שאלה מאוד מאוד מעניינת

fazer_1000

New member
דווקא מה שאני קראתי שם היה שהבחור

הזמין לצורכי אנדורו וכך גם עוד שניים שהזמינו בעבר. הוא אמר שהוא כמובן קנה אותו כאופנוע נוסף ומשאיר את ה200 שיש לו אבל הוא מתכנן לרכב איתו גם WOODS... צ'מע- כח בעליות לא יחסר לו...
 
שתית הרבה קורונה ואכלת תולעים כימיו

איפה היו KTM במשך כל שנות ה 90 עם ה 250 וה 300 ? גם DIRTRIDER עשו כתבה על כל הדו"פים של שנות ה 90 : WR250,RMX250,KDX200/220/250,CRM250 ? אל תשכח ש KTM נכנסו חזק למכירות (עדיין לא מובילים..) רק בשנתיים האחרונות,הונדה הובילה עוד בשנות ה 80 (84-86) עם ה XR350R (שדומה ל 400 רק אדום -שניים בארץ,אגב...) אז עברה השליטה לסוזוקי עם ה DR350 ב 96 חזר להונדה עם ה XR400R וב 98 לימאהה עם הWR400 ,בלי לדבר על שוק המוטוקרוסים..... ראשית הדגמים המקצועיים היפנים לא נופלים מה KTM אלא אף איכותיים יותר אולי משאבת ברקס פה חצי מתלה שם...אבל החבילה היפנית עובדת בהרמוניה טובה יותר (בניגוד למתלה ה EXTREME ה סלעי של KTM בשנים האחרונות..) שלא נדבר על אמינות...כל מוטוקרוס יפני הכי מושתן אמין יותר מ KTM ,עד לפני כמה שנים לא שמעו עם המושג "גימור" או "אבטחת איכות" באירופה... אז של נעליך,לרכב על אופנוע זה לא רק עם מבט אטום בעיניים של "גז....גז..." אלא גם לדעת מה היה בעבר הלא רחוק רק כמה שנים אחורה
 

tsahi k t m

New member
הנה שוב התחלנו......

מקסמקס, אקטיב, גזגז תנו לו
בראש... ולאחר מכן
 

MexMex

New member
היסטוריה זה דבר טוב ויפה...

ואני אפילו נוטה להאמין שאת שנות ה90 אני מכיר בצורה אישית מאוד... אבל בוא נבחן בצורה מפוכחת מה יש לעולם להציע בזמנינו אנו, ולא מעל דפי ההיסטוריה: (ואני בוחן דגמי אנדורו מקצועיים, כן? לא אופנועי שעשוע ולא אופנועי מוטוקרוס) ימהה - WR450 וWR250, שניהם מרובעי פעימות, שניהם מעולים, ללא ספק. סוזוקי - אל תגיד לי DRZ, כן? RMX? אופנוע שעשוע דו"פ ותו לאו...נחמד, אין ספק, אבל רחוק שנות אור מלהיות מקצועי... הונדה - XR400? הצחקת את הסבתא שלי...CRFX? אולי בשנה הבאה... קוואסקי - KDX? ראה ערך RMX, רק יותר אמין (על פי הדיווחים). ק.ט.מ - דו"פ בנפחים של 125, 200, 250, 300. מרובעי פעימות בנפחי 250, 450 ו520...כולם אופנועי אנדורו מקצועיים לחלוטין. להוציא מהקופסא ישר למסלול... גאסגאס - 125, 250 ו300 דו"פ, + 450 מרובע פעימות וגם מוזרק. גם הם, מוכנים למירוצים ישר מהקופסא. תרשה לי לא להזכיר את כל השאר, מכיוון שהם קטנים או על סף פשיטת רגל (הסקי), אבל כולם מייצרים אופנועי מירוץ גזעיים, ולא אופנועי שעשוע. לגבי "כל יפני מושתן אמין יותר מהק.ט.מ" תרשה לי לפחפח מעט...על סמך מה אתה אומר את זה? ברשותי 4 אופנועים כיום. 3 מתוכם הונדה (מלך האמינות ואיכות הבנייה היפנית, לא?) וקטום אחד. אני מודיע לך נחרצות, שבעניין חוזק חומרים, איכות בנייה, הנדסת אנוש, ואיכות מכלולים כללית, הקטום שם את שלושת ההונדות בכיס הקטן... מילה קטנה אחרונה - במכירת דגמי שטח נטו בארה"ב, לא כולל מוטוקרוס, ק.ט.מ. מובילים על היפנים, ובהרבה. לא קשה לנחש למה, לאור האיכות, השירות, ובעיקר, מגוון הכלים... עוד מילה קטנה? קרא את מבחני המוטוקרוס 125 האחרונים. הקטום לא סיים אחרון (סוף סוף)... דרך אגב, ק.ט.מ. אוכלים קש במבחני המוטוקרוס האמריאיים בגלל מבנה המסלולים שכל כך שונה מהקונפיגורציה האירופאים, שלפיה נבנים הקטומים (וכל שאר האירופאיים). במבחנים של מגזינים מכובדים לא פחות מהאמריקקים (MOTO VERDE לדוגמא), היפנים לא יוצאים דווקא מנצחים... מתי רכבת על אופנוע מוטוקרוס יפני מודרני לאחרונה? אישית, אתמול קיבלתי לצורך מירוץ של 8 הקפות, RM125 2003, אחרי הרצה. חדש לחלוטין. לא אהבתי תהייה הצהרה עדינה. מאוד עדינה... צא, צא מזה... יאללה ביי אדיוס
 

yoad dt

New member
שאלה לי אליך...

לא כל כך מתמצא בצי האופנועים שלך... אני יודע שיש אחד כתום 400, עוד CR 125 ועוד XR 80 אם אני לא טועה... מה הרביעי, איזה סופר מוטורד לא?
 

MexMex

New member
קטום, לא כתום ../images/Emo13.gif

400 2002, ושלוש הונדות, אחד XR80, אחד CR500 סופרמוטו ואחד CR80, שהולך לקבל השתלת מעקפים, עם מנוע 125 מרובע פעימות... בוקר
 
אל תשכח...אל תשכח....

שהKTM החדשים אכן מודרנים,חזקים בעלי מתלים משובחים וכל מכלול שלהם הוא TOP OF THE LINE מבחינת מה שיכול להיות על האופנוע . ה RMX250 ה KDX ורב הדו"פים היפניים תוכננו בסוף ה 80 תחילת ה 90 ובהתאם לכך שרדו עד כמעט שנת 2000. כיום החברות היפניות מפתחות אופנועים פי כמה מתקדמים למרות שבתחום 2 הפעימות אין הרבה חדש,שסתום עלים לבית קרנק פה ושם אבל לא הרבה חידושים,מה גם שדו"פים נראה בקרוב רק במסלולים סגורים א ב ל ! ! ! מי אמר שה KTM ים יותר מתקדמים/איכותיים/חזקים מהיפנים ? לפי מה שהבנתי משפחות ה WR/YZ450/426 יותר חזקים מכל KTM וגם המנועים מתקדמים יותר אל תשכח שנכון,ליפנים יש תקציבי פיתוח גדולים יותר וכנראה KTM תריכים כמה שנים טובות (שנראה לי שהתחילו...) של מכירות בראש ע"מ להעמיד חטיבת פיתוח כמו ליצרנים היפניים. אל תבין אותי לא נכון אני מעדיף תוצרת אירופאית (סיטרואן/פיז'ו) ע"פ מזדה (יאק...) או מיצובישי (חוץ מה IIV EVO וה PAJERO/MONTERO) אבל לדעתי KTM בעוד כמה שנים יהיו קצת יותר למעלה. אמינות ????????? היו לי 2 KTM ים - 400 SC 98 ו 250 99 אחד לא ראה מוסך (ה 400...) והשני ראה רק מוסך,מדגם די מייצג לדעתי. כיום ה RMX250 שיש לי שנת 97 ורק אחרי שנתיים אצלי החלפנו (גז ונעלם...ואני -מסתכל בעיקר) בוכנה (היתה מקורית !!!) ורינגים ובמהלך השנתיים החלפתי לו דיסק קדמי ורפידות... יעיד גם פרה ירוקה קלקס שפתחו לו את המנוע של ה RMX250 שלו מודל 91 והיתה שם הבוכנה המקורית (לדברי מוסך.......אופרוד ?!) אז... מה לי כי אלין ?
 

MexMex

New member
לא שוכח...

שים לב שהדיון פה הוא על דו"פים. בדיוק כמו שאמרת, היפנים עצרו את הפיתוח של האופנועים שלהם בשנות ה90... אני לא אומר שהם (KDX, RMX) לא חביבים. הם מאוד חביבים, ואפילו נותנים תמורה מעולה לכסף, עקב היותם זולים בהרבה. אבל להיות תחרותיים הם לא. ממש לא... לגבי מרובעי פעימות, אכן ימהה מציבה אתגר רציני ביותר, יש כאלו שאומרים שהם אפילו טובים יותר. אבל מה עם הונדה? קוואסקי? סוזוקי? להם אין שום כלי תחרותי של ממש, לא דו"פ ולא מרובע פעימות... תקציבי הפיתוח של היפנים אכן גדולים מאוד. מאוד מאוד. אבל אלו מתחלקים לכל כך הרבה חטיבות ותתי ענפים, שאינני בטוח כלל אם חטיבת השטח של ימהה, לצורך הדוגמא, היא בעלת תקציבים יותר גדולים מק.ט.מ. שוב, האמינות של היפנים לא רעה בכלל. אבל אתה מזלזל באמינות של ק.ט.מ. ללא בסיס רציני...ידיד למירוצים, רוכב על קטום, 125 דו"פ, שנת 91 (!). האופנוע לא רק שמנגן מעולה, אלא גם לוקח את בעליו לראשות הקטגוריה... אדיוס
 

hananlv

New member
הויכוח הזה מיותר לחלוטין

מה גם שכל אחד מכם כרגיל מגן בלהט על האופנוע הנוכחי שלו. האמת היא שכל היצרנים יודעים בדיוק איך לתכנן ולבנות אופנוע. נכון שהמוצר שאנחנו רואים הוא תמיד פשרה בין המהנדסים לאנשי המכירות לפעמים הפשרה נוטה לצד זה ולפעמים לצד אחר -אבל!!!- זו אינה בהכרח תוצאה של מיקום גיאוגרפי של המפעל או שפת האם של המתכננים אלה נכונה לכל דגם ודגם בנפרד. מה גם - שהמדגם המייצג שכ"א מכם מביא הוא מגוחך - "היו לי שני אופנועים של יצרן X " זה בערך 1 חלקי 10000 מהמספר שאפשר להסיק ממנו איזשהן מסקנות לגבי משהו מלבד הטעם האישי שלכם.
 

tsahi k t m

New member
בכל זאת אי אפשר להתעלם

מכך שלכל יצרן יש "אופי" ובכל זאת אפשר להבחין בכך על פי רוב הדגמים שלו וכן אפשר להצביע על הבדלים בין יצרנים מיבשות שונות, למרות שהרבה יותר קל לראות את זה במכוניות שם הבדלי הגישה בין האירופאים ליפנים ברורים הרבה יותר ושם דווקא ליפנים יש בעייה של חוסר "אופי", אז אולי לאופנועים שלהם לא חסר אופי אבל בהחלט אפשר לראות שהם מתכננים את הכלים שלהם ולא רק בשטח מנקודת מוצא והשקפה שונים. לא יודע אם מה שאני אומר מדוייק מבחינה הנדסית ובטח שאין לי מספיק נסיון עם כלים מסוגים שונים אבל בכל זאת, שאני מסתכל על הצינורות של השילדה שלי, על המזלג 50 מ"מ על הכידון הבשרני (והכל מקורי באופנוע 97'!) אז בכל זאת אולי הרובוטים של היפנים הרבה יותר מדויקים והסבירות שתהיה פשלה ביצור קטנה בהרבה, בכל זאת לא יעזור, משהו חסר...
 

חרגול1

New member
ביררתי קצת את הנושא

בתקופה האחרונה, כי גם אני שאלתי את עצמי שאלה דומה, לו דוקא באופנועי 2 פעימות, אלה בכלל בדגמי שטח בינונים עד 400 סמ"ק פלוס מינוס. ודיברתי למשל עם מטרו, והם אמרו לי שלא מיבים דגמים אלה משיכולי כדאיות,ולא ממש פירטו אז התחלתי לחשוב שיש כאן איזו שהיא מזימה משוטפת של הממשלה וחברות הביטוח להרוג את שוק השטח, אך בסוף הבנתי שזה נובע משיכול כלכלי כנירא, מכיון שאותם דגמים עולים כמו אופנועי 650 סמ"ק והם מפחדים להפסיד כסף. אני חושב שיש ביקוש רב לשוק זה.(לדוגמה כל הזמן שרואים אותי עם החרגול שלי שואלים אותי עם אני מוכר? והתשובה שלילית ביותר, אז שואלים אם אני מכיר מישהו שמוכר. וגם ראיתי התענינות בסוכנויות). אבל יש סיכוי שתצליח לעשות יבוא אישי, ולהעביר את האופנוע תקינה בדרך הבא: הדגם שאתה רוצה להביא צריך להתאים לתקינה ארופאית, כי זו התקינה פה בארץ. מהסיבה הזאת מוטו פירסמו שאולי קואסאקי יתחילו ליבא את ה- KX-125. כך לדוגמה את ה- KLX-R כדי להעביר אותו תקינה סידרו לא את החשמל והתאורה בארץ, וכך הוא עבר. חוץ מזה לגבי מנועי השתי פעימות, עוד מספר שנים לא רב בכלל יפסיקו ליצר אותם, עקב תקני זיהום אויר מחמירים. סליחה על התשובה הארוכה, יכולתי להוסיף עוד קצת אבל זה מספיק.
 

tphss

New member
כדי להעביר אופנוע טסט

סך הכל צריך לסדר לו מערכת תאורה? ואיתותים? זה נשמע לי קצת לא הגיוני ופשוט מידי, אחרת היינו רואים בארץ לפחות כמה שהיו מביאים אופנועים שהיו "לא חוקיים" בארץ ועושים להם את השדרוג הקטן הזה.
 

yoad dt

New member
זו לא הייתה הכוונה...

אם אתה מביא אופנוע שלא מיובא לארץ, אתה צריך לעשות לו את כל השידרוגים ולהעביר אותו תקינה, שזה בערך שיא הבירוקרטיה הארצישראלית...
 

חרגול1

New member
זה לא רק תאורה וחשמל

אם תקרא את מה שכתבתי אז תיראה שיש שם איזכור על תקינה ארופאית, זאת אומרת גלגל תנופה יותר כבד וכו'.
 

yoad dt

New member
ת'אמת...

השאלה הייתה הרבה יותר להשכלה כללית, מאשר לפרקטיות, והדבר האחרון שאני הולך לעשות זה לייבא אופנוע בייבוא אישי...
 

חרגול1

New member
אז למה לסבך את כולם

בקיצור כל הפרשה קשורה בבירוקרטיה!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

yoad dt

New member
מי מסבך?

סה"כ שאלתי שאלה, ואני ממש לא רואה שחייבתי מישהו לענות, לא כל השאלות בפורום חייבות להיות למען קניה מיידית או משהו כזה - או שאני טועה...
 
למעלה