מאכל בלקן-טורקיה/יוון/בולגריה

נירהמ1

New member
"תומאט ריינדו" - "עגבניות מלכותיות"

"תומאט ריינדו" - "עגבניות מלכותיות" ממולאות בבשר/נירהמ1 מתכון יהודי-ספרדי (תורכי, ואני חושבת שגם בולגרי) בישול בסיר שטוח ורחב, שיאחסן בתוכו בנוחות את העגבניות המצרכים: 10 עגבניות בינוניות אדומות ומוצקות חצי ק"ג בשר בקר טחון 4 ביצים גדולות (2 למילוי הבשר ו-2 ביצים טרופות לטבילת העגבניות המקומחות) 1 בצל גדול קצוץ דק קמח (או פירורי לחם לא מטובלים), אותו מערבבים עם מעט מלח ופלפל שחור רסק עגבניות באיכות טובה שמן קנולה לטיגון הבשר שמן נוסף לטיגון העגבניות מים לבישול העגבניות מלח, פלפל שחור טרי, כפית סוכר הכנת מילוי הבשר: שמים שמן קנולה במחבת ומחממים שמים את הבשר, הבצל הקצוץ, שתי ביצים, מלח ופלפל מערבבים עד שהבשר מחליף את צבעו לבהיר יותר מורידים מהאש הכנה: 1. חותכים את החלק העליון של העגבניות (בצורת מכסה) ומרוקנים אותן, שומרים את תוכן העגבניות בצד ומוסיפים לו כפית סוכר. 2. ממלאים את העגבניות במילוי הבשר. 3. טובלים את צידן העליון של העגבניות בקמח ולאחר מכן בצלחת עם הביצים הטרופות. 4. מחממים שמן בסיר השטוח, מטגנים את העגבניות (הצד עם הקמח) עד למראה שחום. 5. הופכים את העגבניות על תחתיתן ומטגנים במשך שתיים-שלוש דקות נוספות 6. מערבבים בקערה את תוכנן של העגבניות, בצל קצוץ, מלח פלפל, כפית סוכר (עם רוצים אפשר להוסיף מעט כמון), ומים 7. שופכים את הרוטב מעל העגבניות, מוסיפים מים עד לכיסוי העגבניות, מכסים ומבשלים בישול איטי כשעה, עד שהעגבניות מתרככות, והרוטב מצטמצם. 8. לאחר שהעגבניות מתרככות, מערבבים בקערה קטנה קופסא קטנה של רסק עגבניות מאיכות טובה (28, שהוא לא כל כך חמוץ) עם מעט מים ומוסיפים לרוטב העגבניות שבסיר, ולבשל כמה דקות נוספות. 9. אפשר להגיש על מצע של אורז לבן. בתיאבון! מקור המתכון: נירהמ1
 

נירהמ1

New member
במיה מטוגנת ברוטב עגבניות/נירהמ1

במיה מטוגנת ברוטב עגבניות – מתכון תורכי אותנטי/נירהמ1 מקור המתכון: אמא שלי 1 ק"ג במיה טרייה - בוחרים את הקטנים אחד-אחד ולא את הגדולים שמלאים בגרעינים (אל תרשו למוכר לתת לכם עם כף), זה עולה קצת יותר אבל בהחלט שווה. 4-5 עגבניות בינוניות אדומות וקשות, קצוצות לחתיכות קטנות (מנוקזות מנוזלים וגרעינים) 1 קופסה קטנה רסק עגבניות 2 שיני שום גדולות שבורות 1 ראש שום קצוץ דק-דק 1 כפית גדושה פפריקה מתוקה 1 כפית גדושה פפריקה חריפה (אם אוהבים) כף סוכר (לנטרול החמיצות של העגבניות) (שני סוגי הפפריקה הם תוספת שלי – במקור יש רק מלח ופלפל שחור) מים (חצי כוס בערך) לדילול הרוטב מלח ופלפל שחור לפי הטעם (אני שמה כפית שטוחה מלח וחצי כפית פלפל שחור) שמן קנולה לטיגון הכנה: שוטפים את הבמיה היטב, קוטמים את העוקצים, מפזרים על הבמיה מעט מלח (כמו שעושים עם חצילים), ושמים על מגש בשמש לייבוש ולניקוז נוזלים. לאחר כשעה שוטפים את הבמיה היטב מהמלח ומהריר, מניחים על מסננת לייבוש. מחממים שמן בסיר רחב, מוסיפים שני שיני שום שבורות מוסיפים את הבמיה ומטגנים עד שמשחים, מוציאים למסננת. מוסיפים לשמן את העגבניות הקצוצות ומטגנים עד שהעגבניות מתרככות, מוסיפים את שני סוגי הפפריקה ומטגנים עוד דקה, מוסיפים את הסוכר, את רסק העגבניות, בוחשים שתי דקות נוספות, מדללים במים ומוסיפים מלח ופלפל, מביאים לרתיחה ומוסיפים את הבמיה. מבשלים כמה דקות נוספות, וזהו. מגישים על מצע אורז לבן עם קציצות בשר, או צלי בשר, בלוויית סלט ירקות גדול קצוץ דק-דק. מהווה ארוחה מלאה וטעימה. בתיאבון!
 

נירהמ1

New member
כרובית מטוגנת ברוטב עגבניות/נירהמ1

כרובית מטוגנת ברוטב עגבניות/ נירהמ1 מקור המתכון: אמא שלי המצרכים: כרובית אחת גדולה מחולקת לפרחים חלוטה במי מלח (לא לבשל, רק לחלוט!) קמח 2 ביצים טרופות (אם צריך יותר במהלך טבילת הכרובית אז להוסיף) בצל גדול קצוץ דק כמה תפוחי אדמה 2 שיני שום שבורות 3 שיני שום קצוצות דק 5 עגבניות אדומות וקשות קצוצות דק (בלי הגרעינים והמים) 1 קופסא רסק עגבניות קטנה מאיכות טובה 1 כף סוכר, מלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה וחריפה הכנה: טורפים את הביצים שמים קמח מתובל במלח בצלחת מחממים שמן במחבת כבדה טובלים את פרחי הכרובית בקמח ולאחר מכן בביצה מטגנים עד שהכרובית חומה-זהובה מוציאים למסננת בסיר עם תחתית כבדה לטגן את שני שיני השום השבורות ואת הבצל עד שמזהיב (בשלב זה אפשר להוציא את השום – אם רוצים. אני משאירה), להוסיף להוסיף את העגבניות ולהמשיך לטגן בערך דקותיים. לדלל את רסק העגבניות במים ולהוסיף לרוטב, להוסיף את התבלינים מנמיכים את הלהבה של הגאז לחצי להוסיף את פרחי הכרובית המטוגנים ולהוסיף מים לכיסוי הכרובית להוסיף את השום הקצוץ לבשל עד שהרוטב מסמיך (בערך כ-15 שעה) בתיאבון!
 

נירהמ1

New member
../images/Emo3.gif ליוטניצה של Ayuda

ליוטניצה – גרסה של Ayuda "והנה הליוטניצה: רצועות פלפל אדום נקי מגרעינים וליבה. פלפל חריף לא חובה אפשר פפריקה חריפה. שמן סוכר מלח. על השום אפשר לוותר . לחמם השמן להוסיף הפלפלים ולבחוש מדי פעם עד כדי צמצום של כל הנוזלים הפלפלים אמורים להדבק לתחתית המחבת. כאשר מתחילים להיעלם הנוזלים יש להוסיף בכל בחישה מעט שמן לעיבוי. להוסיף הפפריקה המלח והסוכר לפי טעם. הליוטניצה אמורה להיות מתקתקה חריפה. לצנן ולטחון בממחה או במעבד מזון או מכונת בשר. אפשר להחזיר לתנור אחרי הטחינה לקבלת רוטב מרוכז יותר. טעים מאוד מאוד לכל דבר. נהדר להכין מזה מרק קרפ פלפלים. שמנת מתוקה מורתחת להוסיף הליוטניצה ולשפר טעם. שלא תעיזי לעשות פחות מששה שבעה ק"ג פלפלים ואני לא צוחק. מכמות כזו יישאר לך משהו כמו שלשה ק"ג רוטב וזה כלום. אפשר לאחסן בקופסאות פלסטיק ולהקפיא." תיהנו!
 
רֵבַנֶה – עוגת סולת בולגרית

תבנית 30X30 החומרים 7 ביצים 5 כפות סולת 3 כפות קמח תופח 2 כפות סוכר 1 כוס מים קרים (להוסיף לתוך הכוס כמה טיפות של קוניאק/ליקר כלשהו) אופן ההכנה להפריד חלבונים וחלמונים להקציף לקצף קשה מאוד את החלבונים עם 2 כפות סוכר. להוסיף לקערת החלבונים תוך קיפול עדין בהדרגה את החלמונים. בסוף, להוסיף את הקמח התופח והסולת כף אחר כף. לערבב היטב ובעדינות תוך קיפול העיסה. לחמם תנור היטב ולהוריד ל- 170 מעלות, כעת נכניס את התבנית לתנור לאפיה עד להזהבה. כשהעוגה מוכנה ועדיין חמה, לחתוך למעוינים. לשפוך מעל העוגה את 1 כוס מים קרים (עם התוספת של המשקה). להכין את הסירופ ולקרר מעט ואחר"כ לשפוך מעל העוגה שהתקררה. החומרים לסירופ 2 כוסות מים 2 כוסות סוכר מעט לימון להרתיח את הסוכר המים עד להמסת הסוכר (אין צורך להסמיך את הסירופ) לקראת הסוף מוסיפים את הלימון.
 
עוגת קדאיף במילוי שמנת מתוקה

מתכון של אמא שלי הבולגריה מומלץ מאוד תבנית 30X30 החומרים ½ ק"ג אטריות קדאיף 250 גרם חמאה אופן ההכנה להכין 2 תבניות אפיה, לחלק ל- ½ את אטריות הקדאיף ולפזר כל ¼ של אטריות קדאיף בשתי התבניות לחלק את החמאה ל- ½ וכל ¼ יפוזר בחתיכות קטנות מעל התבניות עם אטריות הקדאיף. לאפות את שתי התבניות בחום בינוני 180 מעלות. לאחר שהקדאיף התקרר בשתי התבניות, מפזרים מעל חלק אחד של הקדאיף המוכן (הנמצא בתבנית אחת) את השמנת המתוקה. מעל הקדאיף הנמצא בתבנית השניה שופכים את הסירופ הסמיך (להשאיר 1 כוס סירופ בצד) כעת, את הקדאיף שהושקה בסירופ מרימים מהתבנית בעדינות ומניחים מעל (התבנית הראשונה) אטריות הקדאיף עם השמנת המתוקה. בסוף, מעל הכל שופכים את 1 כוס סירופ (שהשארנו בצד). לפזר מעל הכל מעט קינמון ולהגיש. למילוי - 500 מ"ל שמנת מתוקה (2 שקיות) מוקצפת ללא סוכר. החומרים לסירופ 800 גרם סוכר 600 גרם מים מיץ מ- ½ לימון להרתיח את החומרים עד לקבלת סירופ סמיך. לפיזור - מעל עוגת הקדאיף – מעט אבקת קינמון
 
בניצה דה לצ'ה

עוגת חלב בולגרית – החומרים לבצק ½ כוס חלב (35 מ"ל) ½ כוס שמן (35 מ"ל) 50 גרם מרגרינה 1 שקית אבקת וניל 2 כפות סוכר ¾ כוס קמח תופח ¾ כוס קמח לבן אופן ההכנה לערבב את החומרים לבצק אחיד. להניח במקרר עטוף בניילון למנוחה. לאחר כמה שעות (אפשרי לילה) להוציא מהמקרר לטמפרטורת החדר כ-1 שעה. אם הבצק עדיין רך אפשר להוסיף מעט קמח. הרידוד - נעשה מעל ניילון מקומח ומעל עוד ניילון. (הבצק נמצא בין שני ניילונים כמו סנדביץ) אין אפשרות אחרת לרדד. לשמן ולקמח תבנית 26 לרפד דק התבנית – גם בדפנות. בשתי אצבעות לפזר מעל הבצק מעט קמח. הערה - הכנת הבצק מאוד חשובה והכרחי להקפיד בדיוק עפ"י ההוראות. למלית 6-8 ביצים 1 ליטר חלב - להרתיח 4-3 כפות סוכר 1 שקית אבקת וניל אופן ההכנת המלית להרתיח את החלב ולהוסיף את הסוכר והוניל. להוריד מהאש ולחכות כמה דקות לקירור. בינתיים, לערבב בקערה קטנה את הביצים ולהוסיף חלב מעט כל פעם – לא בפעם אחת (בערך 1 כוס) לאחר העירבוב, להוסיף תערובת הביצים לתוך החלב החם תוך עירבוב בכף עץ. לאפות בחום - 180-170 מעלות כשעה או עד שמתקבל קרום חום. אם נשאר בצק אפשר להכין ממנו רולדות.
 
כדורי שלג – קצף ביצים מעל קרם ואניל

מעדן בולגרי בדומה לאיים צפים/חלב ציפורים דרגת קושי - 2 החומרים 6 כפות סוכר 4 ביצים 1 שקית אבקת וניל ½ ליטר חלב (2-3 כוסות) אופן ההכנה להפריד את החלבונים מהחלמונים, להקציף את החלבונים עם 4 כפות סוכר לקצף חזק. להרתיח את החלב עם 2 כפות סוכר והואניל. לאחר הרתיחה להנמיך את הלהבה לנמוכה ביותר. להוסיף את 2 החלמונים המעורבבים לתוך החלב שמתחמם על אש קטנה. חשוב מאוד – במשך כל הזמן , מרגע הרתחת החלב ועד והנמכת הלהבה, צריך לערבב היטב . לקחת כף 1 מהחלבונים המוקצפים ולזרוק לתוך תערובת החלב . לאחר כמה שניות להפוך (ע"י כף מחוררת). להשאיר עוד כמה שניות ולהוציא ע"י הכף המחוררת לתוך קערה גדולה עמוקה. להמשיך כך עם כל התערובת. בסוף לשפוך את החלב , בעדינות רבה ע"י מצקת, לתוך הקערה העמוקה. לכסות ולהכניס לקירור של כמה שעות. מגישים קר.
 
סלט חצילים בלקני- קיופולו

1מדינת ישראל החומרים 1 עגבניה 3 חצילים צלויים 1-2 פלפלים צלויים 2-3 כפות שמן 5 שיני שום מלח – לפי הטעם אופן ההכנה להוציא את פנים החציל הצלוי ולקצוץ. לחלוט עגבניה ולקצוץ דק לריבועים. לקלוף את הקליפה של הפלפלים הצלויים ולחתוך לריבועים קטנים. להוסיף את השום הכתוש, השמן והמלח. לערבב היטב. להכניס לצנצנת ולאטום. לשמור בקירור.
 
סלט מפלפלים אדומים–חריף- ליוטניצה

1מדינת ישראל סלט בלקני – ניתן להפחית מכמות הפלפל החריף ואז מקבלים סלט פיקנטי ולא חריף החומרים 2 ק"ג פלפל אדום (מהסוג הבשרני) ½ ק"ג עגבניות 1 פלפל חריף ירוק – להוסיף עוד אם יש צורך 5-6 שיני שום – להוסיף עוד אם יש צורך ½ -1 כוס שמן הערה: סלט זה מתקלקל מהר לכן כדאי לחלק למנות קטנות ולאחסן בפריזר. אופן ההכנה לטחון את כל החומרים במעבד מזון או במכונת בשר. להכניס לסיר ולבשל על אש קטנה – מכוסה אך לא עד הסוף, מפעם לפעם לערבב בכף עץ. (נא להיזהר משפריץ מאוד). מבשלים עד שהמים מתאדים. להכניס לצנצנת ולאטום. לשמור בקירור.
 
אפיו – ראש סלרי וגזר ברוטב

1מדינת ישראל 2 ראשי סלרי/כרפס ¼ ק"ג גזר לרוטב 1 כוס מים 2 כפות שמן זית מלח קמצוץ סוכר גרגירי ציפורן גרגירי קוריאנדר מיץ מ- 2 לימונים אופן ההכנה רוחצים, קולפים ופורסים את ראשי הסלרי. חולטים במים חמים עם מיץ לימון. רוחצים גורדים ופורסים את הגזר. בקערה נותנים את השמן, המים, מיץ הלימון, המלח גרגרי הפלפל, הסוכר, גרגירי הקוריאנדר, מוסיפים את הסלרי והגזר הפרוסים. מכסים ומבשלים על אש קטנה עד שהם עשויים קמעה. מוציאים את הירקות בכף מחוררת ועורכים על כלי הגשה. מסננים את הנוזל, מבשלים אותו על אש קטנה עד שמחציתו מתאדה, ויוצקים על הגזר והסלרי. מצננים לפני ההגשה.
 
קישואים ברוטב בנוסח בולגריה

1מדינת ישראל למנה ראשונה או סתם כך ליום חם כסלט החומרים ½ כוס מים 2 כפות שמן זית מיץ מ-1 לימון 1 כפית סוכר מלח גרגירי קוריאנדר (כוסברה) 1 גבעול פטרוזיליה/גבעול כרפס 1 ק"ג קישואים אופן ההכנה רוחצים את הקישואים ופורסים לעיגולים מכניסים לסיר את גרגירי הפלפל והקוריאנדר,גבעולי הפטרוזיליה/כרפס מוסיפים את הקישואים הפרוסים, מכסים ומבשלים על אש קטנה עד שהם עשויים קמעה (5-7 דקות) מוציאים את הקישואים בכף מחוררת ועורכים על כלי הגשה. מסננים את הנוזל ומבשלים על אש קטנה עד שמתאדה כדי מחצית. יוצקים את הרוטב על הקישואים ובוזקים שמיר קצוץ מצננים לפני ההגשה.
 

נירהמ1

New member
פינידו - לתפארת 1מדינת ישראל../images/Emo39.gif

פינידו – מאפה מלוח/1מדינת ישראל מקור המתכון: אמא של מדינת ישראל מתאים מלבנית 25x20 החומרים 4 ביצים 3 גביעי לבן (600 מ"ל) 1 חב´ קמח תופח (350 גרם) ½ קוביה גבינה בולגרית (125 גרם) מעט מלח 1 שמן (גביע ריק של לבן) אופן ההכנה להקציף את החלבונים. בקערה לערבב את החלמונים עם השמן ולהוסיף את הגבינה הבולגרית, לערבב היטב ולהוסיף בהדרגה את הקמח. אם רוצים, מורחים מעל ביצה/שמן. לאפות בחום 180 מעלות עד להזהבה. למי שרוצה את המתכון דל קלוריות החומרים משתנים – 4 חלבונים (לא משתמשים בחלמונים) 1 חבילה קמח תופח 3 גביעי לבן 2 גבינות סקי 0% (500 גרם) ½ קוביה גבינה בולגרית (125 גרם) ½ 3 כפות שמן (מתוכם, 1 כף עבור שימון התבנית) אופן ההכנה: להקציף את החלבונים. בקערה לערבב את הגבינות עם השמן, לערבב היטב ולהוסיף בהדרגה את הקמח. אין צורך בשימון מעל למאפה. לאפות בחום 180 מעלות עד להזהבה.
 

נירהמ1

New member
"פייאז" - סלט שעועית לבנה/נירהמ1

פייאז - סלט שעועית לבנה/נירהמ1 (מתכון תורכי אותנטי) מקור המתכון: אמי עליה השלום החומרים: שעועית לבנה 1 בצל בינוני חתוך לטבעות שמן מיץ מלימון שלם מלח, פלפל שחור שוטפים היטב את כמות השעועית אותה רוצים לבשל משרים אותה במים למשך הלילה מבשלים את השעועית במים עד שרותח מסננים ושוטפים שמים מים נקיים ומבשלים עד שהשעועית מתרככת, מוסיפים מים כל הזמן כי המים מתאדים במהירות, מדי פעם מסירים את הקצף. לאחר שהשעועית התרככה מורידים מהאש ומצננים במקרר עד הארוחה מוסיפים לשעועית שמן, מיץ מלימון שלם, בצל, פלפל שחור ומלח. בתיאבון!
 
פסטל - בשר טחון עם פילו/בצק עלים

1מדינת ישראל הוראות הכנה עם בצק עלים ניתן להכין גם מבצק עלים מרודד (שני עלים)- לתחתית - לרפד גם את דפנות התבנית באמצע מלית בשר עפ"י המתכון המצ"ב ומעל שוב עלה מרודד - לחורר ולמרוח ביצה ולאפות המצרכים 8 עלי פילו (4 לתחתית ו-4 מעל הבשר) 1 בצל מטוגן (אפשר גם בלי לטגן אלא רק לאדות במים ) ½ ק"ג בשר 2 פרוסות לחם (פנים הלחם) שהושרו ונסחטו - לפורר פנימה 1 כף שטוחה - פלפל שחור + אבקת מרק ¼ כוס מים. אופן ההכנה של המילוי במחבת לאדות עם המים בצל ואחר"כ מוסיפים למחבת את כל החומרים, לערבב כל הזמן בכף עץ עד שהצבע מתחלף לאפור. לרפד תבנית ב-4 דפי פילו (למרוח מעל כל עלה בשמן/חמאה מומסת) מעל הדף הרביעי שמים את המלית מכסים שוב בעוד 4 דפי פילו (למרוח מעל כל עלה בשמן/חמאה מומסת) למרוח את הדף העליון ולפזר שומשום. אופים בחום בינוני עד להזהבה בערך 30 דקות
 

נירהמ1

New member
תרד מאודה ברוטב יוגורט ושום/נירהמ1

תרד מאוּדה ברוטב יוגורט ושום/נירהמ1 מתכון תורכי אורגינלי של אמי החומרים: סלסלה גדולה של תרד טרי (אפשר להכין גם עם עלי חמציץ, או פאזי [מנגולד]) ½ 2 מכלי יוגורט טבעי 6 שיני שום כתושות (אפשר יותר למי שאוהב) כפית פפריקה מתוקה, חצי כפית פפריקה חריפה שמן קנולה הכנה: משרים את התרד בכיור עם הרבה מים על מנת שהחול ישקע מסננים ושוטפים היטב תחת מים זורמים מרתיחים מים עם כפית מלח וחולטים את התרד לכדקה-שתיים מסננים, ושומרים מעט ממי הבישול (בערך חצי כוס לא יותר) הכנת הרוטב: מערבבים את היוגורט עם שום ומעט מלח מחממים מעט שמן במחבת (במשך כדקה) מוסיפים לשמן את הפפריקה ומערבבים קלות (במשך שניות) מורידים מהאש שמים את התרד על צלחות אישיות (על מצע אורז לבן) יחד עם קצת ממי הבישול שופכים על כל צלחת מעט מרוטב הפפריקה מגישים על מצע אורז לבן, או עם לחם שחור טרי בתיאבון! מקור המתכון: נירהמ1
 

נירהמ1

New member
לוקאמאס - מ"תרבות הלאדינו"../images/Emo3.gif

לוקמאס - מעין סופגניות שמרים בסירופ - באדיבות פורום "תרבות הלאדינו" "אסטה וס ווס וו א דאר א קומאר דולסורס, לוקמאס אן עברית פארא קה טודוס אנטיינדאן. החומרים: קילו קמח, 50 גרם שמרים, מים פושרים בערך 3.5 - 4 כוסות, לשים את כל החומרים, הבצק צריך להיות דליל, כך שאפשר לקחת בכפית ולשפוך לשמן החם, אז אם חסר מים להוסיף, כפי שציינתי לעיל מטגנים בשמן חם. מבשלים סירופ מ - 3 כוסות סוכר, 1.5 כוסות מים, מיץ מלימון אחד, ושופכים על הלוקמאס. (RORGAD)"
 

נירהמ1

New member
שרופה - מ"תרבות הלאדינו"../images/Emo140.gif

שרופה / מקור המתכון באדיבות אתר "תרבות הלאדינו" "בשבילכם יקירי משהו מתוק מתוק ונהדר: מתכון זה צריך קצת תשומת לב וזה הולך ככה: שמים בסיר 3 כוסות סוכר 2 כוסות מים, תמצית וניל ומיץ מחצי לימון מביאים לרתיחה, מורידים את האש ללהבה הכי נמוכה, וממשיכים לבשל, מידי פעם מרימים עם הכף מעט מהחומר ובודקים בשתי אצבעות הבוהן והאצבע אם יש כבר חוט שזה הפונטה, ז"א שמים מעט מהחומר בין שתי האצבעות ומרימים את הבוהן מהאצבע, אם יש חוט זה מוכן, אם לא, לבשל עוד מספר דקות, לוקחים כף עץ ומערבבים במהירות הכי, הכי שאפשר עד שהתערובת הופכת להיות לבנה וסמיכה, זה כל התורה, פשוט ונהדר חבל שלי אסור לאכול את זה בגלל הסכרת, אבל לכם יקירי בתאבון."
 
למעלה