שני מאמרים מענינים של אברהם שלום

מטרניך

New member
כששמאלנים אוהבים שב"כניקים........

אומרים שכשצריכים את הגנב מורידים אותו מעמוד התלייה. פתאום השמאלנים גילו את אברהם שלום - האיש שנתן לאהוד יתום את ההוראה לחסל מחבלים שנתפסו חיים והכניס את השב"כ ואת המדינה כולה למערבולת ההרסנית הידועה כ'פרשת קו 300'. העיקר שהוא נגד שרון ונגד גדר ההפרדה. מה זה משנה שראש השב"כ הנוכחי, שהוא איש צנוע, חכם וישר שלזכותו הישגים בלתי רגילים במלחמה בטרור וכולנו חייבים לו הרבה מאוד, מודיע על הצלחתה הבלתי-רגילה של הגדר? השמאלנים מחבקים את השב"כניק שלהם - ביריון ושקרן פורע חוק כמו שלום שנאלץ לעזוב בחרפה את תפקידו כראש השב"כ אחרי שהרס אותו אירגונית ומוסרית - המשרת היטב את צרכיהם היום. אני רואה אותו מקבל עוד מעט את סיכת גוש שלום מידי אבנרי ואולי עולה איתו למוקטעה. מזכיר לי איך השמאל הבי"ל הכשיר את פושע המלחמה האמריקאי העיקרי בוויטנאם, רוברט מקנמארה, המשרת את צרכיו של השמאל היום, ומתעלק ללא סוף על מי שהביא את המלחמה הטראגית הזאת לסיומה - הנרי קיסינג'ר.
 
../images/Emo13.gif מטרניך מחלק גם את ראשי השבכ

לטובים ורעים
כנ"ל את העיתונאים. מה מדינת ישראל היתה עושה בלי מטרניך?
 
במוסף לשבת של ידיעות, השבת,

פורסם מכתב מאת בנו של יוסף הרמלין, לשעבר פעמיים ראש שב"כ, אשר מבהיר שגם אביו היה תומך בכך לו היה בחיים כיום.
 

מטרניך

New member
בטח הוא עשה סיאנס לאביו.

תוציאו מהקבר עוד כמה גוויות לתמיכה ב'יוזמת ז'נווה'. אולי אבא אחימאיר?
רק אל תביאו מגן העדן את רבין - הוא שנא את ביילין שנאת מוות ('הפודל של פרס') וביילין הצבוע נאלץ להתכחש ולהסתיר את ה'הסכם' שלו עם אבו-מאזן שנדחה ע"י רבין.
 

מטרניך

New member
אני יודע מה מדינת ישראל היתה עושה

בלעדיך ובלעדי חבריך: היתה אומרת 'ברוך שפטרנו'.
 

1אברהם

New member
הגדר הטובה

הגדר הזו טובה מאד: היא מצמצמת את הפיגועים, בזה שהיא מהווה מכשול פיזי לרוצחים הפלסטינים שמנסים לבוא לכאן לרצוח יהודים. עצם זה שהפלסטינים ושאר שונאי ישראל בעולם מתנגדים נחרצות לגדר הזו , מעיד שהיא טובה מאד לישראל, ומחלישה את הטרור הפלסטיני. מה שחשוב הוא שהיא לא בנויה על הקו הירוק אלה מיזרחה ממנו וכוללת את גושי ההתישבויות הגדולים ביו"ש. אפשר להגיד שזה אחד ההישגים הגדולים של ישראל במלחמתה בטרור ( הייתי אומר אפילו ניצחון מסוים ) בזה שלא נתנו לטרור הפלסטיני ( שכולל את כל העם הפלסטיני כולל הרשות הפלסטינית עצמה ) להכתיב לנו איפה יעבור הגבול בינינו. בניגוד למה שאומרים בממשלה זהו אכן יהיה פחות או יותר הגבול המדיני בינינו לבין הערבים ( ולא הקו הירוק ). הרי לא יעלה על הדעת שאנו נפנה ישובים כמו אריאל או מעלה אדומים שהם ישובים ענקיים שמתגוררים בהם עשרות אלפי יהודים. ובכלל צריך שהערבים יפנימו את העובדה שעליהם לשלם מחיר טריטוריאלי כבד על נסיונותיהם הנפשעים לגזול מאיתנו את חלקת האדמה הקטנה שלנו. מי שרוצה להחזיר את הגלגל אחורה 35 שנה ( ואפילו 55 שנה ל48 ) למצב של לפני מלחמת ההצלה של ששת הימים סימן שהוא לא רוצה שלום ולא מציאותי, יש עובדות בשטח ועל הערבים להשלים איתם , ואם הם לא משלימים איתם הם לוקחים סיכון שהם יפסידו עוד שטחים . ערפת סירב להצעותיו " המעליבות" של ברק שנתנו לו 90% מיו"ש ורצה להחזיר את הגלגל ל 48 ( זכות השיבה ), ועכשיו הוא יצטרך להסתפק רק ב 60% מיו"ש. ובניגוד למה שהשמאל אומר שהם מיואשים ואין להם מה להפסיד , אז יש להם מה להפסיד - עוד שטח ואולי להיות מטרונספרים מפה.
 

eviv

New member
אני אולי יהיה חצוף מעט אבל בכל זאת.

אני לא שם קצוץ על מה המחבלים חושבים לי איכפת מהחיים שלי- זו הטענה שלי. אני נוהג להסכים עם דברים לא בגלל הסכמה או אי הסכמה של אדם אלא על פי שיקוליי. הגדר הזאת תביא לעלייה ברצון לעשות פיגועים וזה מה שבאמת משנה. אני מתנגד לה לא בגלל שטרוריסט מתנגד לה אלא פשוט שגדר זו לא משיגה דבר בתואי הנוכחי שלה חוץ מעוד שנאה שלא חסרה לאף צד.
 
מתי יש פיגועים??

כמו בכל פשע, לבצע פיגוע צריך מוטיבציה + הזדמנות + התגברות על עכבות הגורם האחרון תרם את חלקו במספר רב של פעמים בהם מפגעים נרתעו והתחרטו ברגע האחרון. לגבי מוטיבציה, ברור שישנה מוטיבציה רבה לביצוע פיגועים. עוד גדר ועוד מחסום לא ישנו את התמונה כמו שהורדת המחסומים לא תחסל את המוטיבציה. ניתן לומר שבכל רגע נתון ניתן למצוא אנשים שיהיו מוכנים לפגע. מה ישראל יכולה חעשות? לפעול בתחום של צמצום ההזדמנויות!! וזה מה שהיא עושה (ובהצלחה) מאז חומת מגן. שאלה רטורית: מתי היתה מוטיבציה גבוהה יותר אצל הפלסטינים: לפני או אחרי חומת מגן? ברור שאחרי! כאשר ישראל נכנסה לערים הפלסטיניות, החריבה בתים וביצעה אלפי מעצרים גברה השנאה כלפינו. נכון? האם היו יותר פיגועים? לא! מספרם דווקא פחת דרמטית!! בתקופה האחרונה ישראל מצליחה למנוע פיגועים. ברור שלא ניתן למנוע לגמרי כמו שלא ניתן למנוע מעשי אונס או שוד. אבל אמצעי הביטחון מציקים לפלסטינים אבל נותנים פירות.
 

אישלום

New member
פירות הרוע

בכל פעם שיש הפוגה בפיגועים יש מי שקופץ 'הנה, מצאנו את הדרך להילחם בטרור', עד הפעם הבאה, שהיא בדרך כלל יותר מסתם פיגוע בודד או מקרי. ויש מאיתנו שזוכרים את שרון שלוםווביטחון מכריז על כך מספר חודשים אחרי שנכנס לתפקידו. אמצעי הביטחון שמשמעותם 'הצקה לפלסטינאים' אכן מגבירים מוטיבציה, וגם יגבירו טרור. לגבי ההשתבחות הזאת של רבים שכמות הפיגועים ירדה. יש בזה משהו מפלצתי, אחרי חודש השיא של פיגועי תופת, כל אוטובוס או מסעדה שמתפוצצים נחשבים לטרור נסבל... פירות אמצעי הביטחון מסכלים פיגועים מחד ומבשילים אחרים מנגד. אז מתי יש פיגועים? כל הזמן! עם הפוגות... את מי זה מנחם בדיוק? ואם אינני טועה, רק בשבועות האחרונים (...הפוגה), היו תשעה הרוגים מפיגועי ירי.
 
הרוע הוא לא אצלנו

כמה שאני זוכר, גם בימי אוסלו העליזים, כאשר נתנו לערפאת וצבאו החמוש להחכנס לשטחים כדי שילחמו בחמאס "בלי בגץ ובלי בצלם" היו פיגועים רציניים. אז אל תנסה לספר לי שהפיגועים נובעים מגדר או ממחסום. הפיגועים נובעים משנאה תהומית שנובעת מעצם קיומנו פה במזרח התיכון. את זה לא אני אומר אלא רנטיסי שמצהיר שמטרת החמאס היא שלא יהיה אף יהודי בפלסטין!! אז האשליה שאם ניכנע ונהיה ילדים טובים החמאס יפסיק לפגע בנו היא מאד מאד תמימה... היא פשוט חלום מתוק שאין לו על מה להתבסס אלא להיפך, ישנן הוכחות מוצקות שהמלחמה תמשיך גם אחרי נסיגה. בקיצור, אנחנו נצטרך כנראה לחיות עם פיגועים ובמצב מלחמה עם הפלסטינים עוד הרבה שנים. אשליית אוסלו התפוגגה, אין לנו עם מי לדבר! אין פרטנר להסכם קבע. צריך להילחם בטרור ולנקוט צעדי הגנה ואם זה מחייב שחלק מהפלסטינים יסבלו קצת, אז זה המחיר שהם משלמים על חוסר נכונותם לפשרה
 
את הפיגועים ביצע החמאס וזה נושא

לשרשור מעניין אחר. חלקים מהחומה אינם קשורים לביטחון, אלא לרצון לקבוע עובדות בשטח ולעודד הגירה (מילה יפה עבור סוג של טרנספר) פלסטיניים. חלקים מהגדר משאירים 240 אלף פלסטיניים בתוך הגדר, מה אתה מתכונן לעשות איתם? למעטים יש בעיה עם גדר בתוואי הקו הירוק. הגדר יוצרת מצב אשר דוחף פלסטיניים לזרועות החמאס. יש אם מי לדבר, ראה את יוזמת ז'נבה, המפקד הלאומי, ושטף הפגישות בשבוע האחרון.
 

אישלום

New member
הרוע הוא אצלינו ואצלם ואצלכם

וממש שכשם שאין כמעט מקום שלא תמצא בו טוב כך לא תמצא מקום ללא רוע. 'היצר הרע' באמת מאמין ש 'הרוע לא אצלנו?'. אין לי את החשק להיכנס לפרטי המקרים הרבים מספור בהם התגלה אצלנו הרוע המוחלט, מאז תחילת הכיבוש בכלל, והאנטפאדה האחרונה בפרט. צריך לזלזל מאוד בכשר החשיבה, האזרחות הטובה ואהבת המולדת של יוזמי הסכמות ז'נבה(בהם פולטיקאים בעבר ובהווה, כולל מהימין, ואנשי ביטחון בכירים בעבר). ובראשי השב"כ לשעבר... האמנם כולם 'תמימים'? מטומטמים? מה בדיוק? אני אגיד לך - כולם אנשים שיודעים שבכל מקרה ישראל תשלם מחיר כבד, והם, בעיקר מתוך פטריוטיזים לשמו, אך גם בגלל שכל ישר ואולי אפילו תפיסה מוסרית מסוימת, יודעים שהנוסחה של הסכמות ז'נבה, הם הבסיס לכל פתרון אפשרי, והמקום שבו ישראל תשלם את המחיר הנמוך ביותר האפשרי.
 

מטרניך

New member
אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.

בקטעים שבהם הגדר עומדת יש ירידה בפיגועים כמעט עד לאפס. ובכלל, הודות למדיניות הממשלה ולמרות יללות השבר של השמאל יש בזמן האחרון - ברוך השם ומבלי לפתוח פה לשטן - ירידה גדולה בפיגועים. כל שקל שמושקע בגדר מחזיר את עצמו עם ריבית דריבית. שיפור מצב הביטחון משפר את ביצועי הכלכלה: היצוא גדל, התיירים מתחילים לחזור, התמ"ג עולה, האבטלה נבלמת. אז אני לא שם קצוץ על מה שאתם חושבים בשוליים המצטמקים שלכם. אני מסתכל במציאות - והטבלה לא משקרת.
 
למה אתם מחכים בכלל?

טרנספרו\הירגו את כולם, ותשיגו את התוצאה הרצוייה ביותר מבחינתכם. העולם לא יאהב את זה, אבל זה רק יוכיח שזה טוב לנו. למה חצאי-צעדים?
 

1אברהם

New member
לא צריך להיות קיצוני

טרנספר הוא צעד קיצוני מאד , והוא יעשה ( ונקווה שלא ) רק במיקרים קיצוניים כמו מלחמת קיום או טרור קיצוני. ואילו החומה הוא צעד יעיל ולא אלים ( בהשוואה למשל לחיסול ממוקד ) לחסימת הטרור . אז נכון שזה גורם לאי נוחות לחלק מהפלסטינים שאדמותיהם מופקעות או מקשה עליהם לעבד את השדות אבל זה בהחלט זניח אם משווים את זה לסבל שעוברים נפגעי הפיגועים ומשפחותיהם. על אחת כמה וכמה שאותם פלסטינים שנפגעים מהחומה בעצם תומכים בטרור הפלסטיני וזה לבדו מוריד את המוטיבציה של הציבור הישראלי להתחשב בהם.
 
החומה היא צעד אלים מאין כמוהו

היא גוזלת מחייתם של אלפי בני-אדם, והיו הערות על כך גם מצד מתנחלים קיצוניים. תושביהם של ישובים שלמים, פלסטיניים כמובן, חייבים להנפיק רישיון מיוחד ל...מגוריהם בבתיהם בהם גרו אבותיהם וסביהם, ולפלסטינים מבחוץ אסור לבוא לבקר אותם. מאידך אין לתוואי החומה, בתוך שדותיהם של הפלסטינים ובין בתיהם, כל ערך בטחוני מבחינה טכנית טהורה, והוא נועד בפירוש להתעללות בפלסטינים ולגזילת קרקעותיהם, ממש בפירוש. אתה מוזמן להצטרף למשלחות של ישראלים המגיעות למקום ולהיווכח בכך במו עיניך. אם מה שמעניין אותך זה באמת הביטחון, הצג בבבקשה סיבה אחת לפחות להזזת תוואי החומה מזרחה מהקוו הירוק? ואם כבר אתה מביע שמחה על הזזת הקו, מדוע אינך עקבי עד הסוף?
הדרך הפשוטה ביותר למניעת סבלם של נפגעי הטרור הבאים ובני משפחותיהם היא דרך הוויתור על השליטה בשטחים הזרים והשכנת שלום עם הפלסטינים. זו הבחירה שלנו. אם מתחשק לך להמשיך בכיבוש של חלק מהשטחים (ולשליטה באחרים) הווה מודע לכך שהצד השני לא ישלים עם כך. ובסופו של דבר תצטרך לבחור.
 

1אברהם

New member
תגובה

בכל זאת אני חושב שגזילת פרנסה מאנשים היא צעד הרבה פחות אלים מאשר להתפוצץ במסעדה הומה אדם. סיבת הזזת החומה מיזרחה היא בעיקרה לא ביטחונית כי אם הצורך להקיף את גושי ההתישבויות הגדולות ביו"ש כמו מעלה אדומים ואריאל. וחוץ מזה אין פה שום כוונה להתעלל בפלסטינים. לא בושה להודות ( למרות שהממשלה לא עושה זאת ) שלמדינת ישראל יש תביעות טריטוריאליות על שטחים בתוך יו"ש ולא כל דבר קשור רק לביטחון . וגם מבחינה ביטחונית לא נראה הגיוני שרוב אוכלוסית ישראל תצטופף ברצועה דקה של 19 קמ עם הגב לים, כאשר הפלסטינים חולשים על שדרת ההר המרכזי של ארץ ישראל ומקבלים גיבוי לשינאת ישראל מכל מדינות ערב היושבות על שטח עצום במיזרח התיכון. הדרך שלך להשיג שלום היא בתמציות: נסיגה מלאה לקווי 67 תמורת שלום. אז כמה הערות: 1) הדרך שלך היא ברורה ועקבית ( אם כי אני לא מסכים לה ) ולא עמומה כמו מדיניותו של שרון. 2) לא בטוח שתמורת נסיגה לקווי 67 אכן נקבל שלום , והתנהגותו של "הפרטנר" שלנו מחזקת הנחה זו. 3) גם אם כביכול נקבל את הסחורה (שלום) ישראל לא חייבת לשלם את המחיר שהערבים דורשים. בניגוד למה שחושבים בעולם ובשמאל לדעתי יש לנו זכויות מלאות על השטח של יו"ש. אז נכון שיש בעיה של שליטה על עם אחר אבל זה לא אומר שישראל חייבת לסגת ממש לקווי 67 . למה שלא נבטיח לפלסטינים שלום תמורת זה שהם יוותרו על שטחים , מדוע הנוסחה "שלום תמורת שטחים" היא רק בכיוון אחד.
 
תגובה לתגובה

"2) לא בטוח שתמורת נסיגה לקווי 67 אכן נקבל שלום, והתנהגותו של "הפרטנר" שלנו מחזקת הנחה זו." - הפרטנר שלנו חי תחת כיבוש. אולי אם הוא היה נוצרי, הוא היה מציב לך את הלחי השניה
ההתנהגות שלנו מוכיחה את כוונתנו הכנה והרצינית להמשיך ולשלוט בו. אז מה נשאר לו לעשות? לחכות שבוש יגיד לנו פויה? "3) גם אם כביכול נקבל את הסחורה (שלום) ישראל לא חייבת לשלם את המחיר שהערבים דורשים. בניגוד למה שחושבים בעולם ובשמאל לדעתי יש לנו זכויות מלאות על השטח של יו"ש. אז נכון שיש בעיה של שליטה על עם אחר אבל זה לא אומר שישראל חייבת לסגת ממש לקווי 67 . למה שלא נבטיח לפלסטינים שלום תמורת זה שהם יוותרו על שטחים , מדוע הנוסחה "שלום תמורת שטחים" היא רק בכיוון אחד." - חשבתי שאנחנו רוצים שלום לא פחות מהפלסטינים. "כיוון אחד" כי הם חיים תחת כיבוש שלנו ולא להיפך. אנו שולטים בשטחיהם ללא כל בסיס חוקי - רק לפי חוקי הג'ונגל "כל ד'אלים גבר". רק כי פשוט מתחשק לנו. נגיד שמתחשק לי להשתלט על הדירה של השכן, ואח"כ אני עושה לו טובה גדולה ומבטיח לו שלום בתנאי שהוא יוותר לי על חצי מהדירה שלו. ככה זה לא הולך ולא ילך. אריאל ושאר התנחלויות נמצאות בחו"ל ויישארו בחו"ל. עצם הקמתן מנוגדת לחוק הבינלאומי, והציבור הוותיק בארץ, חוץ מהימין המתלהם, לעולם לא יראה בה "ישוב ישראלי" אלא תמיד אך ורק התנחלות מוקפת בגדר תיל, כמו שהיא באמת. אני בחיים לא אסע לשם גם אם ישלמו לי.
 
למעלה