לבעלי עין מקצועית וחדה בלבד

../images/Emo41.gif לבעלי עין מקצועית וחדה בלבד

בקישור הבא יש השוואת תמונות בגודל מלא בין 3 מצלמות: Canon Pro1 Sony F828 וניקון 8700 לי אישית נראה במבט ראשון שלקנון יש את התמונות החדות ביותר עם הרעש הכי נמוך. (בכמות הרעש ניתן להבחין בקלות על משטח בצבע שאמור להיות אחיד - שמים לדוגמא) אני מוריד כעת את שאר התמונות ואני אבדוק בצורה מדוקדקת יותר. מה דעתכם?
 

Juv

New member
מצטער, לא מסכים איתך -

תוריד את שלושת הגרסאות לתמונת הגלשנים, תפתח ב-TILE את כל התמונות ותגדיל ל-200%. הסתכל על קווי החשמל בחלק הימני תחתון של התמונה. בסוני ובניקון רואים בבירור שישה קווים, בקנון רק חמישה. כמו-כן, בדקלים שמתחת לקווי החשמל רואים בקנון רעשי JPEG וחידוד חזקים מאוד. התופעה דומה למה שמקס מצא בבחינה של ה-300D - התמונות נראות נפלא על המונטור בצפיה ראשונית, אולם הן עברו "החלקה" של הרעש ע"מ להקטיו אותו ובתהליך זה הולכים לאיבוד פרטים, בייחוד בצללים ובמשטחים גדולים של צבע אחיד. יש מי שאוהב את זה, יש מי שזה משגע אותו. מזל שכל אחד יכול לבחור מה שמתאים לו.
 

ted

New member
../images/Emo118.gif MIXED BAG

תוצאות מעורבות: חדות - הסוני לוקחת, אחריה הקנון והניקון בסוף נקיון מ CA - עיוותי צבע בפינות - הטובה ביותר היא ניקון, אח"כ קנון וסוני משתרכת רחוק מאחור. צבע - לקנון צבעים "חיים", לניקון בסדר, לסוני צבעים שטוחים. פרטים במשטחים אחידי גוון: ניקון וסוני במקום הראשון, קנון משתרכת מאחור עקב "החלקת יתר". נקיון משלג - בהנחה שכולן צולמו באיזו דומה - הקנון מובילה, אחריה ניקון ואח"כ רחוק מאחור - הסוני. אלגוריתם הורדת הרעש של סוני חלש. קונטרסט של תמונה - ניקון, קנון, סוני התמודדות עם חשיפות יתר - סוני, קנון, ניקון. פרטים באזורים הכהים - סוני, ניקון, קנון. לכולן אין 8 מ"פ של מידע. להערכתי, ויזואלית, בלי צילום טבלות השוואה - אין יותר מ 6 עד 6.5 מ"פ רלבנטים. לדעתי, כל הDSLR בסדר גודל מחירים שלהן לוקחות את השלישיה הזו בהליכה.
 
pro1 מול ה-300D - אשמח לשמוע דיעות

מסכים לגבי חדות, CA ניקיון צבע ורעש את השאר כבר לא בדקתי - אני סומך על דעתך
אני בודק קניה של הצעצוע החמוד הזה הזה -pro1 (או הניקון) במקום ה-300D שבמקור תכננתי להביא מחו"ל. ל- pro1 יש בהחלט כמה יתרונות בולטים: מסך 2 אינטש (!) נשלף ונוח. עדשת L טובה שמכסה את התחום שמעניין אותי (המצלמה מיועדת לפורטרטים בעיקר) שליטה עד הסוף בפונקציות ידניות חשובות כמו מדידת ספוט (שאפילו אין ב-10D!), פיצוי פלאש, בחירת נקודת מיקוד בצורה נוחה ועוד.. שזה הדבר שבעצם הכי חשוב לי. קצת קשה לי לקבל את זה שאני הולך להחליף את המצלמה הקומפקטית שלי ב-DSLR שעולה 1000$ אבל בכ"ז לא נותנת לי את הכלים הבסיסיים שהתרגלתי אליהם בקומפקטית. מנגד יש את איכות התמונה המעולה של ה-300D, יכולת עבודה באיזו גבוה, יכולת להחלפת עדשות וכמובן עינית אופטית כמו בכל SLR נכון לעכשיו אני עדיין מתכוון להביא את ה-300D, אבל מעניין אותי לשמוע עוד דיעות בעד ונגד למי שיש לתרום
 

idohal

New member
אתה עשיר? אם כן תעשה זאת קנה את

ה PRO1. מהר מאוד תבין את הטעות ותקנה את ה 300D. נכון, יש בהן הרבה יותר אופציות מכל DSLR שאני מכיר אבל בסופו של דבר כאשר מגיעים לאיכות התמונה אין מתחרים ל DSLR. אני התקדמתי ב P&S קניתי 3 מצלמות כל אחת טובה מקודמתה. אבל אחרי יומיים של שימוש ב DSLR אני יכול לומר בוודאות המרחק גדול, גדול מאוד.
 

idohal

New member
אתה עשיר? אם כן תעשה זאת קנה את

ה PRO1. מהר מאוד תבין את הטעות ותקנה את ה 300D. נכון, יש בהן הרבה יותר אופציות מכל DSLR שאני מכיר אבל בסופו של דבר כאשר מגיעים לאיכות התמונה אין מתחרים ל DSLR. אני התקדמתי ב P&S קניתי 3 מצלמות כל אחת טובה מקודמתה. אבל אחרי יומיים של שימוש ב DSLR אני יכול לומר בוודאות המרחק גדול, גדול מאוד.
 
השיקול הוא אחר-כלכלי ומסה(כובד)

בגוף רפלקסי ההשקעה בגוף היא רק ההתחלה.צריך להוסיף לו ציוד היקפי ועדשות,ובגופים של היום,דרושות עדשות משובחות,שמחירן לא זול. לכל הסט צריך לארגן תיק גדול,והכל יחד לנשיאה אינו קל. זה המחיר שמשלמים על האיכות.או - לוקחים כל פעם את הגוף ועדשה א ח ת אחרת,מהמבחר. גם אופציה. לדמוית רפלקס יש יתרונות כמו אופטיקה מעולה (זו אכן סידרת הL המהוללה של קנון,השופרא דשופרא-שרק עדשה אחת ממנה,ועל חלק מהטווח-עולה יותר מכל המצלמה הזו,והצמצם נהדר),ובאורך מוקד נהדר-מרחבת זוית עד טלה נהדר,אין בעיית ניקוי חיישן,משקל-קליל מאוד,יחסית לרפלקס,למעשה משקל העדשה הרפלקסית בלבד, וניתן להשתמש בפלאש החיצוני של קנון-לקבלת תוצאות טובות. במעבר מa70 תרגיש הבדל עצום!אדיר! זה משהו אחר. על רפלקס מחליטים רק כשממש ממש מוגבלים עם המצלמה האחרת שיש.ואז גם ניתן לנצל את יתרונותיו.למשל:לצילומי ספורט לא היית מציעה אף אחת מהקומפקטיות,גם לא לצילומי מקרו,עתירי פרטים. לפורטרטים\נוף-כן,בפירוש- צילמתי בזמנו עם האולימפוס E10,פלאש חיצוני לא אולימפוס,פוג'י 6900,פלאש חיצוני נטול שם,והפורטרטים יצאו איכותיים ונהדרים,עד גודל 4A , בפוג'י הייתי צריכה לעבוד המון על התמונה כדי להוציא ממנה את המיטב-באולימפוס-ממש כלום.הדפסתי ישירות מהמצלמה. הדור של היום מציע הרבה יותר,לדעתי.גם מבחינת האוטופוקוס,למשל,נקודות המיקוד (באולימפוס רק אחת,שברחה ברגע הלא נכון), עינית אלקטרונית יש בה הרבה יתרונות. הייתי משווה את הקנון פרו 1 למינולטה A1 ,למרות ההפרש במגהפיקסלים,כדי לראות איכויות.גם לדגם עטור השבחים של סוני,ה717 . לא משווים מין לשאינו מינו-משווים רפלקס לרפלקס ודמוית רפלקס לדמוית רפלקס אחרת,או קומפקטית אחרת,אם ממש מתעקשים.זה נראה הוגן יותר.
 
"על רפלקס מחליטים רק כשממש ממש

מוגבלים עם המצלמה האחרת שיש" זו הבעיה שלי - שאני מוגבל בקומפקטית מבחינה אופטית ואיכותית, אבל ברפלקס אני אהיה מוגבל מבחינה טכנית - יהיו חסרות לי פונ' שאני בד"כ משתמש בהן בקומפקטית...
 
כן,גם לקומפקטית יתרונות משלה,שאין

ברפלקס.לכן גם תמצא הרבה בעלי רפלקס עם גוף נוסף,קומפקטי.לשימושים האחרים.במיוחד אוהבי הצילום. סיבכתי אותך,אה?
 

matanoosh

New member
תוכלי להרחיב על זה?

איזה יתרונות יש לקומפקטית שאין לרפלקס? או, כדי שלא יוכלו אותי פה, אפשר לקבל הפניה לקישור מתאים המסביר את הענין? :)
 
כמה

*קלה ונוחה לשאת לכל מקום,אז מחמיצים פחות הזדמנויות לצילום,כאלו ש'נקרות בדרך',למשל. *עומק השדה הגדול וה'מובן מאליו' של הקומפקטיות מצוין לצילומי רחוב,למשל,או סצינות בהן עומק שדה רדוד אינו רצוי ועלול להתקבל באותם 'נתוני צילום' ברפלקסית,ולכן דווקא לקלקל *מסך מתכוונן שיש לחלק מהקומפקטיות,בדומה למצלמות וידיאו,המאפשר לצלם בזויות בלתי אפשריות,לגבי מצלמת רפלקס-למשל-בגובה הדשא או מעל הראש. *דיגיסקופינג-צילום בעזרת מצלמה וטלסקופ-הרבה יותר נוח בעזרת דיגיטלית קומפקטית מאשר עם רפלקס,יש גם יותר אביזרים,והם זולים יותר ואולי גם נוחים יותר לשימוש מאשר מערכת מבוססת רפלקס. *יש קומפקטיות שניתן ישר להדפיס מהכרטיס,ללא התערבות ועריכה,ויוצא איכותי,כמובן,תלוי בדגם,נתקלתי גם במקרים הפוכים לגמרי. במיוחד אם מדפיסים בגדלים ה'סטנדרטיים',10*15 או 13*18 *אין צורך בהחלפת עדשה,אז אין בעיית ניקוי חיישן,או צורך בתיק מלא עדשות להשלמת הטווח. *ההוצאה הכספית היא סופית פחות או יותר,בעוד שרפלקס היא בסיס למערכת שלמה,והוצאות שעשויות לא להסתיים. *קומפקטית עם נעל חמה לפלאש חיצוני נותנת תוצאות יפות וטובות,גם פורטרטים וצילומי סטודיו,למשל. *גיבוי למצלמה הראשית. אלו מחפים על החסרונות,כמובן
יש המון כאלה... אבל לכן, יש גם רפלקס
 

ted

New member
../images/Emo118.gif לבד מכל הדברים שנאמרו

על היתרונות והחסרונות של P&S מול DSLR, שאל את עצמך מה באמת ההבדל בין שני הסוגים. שכח מגודל, משקל וכ"ו. זו מכניקה. גם חוסר האפשרות להחליף עדשות לא עניין כאן. מה שמקבלים במצלמות מגל ה 8 מ"פ מבחינה אופטית מתאים ל 99% מהשימושים. ההבדל האמיתי הוא גודל החיישן, שממנו נגזר גודל המצלמה וגודל העדשה. ממנו נגזרת העובדה המצערת שלא חשוב כמה המון פיקסלים יהיו, מעל רף מסויים הם לא יתבטאו בתמונה בגלל הכשל האופטי. ממנו נגזרת הרגישות שבה אתה יכול לצלם. ב 300D תוכל לקבל צילומים מרהיבים באיזו 800-1600, ברמת שלג כמו שתהיה ב PRO1 באיזו 100. אם זה מספק אותך, ואתה מוכן לוותר על המתנה הגדולה ביותר לדעתי ש DSLR נותנת - האיזו הגבוה, אז לך עליה.
 

LazyGecko

New member
לא !!! Dont do it !

בשביל פורטרטים צריך עומק שדה רדוד כדי לטשטש את הרקע ולהבליט את האובייקט. אם תקנה את הPro1 אתה יכול לשכוח מעומק שדה רדוד, זו מגבלה אדירה ומשתקת. תאמין לי.
 

idohal

New member
שחר כמה שאתה צודק. שלשום שקבלתי

המצלמה דבר ראשון שעשיתי זה צילום בעומק שדה רדוד דבר שהיה חסר בכל המצלמות הקודמות מאז הפסקתי לצלם באנאלוגי.
 

LazyGecko

New member
אני סוחב עלי מצלמה שלמה רק לזה

אני סוחב את הפנטקס העתיקה שלי רק בשביל DOF רדוד כשצריך. איכס, שונא פילם.
 

Tal Ninio

New member
אחרי מבטים ארוכים

בתמונות המשוות בין המצלמות, צר לי לקלקל את השמחה (היחסית). כל התמונות עתירות רעש דיגיטלי ונזקי דחיסה, שמבחינתי פוסלים את המצלמות הללו באופן מוחלט. נכון, 300די מחייבת רכישת עדשות וזה קצת יקר ולפעמים לא ממש נח לסחוב אבל התוצאות מפצות על כל זה. מי שהתופעות הללו לא מפריעות לא, לבריאות. אני אישית לא יכול להתפשר על זה.
 
למעלה