ארנון, כמובטח, תגובה יותר מפורטת.
(ואני ממש לא נעלב מזה שלא הכללת אותי ברשימה הנ"ל
) האם כדי להיות מקצועי, מוכשר, בעל כושר כתיבה נדיר, אומץ וכן הלאה, תכונות שאהרנוביץ' לכל הדעות התברך בהן, צריך לתקוף ולהשמיץ אחרים? אני טוען שלא. האם "עיתונאות רכב" קיימת רק בצורה אחת? בדרך של אהרנוביץ'? ממש לא. חלק מהמגזינים הנמכרים ביותר בעולם, ובודאי באירופה, מוגשים בצורה קרה ועניינית. למשל, Auto Motor und Sport, שהוא למיטב ידיעתי הנפוץ ביותר באירופה. הקו המנחה שם הוא מ-י-ד-ע. מגזינים אחרים שמים את הדגש על ההיבט הצרכני (למשל What Car). אני אישית לא קורא אותם, ומעדיף בהרבה את EVO או CAR - אבל גם להם יש מקום. "אוטו" של היום הוא מגזין שלא תואם להעדפות הפרטיות שלי, למשל. אבל זה מגזין עם תפוצה רחבה שמגיע להרבה אנשים, כשהתכולה שלו בין היתר כוללת באופן קבוע התייחסות לבטיחות בדרכים, תשתיות, פעילות משרד התחבורה וגורמים אחרים; האם התרומה של העיתון להגברת המודעות בתחום הזה היא דבר בטל בשישים? האם התרומה בהיבט הציבורי אינה דבר שיש להביא בחשבון כשבאים לשפוט את "עיתונות הרכב הישראלית" של היום? האם YNET אינם זכאים לקרדיט ולמחיאות כפיים על הטיפול שלהם גם בנושאים שאינם מבחן מזרים-אדרנלין על תואם-ה-GTI התורן? עיתונאות רכב היא משהו הרבה יותר מורכב ורחב-היקף מאשר היכולת להעביר לקורא את התחושות מאחורי ההגה. עיתונאי רכב שכותב בעיתון יומי כותב לקהל רחב בהרבה מאוהדי וחובבי רכב; זה מציב בפניו מגבלות ואילוצים. האם זה הופך אותו לנחות? אני סבור שלא. אני חושב שלבני ברק, למשל, מגיע המון קרדיט על כך העבודה שהוא עושה כ"נציג תביעות הציבור" מול יבואנים, חברות ביטוח, איגוד המוסכים וכן הלאה, בייצגו את הצרכן הקטן. אז הוא לא יודע לנהוג כמו אהרנוביץ', וכתיבתו פחות מרתקת. אז מה? אהרנוביץ' לא נוהג, אני חותם לך, טוב כמו און יעקבסון או הלל פוסק. זה אומר שהוא פחות עיתונאי רכב בשל כך? כמובן שלא. אתה זכאי, כמובן, לדעתך לגבי עיתונאי הרכב של היום. אבל האם שוחחת פעם עם הלל פוסק? עם אלי שאולי? עם יואב קווה? (שאגב, הוא היחיד שאינו נוסע להשקות רכב, בכלל, בגלל החלטה עקרונית של העיתון בו הוא כותב; לכמה השקות נסע רוני אהרנוביץ' על חשבון היבואן במרוצת הקריירה שלו?) בדקת את רמת הידע והמחויבות שלהם? האם באמת קראת כתבות של כולם ובחנת באיזה אחוז מהם מועברת ביקורת שלילית, לעתים נוקבת, על המכונית? רוני אהרנוביץ' רחוק מלהיות היחיד שמגבש "דעות מוצקות" על מכוניות. ובוא ניקח לדוגמה עיתונאי רכב אחר ששכחת לכלול ברשימה: רמי גלבוע. זה אותו רמי גלבוע שבמשך שנים ארוכות כתב ל"טורבו" ולאחר מכן ל"אוטו", ובכל אותה תקופה הוא היה מספיק טוב לרוני אהרנוביץ'. הוא אחד מאלה שאתה מדבר עליהם בערגה. היום הוא כותב במקום אחר - ורוני השתלח (גם) בו באופן בוטה ומכוער. מה קרה פתאום? זה אותו רמי גלבוע, איש שאוהב רכב בכל רמ"ח אבריו וחי את התחום שנים ארוכות. אז פתאום, גם עבורך, הוא "שטחי" והמרחק בינו לסתם חובב רכב הוא כמרחק עותק פירטי של וורד? מעתיק את תוכן תיק העיתונות של פיז'ו? החלפת פעם מילה עם האיש? לסיכום התגובה הארוכה-מדי הזו, אני רוצה להפנות אותך לשתי כתבות. האחת -
השוואה בין אימפרזה לאיוו, מתוך 'אוטו'. זה מקום העבודה שלי ולכן כמובן אני לא יכול להחשב כאובייקטיבי, אבל אשמח לשמוע מה אתה חושב לגבי השטחיות של הכתבה הזו, יכולת הניסוח של הכותב, או ה"העתקה מתיק העיתונות". השניה - מבחן מ-YNET
לב.מ.וו סדרה 1, מכונית סופר-חשובה ליצרן היוקרתי שלה. שוב, אשמח לשמוע את דעתך לגבי אותן סוגיות, ובמיוחד לגבי ה"העתקה מתיק העיתונות". טל