המבחן של המדינה 2

neko

New member
../images/Emo41.gif המבחן של המדינה 2 ../images/Emo41.gif

היום, בשעה 20:40 בערוץ 2, מבחן IQ קולקטיווי למדינה כולה - חובבי הפעלת המוח היכונו. חוויות והערות - בשרשור זה...
 

ביציק

New member
יש לי משהו לומר בעניין זה...

IQ- מבחן למדד מנת המשכל של בן אדם, על מנת לבדוק לעומק את מנת המשכל של בנאדם יש לערוך מבחן של כמה שעות טובות כדי לקבל תוצאות אמינות, המוח של הבנאדם מורכב מרבדים רבדים, מורכבים מאוד, עשרות תחומים, אתם באמת חושבים שמבחן טלוויזיוני מצ'וקמק שבא במטרה להכניס כסף למפיקים של טלעד יגלה לכם את ה-IQ שלכם? הכל בשביל רייטינג, ממש בושה, כמה שהם מפשיטים את השכל של בן אדם ממוצע, כל אדם הוא גאון בתחום אחד, וישנם בני אדם שהם גאונים בכמה תחומים, מבחן כזה לא באמת בא לאמוד את מנת המשכל של בנאדם, סתם אומדן שטחי וחסר חשיבות. מבחן ה-"IQ" הזה מבזה ומשפיל את שכל האדם והופך אותו לדבר פשטני ושטחי, אני פשוט לא מבין איך אנשים בכלל נבחנים בו..
 

neko

New member
אני לא חושב שמבחן כזה מבזה משהו.

אנחנו חיים בעולם שטחי, מה לעשות. בעולם שבו אנחנו צריכים לעבוד, ללמוד, לטפל במשפחה... אין לנו זמן להעמיק בהרבה דברים מעבר לתחום אחד או שניים, ומבחן חד פעמי של שעה-שעתיים הוא בהחלט שעשוע לגיטימי - כמובן בתנאי שיודעים לא לקחת אותו ברצינות תהומית. בסה"כ, אני די בטוח שאף פרופ' למתמטיקה שיעשה את המבחן לא יגיד "שיט! יש לי רק IQ של 110, אני פורש ממתמטיקה והופך לפועל נקיון!", ומצד שני בהחלט יתכן שאיזה נהג מונית יעשה את המבחן, יגלה שיש לו פוטנציאל גבוה, וילך לעשות משהו בחיים שלו שתמיד פחד שלא יצליח בו. כלומר, התוצאה הסופית לדעתי חיובית.
 
מישהו יכול להגיד לי דחוף איך אני

יכול לקבל את הטופס תשובות למבחן? בעיתון כלשהו? להדפיס באינטרנט... בבקשה תענו לפי המבחן... הרבה לפני המבחן תודה מראש
 

neko

New member
טוב, עשינו באינטרנט, נגמר.

משעשע, אך ממש לא קשור ל-IQ - כולל זכרון, הכרת מילים וביטויים... בקיצור, יצא פקאקט לגמרי - הציון הכי נמוך שהוצאתי במבחן IQ אי פעם - 56 תשובות נכונות, או IQ 117 (ושוב, אם זה היה מבחן IQ זה היה משמעותי למשהו...
)
 

neko

New member
ועכשיו אחרי שראיתי את התוצאות,

מסתבר שהיו כמה פאדיחות באינטרנט (טעויות בשאלות וכאלה), בעצם היו לי 60 נכונים, או 127 IQ לכאורה. איזה בזיון...
 
טוב אז אם היו לי 56 תשובות נכונות..

אז האייקיו שלי הוא..?! שמישו יבדוק לי כי לא עולה לי האתר....
 

Lyser Frequence

New member
סתם בולשיט המבחן הזה

אני בן 20, פתרתי 52 תשובות נכונות ויצא לי אייקיו של 110, במציאות - עברתי שני מבחני אייקיו של איזה כמה שעות כל אחד בגיל 15 ו-16, הראשון היה בלי אלמנט של זמן, השני היה עם, בראשון יצא לי 178, בשני יצא לי 136, אז ? בכל מקרה אני חושב שככל שזה נוגע לאיכות חשיבה - יש אלמנט שהוא יותר חשוב מהביצוע של כל רובד בנפרד, והוא - איך כל היכולות באות לשילוב אחת עם השניה ויוצרות את המכלול, אשר שלמותו עולה על סך חלקיו. אינטיליגנצייה אגב לא מדד להצלחה בחיים, בכלל. אני אפילו רואה בזה דבר מיותר למדוד את זה בצורה שכזו, אין בזה טעם.
 

EdisonGirl

New member
גיל 15 ו-16 זה לא גיל 20...

העובדה שבשידור הקודם של "המבחן של ישראל", שבה התחרו קבוצות- קבוצת התלמידים ניצחה, חיזקה השערה שהייתה לי כבר קודם לגבי המשחק הזה: הוא לא בודק יכולות באמת ובתמים. אם אתה בתהליך של לימודים (תלמיד, סטודנט), יש לך סיכוי רב להוציא ציון גבוה במבחן. אני מניחה, לפיכך, שאין זה המדד המדוייק ביותר. קרוב לוודאי שאם היית עכשיו תלמיד היית מקבל ציון דומה לציונך הקודמים. אני חושבת שהמבחן בודק את רמת החשיבה שלך ברגע נתון, ולא את היכולות. אם רמת החשיבה גבוהה זה כמובן מראה שאתה מסוגל להגיע לרמת חשיבה כזו, אבל אין זה מראה שזה גבול היכולות שלך. זו דעתי.
 
למעלה