סקר גיל שנה

אמיתמי

New member
../images/Emo41.gif סקר גיל שנה ../images/Emo41.gif

כמה שאלות על הגיל המרגש הזה.
נתחיל בשמחות, איך ציינתם את היום הולדת?
איך עבר החיסון, המלצות, אם יש.
סדר יום כולל ארוחות ושינה.
מה אוכלים, טחון, מוצקים, ושאלה, אוכל אצבע, כמה ממנו נכנס בבטן בגיל הזה וכמה נופל? (אצלנו הרוב נשאר על הכסא או הרצפה
)
מה התינוק עושה, למה הוא מסוגל?
במסגרת או בבית. ולמי שבבית, האם יש תוכניות להוצאה למסגרת בקרוב?
חרדת נטישה, איך זה אצלכם בתקופה הזאת.
התנהגות חברתית, במי התינוק שלכם מתעניין חוץ ממכן עכשיו. תודה מראש
 

אמיתמי

New member
ועונה בעצמי

מסיבה בחיק המשפחה, בלונים, אוכל, ממתקים, שירים, הפעלה לילדים הגדולים יותר - המחזנו את "לבד על המרבד", עוגה ומתנות.
דחינו את החיסון כי הקטנה עם אנטיביוטיקה.
לא קבוע לגמרי. לאחרונה הרבה לילות קטועים, עם התעוררויות ארוכות אז בבוקר היא ישנה הרבה. בצהרים שנת צהרים ארוכה בדרך כלל, שעתיים עד שלוש. אחר הצהרים טיול ארוך, משחקים עם אבא, אמבטיה, אוכל ולישון. אם מפספסים את שעת ההשכבה, אז אבוי לנו, אין שינה עד חצות ויותר.
התחלנו לא מזמן אוכל אצבע, נוגסת בתאבון, אבל לא ממש בולעת את האוכל. לא ברור לנו אם זאת בעיה אמיתית או משהו שיפתר עם הזמן.
זוחלת,יושבת, עומדת, הולכת עם להחזיק, מוחאת כפיים, זוחלת על המגלשה מלמטה למעלה, מחזיקה בקבוק כשהיא עליי, משחילה טבעת על מוט, שולחת ידיים למי שהיא רוצה שיקח אותה.
רשומה למסגרת לספטמבר.
מאוד קשה, צמודה אליי מאוד מאוד קרוב. קשה לצאת מן החדר. חוץ מכאשר הסבתא נמצאת, חולה עליה.
מאוד אוהבת ילדים, מנסה להתחבר גם לגדולים ממנה. אוהבת מאוד מאוד את הסבתות, והדודה שגרה קרוב.
 

ldkoren

New member
עונה גם

ארוחת צהריים למשפחה עם בלונים ושירים, מאז בטוחה שכל יומולדת זה שלה.
קצת מאחרים בחיסונים, רק עוד חודשיים נוכל לתת.
פחות או יותר קבוע. לא ישנה שנת בוקר כבר מס' חודשים, ישנה בין שעתיים לשלוש בצהריים. בבוקר משתוללת בחוץ עם המטפלת ושאר ילדי השכונה (מיני פעוטון). אחר הצהריים פעילות כלשהי וכמובן אח"כ אמבטיה אוכל ולישון. הלילה הוא סיפור שלא ניתן לחזות מראש. לפעמים לילה רצוף לפעמים מתעוררת כל שנה משעה 2:30
לא אהבה מרוסק אז בערך מ-7 חודשים אוכלת אוכל אצבע. עכשיו גם דורשת כפית (אבל עדיין אוכלת עם האצבעות). הרוב בפה אבל הכיסא והריצפה לא מקופחים.
מדברת בלי סוף, חלק מובן חלק ממש לא. התחילה ללכת כמה צעדים לבד אבל מ-א-ו-ד זהירה. והתחילה לא מזמן עם התקפי זעם כשהדברים לא מוצאים חן בעיניה (נשכבת על הרצפה וצורחת). מי שאמר שגיל שנתיים הנורא מגיע בגיל שנתיים שיבוא לראות התקף של עמית בגיל שנה וחודשיים!!
רשומה למסגרת מספטמבר
צמודה אלי בטירוף. מוכנה גם למטפלת ולאחותי כל האחרים - בעייתי. אפילו עם אבא יש בעיות. אולי תגובה לזה שהוא היה בחו"ל שבוע ולזה שאני בהריון מתקדם.
מטורפת על ילדים גדולים יותר. יש המון ילדים אצלנו בשכונה וכולם משחקים ביחד כל בוקר. תמיד מעדיפה את בני השנתיים... ומשוגעת על דודה שלה שמגיעה כמעט כל יום.
 

אמיתמי

New member
השבוע התחילה לבכות עם ראש אחורה

נראה באמת כמו בכי של כעס. גם עם אבא שלה יש בעיות.
 

ldkoren

New member
אז אולי זה רק שלב

וזה יעבור. אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות בקשר לזה. לא תמיד עוזר להסיח את דעתה ואנחנו לא מוכנים להתקפל כי זה בדר"כ דברים מסוכנים/אסורים שהיא עושה. מה אתם עושים?
 

אמיתמי

New member
זה מאוד חדש, ממש כמה ימים

אז אנחנו עדיין לא מבינים. היא היתה חולה השבוע, וזה בא במקביל, אולי זה קשור לתחושה הלא טובה שלה ולא לכעס. לא יודעת. ממה שאנחנו יותר מבולבלים, זה דווקא מן האכילה, נראה לנו שיותר אוכל יוצא החוצה מאשר נכנס לפה, נוגסת, משאירה בפה ואחר כך זה יוצא. מעניין אותי אם זה שלב בלמידה לאכול או משהו חריג. היא התחילה לאכול בידיים לא מזמן.
 

shani74

New member
וואו! גם אצלנו שנתיים הנורא

בשנה וחודשיים - מתחילה להתעקש לקבל את מה שהיא רוצה - אחרת בוכה או צועקת. שלא לדבר על זה שהיא דווקא עושה דברים שהיא יודעת שאסור לעשות - אתמול היא שפכה לי על הראש דגני בוקר וצחקה עליי!
 

rjf

New member
גם איתי שלי בשלב השנתיים הנורא

בגיל שנה
 

switch

New member
תשובותי לסקר (בת שנה וחודשיים)../images/Emo13.gif

איך ציינתם את היום הולדת? עשינו משהו קטן למשפחה ומשהו גדול יותר לחברים+ילדים. היה שמייח!
איך עבר החיסון עבר סבבה. לא היו תופעות לוואי.
סדר יום כולל ארוחות ושינה. קמה בשש-שבע, ישנה פעם פעמיים ביום סה"כ שעתיים-שלוש, הולכת לישון בשמונה. ארוחות - בקבוק בבוקר, ארוחת בוקר בתשע, פירות ב-12, צהריים בשתיים, בקבוק בין לבין, מעדן או פרי בארבע, ארוחת ערב בשבע וחצי, בקבוק לפני הלילה.
מה אוכלים, טחון, מוצקים, ושאלה, אוכל אצבע, כמה ממנו נכנס בבטן בגיל הזה וכמה נופל? אוכלת אוכל כמו שלנו רק חתוך קטן, אוכלת לבד, חצי נכנס חצי נשאר על הכיסא רו בבטן של הכלבה
מה התינוק עושה, למה הוא מסוגל? הולכת, אומרת כמה מילים, רוקדת...ועוד כל מיני דברים חמודים.
במסגרת או בבית. ולמי שבבית, האם יש תוכניות להוצאה למסגרת בקרוב? נמצאת אצל מטפלת.
חרדת נטישה, איך זה אצלכם בתקופה הזאת. אוהבת שאנחנו איתה בחדר אבל מסוגלת גם להיות לבד. לא חווה חרדה רצינית.
התנהגות חברתית, במי התינוק שלכם מתעניין חוץ ממכן עכשיו. מתעניינת בהכל! סקרנית ביותר ואין לה פחד מזרים בכלל. מאוד אוהבת לשבת ולהסתכל על ילדים אחרים משחקים ואם הם משתפים אותה היא מצטרפת בשמחה.
 

סימבה ק

New member
עונה לסקר:

- את יום ההולדת שנה ציינו בחגיגה משפחתית צנועה. הוא צידו ישן רוב הזמן...
- החיסון עבר בסדר גמור, למרות חששותיי. אין לי המלצות מיוחדות.... - סדר יום פחות או יותר: קמים בשבע ורבע, הולכים לפעוטון, חוזרים בשלוש וחצי אחה"צ, משחקים בחוץ עד כמה שאפשר, אוכלים ערב בסביבות שבע וחצי, מקלחת ושינה עד 9 וחצי. - אוכל כבר הכל.... - לא רלוונטי לגבינו (כבר בן שנתיים...) - נמצא במסגרת, כאמור - מכיוון שכבר מגיל 3 חודשים הוא במסגרת, אז הוא לא סבל מחרדת נטישה נוראית. כמובן שבבוקר טיפה קשה לו, אבל כמו שהמטפלת אומרת לי: "זה בכי מצפוני..." - למזלי הוא מאד חברותי, נקשר בקלות לאנשים. אך אין כמו אמא ואבא....
 

lulyK

New member
עונה לגבי הבכור

(כבר בן 3 היום) -עשינו יום הולדת בפארק לשמפחה וחברים קרובים (ארוחת בוקר מאוחרת). -את החיסון של גיל שנה עשינו בגיל שנהוחצי (המחחומשת) ושנתיים וחודשיים (המשולשת). -לא זוכרת מה אכל בתקופה הזו, ישן שנת בוקר ושנת צהריים במשך היום, ישן לילות שלמים (9-11) שעות בלילה בלינה משפחתית. -אכל בעיקר טחון. -דיבר די הרבה מילים, התחיל ללכת. -היה בבית עם תכנית להכנס לגן בגיל שנתיים+. -לא היתה חרדת נטישה כלל (לדעתי בזכות הלינה המשפחתית. היה לילה אחד שבו התעורר הרבה, פרשתי את זה כחרדת נטישה, עברנו לישון איתו וזה חלף). -התעניין במשפחה המורחבת, בילדים בגינה ובכל מי שפגשנו. מאד חברותי מגיל 0.
 

shapir1

New member
../images/Emo27.gif עונה לסקר:

אתמול ציינו את יום ההולדת במפגש עם המשפחה בפארק הירקון.
עדיין לא עברנו את החיסון, רק בשבוע הבא.
קם מאוחר בבוקר, ישן עוד פעמיים במשך היום, הולך לישון די מאוחר בערב. אוכל בוקר, צהריים, אחה"צ וערב, שאר הזמן יונק להנאתו ומתי שבא לו.
אוכל כמעט הכל, לא טחון, אוכל די יפה.
כרגע בבית, רק בימים שאני לומדת הולך למטפלת בצהרון, בשנה הבאה כנראה נכניסו למסגרת כלשהי, זה עדיין לא ברור.
מאוד קשור אלי, לא אוהב שאני הולכת או נעלמת לו, אבל בד"כ מצליחים להרגיע אותו אחרי כמה דקות.
מתעניין בכלבים וחתולים, ציפורים, ילדים אחרים, משחקים - אוהב מאוד כדורים.
 

shapir1

New member
שכחתי לענות על שאלה:

מה התינוק עושה? זוחל, יושב, הולך, מוחא כפיים, שולח ידיים כשרוצה משהו או כשרוצה שיקחו אותו, מחזיק בקבוק וכוס (מיוחדת עם קשית). זהו בערך...
 

talinana

New member
עונה

אנחנו כבר בני שנתיים
ש: נתחיל בשמחות, איך ציינתם את היום הולדת? ת: במסיבה בגן, ומסיבה קטנה + עוגה בבית למשפחה. בסה"כ בשני האירועים היה מאד צנוע. ש: איך עבר החיסון, המלצות, אם יש. ת: עשינו אותו ממש לא מזמן- רק את המשולש. את המחומש לא עשינו ולא נראה לי שנעשה. ההמלצה שלי לוודא שהילד בריא בזמן החיסון, לדחות כמה שאפשר וגם לפצל. ש: סדר יום כולל ארוחות ושינה. מה אוכלים, טחון, מוצקים, ושאלה, אוכל אצבע, כמה ממנו נכנס בבטן בגיל הזה וכמה נופל? (אצלנו הרוב נשאר על הכסא או הרצפה ) : ת: ישן פעמיים ביום: בבוקר (11 בערך) ואחה"צ. אכל בבוקר בקבוק, 10:00 פירות, 14:30 מרק טחון, אח"כ שוב בקבוק. לא מדובר בילד אכלן גם עכשיו אבל בגיל שנה הוא היה אכלן הרבה פחות. אכל הכל טחון. כדי שילמד ללעוס הקפדתי לתת לו טעימות מהאוכל שלנו בחתיכות קטנטנות. ש: מה התינוק עושה, למה הוא מסוגל? ת: בגיל הזה עוד לא הלך. נעמד בעזרת חפצים וזחל. הלך בגיל שנה וארבע. ש: במסגרת או בבית. ולמי שבבית, האם יש תוכניות להוצאה למסגרת בקרוב? ת: היה במסגרת. (אני עובדת). ש: חרדת נטישה, איך זה אצלכם בתקופה הזאת. ת: היתה חרדת נטישה בגיל הזה. ש: התנהגות חברתית, במי התינוק שלכם מתעניין חוץ ממכן עכשיו. ת: גם בגיל שנה וגם עכשיו - מאד חברותי. מתעניין בכל העולם.
 

S r 35

New member
עונה לסקר

הםשטש בו שנה וחודש: * את יום ההולדת ציינו בארוחה משפחתית עם הדודים והדודות ועם בלונים, המון שמחה ותמונות. חתן השמחה לא התרגש בכלל - אצלו העסקים היו כרגיל... * החיסון עבר בסדר גמור
אין לי המלצה מיוחדת, רק לא להתרגש יותר מדי. כשאנחנו לחוצות אנחנו מעבירות את זה לילדים. * סדר יום: בבוקר הולך למשפחתון. שם חוץ מהמשחקים והאוכל ישן שנת צהריים ולפעמים עוד שינה אחת ביום בשעות הבוקר (לא תמיד). חוזר הביתה בארבע אחה"צ ואוכל ארוחה קלה של פרי, מעדן או פרוסה עם משהו. אחה"צ פעילות משתנה. בבית, בגן המשחקים או אצל חברים של הבן הגדול - במידה וגם אני הולכת, בסביבות שב-שבע וחצי ארוחת ערב, אמבטיה, ציצי (כן הוא עדיין יונק) ולישון. שנת לילה שלמה בדר"כ לפעמים קם פעם אחת לפנות בוקר. * אוכלים הכל. עוד לא ראיתי מישהו כל כך לא בררן באוכל כמו הילד שלי. הוא לא יכול לראות מישהו אוכל בסביבה שלו ולא להיות שותף - כמובן, שלפעמים אני צריכה להפעיל צנזורה.
כמובן שחלק מהאוכל נופל על הרצפה, אבל הוא אוכל את הרוב.לפעמים טורח לאסוף את מה שנופל על הבגדים או על הכסא ולאכול.
מה הוא עושה: זוחל, יושב, עומד, מתחיל ללכת - עדיין לא עצמאית. יודע למחוא כפיים ולעשות בי-בי, יודע איפה האור ואיפה הראש, אומר "אמא", "אבא" "הם" לאוכל.
נמצא במסגרת של פעוטון מגיל ארבעה וחצי חודשים - מאז שחזרתי לעבודה.
חרדת נטישה - לא במיוחד. לפעמים קצת נדבק אלי.
מתעניין מאוד באחיו הגדול. זוחל אחריו לכל מקום, מחקה אותו ומעריץ את עצם קיומו. נראה לי שגם אנשים בכלל מעניינים אותו כי הוא לא מסרב בדר"כ ללכת לאנשים אחרים והוא נורא אוהב לחקור פרצופים חדשים.
 
עונה- היום בן שנה ו-7 ../images/Emo65.gif../images/Emo49.gif

1. עשינו יום הולדת בגינה למשפחה וחברים. 2.פיצלנו את החיסון-עברנו שבוע של שילשולים בעקבות הפוליו. 3.סדר יום-קם ב-6,הולך לגן.13-15 שנת צהרים,נרדם ב-19:30. 4.אוכל הכל! נראה לי שבגיל שנה כבר לא אכל טחון. 5.במסגרת מגיל 10 חודשים. 6. חרדת נטישה-היה מתעורר בלילה ומחפש אותנו,ישן איתנו לפעמים. 7.חברותי מאוד,אוהב ילדים גדולים, מת על זקנים...מוכן ללכת לכל אחד, חייכן! ומקסים! ואנצל את השירשור להגיד לבר- תודה על שנה ועוד שבעה חודשים מופלאים לצידך! כן יירבו...
 

a y a l u l a

New member
עונה

חגגנו בחיק המשפחה. בתאריך של היומולדת עם הצד שלי ושבוע אח"כ חגגנו עם משפחת בעלי להדר יחד עם הבני דודים שלו שנולדו 4 ימים אחריוץ
החיסון עבר בסדר גמור . לא היו תופעות לוואי.
על סדר יום קשה לי לענות כי אני כבר לא ממש זוכרת אבל בגיל הזה הדר כבר ישן רק שנת צהרים.
אכל בגיל הזה כבר אוכל אצבעות, די מהר הפסקנו עם טחון. והרוב נכנס לפה.
בגיל שנה הדר כבר התחיל ללכת. את הנעלים הראשונות קנינו בערך בגיל שנה ושבועיים. זיהה את כל החיות וידע איך עושה כל חיה. ידע לעשות תנועות של שירי אצבעות. והאמת שזה כבר קצת רחוק ואני בטח לא זוכרת הכל.
הדר נמצא איתי בביטת ובע"ה בספטמבר ילך לפעוטון.
אצלינו הוא דילג על השלב של חרדת נטישה.
הדר מתעניין בכל מי שמסתכל עליו גם באנשים זרים ברחוב.
 
למעלה