שאלה שמעניינת אותי - סקר קטן...

../images/Emo41.gifשאלה שמעניינת אותי - סקר קטן...

לגבי בחירת השמות לתאומים\שלישיות..... מה היה חשוב לכם בשם? האם יש קשר בין השמות? אם כן, אז איזה קשר? קשר בצליל? במשמעות? קשר "משפחתי"? האם לילדים יש גם שמות שניים? ושאלה מיוחדת לכאלו שכוללים תאומים או שלישיות מ-2 מינים שונים: האם היתה לכם התלבטות לגבי שמות "יוניסקס"?
 

סיגל222

New member
אצלנו

לתאומים קוראים יערה וסער.
החלטנו על כל שם בנפרד. סער היה השם הנבחר לבן עוד בהריון הראשון (יצאה בת - נויה). את השם יערה בחרתי בגלל בחורה שעבדה במשרד שלי - קראו לה יערית והיא היתה מאוד מיוחדת.
אחרי שהם נולדו התחלנו לבלגן להם את השמות - יער וסערה, סעיערה וכו'.
אין להם שמות שניים (לאף אחד מהילדים).
 

ליהיS

New member
הדבר שהיה חשוב לי בשם הוא כמובן

שאוהב אותו
. אין קשר בין השמות. מאוד לא רציתי שמות כמו "צילי וגילי". רציתי שלכל אחד יהיה את השם שלו בלי קשר לאחר. בגלל זה אני גם לא אוהבת את המנהג לקרוא לילד על שם מישהו אחר. לגבי שמות יוניסקס. לא חשבתי על זה בכלל. אם היה שם שהיה מוצא חן בעיני וגם במקרה היה יוניסקס, זה לא היה בעייתי. מה שכן היה לי חשוב הוא השם הבינלאומי. רציתי שמות שיהיו קליטים גם בארצות אחרות אבל זה הלך לי רק עם הבנות (רומי, גאיה).
 

taku

New member
עונה כשליש משלישית בנות

השמות שלנו: טל, שרון ועדי. לפני 29 שנה לא ידעו מה יצא, האם בנות, בנים או מעורב ירושלמי. ולכן נבחרו שמות שמתאימים לשני המינים. ברור שיש לכל שם סיבה. למשל, אני עשיתי את הסיפתח ולכן אני כמו הטל של הבוקר... השם עדי נבחר כי היא הייתה בסכנת חיים וניתנה כתכשיט מתנה להורי. ושרון כי פשוט אבא שלי רצה רוני וזה היה השם שהם הסכימו עליו.
 

גלגול

New member
בחרנו את השמות כי...

אביב זה על שם החמה (מצד הבעל) שנפטרה לפני שנים ואיתמר - כי נורא רציתי בת תמר , אבל יצא בן אז הכי קרוב זה איתמר. א. מהיום הראשון השמות כל כך התאימו להם. ב. התיעצתי עם הנומרולוגית שלי , רק לאחר לידה כמובן, והיא אמרה ש"א" בראש מילה זו התחלה טובה ושם עם מזל. והיא נתנה את אישורה וברכתה לשמות שבחרנו. ג. אני חושבת אגב ששמות זה דבר מאוד-מאוד חשוב, למרות שאנשים לא מודעים, שם יכול להביא אותך קדימה בחיים או להרוס אותך, כך אני חושבת: שלאותיות ומספרים יש המון כח (כמו תאריך לידה) לא משנה - איזה שם שבחרתם שיהיה במברוק
 

oshkvarek

New member
שמות

היה חשוב: שנאהב את השמות, ושיהיה להם משמעות וגם שיהיו נוחים מבחינה בינלאומית. עוד היה חשוב שלא נכיר אנשים אחרים שנשאו את השם הזה ולא סבלנו אותם (בגלל זה השם אדם שאני רציתי נפל). אין שמות שניים. לא היתה התלבטות לגבי שמות יוניסקס כי אני לא מתה עליהם. אצלנו, השם זואי נבחר עוד לפני שהיינו בהריון (עידן הבעל שלי הציע אותו והוא נבחר פה אחד). המשמעות: חיים (זואולוגיה). השם רנן אחרי שכבר היינו בהריון וידענו שיש תאומים בן ובת. אני רציתי חליל (משמעות בערבית: אהוב). היתה התנגדות גורפת מקיר לקיר משני צידי המשפחה (זה שם שיעשה לילד בעיות בעולמנו צר המוחין ואפוף הדעות הקדומות) אז הייתי צריכה לסגת ממנו (לצערי הרב מאוד מאוד דווקא מאוד מאוד מתאים לו השם חליל) ואז נבחר השם רֶנֶן (מורות ללשון ידוע שזה צריך להיות סגול אבל אין בניקוד סגול, אז נשאר עם הצירה העיקר שהבנתם איך הוגים, במילעל ולא במלרע, כלומר הזכר של רננה. המשמעות: שיר ושמחה. וכך יצאו לנו התאומים: חיים (זואי) ושמחה (רנן).
 
בחרת נכון

גם אנו רצינו,בן ובת אבל יצא לנו 2 תינוקות. אני מקווה שתהנו מכל רגע .וגם שיהיה להם אותה אווירה תומכת . welcom
 

סמדרא

New member
זה היה ברור

אורן הגדול קיבל את שמו כי אהבתי את הקונוטציה ואת הצלילים. אח"כ באו התאומים והיה ברור שנלך על אלון (שמתקשר לאורן) שגם אותו אהבתי בזמן ההריון עם אורן. הבחירה להילה היתה קצת קשה אבל בסוף זה מסתדר עם השמות של הבנים - רציתי שגם היא תהיה עם האות א' אבל לא מצאתי משהו שאהבתי. דבר אחד היה ברור - לא שם יוניסקס ושזה יהיה מספיק קליט באנגלית ..
 

orthy

New member
סקר חשוב!!!

מבחינתנו-בחירת השמות היתה ממש קשה-הם היו צריכים להיות אהובים על שנינו(לא פשוט),הם היו צריכים להיות שמות שאינם של בעלי חיים או צמחים,שמות שאינם יוניסקס(כי אז מתבלבלים) שמות שאי אפשר לקצר אוו לעוות ולהרוס-בקיצור בילגונים...הודיה נקראה כך כי כשנכנסתי לחדר ניתוח לקיסרי ביבלתי לצוות את השכל ואז המרדימה אמרה לי להרגע ושהכל בשליטה ושאתפלל שהכל יהיה בסדר עד שהם יוציאו אותן-וזה מה שעשיתי,ברגע שהוציאו את הודיה המחשבה שעברה לי בראש-תודה לאל הכל עבר בשלום-ואז נרדמתי(את מיכל אני לא זוכרת שהוציאו-ישנתי),ושמה-מאד מתאים לתחושה...מיכל נקראה כך-גם משום שאהבתי את השם וגם משום שיש בה איזכור של השמות של שנינו(בערך)-מיכאל ואורטל-מיכל... לדעתי-אסור שבבחירת השמות יהיה קשר "תאומי"-לא בצליל ולא באות שהרי במילא יש להם את המציאות הזו,הם לא צריכים שנוסיף עליה...
 

רינת p a

New member
שמות בחרנו אחרי הלידה

לא היצלחנו לפני כל שם שעלה מיד נפל אחרי שנולדו ראינו אותם ומיד ידענו איך נקרא להם לא היו ויכוחים רציתי שמות ארוכים ושכל שם ישמע לבד שתיהיה לו נוכחות ארז ואיתי בנים ניצן זה שם גם וגם כשראיתי אותה לראשונה ידעתי שמהניצן הזה תצא פרח מקסים ומיוחד כמו שהיא אין לאף אחד שם שני רק הרבה אחרי הבחירה ראיתי שהשם של ארז בא מהשם של אבא שלי אליעזר באמת יש בינהם דימיון פנימי מאוד גדול
 

מיכלה1

New member
מה שהיה חשוב לנו -----

לא שמות יוניסקס!! רצינו שידעו מי הבן ומי הבת...נקודה. בשלב ראשון - לכל אחד היו את הפנטזיות שלו... מכיוון שבעלי גדל בקיבוץ, 665 שמות ירדו מהפרק - כי כל שם הזכיר לו מישהו מהקיבוץ... בשלב שני - לא רצינו שמות שיהיו להם שמות חיבה מעצבנים...(תותי,פוטי וכו) בשלב שלישי - הילדים נולדו, ולפחות הבת לא התאימה לשם שפינטזנו עליה... נו מה לעשות שהיא מייד הייתה עם מבט שובב בעיניים שלא מתאים ל"טליה" השלווה והשקטה והעדינה... בסוף הם: יונתן ונעה - וכולם שמחים... למה נדמה לי שכבר עניתי בדיוק על אותה שאלה לא מזמן?? סימן שאני כבר יותר מידי זמן פה... ביי מיכל
 
למעלה