היסטוריה זה דבר טוב ויפה...
ואני אפילו נוטה להאמין שאת שנות ה90 אני מכיר בצורה אישית מאוד... אבל בוא נבחן בצורה מפוכחת מה יש לעולם להציע בזמנינו אנו, ולא מעל דפי ההיסטוריה: (ואני בוחן דגמי אנדורו מקצועיים, כן? לא אופנועי שעשוע ולא אופנועי מוטוקרוס) ימהה - WR450 וWR250, שניהם מרובעי פעימות, שניהם מעולים, ללא ספק. סוזוקי - אל תגיד לי DRZ, כן? RMX? אופנוע שעשוע דו"פ ותו לאו...נחמד, אין ספק, אבל רחוק שנות אור מלהיות מקצועי... הונדה - XR400? הצחקת את הסבתא שלי...CRFX? אולי בשנה הבאה... קוואסקי - KDX? ראה ערך RMX, רק יותר אמין (על פי הדיווחים). ק.ט.מ - דו"פ בנפחים של 125, 200, 250, 300. מרובעי פעימות בנפחי 250, 450 ו520...כולם אופנועי אנדורו מקצועיים לחלוטין. להוציא מהקופסא ישר למסלול... גאסגאס - 125, 250 ו300 דו"פ, + 450 מרובע פעימות וגם מוזרק. גם הם, מוכנים למירוצים ישר מהקופסא. תרשה לי לא להזכיר את כל השאר, מכיוון שהם קטנים או על סף פשיטת רגל (הסקי), אבל כולם מייצרים אופנועי מירוץ גזעיים, ולא אופנועי שעשוע. לגבי "כל יפני מושתן אמין יותר מהק.ט.מ" תרשה לי לפחפח מעט...על סמך מה אתה אומר את זה? ברשותי 4 אופנועים כיום. 3 מתוכם הונדה (מלך האמינות ואיכות הבנייה היפנית, לא?) וקטום אחד. אני מודיע לך נחרצות, שבעניין חוזק חומרים, איכות בנייה, הנדסת אנוש, ואיכות מכלולים כללית, הקטום שם את שלושת ההונדות בכיס הקטן... מילה קטנה אחרונה - במכירת דגמי שטח נטו בארה"ב, לא כולל מוטוקרוס, ק.ט.מ. מובילים על היפנים, ובהרבה. לא קשה לנחש למה, לאור האיכות, השירות, ובעיקר, מגוון הכלים... עוד מילה קטנה? קרא את מבחני המוטוקרוס 125 האחרונים. הקטום לא סיים אחרון (סוף סוף)... דרך אגב, ק.ט.מ. אוכלים קש במבחני המוטוקרוס האמריאיים בגלל מבנה המסלולים שכל כך שונה מהקונפיגורציה האירופאים, שלפיה נבנים הקטומים (וכל שאר האירופאיים). במבחנים של מגזינים מכובדים לא פחות מהאמריקקים (MOTO VERDE לדוגמא), היפנים לא יוצאים דווקא מנצחים... מתי רכבת על אופנוע מוטוקרוס יפני מודרני לאחרונה? אישית, אתמול קיבלתי לצורך מירוץ של 8 הקפות, RM125 2003, אחרי הרצה. חדש לחלוטין. לא אהבתי תהייה הצהרה עדינה. מאוד עדינה... צא, צא מזה... יאללה ביי אדיוס