בד"כ מדברים על פי 3 תחנות ברקלתגם המרחק בין התחנות יהיה כפול בקו תחתי
בהשוואה לתחתית.
בד"כ מדברים על פי 3 תחנות ברקלתגם המרחק בין התחנות יהיה כפול בקו תחתי
2בד"כ מדברים על פי 3 תחנות ברקלת
בהשוואה לתחתית.
מסתברבאתר הישן של נת"ע הוא היה תחתי
ובשנת 03' האוצר העלה דרישה לפיה העיריה תממן 50% ממנו (כלומר לא התנגד לעצם קיומו של קו תחתי ולא טען שהקו תוכנן כעילי, אלא רק דרש שהעיריה תממן חצי!). מאותו יום הפרוייקט כולו (מראשל"צ עד הרצליה!) תקוע לחלוטין ולא נעשה בו דבר. זה לא שכתוב ההסטוריה אלא עובדה פשוטה שאותה תוכל לראות אם תסייר לאורך התוואי כולו ותבדוק מה נעשה (רמז - כלום...) רוב רובו של התוואי לא עובר בכלל בת"א ולכן עיריית ת"א לא יכולה למנוע את העבודות בו. מש"ל. לגבי מה שסיפרת, זה בהחלט ייתכן שכך היה בשנות ה-90 (כשגודוביץ' היה מהנדס העיר) אך בראשית שנות האלפיים כשהפרוייקט יצא לדרך כבר לא היה ספק שמדובר בקו תחתי ומאותה סיבה עצמה שגרמה תכנון הקו האדום כקו תחתי במרכז ת"א.
שאל גם את העירייה, לא רק את נת"ע...מסתבר
שהמחדל הכי גדול של נתע זה בכלל הקו הירוק ולא הזחילה של הקו האדום ועבודות הפיתוח (שעוד לא הסתיימו) לאורך הקו. איך סכסוך כזה לא נפתר במשך עשור שלם?! מזעזע.
נתע היא החברה היוזמתשאל גם את העירייה, לא רק את נת"ע...
איזו עיריה, אריק?שאל גם את העירייה, לא רק את נת"ע...
הסיכסוך והעיכוב הוא *אך ורק* סביב הקטעאיזו עיריה, אריק?
עיריית ת"א מחזיקה רק בחלק הקטן של תוואי הקו הירוק. עיריות ראשון, חולון והרצליה מחזיקות יחד ברובו. והנה אנו רואים שלא נעשה בפרוייקט דבר וחצי דבר באף אחד מקטעיו, לא רק בת"א. האם כל העיריות קשרו קשר נגד הפרוייקט?
אולי לפעול באזורים אחרים ?הסיכסוך והעיכוב הוא *אך ורק* סביב הקטע
התל-אביבי. שום עירייה לא אמורה ולא יכולה לעשות שום דבר, כל עוד עיריית ת"א תוקעת את הפרוייקט. (כי מה הם יכולים לעשות עם זה? אולי לשלוח בריונים לחולדאי, שטיפס על עוד עץ וכבר לא יירד ממנו בשום אופן [עוד אחד שמעולם לא הודה בשום טעות...] אלא בעל כורחו?)
הבעיה היא, שעל הקטע הזה כל הפרוייקט עלולאולי לפעול באזורים אחרים ?
להתחיל לפנות שטחים,תשתיות, בחירת יזמים,סגירה עם יזמים ועוד מיליון דברים שלא צריך לחכות ל 5% של התוואי המתעכב באבן גבירול?
זה לא הפריע בקו האדוםהבעיה היא, שעל הקטע הזה כל הפרוייקט עלול
ליפול... לדוגמה, העלות שלו עם קטע תחתי ארוך עלולה לגדול פי כמה וכמה, ואז לא ברור בכלל באיזו שנת תקציב ניתן יהיה להתחיל להוציאו לפועל... כך שהקו הירוק תלוי עדיין באויר. בעיני הרשויות, לא בטוח שכדאי היה להשקיע כבר עד עכשיו סכומים של עשרות, אם לא מאות מיליונים לפינוי תשתיות עבורו (אם כי העלויות האלו עשויות עוד לגדול ככל שהפרוייקט יתעכב).
אתה שוכח שני דברים:זה לא הפריע בקו האדום
השקיעו סכומים גבוהים מאד בפינוי תשתיות ובניית מת"צ למרות שלא היה ברור כלל באיזו שנת תקציב (או יותר נכון באיזה עשור תקציב) הוא ייצא לדרך.
* "כן הזה" = צ"ל: היהאתה שוכח שני דברים:
א'. שאז דובר על פרוייקט שחלק גדול מהמימון שלו היה צריך לשאת הזכיין, כך שזה כן הזה די ברור (אז... בטעות, כפי שהסתבר) שלא תהיה בעיה להוציאו לפועל. ב'. ולפחות התוואי שלו היה ברור אז, והיקף המנהור הנדרש... עבודות ההכנה לא התחילו לפני שהתוואי נסגר באופן סופי.
לא הייתי נבהל יותר מידי בהפרשי העלויותהבעיה היא, שעל הקטע הזה כל הפרוייקט עלול
ליפול... לדוגמה, העלות שלו עם קטע תחתי ארוך עלולה לגדול פי כמה וכמה, ואז לא ברור בכלל באיזו שנת תקציב ניתן יהיה להתחיל להוציאו לפועל... כך שהקו הירוק תלוי עדיין באויר. בעיני הרשויות, לא בטוח שכדאי היה להשקיע כבר עד עכשיו סכומים של עשרות, אם לא מאות מיליונים לפינוי תשתיות עבורו (אם כי העלויות האלו עשויות עוד לגדול ככל שהפרוייקט יתעכב).
אז ההערכה היא שההבדל יהיה "רק" פי 2...לא הייתי נבהל יותר מידי בהפרשי העלויות
בין החלופות השונות. http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/693231.html
גם בעניין זה המציאות אחרתהסיכסוך והעיכוב הוא *אך ורק* סביב הקטע
התל-אביבי. שום עירייה לא אמורה ולא יכולה לעשות שום דבר, כל עוד עיריית ת"א תוקעת את הפרוייקט. (כי מה הם יכולים לעשות עם זה? אולי לשלוח בריונים לחולדאי, שטיפס על עוד עץ וכבר לא יירד ממנו בשום אופן [עוד אחד שמעולם לא הודה בשום טעות...] אלא בעל כורחו?)
נו, כי התוואי כבר היה סגור ומאושר אז...גם בעניין זה המציאות אחרת
כיוון שראינו שבזמן שהקו האדום התעכב שנים רבות הן לעניין בחירת זכיין והן לעניין עבודות החפירה עצמן, עדיין העיריות החיצוניות (פ"ת, בני ברק, בת ים) ואפילו עיריית ת"א (ביפו) פעלו רבות לקידום הפרוייקט. לא הפריע להן שגורלו של הקטע המרכזי (התחתי) לוט בערפל. לעומת זאת בקו הירוק - גורנישט.
גם כאן התוואי היה סגור ומאושרנו, כי התוואי כבר היה סגור ומאושר אז...
ולא היו הבדלים של סדרי גודל בין אופציות שונות, שטרם הוכרע על איזו מהן ללכת. ולהבדלים כאלה יש כבר לשלכות לא רק על לוחות הזמנים, אלא על עצם ישימותו של הפרוייקט.
או שהעירייה הודיעה שהתוואי לא מתאים לה...גם כאן התוואי היה סגור ומאושר
אך אז הודיע האוצר שהוא מוכן לממן רק 50% מהפרוייקט, והכל נתקע.
לא אמרתי שאלן טעהאו שהעירייה הודיעה שהתוואי לא מתאים לה...
כי לא הצלחת להוכיח לי עדיין שאלן טעה, כי "במקרה" זה גם מה שאני זוכר מהפרסומים בתקשורת. כך שאפשר לשכנע אותי רק בהוכחות ממשיות, ולא באמצעות מלחמת גרסאות.
כאן אפשר האמת להאשים את המשבר הכלכליגם בעניין זה המציאות אחרת
כיוון שראינו שבזמן שהקו האדום התעכב שנים רבות הן לעניין בחירת זכיין והן לעניין עבודות החפירה עצמן, עדיין העיריות החיצוניות (פ"ת, בני ברק, בת ים) ואפילו עיריית ת"א (ביפו) פעלו רבות לקידום הפרוייקט. לא הפריע להן שגורלו של הקטע המרכזי (התחתי) לוט בערפל. לעומת זאת בקו הירוק - גורנישט.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.