אוהד אסטון
New member
../images/Emo41.gifעל ההתנגדות לפילאס ושטויות../images/Emo26.gif
על ההתנגדות לפילאס ושטויות
יש שאמרו - אוטובוס זה אוטובוס, ומשווים את הפילאס לאוטובוס. עכשיו אני מנסה להבין משהו, מה זה אמור להביע
פילאס זה אוטובוס זה לא סוד, ואם מישהו חושב שזה סוד, אז הנה אני מגלה אותו: פילאס זה אוטובוס, בדיוק כמו מפרקית, בדיוק כמו כל אוטובוס (עירוני לרוב) אחר. אני מנסה להציג את יתרונות הפילאס כמו שאני רואה אותן, ואולי לתת דרך מחשבה אחרת (בינתיים אתם אלו שחושבים שהוא רכבת, ומנסים להוכיח לעצמכם שהוא לא, הרי זה ברור שהוא אוטובוס, וכך כל האנשים רואים בו). והנה כתבה מ - nrg, שהכותרת שלה היא: בקרוב: תלת-אוטובוס משרד התחבורה ייבא דגם ראשון מה"פיליאס", אוטובוס המורכב משלושה קרונות ונוסע על גז. (אני חושב שהנקודה הועברה כאן) טענות כמו "גם אם הוא במת"צ או מרחף מעל מכוניות", אז תנו לי לחדש לכם משהו:
מת"צ, זה תמיד טוב, והוא יכול לשמש כל אוטובוס וכל פילאס בין אם יהיה, ובין אם לאו. אוטובוס זה דבר חשוב במערכת תח"צ מתקדמת, במיוחד אם מוקדש לו מת"צ, ועוד יותר במיוחד, אם כמות הקיבולת שלו גבוהה, והזיהום שהוא פולט הוא נמוך. פילאס יכול להביא לפיתוח מת"צים, והכי חשוב לשינוי שיטת הכרטוס, פילאס לא יכול לפעול כשהכניסה מהדלת הקדמית בלבד, כל אזרח חייב לעבור דרך הנהג, ואין כרטוס משולב. זה די ברור שהפילאס לא יכול להכנס לכל חור בעיר, ועדיף שיוקדשו לו מת"צים, או שהוא ינסע בכבישים רחבים בלבד - מה שאומר כמובן, שללא כרטוס משולב, הפילאס (וגם הרק"ל) שווה לתחת (וסלחו לי על הביטוי). פיתוח מת"צים ברחובות ראשיים ובצירי תנועה מרכזיים, יביאו אפשרות לפילאס, למערכת האוטובוסים ולמערכת התח"צ בארץ להוכיח את עצמה. מעבר לכך המת"צים ישמשו מן הסתם גם אוטובוסים עירוניים "רגילים", ולא רק את הפילאס, כך זשזה יביא לשיפור משמעותי במערכת התח"צ בארץ. כמובן שהפילאס לא אמור להוריד את תדירויות האוטובוסים (שהן גם כך מאוד נמוכות, ומאוד עלובות), וכמובן שהוא אמור לעזור לאוטובוסים ולא להחליפם, ולעזור לרק"ל ולא להחליפה. זוהי נקודת מבטי על הפילאס, ועל כך שהוא אכן חלק בלתי נפרד ממערכת תח"צ מתקדמת עתידית. ולכל אלו שחושבים שהוא רכבת, הוא לא, פילאס זה אוטובוס, בדיוק כמו שכל המדינה מכנה אותו.
יש שאמרו - אוטובוס זה אוטובוס, ומשווים את הפילאס לאוטובוס. עכשיו אני מנסה להבין משהו, מה זה אמור להביע