שאלה על שינה

  • פותח הנושא AY1
  • פורסם בתאריך

AY1

New member
../images/Emo41.gif שאלה על שינה ../images/Emo199.gif

כמה שעות תינוקת בת שנה וחצי+- "אמורה" לישון בלילה
 

AY1

New member
השאלה היא כמה שעות זה שנת לילה

7 שעות ? 8 שעות?12 שעות?
 

AY1

New member
טוב נמשיך לחכות נראה מתי זה יקרה../images/Emo13.gif

 

dafdaf

New member
אני יודעת שיקפצו עלי עכשיו

אבל זה יקרה מתי שתחליטי שזה יקרה. ואני אומרת את זה מנסיון. הילדים שלי מתעוררים בלילה עד שאני שמה לזה סוף. נותנת להם את הקרדיט עד גיל שנה פלוס מינוס ואח"כ זהו עוברת לסדרת חינוך. עם שניהם זה היה ככה היו מתעוררים כל שעתיים עד שנמאס לי. זה לא קל אבל ברגע שמחליטים צריך להתמיד וזה עובד.
 
דפי, איך? איך את עושה את זה?

רק אל תגידי לי בשיטת ה- 5 דקות, כי אני לא מסוגלת ליישם אותה.
 

dafdaf

New member
אני לא קוראת לזה שיטת 5 דקות

כי אני מאוד לא בעד לתת לילד לצרוח אתנשמתו אבל אני לא חושבת שילד בגיל הזה צריך להבין שבלילה ישנים ואם אין כל סיבה רפואית אז פשוט צריך להתמיד הילד קם? קמים נותנים מוצץ/מים/חיבוק וואט אבר ומחזירים לישון. אני אומרת שזה לוקח זמן כי זה ענין של הרגלים. בלילה הראשון זה יהיה מאה פעם לקום ואח"כ קצת פחות עד שזהו... בשום אופן אני לא מתכוונת לתת לילד לבכות עד שמתעייף אבל כן להסביר שעכשיו לילה ועכשיו חוזרים לישון.
 

AY1

New member
זה בדיוק מה שאנחנו עושים

לא יכולה לשמוע אותה בוכה ונגשת מיד
 
אוקיי, זה נשמע כמו משהו שאפשר

להתמודד איתו. עם בכי וצרחות אני ממש לא מסוגלת וגם לא רוצה. לא חושבת שזה מועיל לאף אחד מהצדדים.
 

יפ1

New member
הייתה החודש הרצאה בדיאדה על

לילה שלם עם דיאנה אדלמן. גם היא נגד שיטת 5 הדקות בעיקר מתחת לגיל שנה מדברת על ללמד את התינוק להרדים את עצמו על ידי כך שההורים מאוד משעממים בלילה לא מדברים, לא יוצרים קשר עיין מחבקים נושמים עמוק (נשימות עמוקות מדבקות). לא לקום ישר יתכן והילד יצליח להרדים את עצמו לבד (כמובן שלא לחכות 5 דקות).
 
נכון, ומוסיפה: לא להדליק את האור,

לא להוציא מהחדר, לא להדליק טלויזיה, בקיצור לא להפוך את הלילה ליום, ואת מועד השינה לחגיגה. לשמור על אוירה שקטה, לדבר בלחש גם אם התינוק צורח וגם אם זה לוקח שעות. אבל, בשום אופן לא לעזוב אותו לבד או להתעלם מהבכי שלו.
 

הילהל

New member
../images/Emo45.gif משלב מאוד מוקדם

אם לא נלמד אותם מה ההבדל בין יום ללילה, הם לא יפתחו את ההרגל הזה "מעצמם". מגיל אפס כשיונתן התעורר ביום הוא קיבל הרבה יחס, שעשועים וקשקשת. ובלילה - ההנקה היתה בחדר חשוך ושקט. לעזור לו להבין ולייצא את ההבדל הזה.
 

ממולדה

New member
לא הבנתי

איך זה בדיוק מפחית את ההתעוררויות? אם ילד צמא מתעורר כדי לשתות, או רוצה חיבוק, ואת נותנת לו, מה בעצם עשית? שלא ישתמע שאני חלילה בעד למנוע ממנו את הדברים האלה. רק לא מבינה מה ה"שיטה" פה. האם יש הורים שבמקום למלא את צרכי הילד, שרים ורוקדים עם הילד בשתיים בלילה?
 

dafdaf

New member
כן יש מקרים שצריך להרדים את הילד

בחזרה. רוב ההתעוררויות הם לא ממש כי הילד צמא אלא כי הוא רוצה את אבא או אמא ברגע שאני נכנסת לשניה נותנת מוצץ אומרת לילה טוב זה מאבד מהאפקט ולאט לאט הם מתרגלים להמשיך לישון.
 

ממולדה

New member
טוב, לא מכירה את זה

מצד שני אנחנו בלינה משותפת, אז הוא בטח לא מתעורר כי הוא רוצה את אמא
כשהוא מתעורר, ואחרי שסיפקתי מה שהיה צריך, אני כמובן אומרת "לישון", אבל לא תמיד זה עוזר... ולפעמים הוא אפילו שוכב ומנסה להירדם, ולא מצליח.
 

הילהל

New member
אנחנו בלינה משותפת

ועדיין - חשוב להבדיל בין התעוררות יום ולילה. כי כשאני ויונתן ישנו יחד בצהריים כשהיה תינוק, והוא התעורר - קמנו ועברנו לסלון המואר, שיחקתי איתו וקישקשתי איתו. כשהוא התעורר במהלך שנת הלילה נשארנו בחדר השקט והחשוך, במיטה (מזל שיש לנו אבא שלא מתעורר מכלום), וחוץ מהנקה או החלפת חיתול במקרה הצורך - לא היה אור/משחקים/רעש. זה פשוט "לא שווה" להתעורר בשעות האלה ככה - אלא אם כן התינוק רעב או רטוב. ואני חושבת שזה מוריד את מספר התעוררויות הלילה ומשכן.
 

ממולדה

New member
בהחלט, וכך זה מגיל אפס אצלנו

אני מאוד "משעממת" בשעות האלה. לכן אני מניחה שגם אם הוא מתעורר 3 פעמים בלילה, זה מתוך צורך, או שהוא באמת לא נרדם חזרה.
 
למעלה