שאלה מאוד מאוד מעניינת

yoad dt

New member
../images/Emo41.gifשאלה מאוד מאוד מעניינת../images/Emo41.gif

לפחות לטעמי
... השאלה שלי היא כך - מדוע יבואני האופנועים הבכירים בארץ (יאמהה, קאוואסקי, סוזוקי), לא מייבאים לארץ בשנים האחרונות (6-7), אופנועי שטח מקצועים - 2 פעימות... אני יודע שבעבר היו ניסיונות לייבא את הKDX ואת הRMX250, ובנוסף אני יודע שיש מדגמים אלה מספר כלים אשר הגיעו לתקינה וכו', אבל בסוף משום מה משהו ניתקע והשתבש, ואין אנו רואים כלים אלה מיסתובבים חופשי בארצנו - ועוד מה שמוזר, שכלים אלה מאוד נרדפים, מבחינת ביקוש, שכל פעם בא אחד ומתגאה שהוא היחידי שיש לו את הכלי הזה בארץ... קיצר - מה שאני רוצה לדעת, האם לא מביאים אותם משום שאין שוק (?!), או שיש פחד לתת תחרות לדו"פים הכתמתמים?, ממש תעלומה בשבילי כבר תקופה ארוכה... אני מניח שאם היו מייבאים ארצה דו"פים תחרותים, אנרכיית המחירים של הכתומים הייתה נופלת - לא כך?! כמובן שאני מכליל גם את יבואן ק.ט.מ כיבואן בכיר - אבל כמובן אין חוסר בדו"פים באולמות התצוגה שלהם... את האמת, החלטתי להעלות שאלה זו לאחר שניתלתי בכלי המעניין הנ"ל...
 

alonsl

New member
שאלה טובה!

קודם כל האופנוע היפני האחרון 2 פעימות ( מעל 50 סמ"ק) שנמכר כאן היה באלף הקודם יותר נכון בשנת 1989 וזה היה X250 וכמובן שהוא לא היה מיקצועי דרך אגב אני שואל את אותה השאלה אני רוכב על קטמ 250 שני פעימות היה לי בעבר YZ 250 שני פעמיות ובגדול אין כמו שני פעמיות אני יודע שמטרו היבאו KDX220 לתקינה והוא לא עבר תקינה
 
נסיונות...נסיון אחד יחיד ומוצלח !!!

כרגע כיחיד עדיף לך ליבא RMX (היחיד מכל האופנועים שהזכרת שיש לו תקינה אה..וגם הוסקוורנה WR360,TE350/410) כי משרד הרישוי פחות !!! מגביל אותך מבחינת הגדרת האופנוע קרי,אם היצרן מגדיר את האופנוע כשימושי לכביש (כמו KTM) אזי אפשר ליבאו הונדה ושאר היצרנים די לא רוצים להגדיר את דגמי השטח שלהם כלפי משרד התחבורה ככלים שמורשים לנוע בכביש. גמישות יחסית מפגינה KAWASAKI שהצליחה "להשחיל" לנו את ה KLX650R עם קיט אורות שהורכב ע"י מטרו וכרגע נעשים מאמצים (עפ"י מוטו) לתקנן KX125 עם קיט אורות. העצה הצהובה היא שמשרד התחבורה יאפשר לפרטיים או ליבואנים לייבא אופנועים אלה RM,KX,KDX,RMX,WR XR400/650R עם קיט אורות שאני בטוח שכל אחד ישמח לשלם עוד כמה מאות שקלים עבורו ע"מ שיוכל לתקנן את האופנוע הטמטום מבחינת היבואנים הוא שהם לא אומדים את השוק של הכלים האלה ודי ישנים בעמידה כי לפי מקורות "פה לאוזן" האופנועים הכי נמכרים הם מוטוקרוסים והבעייה שיש ליבואנים מול משרד התחבורה היא בהצגת השוק הזה כי מן הסתם אין נתונים רשמיים להציג את הפוטנציאל העסקי בכך. ...הא לך...זהו.
 

yoad dt

New member
גבר אחד לא הבנתי...

"...ושאר היצרנים די לא רוצים להגדיר את דגמי השטח שלהם כלפי משרד התחבורה ככלים שמורשים לנוע בכביש". הסבר שוב את המשפט הזה, לא כל כך הבנתי את כוונתך...
 

yoad dt

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

קרעתי את עצמי מצחוק! היתכוונתי ל - דבר אחד לא הבנתי...
 

yoni21l

New member
העיקרון הוא די פשוט,

משרד הרישוי דורש מבחינת תקינה שהאופנוע יוגדר כדו"ש (יעני לשימוש כביש), היצרנים מבחינתם מגדירים את הכלים הקרביים שלהם כPLAYBIKE, או בעברית פשוטה אופנועים לשטח, נקודה! אולם, הם מיוצרים עם מערכת תאורה (אופנועי האנדורו למיניהם) על מנת שיהיה ניתן לרכב איתם בכביש, בחו"ל, אין צורך בהגדרת אופנוע כדו"ש, עקב כך למשל נמכרים באופן חוקי כלי מוטוקרוס ללא כל תקינה לכביש הציבורי. היצרנים מצידם לא רוצים "להוריד" את ערך האופנוע ומתעקשים להגדירו כPLAYBIKE, בכל מדינה מתוקנת בעולם הדבר אינו מהווה בעיה, אצלנו לעומת זאת, איך לומר, אנחנו מפגרים! בנושא הכלים הדו-פעימתיים. אני לא בטוח שייבוא כלים אלו היה מוריד את מחיר הכתומים, עובדה שבארבע פעימתיים זה לא קורה, יש את הWR והDRZ (הפחות קרבי אמנם) והכתומים עדיין עולים יקר בהרבה. מה לעשות , ככה אנחנו נראים בשנת 2003...
 
תראה....תשמע.....

אם היצרנים מגדירים את האופנועים שלהם ההגדרה היא לא כלפי משרד התחבורה אלא כללית.כפרטי אתה לא נדרש (כך הסבירו לי באחת הסוכנויות). אם יצרן מגדיר את האופנוע כ"לא מקצועי" הדבר פוגע בה בשווקים הגדולים (ארה"ב אירופה אוסטליה ויפן).
 

MexMex

New member
שים לב לדבר אחד קטן...

לא הKDX, ולא הRMX מתקרבים בכלל לקטומים, להסקים ולדומיהם (גאס גאס עולה לראש...). בקיצור, ליפנים אין שום דגם דו"פ אנדורו "מקצועי". פעם היה לימהה את הWR, אבל גם הם נטשו את השדה... הKDX, הRMX, כמו הXR400 שהוזכר פה, אינם אופנועי אנדורו "מקצועיים", ובכלל לא מיועדים לתחרויות, אלא מוגדרים כאופנועי "שעשוע"... אדיוס
 

yoad dt

New member
ללא שום קשר...

אני מאמין שאם היה ניתן לייבא דו"פים למינהם (חוץ מ ק.ט.מ), הייתה נוצרת תחרות כלשהי, אתה לא מסכים איתי? וד"א, אתם רוצים להגיד לי ש לק.ט.מ 360 משרד הרישוי נותן תקינה ולRMX250 הוא לא יכול לתת?! (זוהי מעיין שאלה רטורית וקיומית!!!)
 

yoni21l

New member
מהלך=מהלך בוכנה וחוץ מזה

KTM360 הוגדר ע"י KTM כדו"ש לצורך הייבוא. מעבר לכך, כמו שאמרתי, כשהWR הגיע הוא נתן תחרות מבחינת מחירות ועובדה שלמרות התחרות, היום KTM400 חדש עולה יותר (10K בדגמי ה450)!!
 

yoad dt

New member
את זה הבנתי...

זה בערך כמו שתיקח מסחרית של G.M.C, עם מנוע 6.5, וכשתרצה למכור אותה תרשום - למכירה, מיני קומפקטית, צריכת דלק נמוכה במיוחד, לא ראתה ערסים... אבל הקטע הוא איפה המדינה פה, עד מתי היא תמשיך לשחק ראש קטן?! נכון שהגדירו את ה360 כדו"ש, אבל זה לא הקטע, ומה אם יגדירו את הG.M.C הנ"ל כדו"ש... טוב אני יודע שזה שאני ימשיך להיתלונן על משרד התחבורה עם הראש הקטן ביותר שאני מכיר לא יעזור לאף אחד - אז אני אלך לישון על מנת שאצליח לקום לשעתיים מתמטיקה על הבוקר מחר, אז נמשיך את הדיון מחר...
 

yoni21l

New member
מקסמקס, אולי אתה יכול להגיד

מעניין אותי, ראיתי כתבות על אופנועי מוטוקרוס דו-פעימתיים שעברו הסבה לאנדורו, נשמע לי כביכול מגניב, אני יודע שבטח את המתלים התאימו ושינויי קרבורציה מתבקשים, אבל הרי מנועי מוטוקרוס בנויים גם מבחינת מנוע לעבוד בסל"ד יותר גבוה (מהלך קצר), לא? אם כן, הרי ששינויים בקרבורטור/אגזוז/פילטר לא יספיקו. לא כך הדבר? והנה למשל כלי שהוסב ומתאים להרבה כלום נראה לי (שבילים חוליים פתוחים? סופרמוטו מטורף וחולני?) מה הרעיון?!?!?!
 

fazer_1000

New member
הרעיון הוא במקרה הנ"ל אופנוע אנדורו

לאנשים חזקים שבשינויים המתאימים מכיל פוטנציאל אדיר לאופנוע אנדורו סופני בעל מומנט בלתי נגמר ואפשרות לרכב גם בשטחים טכניים איטיים וקשים וגם לפתוח ת'אמא שלו בדיונות. תתפלא אבל יש גרסה בארה"ב של CR500 בשלדה של ה250 החדש וזה נמכר כמו לחמניות ולצורכי אנדורו. ואנשים מאוהבים באופנוע הזה ברמה שהוא יצר שרשור שלם של תשבוכות באורך הגלות בפורום הרשמי של.... קטם!
 

MexMex

New member
הויסה פייזר...

" בשלדה של ה250 החדש וזה נמכר כמו לחמניות"... מאיפה הוצאת את המשפט הזה??? אתה יודע כמה החברה מוכרת CR500AF? בערך 20 לשנה... זה די שפל ללחמניות טריות, אתה לא חושב ככה? אתה מדבר על אופנוע אקזוטי, עבודת יד כל אחד מהם, שגם הוא הולך למות בקרוב מאוד, עקב הפסקת אספקת המנועים... לענייננו, והסבת אופנוע מוטוקרוס לאנדורו (שים לב, מדובר על אנדורו, ולא שעשועים סטייל RMX, אלא משהו יותר בסגנון של הקטומים): - בנייה מחדש של המזלג (לטובת ספיגת מכות קטנות) - בנייה מחדש של הבולם האחורי, כנ"ל - לרוב, החלפת משולשי ההיגוי, לטובת זוית היגוי שטוחה יותר = יציבות גבוהה יותר במהירויות גבוהות - החלפת גלגל אחורי ל"18 אינץ' במקום ה"19 - החלפת גג"ש קדמי + אחורי - הוספת משקולות על גלגל התנופה - החלפת האגזוז למשהו שמיועד לסל"ד נמוך, סטייל FMF FATTI - הוספת מגיני ידיים, דיסקים ומנוע - החלפת מיכל הדלק לגדול יותר כמו שאתם רואים, מדובר בסיפור מאוד מאוד יקר, ובסופו של עניין קיבלנו מתחרה יפני לקטומים, רק שבמחיר גבוה יותר ב2,000 דולר... למה לעשות כך? אחרת מה יעשו היפנים? יתחרו על קטום צבוע אדום/כחול/ירוק/צהוב??? למרות שהעניין הולך להשתנות, ובקרוב יריצו הקבוצות אופנועי 4 פעימות בלבד. קווא / סוזוקי את הDRZ/KLX שלהם, ימהה את הWR והונדה את הCRFX... אז תוכל לשאול למה לא מיבאים... אדיוס
 

yoad dt

New member
אני מודע למהפכת ה4 פעימות בעולם...

אבל שאלתי הייתה יותר עקרונית... וד"א, אתה אומר בעצם שיגיע השלב שלא ייצרו יותר אופנועי 2 פעימות שהם לא מוטוקרוסים?
 

tphss

New member
סביר להניח שלא רחוק היום

שבוא לא ייצרו מנועי 2 פעימות, כי הם מזהמים פי 40 ממנועי 4 פעימות.
 

ronbl

New member
RMX

מי שייבא RMX לבד רוב הסיכויים שהוא יוכל להעביר אותו חוקי , כי יש תקינה עבור האופנוע , ואחד כזה עבר אישית תקינה... לפני שלוש שנים. ועזבו אל תנסו ללמוד את החוקים בארץ הזאת , אולי משמנים מישהוא בירוקים. אי אפשר לדעת מה קורה פה...
 

fazer_1000

New member
אוקיי אולי "טיפה" הגזמתי אבל בכל

אופן- הכוונה שלי הייתה שהוא מאוד אהוב שם והרבה מתים להניח עליו את ידם ויחסית לכמות שהוא מיוצר/נבנה מוכרים את כולם די מהר. את זה הבנתי מהפורום של קטם שדובר שם על בחור שקנה והסתבר שבערך חצי פורום מקנה בו ולא מצליח לשים ידו על כזה אופנוע ומי שכן מעיד עליו כאופנוע מדהים. מוציא ידי מהויכוח.
 

MexMex

New member
עוד משהו...הCR500AF לא מיועד

לאנדורו בכלל, אלא למוטוקרוס... כלומר, מאחר ואופנועים אלו מיוצרים בעבודת יד, מיצרים אותם לפי בחירת הלקוח, כמוטוקרוס, אנדורו או סופרמוטו. אבל כמה שאני יודע, אף אחד לא הזמין גירסת אנדורו למפלצת הנ"ל, אלא רק גרסאות מוטוקרוס, מירוצי מדבר וסופרמוטו. מי הדפוק שיכנס לשטח צפוף עם 70 כ"ס??????
 
למעלה