שאלה

שטמון

New member
לאילנה שלום

כבר כמה פעמים שאלת שאלות ולא נראה שקיבלת תשובות. אני חושב שזה בגלל שהשאלות מאד כוללניות, ואנשים לא מוצאים טעם לענות. אם תתני כאן את כל הפרטים הידועים לך, את סיבת החיפוש,ומה חסר לך, די בטוח שתקבלי הרבה תשובות. לשאלתך - אוקראינה הוא חבל ארץ גדול שעבר הרבה שינויים הסטוריים. כפר או עיר שהיו בשנות השלושים בפולין יכולים להחשב כיום לאוקראינה. אותו הדבר לגבי בלארוס, ואפילו ליטא. אירופה המזרחית עברה שינויים משמעותיים בגבולותיה. אם תאמרי לנו את שמו של הכפר שאת מחפשת (ואולי גם את שם המשפחה שאת מעוניינת במידע לגביו) סביר שנוכל לומר לך באיזה איזור גיאוגרפי הוא היה מצוי בעבר והיכן הוא מצוי היום, ובאיזה מקום ניתן להשיג לגביו מידע. ארכיונים רבים יש בארץ (ואני מפנה אותך למאמרים שמתפרסמים כאן). מידע רב ניתן להשיג גם ביד ושם, ובבית התפוצות. יש גם ארכיונים מיוחדים לאיזורים גיאוגרפיים כדוגמת בית ווהלין (איזור שהיה בעבר בפולין וכיום באוקראינה). אז אילנה - אנחנו רוצים לעזור ובשביל זה אנחנו כאן, אבל גם את צריכה לעזור לנו קצת.
 
יש לי..........( נזכרתי)

ככה אני רוצה למצוא מידע אודות סבא וסבתא רבה שלי... הם חיו בעיירה - זה היה כמו עיר (בין לבין). קראו להם יצחק ואסתר סמילנסקי - הם לא היו בשואה. אבל הם היו יהודים שומרי מסורת והכול.... לעיירה קראו: נוואוקראינקה.(באוקראינה)... האם דרוש עוד מידע???
 
בקשר ל- הם לא היו שואה...

אז הם הצליחו לברוח מהנאצים, הם ברחו לטשקנט. נולדו להם שלוש ילדים שכיום בארץ: קטיה (הגיעה לארץ ב 1944 ), שמילק, זינה.
 

שטמון

New member
נובואוקראינקה

נובואוקראינקה novoukrainka היא עיירה במחוז קירובוגראד באוקראינה. בעבר נקראה וריאז' או ווריש VARYAZH או VARISH. אפשר למצוא עליה חומר בכל מיני אתרים לרבות רשימת הנספים בשואה באתר ספרי יזכור של ג'ואישגן. לאן מכאן? ואיך מוצאים את משפחת סמילנסקי? כאן דרושה קצת עבודה עצמית שלך ומעט סבלנות. הייתי ממליץ לך לקרוא את המדריך לפורומיסט המתחיל, וללכת צעד צעד. לבקר בגואישגן, לשאול בבית התפוצות, ואם סבא וסבתא עדיין בחיים (עד מאה ועשרים) פשוט לגשת ולשאול אותם את כל השאלות, לרשום ולתעד, לראות מה את יודעת ומה חסר, ולהמשיך משם. זו הדרך שכל "המומחים הגדולים" בפורום הזה התחילו ממנה. בהצלחה.
 

כוכה

New member
ג'ואישגן -אתר יהודי גניאולוגי ע-נ-ק

יש בו בג'ואישגן מדור לחיפוש קרובים - FAMILY FINDER ויש בו חלוקה לארצות - למשל אוקראינה בה את מחפשת, ויש בו סיפורים ופרטים רבים על עיירות בכל ארץ ועוד המון המון נושאים, שמות ומקומות שיעזרו לך לבנות את הפאזל שלך. בהצלחה!!!
 

כוכה

New member
לא נקלט - מנסה שוב

ואל תשכחי לקרוא את המבואות וההסברים - המדריכים אותך איך לחפש.
 
למעלה