן, חלק מהתמונות צולמו בפלאפון, כי היו מספר רגעים שנגמר לי הכרטיס במצלמה ולא הייתה לי אפשרות ברגע הנתון ההוא להוריד את החומר ל-PDA. כמו כן, יש הרבה סטונים שיהיו לינקים אלייהם. קידדתי אותם ב-WMA לצפייה ישירות מהרשת, למי שיש חיבור בפס רחב לא תהיה בעיה לאות אותם ישירות מהלינק. אוקי, הבה נתחיל.
8 - מבפנים.
רציפים 1-6 בלבד... עם ממשיכים ישר בכוון התצלום, ימינה ושמאלה, יש עוד המון רציפים נוספים. הרכבת שלנו, למשל, יצאה מרציף 12.
 

orensaab

New member
תחנת רכבת אירופאית טיפוסית

8 - מבפנים.
רציפים 1-6 בלבד... עם ממשיכים ישר בכוון התצלום, ימינה ושמאלה, יש עוד המון רציפים נוספים. הרכבת שלנו, למשל, יצאה מרציף 12.
תחנת רכבת אירופאית טיפוסית
למה לנו אין כאלה ?
 

raminec

New member
אני מוותר

תחנת רכבת אירופאית טיפוסית
למה לנו אין כאלה ?
אני מוותר
אני מעדיף תחנות מודרניות, צנועות ופרקטיות ולא תחנות גרנדיוזיות שנועדו להנציח את שמם של מנהיגים בשלטון בתקופות אפלות של ההיסטוריה. אני מעדיף עוד שלוש תחנות מכוערות אבל ממוקמות במיקום מצויין כמו "סבידור", או "השלום" או חיפה "חוף הכרמל", מאשר תחנה אחת כזו שתגרום לנוסעים בה לאבד את עצמם במבנה העצום. אז נכון, זה יפה. אבל זה לא ממש מתאים פה בארץ. בטח שלא עם השניים וחצי קווי רכבת שרכבת ישראל גם ככה בקושי מצליחה לתפעל כמו שצריך. אם הייתה הצדקה ל- 20 פלוס רציפים, אז ניחא. אבל אין.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אל תערבב בשר עם חלב...

אני מוותר
אני מעדיף תחנות מודרניות, צנועות ופרקטיות ולא תחנות גרנדיוזיות שנועדו להנציח את שמם של מנהיגים בשלטון בתקופות אפלות של ההיסטוריה. אני מעדיף עוד שלוש תחנות מכוערות אבל ממוקמות במיקום מצויין כמו "סבידור", או "השלום" או חיפה "חוף הכרמל", מאשר תחנה אחת כזו שתגרום לנוסעים בה לאבד את עצמם במבנה העצום. אז נכון, זה יפה. אבל זה לא ממש מתאים פה בארץ. בטח שלא עם השניים וחצי קווי רכבת שרכבת ישראל גם ככה בקושי מצליחה לתפעל כמו שצריך. אם הייתה הצדקה ל- 20 פלוס רציפים, אז ניחא. אבל אין.
אל תערבב בשר עם חלב...
אין קישור בין גרנדיוזיות התחנה לבין מיקומה. אני דווקא מעוד אוהב את סגנון התחנות האירופאיות בכלל והמזרח אירופאיות בפרט, ללא קשר לסיבה - בגינה הן נבנו כמו שנבנו. (דרך אגב - רוב התחנות האלה נבנו עוד בסוף המאה ה-19 או בתחילת המאה ה-20 - ללא קשר לקומוניזם.) אבל מה? תפקיד הרכבות בארץ ובאירופה הוא שונה: בארץ הקווים הם קווים קצרים יחסית ופרבריים ברובם. לכן יש צורך בפיזור מספר תחנות קטנות. באירופה - המרחקים גדולים בהרבה ותחנת רכבת משולה שם לשדה תעופה בינלאומי. יחד עם זאת - בכל עיר גדולה כמעט יש מלבד התחנה הראשית והגרנדיוזית המשמשת קווים ארוכי טווח, גם מספר תחנות קטנות וצנועות בהרבה.
 

raminec

New member
אף אחד לא דיבר על קומוניזם

אל תערבב בשר עם חלב...
אין קישור בין גרנדיוזיות התחנה לבין מיקומה. אני דווקא מעוד אוהב את סגנון התחנות האירופאיות בכלל והמזרח אירופאיות בפרט, ללא קשר לסיבה - בגינה הן נבנו כמו שנבנו. (דרך אגב - רוב התחנות האלה נבנו עוד בסוף המאה ה-19 או בתחילת המאה ה-20 - ללא קשר לקומוניזם.) אבל מה? תפקיד הרכבות בארץ ובאירופה הוא שונה: בארץ הקווים הם קווים קצרים יחסית ופרבריים ברובם. לכן יש צורך בפיזור מספר תחנות קטנות. באירופה - המרחקים גדולים בהרבה ותחנת רכבת משולה שם לשדה תעופה בינלאומי. יחד עם זאת - בכל עיר גדולה כמעט יש מלבד התחנה הראשית והגרנדיוזית המשמשת קווים ארוכי טווח, גם מספר תחנות קטנות וצנועות בהרבה.
אף אחד לא דיבר על קומוניזם
תקופות השלטון האבסולוטי הן תקופות שאיפשרו בנייה של בניינים מפוארים ביותר שעומדים עד היום ברחבי אירופה. לפחות בחלק מהתקפה הקומוניסטית היה שלטון אבסולוטי ברמה כזו או אחרת (ר"ע "שמש העמים" וכיו"ב). כמו שציינת, בכל מקרה אין לנו צורך בתחנות עצומות כאלו בישראל, לפחות לא בשלב זה. אגב, גם במערב אירופה יש תחנות מלפני מאה שנה פלוס בסגנון המפואר הנ"ל. לדוגמונת קטנטנה, תחנת Gare d'Orsay המפוארת עד כדי כך שהפכה למוזיאון לאומנות!! שימו לב לגודל השעון של התחנה. תקריב בתמונה הבאה.
 

raminec

New member
שעון התחנה המקורי

אל תערבב בשר עם חלב...
אין קישור בין גרנדיוזיות התחנה לבין מיקומה. אני דווקא מעוד אוהב את סגנון התחנות האירופאיות בכלל והמזרח אירופאיות בפרט, ללא קשר לסיבה - בגינה הן נבנו כמו שנבנו. (דרך אגב - רוב התחנות האלה נבנו עוד בסוף המאה ה-19 או בתחילת המאה ה-20 - ללא קשר לקומוניזם.) אבל מה? תפקיד הרכבות בארץ ובאירופה הוא שונה: בארץ הקווים הם קווים קצרים יחסית ופרבריים ברובם. לכן יש צורך בפיזור מספר תחנות קטנות. באירופה - המרחקים גדולים בהרבה ותחנת רכבת משולה שם לשדה תעופה בינלאומי. יחד עם זאת - בכל עיר גדולה כמעט יש מלבד התחנה הראשית והגרנדיוזית המשמשת קווים ארוכי טווח, גם מספר תחנות קטנות וצנועות בהרבה.
שעון התחנה המקורי
לתשומת רכבת ישראל - ככה בונים שעון תחנה! אם הוא נופל על מישהו, אפילו 20 אנשי זק"א לא יצליחו לגרד את ההרוגים מתחת לשעון...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מדהים!

שעון התחנה המקורי
לתשומת רכבת ישראל - ככה בונים שעון תחנה! אם הוא נופל על מישהו, אפילו 20 אנשי זק"א לא יצליחו לגרד את ההרוגים מתחת לשעון...
מדהים!
אגב - איפה הם מחביאים את כל עמודי השעונים שהוסרו? אני רוצה אחד לחצר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה