שאלה לדיון...

../images/Emo41.gifשאלה לדיון...../images/Emo204.gif../images/Emo221.gif../images/Emo57.gif

האם בבית שנותנים בו מקום לרוחניות הדבר משפיע על מזג הילדים? כלומר, האם הם רגועים יותר? האם הם רגועים פחות? האם הם מלאים בטחון עצמי? האם זה ממלא אותם אי וודאות? האם זה עושה אותם "אווטסיידרים" לעומת חבריהם? מה דעתכם?
 
כן ולא ../images/Emo13.gif

ביטחון עצמי בהחלט כן! בכלל ובעיקר בתחומים אישיים, התמודדות עם בעיות כאלו ואחרות. את בתי אני מחנכת על ערכי הרוחניות ומשתדלת עד כמה שרק אפשר לתת לה לחיות את חייה בבניה של מודעות עצמית וזה מוכיח את עצמו בגדול ביחסיה עם מבוגרים, עם ילדים ובעיקר עם עצמה. האם היא רגועה יותר? אה... לא משהו. הילדה שלי די טמפרמנטית בלי שום קשר. אני לא חושבת שזה ממלא אותה באי ודאות, היא מאוד דעתנית ויודעת מה היא רוצה/אומרת. אאוטסיידרית, אולי קצת תודה על השאלות, לא חשבתי על כך אף פעם מעבר לנושא הביטחון העצמי.
 
ערכי הרוחניות

בשנים האחרונות ערכתי את המסע הרוחני שלי ולמדתי אי אלו עקרונות שמצאו חן בעיני ומתוך הניסיון שלי אני מנסה להעביר אותם לבתי, אשר לשמחתי מקבלת אותם בשמחה. למשל - אהבה עצמית, מודעות עצמית, מחשבה יוצרת מציאות, ואהבת לרעך כמוך ועוד....
 
קצת לא

ברורה השאלה. מה זה לתת מקום לרוחניות? האם הכוונה שכולם קוראים ספרי פילוסופיה וכל יום יש דיון על החיים? האם הכוונה שעושים סיינסים בכל יום ראשון ופותחים בקלפים ביום שני? בית רגוע הוא בית שמקשיבים, נותנים מרחב, נותנים ערך לכל אחד, מספקים צרכים תוך שימת גבולות.
 
כוונתי...

שנותנים מקום לדמיון של הילד ולא מבטלים כלאחר יד... או למשל חושפים את הילד לקריסטלים ולאפיון הטיפולי שלהם מדברים וממחישים למשל, על הילינג ורייקי מקבלים בהבנה טעויות של אחרים מנסים להבין את מקורן לקבל את השונה וכן, גם האמונה באלוהים, ועוד....
 

ToryMaster

New member
זה נורא תלוי

אני חושבת שזה נותן להם חוסן רגשי במקום כלשהו, כי הם יודעים שיש יותר מהכאב של העכשיו והרגע, וזה פחות מרסק. אני יכולה להגיד מנסיוני שההבדל בין בית "אתאיסטי" לבית שמתייחס יותר לנושאים שמעבר לכאן ולרגע ולחומר ולאלוהות - הוא מהותי. יש יותר ביטחון עצמי, יותר מודעות עצמית, יותר שלווה פנימית. זה לא אומר שלא כואב או שלא מתעצבנים לפעמים, אבל זה בא ממקום שונה, פשוט של חומריות ו"אני רוצה אז אני מקבל" ויותר ממקום של "ככה זה אמור להיות אבל זה לא אומר שזה לא כואבלי, וזה שאני בוכה זה לא אומר שאני 'מורד'"
 

ToryMaster

New member
מה הקשר לחרדיות?

אמרתי אלוהות, לא דת, יש הבדל מאוד גדול בעיני.
 
תפיסת האלוהות

היא ענין דתי- אלוהות זה לא דבר שקיים בהגיון אלא מתוך אמונה, אמונה היא דת. עם ובלי קשר- בית חרדי חי על הרוח , חי בצנעה, חי מתוך הכרה... האם זהו בית תובנתי יותר, האם יש בו את הרוגע? האם בית "שאנטי" בו האלוהות היא לזרום עם מה שיש, לאהוב ושפוך אור ואהבה לכל כיוון, האם זה בית תובנתי/רגוע יותר? אני לא חושב שניתן לכמת ביד "אידיאלי"/רגוע/תובנתי..כל אדם חי מתוך תפיסה מסויימת על פיה מנסה להוביל את ביתו, ברגע שזה מתחבר לבן זוג וברגע שמופיעים ילדים אותו בית הופך לרב תפיסות ומכאן להגיע לתוצאה מרצה הדרך רחוקה.
 

ToryMaster

New member
אמונה היא לא בהכרח דת

זו עובדה קיימת, אני מאמינה באלוהים וגם האופטימי באדם לא יצליח לשייך אותי לשום דת. אמונה באלוהים היא לא עניין של הגיון, אני מסכימה, אבל לדתות גם אין בעלות עליה. that said, ציינתי את דעתי. אני אל חושבת שזו דעה מהסוג שניתן להפריך או לאשש, ולפיכך קשה לי להבין לאן חותר ה"דיון" הזה. כל בית שמחנך על ערכי אהבה, קבלה והבנה הוא נהדר בעיני. חלקתי מנסיוני האישי ונתתי דוגמה של שתי משפחות ספציפיות שאני מכירה.
 
אמונה היא

מילה נרדפת לדת. ודת לא חייבת להיות דת מקובלת. ומיהו אותו אלוהים שאת מאמינה בו? האם זו אישה בלונדינית פמיניסטית או אולי פסל בעל כוחות? הכל ענין של אמונה שהופכת למשהו מוגדר שאין לשנות-לזה יקרא דת. הדיון הוא דיון לכשעצמו ולא יוכל להגיע רחוק עד שלא נבין מה הייתה הכוונה בביטי "בית שנותנים בו מקום לרוחניות" בשבילי למשל רוח זה לשבת עם כל המשפחה בארוחת ערב ולדון בדברים, אצל אחרים (כולל המורה שלי ציפורה) הביטוי "אין משיחין בשעת הסעודה" היא ערך עליון של רוח האדם. מכאן שעד שלא נפרט את משמעות ה"רוחניות" הזה לא נגיע לשום מקום.
 

ToryMaster

New member
דת זו מערכת אמונות

היא מכילה אמונה, אמונה היא לא דת. אני לא אכנס כאן להגדרה של אלוהים בפשטות כי האלוהים לא ניתן להגדרה במילים ומושגים של בני אדם, ועצם הנסיון פשוט מגוחך בעיני. מי שרוצה להאמין, בכיף שלו, מי שלא - לא חייב. מעולם לא ניסיתי להוכיח קיום של אלוהים או ירקות רוחניים, ואני לא מתכוונת להתחיל עכשיו. לקח הרבה זמן לצאת מהראש האנליטי שלי וללמוד לחשוב ולראו תאת העולם עם הלב, סלח לי אם אני לא מתכננת לעשות צעד חזרה בזמן ולהיכנס לדיון הזה.
 

מגי 336

New member
אפשר להאמין מבלי להיות דתי

דת היא מערכת של חוקים המצווים על המאמינים באותה דת את הלכותיהם, אפשר להאמין מבלי ליישם את אותם חוקים, להאמין באלוהים או ב"בלונדינית" מבלי להרגיש צורך לקבל את עול המצוות והחוקים של הדת, אותם חוקקו פטרוניה.
 

סוזי10

New member
שמחה מאד מאד לקרוא אותך - אבל

ממה שאני ראיתי אצל אנשים דתיים הילדים אצלהם הרבה יותר רגועים מאשר אצל החילוניים. ובקשר לרוחניות אצל ילדים, אני משתדלת עם הזאטוטים שאצלי. ירח שמש כוכבים לומר להם לילה טוב. לאמר לשמים ולשמש ולאדמה ולצמחים בוקר טוב. אני ממש מקפידה על זה. כמו כן אנו נותנים ביחד תרומה בקופות צדקה למשפחות ולילדים שיש להם פחות מאיתנו. מקשיבה להם המון . נותנת להם להביע את עצמם.וגם לוקחת אותם די הרבה לטבע. ועובדה שבכמה חודשים שהילדים אצלי חל בהם שיפור לא ייאמן וז הנאמר ע"י הגננות שמכירות את הילדים מגיל שנה. היום הם בני 4 וחצי ו3 וחצי. אם יש עוד רעיונות להחדיר בהם יותר מעוללם הרוח אני אשמח מאד מד לשמוע.
 
תבורכי

על הצדקה ועל דרך החינוך שבך רק ש.. זהו חינוך לערכם, ערכים הם כללי היסוד במקום מסויים, כשמדברים על רוחניות יתכן ומשהו יחשוב שזה לקחת את המשפחה ולעשות 4 שעות מדיטציה כל יום.. צריך לפרט את המושג רוחניות ולהבדילו (או לא) מהמושג חינוך לערכים.
 

סוזי10

New member
דעתך חשובה לי אתה יודע זאת נכון?אז

זה חינוך לערכים, מקבלת קצת מדעתך זו. בוקר טוב לשמים ולפרחים זה ערכים? אשמח לשמוע אותך פורט רוחניות. פתוחה ללמוד ולקבל בפרט ממך.
 
זהו

שלי קצת קשה להכנס לאסקולת הרוחניקיות במובן של "אור ואהבה" או רייקי או פתיחה בקפה.. עבורי רוחניות היא רוח האדם כאדם על כוונותיו למען מטרות תורמות.
 
למעלה