חדשות הקמפוס

הבהרה

איני אומר חו"ח שלא מגיע לאנשים הכסף שהם מקבלים. ואיני בא לפקפק בכישוריו של איש, או אפילו לטעון שיש שחיתות כל דבר המתקרב לזה. מה שאני אומר הוא, שמבחינת מראית עיין, כשבאים לקצץ באופן דרסטי בתקציב מוסד כלשהו, ומדברים על פיטורי עובדים זוטרים ועל צמצום במספר הסטודנטים ועוד כהנה וכהנה "גזירות", מן הראוי - ולו לשם מראית עיין בלבד - שאותם בכירים בעלי משכורות גבוהות יודיעו שהם לא חוסכים מעצמם את הידוק החגורה, ושהם מורידים לעצמם את המשכורת בסכום סמלי כלשהו, או מוותרים על הטבה אחרת. במצב הנוכחי, כשהסטודנטים קושרים את עצמם לשערים, זה מציג את ראשי האוניברסיטה כחבורה של אליטות מנותקות המסוגרות במגדל השן האקדמי שלהן ושלא באמת אכפת להם מה יקרה להשכלה הגבוהה בארץ (ע"ע תואר שני נטול תיזה). גם אם זה לא נכון (ואני בטוח שעבור רובם זה לא נכון), כך זה נראה וחבל.
 
../images/Emo10.gif

"זה מציג את ראשי האוניברסיטה כחבורה של אליטות מנותקות המסוגרות במגדל השן האקדמי שלהן ושלא באמת אכפת להם מה יקרה להשכלה הגבוהה בארץ (ע"ע תואר שני נטול תיזה)". אבל זהו, בדיוק, המצב לאשורו - מזה עשור לפחות. ובתל-אביב במיוחד. נו - זהו איתמר רבינוביץ'... מלך האליטות המסואבות והמנותקות.
 

ArchiParchi

New member
אתם שפויים?

למה לעזזל שבאוניברסיטה השכר יהיה כשכר הממוצע במשק? האם אחוז האקדמאים שווה לזה שבכלל המשק? אני בספק. אם נקח אנשים בעלי תארים ראשונים/מסטר/דוקטור באותו ריכוז כמו באקדמיה אני בטוח שהם מרוויחים יותר מחוץ לאונ'. כל הכתבה הזו היא עיתונות צהובה לשמה. לקחו עובדות ונתנו להם ספין פופוליסטי במקום לתת לקורא להחליט ע"י הצגת העובדות בלבד. מה כבר אפשר לצפות מידיעות אחרונות...
 

d a p h n a

New member
רק לציין....

באותה הכתבה בעיתון עצמו, הופיע המידע על הגרעונות של המוסדות השונים (ב-ynet לא ראיתי את המידע). אחרי שהתאמתי אתמול להסביר שלעברית אין גרעון, בא הבוקר ידיעות אחרונות ועשה לי את העבודה.
 
בסדר בסדר

אבל תודי שאם מישהי אומרת שהבת של הנשיא אמר לה זה פחות אמין מלשמוע ממקור שני. (וזה מה שהבנתי אז) בכל אופן, אם העברית כסתה את הגרעון איך את"א יכולים לטעון שהגרעון נובע מתקצוב הממשלה את ההשכלה הגבוהה? האם מישהו בממשלה שונא אותם באופן אישי? (אם כן זה מובן בהחלט) ממה באמת נובע הגרעון? משהו פה הרבה מעבר למסריח.
 

d a p h n a

New member
את צודקת שזה לא אמין...

כל הויכוח נבע ממן יאוש כזה. פשוט במשך תקופה ארוכה כל הזמן פרסמו בעיתון שיש גרעון. האונברסיטה אמרה שאין גרעון, והביאה נתונים. הם המשיכו לפרסם שיש גרעון... וחוזר חלילה. בגלל זה בכלל התאמצתי להתווכח איתך על הנושא. אני שמחה שסוף סוף מישהו בעיתון הבין את הקטע.
לגבי הגרעון באת"א, הוא לא נובע מן הקיצוץ בתקציב (אם כי הוא כנראה קשור לקיצוץ מתמיד של האוצר לאורך השנים האחרונות), והוא לא חדש (כלומר הוא היה עוד לפני הקיצוץ). מה שהם אומרים זה שבגלל הקיצוץ בתקציב הממשלה, הם יצטרכו לעשות עוד יותר קיצוצים כדי להצליח להתמודד עם הגרעון ולנהל את האוניברסיטה, כי הם מקבלים עוד פחות כסף. הגרעון של את"א באמת נובע מניהול לא נכון, מעסקי בורסה מפוקפקים משהו, וכו' וכו'.
 
בעצם רק הטכניון ואת"א בגרעון

10 מליון ו 15 מליון זה לא גרעון משבר למוסדות ענק. איך הם הגיעו לזה? ולמה אתמול הלכתי להופעה בבנין חדש שנבנה באת"א שנראה כמו האנטפריז שנחתה באמצע כמה צריפים? למה השקיעו כל כך הרבה כסף בבנין דמוי חללית ובמקביל מוכרים/ סוגרים מעונות סטודנטים? מה עובר על האנשים האטומים האלה? גם בזה יאשימו את הממשלה?
 
לעניות דעתי את"א נסחפה בטירוף

בשנים האחרונות הייתה תנופת בנייה חסרת פרופורציה והגיון -- כולל האודיטוריום החדש שאת מדברת עליו. היה משהו מקסים, בעיני, כשהנהלת האוניברסיטה דרה לה בקרוונים ומבנים ארעיים צנועים. עכשיו הנהלת האוניברסיטה יושבת לה בשני בנייני פאר... ולא נזכיר פרויקטים נוספים כמו בית הכנסת, הבניין לכלכלה ועוד... בנוסף לזה, פעם בשנה מופיעים פרסומים על המשכורות הגבוהות של חלק מחברי הסגל המנהלי והאקדמי -- שהן צורמות בייחוד לאור התנאים המחפירים בהם מועסקים נציגים אחרים של הסגל, או למשל עובדי הנקיון (עובדי קבלן). בקיצור, אונ' ת"א ביצעה בעשוריים האחרונים החלטות ניהוליות תמוהות ואף מרגיזות - שבאו על חשבון הסגל האקדמי (הבכיר והזוטר), הסגל המנהלי, הסטודנטים ולמעשה גם איכות הלמידה והמחקר האקדמיים. ועד שלא תלקח אחריות על הנושא, כלום לא יזוז. [אגב, זה גם קשור לתקצוב, כמובן, אבל כמו שבר-אילן והעברית הוכיחו, יש ויש]
 

faraden

New member
לפעמים הבניינים הם לא...

ממש בזבוז כספים. למה? כי בדה"כ,לפחות ככה זה בטכניון,הבניינים הם תרומה של אנשים עשירים מכל מיני מקומות בעולם שרוצים להנציח את שמם,אז הם תורמים הרבה מאוד כסף לבניית בניית חדש ומפואר שיישא את שמם במשך שנים רבות. האנשים האלו מעדיפים להשקיע את הכסף בזה ולא בדברים יותר קריטיים,כי הם רוצים שתרומה תקנה להם זיכרון של הרבה מאוד שנים בקרב האנשים שלומדים במוסד. תרומה למחקר לא קונה את זה... ככה שלפעמים אין לאוניברסיטה ברירה והיא מקבלת תרומה רק עבור מטרה כזו. ואם כבר תורמים,אז למה לא?
 

ettt

New member
נכון אבל

קח לדוגמא את ברוורמן- הוא מקבל כספים לבניינים שנחוצים מאוד בקמפוס (ואתר הבניה שנקרא בישראל אונ' ב"ג- קמפוס מרקוס הוא ההוכחה לכך) אבל- הוא משקיע מאמצים כבירים להביא כסף למחקר- וזו התרומה שמרקוס נתן... אז נכון- לא צריך לקצץ בהשכלה גבוה כמו שלבנת עשתה, וצריך להאבק בזה עד חורמה. אבל לפעמים גם חשוב להיות חכם ולא רק צודק- וללכת לגייס כספים עד שנצליח לשנות את "רוע הגזה"- וצר לי אבל ראשי את"א בקטע הזה לא הצליחו... (של לומ נכשלו) אמנם י-ם לא גרעונית מסיבות אחרות, אבל אם ב"ג מצליחה להיות לא גרעונית ולא לפגוע (לפחות לר בצורה כ"כ אקוטית כמו באת"א) ברמה האקדמית- אין סיבה שחיפה, ת"א וכו'- לא יצליחו
 

stpsg

New member
אודיטוריום סמולארש

זה שם הבניין שנראה כמו חללית, ומבפנים הוא עוד הרבה יותר מרשים. דווקא בקשר לבניין הזה, אני רואה שם הרבה פעמים כנסים של חברות ואירועים פרטיים, ונראה שהבניין הזה מכניס לא מעט כסף לאוניברסיטה.
 

ashmash

New member
מסכים ומוסיף

נכון, במקרה של הטכניון (ואני מניח שזה ככה גם בעוד מוסדות להכלה גבוהה) ישנם תורמים רבים שתורמים לשם מטרה מסויימת. הכסף הוא שלהם וכך גם ההחלטה. כלומר השיקולים הם לא בין העברת הכסף לשימוש מסוים או בניית בניין מפואר, אלא בין בניית מבנה מפואר לבין אי קבלת הכסף. במקרה הזה, המוסדות מעדיפים את בניית המבנה על לא כלום. התוספת שלי, לפחות לגבי הטכניון, שהואיל ורבים תרמו כסף לבניית מבנים, אולמות וחדרים, שלאחר מכן הטכניון מתקציבו הוא זה שמתקצב, לפני כמה שנים החליטו בטכניון שאם מישהו מעוניין לתרום כסף למבנה חדש, הוא צריך גם לממן את אחזקתו למשך תקופה מסויימת (לא זוכר כמה זמן).
 

Unicorn98

New member
אני חושב שקשה להשוות את העברית

למוסדות האחרים בארץ, בגלל הותק, המעמד הבינלאומי, אגודת השוחרים העמוסה וכן נכסים ששייכים לה - כל אלה הם שווי ערך פיננסי אמיתי, שע"י ניהול חכם ונכון מניבים מקורות הכנסה שנתיים נאים לאוני'. אלמלא כל אלו, אני בספק אם מצבה היה שונה ממצב המוסדות האחרים, התלויים יותר (אמנם לא באופן מוחלט) בתקצוב הות"ת.
 

d a p h n a

New member
המצב של תל אביב יותר טוב...

מבחינת נכסים, מספר סטודנטים וכו', המצב של תל אביב יותר טוב. אם היו מנהלים אותה כמו שצריך, גם שם לא היו מגיעים לגרעון הזה. גם ירושלים היתה בגרעון שנים ארוכות, עד שהחליטו לעצור את זה, ולעשות מה שנחוץ כדי להגיע לאיזון.
 

Unicorn98

New member
איתך צריך להזהר... אבל אני לוקח -

- סיכון
.. אני בכל זאת חושב שלעברית יש יותר נכסים, הן קרקעות בירושלים וברחובות, הן נכסי הקניין הרוחני של איינשטיין ובובר, הן הנכסים דרך חברת האוני' (שכחתי את שמה, בטח את יודעת), והן התרומות המכובדות מאוד (מס' 1 בישראל, השנה). אבל אני מסכים איתך בעניין הניהול הטוב יותר של העברית.
 

d a p h n a

New member
האמת, אני לא מומחית....

בעניין הזה, ויכול להיות שאני טועה, אבל ראיתי כמה אנשי אוניברסיטאות בארץ (לא רק אבא) - וגם בכתבה שהיתה ב"העיר" בשבוע שעבר - שאמרו שהתנאים הבסיסיים של את"א הם הטובים מבין האוניברסיטאות בארץ, גם מבחינת נכסים וכו'. ואגב, ממש אין לי מושג מה מצב הנכסים של העברית, מי מנהל אותם, מה התרומות וכו' וכו'. בקיצור, בלי להכנס לפרטים ולהתווכח על מה המצב, אפשר להסכים על זה שגם אם התנאים לא יותר טובים מבעברית, התנאים של את"א מבחינת נכסים וכו' הם לא רעים בכלל?
 

Dr Liri

New member
כלכך ../images/Emo46.gif

זה כלכך כלכך מקומם...! במדינה הזו יש כזה שימוש ציני בכספים, בעיקר בכספי ציבור. מרגיז נורא...
הלוואי שיקרה איזה נס...
 
מונולוג זועם (ועצוב) של דוקטורנט

" "יכול להיות שיבוא יום ויעבור זעם. תרתי משמע. האוניברסיטה תשוב ותפרח ומעמדה ישוב ויתחזק. היא שוב תזכה לתקציבים ראויים ואנשי ההנהלה ישובו להיות צודקים ואנושיים. ובא לציון גואל. אולי, עוד כמה שנים. אלא שעד אז המחיר יהיה כל כך כבד. בדרך, למשל, יאבד לה דור שלם. דור של חוקרים וחוקרות. הדור שלי". "
 
אני לא יודעת אם זה קשור או לא

אבל חוץ מהשביתה ביום ראשון באת"א מתכוונים לעשות משהו? והאם הם מתכוונים לגרום לשביתה בכול המוסדות ללימודים גבוהים בארץ? אני מקווה שכולם יגידו לא משנה מאיזה מכללה או אוניברסיטה למאבק צודק אני אישית סטודנטית לכלכלה ולא מוצאת שום הבדל או חשיבות ביני לסטודנט לפילוסופיה\מוסיקה וכו
 
למעלה