השרשור הרשמי- פרק 108

DAN1EL

New member
פרק מעבר כזה ../images/Emo97.gif

זה פרק נחמד, אבל מהפחות אהובים עלי בעונה הראשונה. ושוב אני מגלה כמה נקודת המבט שלי השתנתה לאורך השנים. ביום שבת כשצפיתי בפרק ההתנהגות של הדמויות נראתה לי כל כך מוזרה פתאום ולא טבעית. ג'ן כל כך לא מתנהגת כמו בת 16. אני מבין שהיא כביכול עברה תהליך התבגרות מואץ, אבל זה תהליך חיצוני בלבד, כי היא לא באמת התבגרה. זה שהיא הזד***, השתכרה ועשתה סמים בגיל 12, לא הופך אותה לבוגרת נפשית. בפרק היא התנהגה כמו בת 30 מתוסבכת עם מערכות יחסים מיתולוגיות ואובססיביות מהעבר. והיא היתה פשוט פוסטמה. אני במקום דוסון הייתי זורק אותה בלי לחשוב. אני רוצה גם להתייחס לכל הדיון שהתחיל פה לאחרונה על האם הכותבים יודעים מראש כבר את טיב מערכות היחסים של הדמויות בעתיד, והאם אמירות כמו של דוסון לג'ן "אני אמצא מישהי שתעריך אותי" וה"רמיזות" כביכול בפרק הקודם ("הריתוק") הן בהכרח רמיזות לעתיד. אז לדעתי ממש, אבל ממש לא. הכותבים בשום אופן לא מתכננים כל כך רחוק, הם מקסימום מתכננים עד סוף העונה, ואחר כך זורמים (זרמו יותר נכון) עם הרעיונות. הם עושים ישיבות ומחליטים מה יקרה עם הדמויות על פי שיקולי רייטינג ומעריצים (לא רק, אבל עדיין יש לזה חשיבות גדולה מבחינתם). הסיבה שיש דברים שקרו כמו ש"רמזו" עליהם בפרקים קודמים יותר, היא בגלל שבדיעבד הכותבים חשבו עליהם, ולא חשבו עליהם מראש. ורק בצפיה של שידורים חוזרים אפשר לעלות על כל ה"רמזים" (שהם לא רמזים בכלל). וזהו בעיקרון.
אה, ונמש - את יכולה פשוט לכתוב "פרק 8, ופרק 107 לפי הספירה הדוסונית", בגלל שזה לא פרק 108 לפי שום ספירה. זה סתם נראה מצחיק ככה.
 
../images/Emo220.gif108 זה עונה+פרק, לא?

ודוסון סופרים את הפרקים ללא הפרק הראשון...בגלל זה זה ככה
נראה לי
 

DAN1EL

New member
ענית לעצמך ../images/Emo13.gif ../images/Emo97.gif

הפרק הראשון (הפיילוט) לפי הספירה הרשמית הוא 100. הפרק השני הוא 101, וכך הלאה. מבחינה מספרית, הפרק ששודר השבוע הוא השמיני.
 
../images/Emo220.gifאבל כשכותבים פרק

108 הכוונה לכתוב שהוא היה בעונה הראשונה, פרק מספר 8, לא?
בגלל זה התכוונתי שזה כן פרק 108 לפי הספירה הזאת^.
אבל לא משנה, אין לי כוח להתווכח על זה|בלה| אולי אתה צודק
תכל'ס זה גם לא כזה משנה
 

doron g3

New member
לא רק לדעתך

נאמר במפורש בDVD של העונה השנייה שהיוצרים שרק אחרי שידור העונה הראשונה, הכותבים ישבו וחשבו מה יהיה הכיוון העלילתי שהעונה תתפוס. לא היה שום ידע על עלילות העונה השנייה בזמן העונה הראשונה, קל וחומר על העונה השלישית. יחד עם זאת, יש להבדיל בין רגעי אירוניה קלים בלתי מכוונים (שאכן מרמזים לעיתים, פשוט לא לדבר הברור), לבין רמזים מכוונים (כגון האמירה של ג'ן שתבוא ותתחנן אליו שיקח אותה בחזרה). אני יכול להגיד שכשאני מנתח פרקים, אני מציין אירוניות, גם אם הן לא מכוונות, לא מתוך טעות, אלא משום שגם אם היוצר לא התכוון למשהו מסויים במקור, זה עדיין לא שולל את נכונות הניתוח, וזה נכון לכל ניתוח. ובכל מה שנוגע לפרידה של ג'ן, היא היתה עדינה ומוצדקת ליד הפרידה הבאה של דוסון, וג'ן יוצאת מלאכית ליד ג'ואי באותה פרידה.
 
למעלה