משהו לא כל כך ברור לי עם מטרת העצומה
התשלום הקבוע ל"בזק" הוא עבור התשתית הפיזית = החוטים, השקעים, הלוח בחדדר המדרגות. על האינטרנט משלמים בהתאם לפס הרחב אותו צורכים כולל השירות סביבו, למשל תמיכה טכנית חינם ( חיוג חינם ל-199 ) - שירות חינם כזה בסלולארים רק דרך הסלולארים, חיוג אליהם דרך "בזק" בתשלום. בנוסף ב"בזק" יש פטור תשלום עבור שירות אחד במקרה של שימוש ב-3 שירותים ( שיחה ממתינה, תא קולי ושיחת ועידה - שלשתפ בתשלום נוסף לץשךום הקבוע ). בנוסף כתושב אילת לא גובים מע"מ אל החשבונית של "בזק, בשעה שחברו הסלולאר כן גובות בחשבוניות שלהן. בנוסף דקת השיחה הרבה יותר זולה מאשר בסלולאר, במיוחד בשעות "מתות" ובין מנוי "בזק". בנוסף גם בסלולארי יש תשלום חודשי קבוע זהה פחות או יותר לזה של "בזק" ( עבור הקו ) יש מישהו שלא משוחח בכלל לט בסלולארי ולא דרך "בזק" שיחה רגילה ? הרי גם שיחה דרך Skype לא כשיחת אינטרנט אלא אל טלפון ולא אל מחשב ) עולה כסף ושיחת חינם דרך Google מישראל עדיין רחוקה. אז מה כל הסיפור של העצונה ובשביל מי ובשביל מה זה טוב ? אפשר יהיה לשוחח בלי שהמחשב יהיה עובד ? אפשר יהיה לשוחח דרך הרשת התשתית החוטית הביתית הקיימת ובה בכל חדר שקע בזק המאפשרת לשוחח גם במקרה הפסקת חשמל כשהמחשב מושבת וגפ הטלפונים האלחוטיים לא יכולים לעבוד ? ------------------------- השאלה החשובה היא בכלל אחרת : למה לפי החוק יש 2 גורמים אליהם יש להתקשר כדי לגלוש באיננטרנט - ספק תשתית וספק תוכן ולשניהם ? למה כל האינטרנט לא קשור רק לספקי התשתית ( HOT או בזק (בקרוב אולי גם חברת החשמל ) ומי צריך את כל היתר - בב"ל, סמילי, נטויזיון ועוד כמה "קבלני משנה" יותר קטנים כשאותו בעל מניות מושקע גם ב"בזק", גם בבב"ל, גם בפלאפון ויש לו גם חלק גדול בחברות הכבלים ומרוויח יפה מכל הצדדים על חשבון הצרכן הקטן ? ובמקרה תקלה זורקים את האחראיות אחד לשני וצריך לשמוע איך הם רבים ביניהם בשיחות הועידה מי האשם האמיתי אלא אנו חייבים לשלם לשניהם - גם לזה וגם לשני ? פה קבור הכלב ולא בתשלום של 25 ש"ח לחודש עבור תשתית הטלפון אשר אם הוא לא משולם ל"בזק" אז משלמים ל-HOT או כתשלום חודשי קבוע לחברת הסלולאר או אפילו לשלשתם יחד, כי יש אנשים עם FAX דרך "בזק", טלפון מהבית דרך HOT, והסולארי העובד נום-סטופ 24/7 לרוב בחוץ ( אך גם בבית ). חבל אין בנושא זה כל עצומה. אני על W7 עם