יש לי שאלה

טל קר

New member
בפורום 301, ובאנונימוס יש פול מתכונים

גם יש אגב יוגורטי סויה, גבינות סויה וכד'. אני בזמנו הלכתי לתזונאית כשהרגשתי שאולי אוכלת לא מאוזן כטבעונית, עד שהתבייתתי על השיגרה. הנה קישור ישיר למדור המתכונים של אנונימוס ושל הפורום. מילה על חלבון - יש בסויה, יש בשילוב של קטניות עם דגנים.
 

Mar1Zipan

New member
אז כן,

קטניות ודגנים נותנות חלבון מלא, סויה נותנת חלבון מלא, קינואה נותנת חלבון מלא... אגב, לחם מקמח מלא מכיל יותר חלבון מלחם רגיל, ובטח יותר משביע ומזין ממנו! יש לך את מלוא הערכתי - אבל אני לא חושב שאצלי זה יקרה, לעולם
בתור ספורטאי יהיה לי מאוד קשה לנהל אורח חיים נורמלי ללא כמויות הבשר/עוף/דגים/חלב/ביצים שאני צורך...
 

Old Girl

New member
ההנחה שבשר

לרבות עוף ודגים, הוא חיוני לבריאותו של מישהו היא די שנויה במחלוקת. אין בבשר שום דבר, אבל שום דבר שלא ניתן למצוא לו תחליף במזונות אחרים, ובנוסף הוא גם לא מתעכל טוב כמו התחליפים הללו. אם התכוונת שכספורטאי אתה רעב ובא לך בשר זה דבר אחד, אבל אם רצית להגיד שזה חיוני לך אז אתה טועה. (לא ספורטאית אבל מתאמנת משהו כמו שעה וחצי כל יום).
 

Mar1Zipan

New member
שעה וחצי ביום

זה מרשים, ללא ספק...
אז לא, ממש לא התכוונתי שיש בבשר משהו שהוא ייחודי ואין לו תחליף, אבל עם כמות הקלוריות שאני צורך, וכמות החלבון היומית שאני צורך, אם אני עובר למקורות חלבון תחליפיים (ומקורות ברזל תחליפיים, ומקורות סידן תחליפיים וכו' וכו' וכו') לבשר וחלב ועוף ודגים וביצים, אני אצטרך לצרוך המון, אבל המון, בגיוון מועט יחסית, שלא לדבר על העלות המטורפת של הדברים הללו. אה, כן, ואני די אוהב בשר
 

nate2000

New member
ויטמין B12 ועוד כמה חומצות אמינו

שלא נמצאות בשום מזון ממקור צמחי. אם לא מקבלים את B12 ע"י תוסף תזונה בסופו של דבר מפתחים אנמיה. ד"א גם ברזל וסידן נמצאים במזון ממקור חיי (נכון יש גם בירקות אבל הספיגה היא לא טובה כמו במזון מהחיי)
 

Old Girl

New member
דיברתי על בשר

לא על כל המזונות ממקור חי. חוץ מזה שהרבה יותר בריא לקבל B12 מתוסף מזון ולא מבשר שלא מתעכל טוב (אצל בע"ח מערכת העיכול היא אחרת, אורך המעים הרבה יותר קצר, ולכן הם מעכלים בשר טוב יותר מבני האדם). אבל בכל מקרה דיברתי על אי החיוניות של בשר בלבד, לא על ביצים או חלב.
 

Mכוער

New member
זה לא מצדיק את זה לפי דעתי, אבל קיבלתי כבר...

תושבה : לא כולן כאלה ! אולי רציתי לבדוק אם יש גם כאלה שלא חושבות כך .
 

בן100

New member
בנזוגך צודק כמובן

מי שיש לו את האלטרנטיבה, יכול לבחור. ומי שאין לו את האלטרנטיבה (להיות טבעוני, או לבחור איך לחיות) לא יכול לחיות כך שהדברים בכלל לא מטרידים אותו. בנוגע לרכב? מבחינתי רכב הוא כלי להגעה מנקודה A לנקודה B, כך שלא משנה אם יש לי מזדה כחולה יפה ונוצצת (כמו שלך) או רנו קטנה וחמודה (כמו שלי), בעיקר שמגיעים לאיפה שרוצים. את אותו הדבר אפשר להכליל גם לגבי מותגים. גם ג'ינס מהשוק וגם ג'ינס מהקניון יחזיקו מעמד אותו הזמן, בד"כ הם גם מיוצרים באותם המקומות (מישהו אמר סין?!) ההבדל היחיד הוא בתווית המטופשת. ובכל זאת, יש חשיבות להבדלי מעמדות בין בני זוג, לא הייתי מרגיש בנוח לצאת עם משהי הרבה יותר עשירה ממני (וזה קרה) בדיוק כמו שלא הייתי מרגיש בנוח לצאת עם משהי במצב הרבה פחות טובה משלי שאני צריך להסיע אותה לכל יציאה ולשלם עליה (גם זה קרה). השאלה הגדולה היא לא האם לשפוט אנשים לפי המצב הכלכלי (שהרבה פעמים הוא נגזרת של עושר ההורים) אלא האם לשפוט אנשים לפי הכישורים שלהם ומה שהשיגו עד היום בעצמם, או הפוטנציאל שיש להם (או אי מימוש פוטנציאל, אם היו הזדמנויות שלא ממשו). במילים פשוטות: האם בנזוג 'מוצלח' הוא דבר באמת חשוב, אם הוא מסב לך אושר? עד כמה באמת חשוב הצלחה של בין זוג ועד כמה זה באמת משנה ביחס לזוגיות?!
 

בן100

New member
שיר הסטוקר ../images/Emo98.gif

Every breath you take Every move you make Every bond you break Every step you take Ill be watching you​
 
בשם עצמי

לגבי הרכב לי זה לא ממש משנה אבל יש נשים רבות שרכב מושך אותם זה מדליק שגברמופיע במכונית ספורט ולא בטרנטה זה גם מראה טיפה על מי הבחור , לי אישית סוס ועגלה יספיקו ! לגבי העבודה זה מאוד חשבו במיוחד בגיל מסויים , אני בת 26 יוצאת בד"כ עם גברים בני 30 בערך כך שגבר בן שאין לו עבודה טובה מסודרת ושהוא לדוגמא שומר בסופר או קופאי או מוכר או משהו כזה מראה על הבחור המון! וכן צריך לחשוב על עתיד עם כל הפמניסטיות שבי אני רוצה גבר שיוכל לעזור לי לפרנס ותכלס קופאי בסופר עם משכורת של 3000 זה לא פרנסה !תקרא לזה חומרנית או מה שבא לך אבל זה מראה הרבה על הגבר ועל הרציניות שבו ועל העתיד !
 

B4YOU

New member
עדות אישית

בדייט הראשון שיצאתי עם מישהי התעקשתי לאסוף אותה (מטעמי נוחות בלבד). לאחר כמה דייטים היא העידה שהיה לה חשוב לדעת באיזה אוטו אני בא. "למה?" שאלתי. והיא ענתה שאם הייתי הא עם רכב ערסי\יקר\ בעל פוזה כזאת או אחרת (גם אם זה היה שייך לאמא שלי) היא הייתה מסיקה שהסיבה שבגללה התעקשתי לאסוף אותה הייתה על מנת להשוויץ באוטו. והנה עוד סוגיה בנוגע לנשים, גברים ותחבורה. "לא משנה מה משחק הכל ענייין של תחבורה. בגלל היסוס על כוח-סוס לא ראיתי הצגה שניה" (מתוך השיר הנודע "רק עם אופנוע")
 
בדיוק...

+ למה כשלי תהיה עבודה + תואר שני בגיל 30 אני צריכה להתפשר על מישהו שלא בז' שלו/ לא הצליח/ לא מעניין אותו ללמוד ולמצא עבודה נורמאלית? מה אני אמא תרזה? לדעתי יש לעשות גם הפרדה בין בחורות נצלניות שרק צדות אחר טרף עם ארנק נפוח, לבין בחורות ריאליות שמבינות החיים זה לא מסיבת פורים.
 
יפה אמרת

ואני לא רודפת בצע אבל אני מסכימה איתך ולא חושבת שיש סיבה להיתפשר על מישהו שלא מעוניין להתקדם בחייו ורוצה כל היום להסתלבט ולחיות עלינו , לא שזה המקרה כאן אבל וואלה גבר בן 30 בלי שם מוטיבציה להתקדם בסופו של דבר יהיה כזה ....ואני אישית רוצה שיתוף , שיתוף בפרנסה בכלכלה בכל אחזקת הבית רוצה ביחד ולא רק אני או רק הוא !
 

b p b p

New member
השקפה שונה שלי על העניין...

-ממש לא חשוב לי האוטו בו נוסע הבחור שלי.אני אוהבת מכוניות אומנם(וחייבת מכונית,בעקבות מגוריי בחור נידח),אבל מעדיפה לקנות בעצמי את המכונית בה אני חושקת ולא לסוע במכונית שלו ולהתלהב מכך....בלי קשר,עדיף שתהיה לו מכונית מעפנה ויהיה לו לב זהב:) -אני אומנם עדיין צעירה(21) ואין לי עדיין 'קבלות' מבחינת השכלה גבוהה ועבודה רצינית וכו',אבל אני יכולה להעיד על עצמי כעל בחורה עם מטרות ושאיפות די ברורות לגבי החיים שלה.אני מעדיפה להיות עם בחור שיודע מה הוא רוצה מעצמו בדברים הנ"ל. אולי זו בקשה מוגזמת,כי אני לא בוחרת את החברים שלי בצורה כזו,ואינני שופטת אנשים על חייהם,אבל אני באה מבית שבו ההשכלה הגבוהה מאוד חשובה והמיצוי העצמי גם כן. כמו כן,יצאתי גם עם בחורים שלא היתה בידם כל 'תעודה' ולא היו להם תיכנונים לעתיד..בקשר זה התבטא בדברים אחרים.חוסר בגרות,חוסר רצינות לגבי הקשר. **חייבת לציין,אני לא מחפשת את בעלי כרגע,אני ממש לא בכיוון! שלא תחשבו שאני סוג של 'ציידת'. אני ממש לא מצפה מבעלי לעתיד לפרנס אותי.כמובן שלאישה יותר קשה להתקדם בדר"כ לעמדה בכירה אם ברצונה לממש את חיי המשפחה שלה ולגדל ילדים,ועדיין,אני מצפה לממש את עצמי מבחינה קרייריסטית,עד כמה שאפשר במגבלות של הקמת משפחה.נראה לי אבסורד לגדל ילדים בלי אמא ואבא שנוכחים בחייהם.... כך שזה סותר את מה שאמרת.אני מכירה הרבה בחורות שמאמינות בדרך שלי ולא מחפשות בחור שיממן אותן/עם מכונית יפה/עבודה זוהרת וראוותנית,חבל שאתה מכיר רק בחורות כאלו. אגב,בשורה התחתונה מקום העבודה לא חשוב לי באמת באמת,עדיף בנאדם מאושר ומסופק מאשר בנאדם תשוש ודיכאוני מחיי העבודה שלו,רק שיהיה בנאדם עם אמביציה ועם שאיפות לחיים.
 

angelee1

New member
מי אמר שזה חשוב??

החבר האחרון שלי (כן, זה שנפרדנו לפני שבועיים) היה ביננו פער די עצום במה שיש לנו... מי אמר שעל זה בחורות מסתכלות?? הוא שעובד בעבודת משמרות (אמנם עבודה ממש טובה אבל עדיין משמרות), אין לו רכב (אלא קטנוע), שוכר דירה עם שותף, כשאני זו שצעירה ממנו ב-3 שנים ויש לי רכב משלי, דירה משלי, ותפקיד מאוד טוב בחברה שאני עובדת בה.. ככה שלא נכון להכליל שהבחורות הן אלו שמסתכלות ככה. כמו שיש בחורות שמסתכלות בצורה השטחית על דברים כאלו אני יכולה להגיד אותו הדבר על גברים...
 

joshh

New member
לא יודע מה איתך

אבל לי חשוב מה הפוטנציאל של חברתי. אני אדם חומרי כמו שאני רוחני. אני יודע שלא כל הבחורות ככה, השאלה היכן אתה מחפש ומי ? אגב יש בחורים שחשוב להם מאיזה משפחה הבחורה מגיעה ועם יש לה כסף ככה שלהכליל ..... יש כ"כ הרבה גוונים באוכלוסיה, אתה עדיין לא יודע כמה פגשתי שהם כאלה וההפך. אני הכרתי משהי שהייתה בהתחלה מאוד מאוד חומרית שחשוב לה שהגבר יהיה מספיק עשיר, כזה שיפנק אותה ופתאום היא התהפכה ונהייתה מאוד רוחנית, עכשיו היא גרה עם חבר שאין לא רכב והם חיים מקצת ונהנים מכל רגע כי שניהם נהנים ממה שהם עושים. טיפ, אל תתאים את עצמך למישהי, תתאים מישהי אלייך. joshua
 
כי אנחנו חומרניות יותר מכם

לא כולן חולמות על יאכתה ויהלומים אבל בוודאי שאנחנו קולטות יותר מהר ממכם שכסף מיועד לבית/משכנתא/חוגים של ילדים ולא רק לבילויים ורכישות של בגדים ודיסקים. כי אנחנו מתבגרות מהר יותר ורואות את הקשר בין השכלה לעבודה מכניסה יותר, מה שחלקכם נוטים לשכוח, וכך תופעת בני ה30+, הפיטר פנים שעוד לא מצאו את עצמם, חוגגת. בחורות בגיל הזה ועם עבודה "סתם" זה בחורות שמודעות למצבן העגום, מאוכזבות ומנסות להלחץ או להשלים עם רוע הגזרה שלהן/הנסיבות וכו'. והפמיניזם זה יופי- אני לא חושבת שאני שווה פחות מגבר, אבל הסטטיסטיקה אומרת שגבר עם השכלה שווה וותק כמו שלי - ירוויח יותר. למה? ככה, החיים לא הוגנים. ואם אני מכננת שלושה ילדים מתישהו וגם להיות אימא באיזשהו חלקיק משרה - זה אומר שחודשים רבים אני לא בעבודה והקידום וההתפתחות המקצועית שלי נתקעים.ושוב אפשר לזרוק את הפמיניזם בפנים - מה עם האבא, גם לו מגיע להיות עם הילדים, כך שהקריירה יכולה להפגע? נכון, אבל הריון ולידה והנקה זה משהו שהאבא לא יכול לעשות כמוני. ומה עם פנצ'רים כמו שמירת הריון ומעסיק בןזונה שמפטר אותך ושאר דברים בלתי צפויים? זה לא קורה לגברים. בקיצר - פשוט מאוד - רכב ועבודה הם סמלי סטטוס. עבודה רצינית היא סממן כלכלי, והשכלה טובה היא ערובה שלפחות מתישהו יהיה ללך יותר סיכוי למצא עבודה מכניסה. זה רע, זה מרושע ונצלני, ויכול להיות שאני יותר מדי ריאלית אם ככה אני בוחרת בני זוג, אבל זה מה שיש.
 
יאכטה ..חח אני אפילו לא יודעת לאיית מרוב שזה

לא מעניין אותי...חח וסורי אם יצא קצת תוקפני, פשוט אני מכירה מישהו כזה - בן 40+, תינוק מגודל, עושק את ההורים, הורס את החיים לבחורות ולא מזן הוא טחן לי בדיוק את זה - למה חשוב לכם חומריות וכו' וכו' כמו איזה בן טיפשעשרה בבומבלה.
 
למעלה