מאמר חדש בפורום

כRובי

New member
הכRובית מק../images/Emo78.gif

למקרה ומישהוא מתעניין אך פיספס את ההודעה..
 

dlx1100F

New member
../images/Emo45.gif אבל 3 תיקונים קטנים (איך לא?)

1) 75 ק"ג מטר לשניה הוא כ"ס מטרי. יש גם הגדרה של כח סוס אימפריאלי, הנהוג בארה"ב ובריטניה, וגם הוא תקני (על פי התקנים הנהוגים שם, SAE, BS), והוא שווה בערך ל-76 ק"ג מטר לשניה. (ואם אתם רוצים ממש לדייק אז יש לכתוב קג"כ - ק"ג כח - להבדיל מק"ג מסה). 2) כ"ס מטרי שווה בערך 735.5 וואט (ולא 743 כפי שכתבת). כ"ס אימפריאלי שווה בערך 745.7 וואט, ואולי זה מקור הטעות. 3) שיא ההספק יתקבל תמיד, ולא "כמעט תמיד", אחרי שיא המומנט. כי כפי שגם אתה כתבת, ההספק הוא מכפלה של המומנט בסל"ד, וכל עוד המומנט אינו קטן עם עליית הסל"ד בקצב גדול יותר מקצב עליית הסל"ד (או במילותיך "בצורה תלולה יותר מאשר טיפוס הסל"ד"), ההספק חייב להמשיך לגדול.
 

enigo

New member
1)מקבל 2)מקבל 3)לא ממש....

הסיבה שכתבתי "כמעט" לפני ה "תמיד" היא כתבה שקראתי לא מזמן על אופנוע דופאק עצבני (נדמה לי CR) שבו שיא המומנט וההספק היו בדיוק באותו סל"ד. יתכן כמובן שהיתה שם טעות בכתבה, מצד שני אני די בטוח שאני יכול לתכנן מנוע פיקי מספיק כדי שזה יהיה המצב(טוב אולי לא אני, אבל מישהו).
 

dlx1100F

New member
כדי ששיא ההספק והמומנט יתקבלו באותו

סל"ד, המומנט צריך להתחיל לצנוח מיד מנקודת השיא בקצב גדול מ- 1 חלקי n (כאשר n הוא הסל"ד (המחשב לא מאפשר לי לכתוב 1 חלקי n עם "/" בצורה נורמלית)). זה אמנם אפשרי תאורטית, אבל אינטואיטיבית לא נראה לי אפשרי מעשית, כי בטבע הפונקציות בד"כ "חלקות" (אין פונקציות מדרגה). אם לא מתערבים באופן דרסטי מבחוץ (כמו ע"י ניתוק הצתה, ניטרול פעולת שסתומים וכד´) נראה לי שהמעבר מעליה לירידת מומנט יהיה הדרגתי-משהו. אבל אם אתה אומר שקראת על כזה דבר, אז אולי זה גם אפשרי מעשית. מכל מקום, זה (שני השיאים באותו סל"ד) המצב הקיצוני ביותר האפשרי. אני חשבתי שהתכוונת שיתכנו מקרים ששיא ההספק יהיה לפני שיא המומנט, וזה כמובן לא אפשרי.
 

dlx1100F

New member
טוב, זה לא דוגמא ../images/Emo13.gif

לא הבנתי reference למה זה. (אה, רצית להראות לנו איך נראים אופיינים של מנוע מעאפן?
) גם כאן שיא ההספק מגיע אחרי שיא המומנט. זה המצב הרגיל. אני רוצה לראות אופיין מדוד שבו שיא ההספק והמומנט נמצאים ממש באותו סל"ד.
 

enigo

New member
למה שלושת הגרפים?

העסק נראה מוזר, אין אובדן כח באחוזים אלא נראה כאילו הוא מוחלט (הספק ירוק = הספק כחול - X).
 
גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזו..

אבל גרפים ברחבי העולם הוכיחו שכך המצב. אני טוען (ודי ברור למה) שהמכשיר מבצע בדיקה אחת ו"מחשב" להערכתו את השאר פחות או יותר. אולי כדאי לשאול את חברת Fuchs.
זה כמובן לא שייך ל"דיון" שמעל. את הנקודה שהעלה dlx אפשר לראות שם.
 

ixmix

New member
מעניין מאד.

תמיד טוב ללמוד על מושגים שאני, כמו כולם, משתמש בהם ולא ממש מבין מה אומרים. תודה על המידע המעניין.
 
למעלה