מה דעתכם על סקר חדש

מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
../images/Emo41.gifמה דעתכם על סקר חדש../images/Emo35.gif../images/Emo41.gif

מה דעתכם על סקר חדש

הסקר על התמח"ת זקוק להחלפה. לפחות בעיני. ואני חושב שהגיע הזמן לסקר חדש. מה דעתכם על: לאור הפתיחה של הקו לירושלים בקרוב, האם מלחה זה ביזיון או רעיון נכון? ותשובות כמו: מלחה, תכנון גאוני לתווך ארוך. או, ביזיון - תחנה בסוף העולם שתשרת רק את העשירים. ועוד מס' תשובות באמצע?
 

mucool2

New member
רעיון טוב../images/Emo45.gif

מה דעתכם על סקר חדש

הסקר על התמח"ת זקוק להחלפה. לפחות בעיני. ואני חושב שהגיע הזמן לסקר חדש. מה דעתכם על: לאור הפתיחה של הקו לירושלים בקרוב, האם מלחה זה ביזיון או רעיון נכון? ותשובות כמו: מלחה, תכנון גאוני לתווך ארוך. או, ביזיון - תחנה בסוף העולם שתשרת רק את העשירים. ועוד מס' תשובות באמצע?
רעיון טוב

דיברת עם המנהלים?
 

vitamin P

New member
לדעתי

רעיון לא טוב

קודם שהקו יפעל, אחר כך תדברו
לדעתי
בהתחלה אמרתי לעצמי תחנה כזאת גדולה ומושקעת בשביל קו עם זמן נסיעה ארוך ותדירות נמוכה נו באמתת אבל אחר כך המשכתי לחשוב ובכל זאת מדובר בבירה והסיבה העיקרית היא תראו את חו"ל או תחנות רכבת מהסרטים שאומרים שהרכבת יוצאת מהתחנה רק בעוד X שעות ומחכים יום שלם לרכבת שתצא לדרך(לא שנות החמישים אלא שנות התשעים נגיד ש...
) אז בכלל לא נורא ודווקא כיף מקווה שהבתם אותי אם לא אתנסח מחדש בבוקר כשלא איהיה עייף
 

mucool2

New member
זה רק סקר!

רעיון לא טוב

קודם שהקו יפעל, אחר כך תדברו
זה רק סקר!
כשהקו יפעל כבר נדע מה קורה ולא נצטרך סקרים... לדעתי השאלה בסקר צריכה להיות יותר כללית - על הקו החדש (אם נחוץ או לא, אם יצליח או ייכשל וכו') - מה את/ה צופה לקו המחודש. היו על זה הרבה דיונים כאן לאחרונה וזה נושא לגיטימי לסקר.
 

תוכון1

New member
לא טוב לדעתי../images/Emo31.gif

זה רק סקר!
כשהקו יפעל כבר נדע מה קורה ולא נצטרך סקרים... לדעתי השאלה בסקר צריכה להיות יותר כללית - על הקו החדש (אם נחוץ או לא, אם יצליח או ייכשל וכו') - מה את/ה צופה לקו המחודש. היו על זה הרבה דיונים כאן לאחרונה וזה נושא לגיטימי לסקר.
לא טוב לדעתי

למרות שאני לא גר בירושלים, ואני לא ממש מכיר את העיר, לדעתי הרכבת צריכה להגיע כמו בעבר לתחת החאן במושבה הגרמנית. לדעתי יש שם גישה הרבה יותר טובה לכל תושבי העיר מאשר מלחה.
 

תוכון1

New member
כבר עניתי לסקר...../images/Emo13.gif

לא טוב לדעתי

למרות שאני לא גר בירושלים, ואני לא ממש מכיר את העיר, לדעתי הרכבת צריכה להגיע כמו בעבר לתחת החאן במושבה הגרמנית. לדעתי יש שם גישה הרבה יותר טובה לכל תושבי העיר מאשר מלחה.
כבר עניתי לסקר...
 
לפי דעתי הקו חיוני

לא טוב לדעתי

למרות שאני לא גר בירושלים, ואני לא ממש מכיר את העיר, לדעתי הרכבת צריכה להגיע כמו בעבר לתחת החאן במושבה הגרמנית. לדעתי יש שם גישה הרבה יותר טובה לכל תושבי העיר מאשר מלחה.
לפי דעתי הקו חיוני
לא מבחינה מסחרית כי אם מבחינה פוליטית. מבחינה מסחרית הקו לא יכול להתמודד עם השירות של אגד בקוי ירושלים- תל אביב וספק גדול גם אם הוא יוכל להתמודד עם השירות בקוי ירושלים- בית שמש (גם מול שירות הדליז'אנסים בסוף המאה ה19 התחרות לא היתה פשוטה). מבחינה פוליטית לא ייתכן שלעיר הבירה לא יהיה שירות רכבות ולפי דעתי זו היא הסיבה שבקו פעל עד שנת 98 עם ממוצע נוסעים שיכול להספיק לקורקינט (להזכירכם השירות הופסק בשנת 98 עקב רצף של תקלות בטיחותיות). לפי דעתי הקו הנוכחי יוכל בעתיד כאשר תיפתח חלופה A1 לשמש כקו תירותי. הקו כידוע הוא קו היסטורי (קו הרכבת הראשון בארץ ישראל) ויש מסביבו המון פולקלור. הקו עובר בנופים מהממים ועוצר באתרים בעלי פוטנציאל תירותי (גן החיות התנ"כי) כל מה שצריך בשביל להפוך אותו לרכבת תירותית ראויה לשמה הוא הארכת הקו לתחנת החאן ואולי מכירת כרטיסים משולבים לרכבת ולקו 99 של אגד ואולי גם דילים עם בתי מלון בעיר. לבעלי דמיון מופלג אפשר אולי לשפץ את תחנת ת"א דרום משם תצא רכבת קיטור שתטפס במשך כ6 שעות לעיר הבירה וכדי שההרגשה תהיה אותנטית להביא קרונות ללא מיזוג אויר ולדאוג לתנאי צפיפות.
 

mucool2

New member
אני מסכים חלקית

לפי דעתי הקו חיוני
לא מבחינה מסחרית כי אם מבחינה פוליטית. מבחינה מסחרית הקו לא יכול להתמודד עם השירות של אגד בקוי ירושלים- תל אביב וספק גדול גם אם הוא יוכל להתמודד עם השירות בקוי ירושלים- בית שמש (גם מול שירות הדליז'אנסים בסוף המאה ה19 התחרות לא היתה פשוטה). מבחינה פוליטית לא ייתכן שלעיר הבירה לא יהיה שירות רכבות ולפי דעתי זו היא הסיבה שבקו פעל עד שנת 98 עם ממוצע נוסעים שיכול להספיק לקורקינט (להזכירכם השירות הופסק בשנת 98 עקב רצף של תקלות בטיחותיות). לפי דעתי הקו הנוכחי יוכל בעתיד כאשר תיפתח חלופה A1 לשמש כקו תירותי. הקו כידוע הוא קו היסטורי (קו הרכבת הראשון בארץ ישראל) ויש מסביבו המון פולקלור. הקו עובר בנופים מהממים ועוצר באתרים בעלי פוטנציאל תירותי (גן החיות התנ"כי) כל מה שצריך בשביל להפוך אותו לרכבת תירותית ראויה לשמה הוא הארכת הקו לתחנת החאן ואולי מכירת כרטיסים משולבים לרכבת ולקו 99 של אגד ואולי גם דילים עם בתי מלון בעיר. לבעלי דמיון מופלג אפשר אולי לשפץ את תחנת ת"א דרום משם תצא רכבת קיטור שתטפס במשך כ6 שעות לעיר הבירה וכדי שההרגשה תהיה אותנטית להביא קרונות ללא מיזוג אויר ולדאוג לתנאי צפיפות.
אני מסכים חלקית
לדעתי יש לקו הזה פוטנציאל לא רע לחיבור בית שמש עם אזור מלחה ודרום העיר. לשאר היעדים זה יהיה קצת פחות מוצלח אבל יהיו מי שיעדיפו את הנסיעה ברכבת גם לת"א ומקומות אחרים. לדעתי שכחת פרט חשוב מאוד - רכבות משא. זמן נסיעה ארוך לא ממש משנה להן, וקו A1 לא יוכל לשמש לכך. זה נושא חשוב מאוד, וחבל שמתעלמים ממנו!
 
בשביל שהקו יוכל לשמש כקו מטענים

אני מסכים חלקית
לדעתי יש לקו הזה פוטנציאל לא רע לחיבור בית שמש עם אזור מלחה ודרום העיר. לשאר היעדים זה יהיה קצת פחות מוצלח אבל יהיו מי שיעדיפו את הנסיעה ברכבת גם לת"א ומקומות אחרים. לדעתי שכחת פרט חשוב מאוד - רכבות משא. זמן נסיעה ארוך לא ממש משנה להן, וקו A1 לא יוכל לשמש לכך. זה נושא חשוב מאוד, וחבל שמתעלמים ממנו!
בשביל שהקו יוכל לשמש כקו מטענים
צריך להקים מסוף מטענים והשאלה היא היכן על הקו או בקרבתו ניתן להקים מסוף כזה. אך ברמה העקרונית של שימוש קו מטענים הקו הנוכחי יוכל לעשות היטב את העבודה אם וכאשר יפתח קו A1
 

mucool2

New member
למיטב ידיעתי יש שטח שמיועד לכך

בשביל שהקו יוכל לשמש כקו מטענים
צריך להקים מסוף מטענים והשאלה היא היכן על הקו או בקרבתו ניתן להקים מסוף כזה. אך ברמה העקרונית של שימוש קו מטענים הקו הנוכחי יוכל לעשות היטב את העבודה אם וכאשר יפתח קו A1
למיטב ידיעתי יש שטח שמיועד לכך
(נראה לי גם הרבה פחות מסובך להקים מסוף מטענים מתחנת נוסעים). אני לא רואה סיבה לא להפעיל קו מטענים גם לפני פתיחת קו A1. רכבות משא יכולות לנסוע בשעות "מתות" והן לא יסעו בתדירות גבוהה.
 

קובי לו

New member
../images/Emo45.gif צודק ב-95%. תשובה לעניין,

לפי דעתי הקו חיוני
לא מבחינה מסחרית כי אם מבחינה פוליטית. מבחינה מסחרית הקו לא יכול להתמודד עם השירות של אגד בקוי ירושלים- תל אביב וספק גדול גם אם הוא יוכל להתמודד עם השירות בקוי ירושלים- בית שמש (גם מול שירות הדליז'אנסים בסוף המאה ה19 התחרות לא היתה פשוטה). מבחינה פוליטית לא ייתכן שלעיר הבירה לא יהיה שירות רכבות ולפי דעתי זו היא הסיבה שבקו פעל עד שנת 98 עם ממוצע נוסעים שיכול להספיק לקורקינט (להזכירכם השירות הופסק בשנת 98 עקב רצף של תקלות בטיחותיות). לפי דעתי הקו הנוכחי יוכל בעתיד כאשר תיפתח חלופה A1 לשמש כקו תירותי. הקו כידוע הוא קו היסטורי (קו הרכבת הראשון בארץ ישראל) ויש מסביבו המון פולקלור. הקו עובר בנופים מהממים ועוצר באתרים בעלי פוטנציאל תירותי (גן החיות התנ"כי) כל מה שצריך בשביל להפוך אותו לרכבת תירותית ראויה לשמה הוא הארכת הקו לתחנת החאן ואולי מכירת כרטיסים משולבים לרכבת ולקו 99 של אגד ואולי גם דילים עם בתי מלון בעיר. לבעלי דמיון מופלג אפשר אולי לשפץ את תחנת ת"א דרום משם תצא רכבת קיטור שתטפס במשך כ6 שעות לעיר הבירה וכדי שההרגשה תהיה אותנטית להביא קרונות ללא מיזוג אויר ולדאוג לתנאי צפיפות.
צודק ב-95%. תשובה לעניין,
אם כי יש לי השגונת קלילה. ראשית, כאמור, תגובתך הכי לעניין מכל התגובות שבשרשור עד כה (25.3 שעה 13:40). אבל הנה ההשגה. יש לו כן פוטנציאל כלשהו להתמודדות מול הקוים מבית שמש לירושלים. אתמול בערב, כשהכבישים היו ריקים, נסעתי עם מכוניתי מתחנת מלחה לתחנת בית שמש. הכביש היה באופן מפתיע כמעט ריק, לחלוטין בלי פקקים ועומסים, והנסיעה ארכה כ-40 דקות. וזה במכונית פרטית שבחלק גדול מן הדרך נסעתי על בין 10 ל-20 קמ"ש מעל המהירות המותרת. עכשיו, יש די הרבה תושבי בית שמש שצריכים למתחם של מלחה, הכולל קניון ענק מהגדולים בארץ, מגרשי טניס, גן טכנולוגי של היי טק, שלוחה של אונ' פתוחה, אצטדיון מרהיב שהוא אחד מ-4 הגדולים בארץ. כמו כן יש היום כמה תושבי י-ם שנוסעים עם רכבם לבית שמש, מחנים שם אותו ונוסעים למרכזי העסקים של גוש דן ברכבת. עם פתיחת מלחה הם יסעו לא עד בית שמש כי אם עד מלחה. הנסיעה תעלה רק 19 ש"ח, במקום היום 23 מבית שמש לת"א... אבל, הרעיונות הנהדרים שלך (באמת, לא בציניות) של כרטיס משולב עם קו 99 (שאין לי מושג האם עוד יש את הקו הזה ואם לא אז לחדש אותו עוד אתמול), של מבצעים משותפים עם בתי מלון (שהמלון יארגן מונית שתקח את הנופשים על חשבון הדיל. כלומר פלוני ואשתו אלמונית הזמינו סופ"ש במלון האייט או נובוטל או עץ הזית והדיל יכלול כרטיס ברכבת, מונית או טרנזיט שיאסוף אותם ממלחה ועד למלון ובמוצא"ש או יום ראשון בבוקר יחזירם לתחנת מלחה. רעיון ענק!!!). ואת רעיון רכבת הקיטור מתחנת ת"א דרום יותר מאהבתי. אגב הנסיעה תארך משהו כמו 3 עד 3.5 שעות ולא 6...
 
הפיסקה האחרונה על רכבת הקיטור

צודק ב-95%. תשובה לעניין,
אם כי יש לי השגונת קלילה. ראשית, כאמור, תגובתך הכי לעניין מכל התגובות שבשרשור עד כה (25.3 שעה 13:40). אבל הנה ההשגה. יש לו כן פוטנציאל כלשהו להתמודדות מול הקוים מבית שמש לירושלים. אתמול בערב, כשהכבישים היו ריקים, נסעתי עם מכוניתי מתחנת מלחה לתחנת בית שמש. הכביש היה באופן מפתיע כמעט ריק, לחלוטין בלי פקקים ועומסים, והנסיעה ארכה כ-40 דקות. וזה במכונית פרטית שבחלק גדול מן הדרך נסעתי על בין 10 ל-20 קמ"ש מעל המהירות המותרת. עכשיו, יש די הרבה תושבי בית שמש שצריכים למתחם של מלחה, הכולל קניון ענק מהגדולים בארץ, מגרשי טניס, גן טכנולוגי של היי טק, שלוחה של אונ' פתוחה, אצטדיון מרהיב שהוא אחד מ-4 הגדולים בארץ. כמו כן יש היום כמה תושבי י-ם שנוסעים עם רכבם לבית שמש, מחנים שם אותו ונוסעים למרכזי העסקים של גוש דן ברכבת. עם פתיחת מלחה הם יסעו לא עד בית שמש כי אם עד מלחה. הנסיעה תעלה רק 19 ש"ח, במקום היום 23 מבית שמש לת"א... אבל, הרעיונות הנהדרים שלך (באמת, לא בציניות) של כרטיס משולב עם קו 99 (שאין לי מושג האם עוד יש את הקו הזה ואם לא אז לחדש אותו עוד אתמול), של מבצעים משותפים עם בתי מלון (שהמלון יארגן מונית שתקח את הנופשים על חשבון הדיל. כלומר פלוני ואשתו אלמונית הזמינו סופ"ש במלון האייט או נובוטל או עץ הזית והדיל יכלול כרטיס ברכבת, מונית או טרנזיט שיאסוף אותם ממלחה ועד למלון ובמוצא"ש או יום ראשון בבוקר יחזירם לתחנת מלחה. רעיון ענק!!!). ואת רעיון רכבת הקיטור מתחנת ת"א דרום יותר מאהבתי. אגב הנסיעה תארך משהו כמו 3 עד 3.5 שעות ולא 6...
הפיסקה האחרונה על רכבת הקיטור
נכתבה באוירת פורים אבל ברצינות זה יכול להיות נחמד (ועם שיווק נכון גם כלכלי) לנסות לשחזר את החויה ההסטורית שעברה על הנוסעים העולים מחו"ל (נמל יפו) לעיר הקודש
 
ועוד נק' קטנה ששכחתי

צודק ב-95%. תשובה לעניין,
אם כי יש לי השגונת קלילה. ראשית, כאמור, תגובתך הכי לעניין מכל התגובות שבשרשור עד כה (25.3 שעה 13:40). אבל הנה ההשגה. יש לו כן פוטנציאל כלשהו להתמודדות מול הקוים מבית שמש לירושלים. אתמול בערב, כשהכבישים היו ריקים, נסעתי עם מכוניתי מתחנת מלחה לתחנת בית שמש. הכביש היה באופן מפתיע כמעט ריק, לחלוטין בלי פקקים ועומסים, והנסיעה ארכה כ-40 דקות. וזה במכונית פרטית שבחלק גדול מן הדרך נסעתי על בין 10 ל-20 קמ"ש מעל המהירות המותרת. עכשיו, יש די הרבה תושבי בית שמש שצריכים למתחם של מלחה, הכולל קניון ענק מהגדולים בארץ, מגרשי טניס, גן טכנולוגי של היי טק, שלוחה של אונ' פתוחה, אצטדיון מרהיב שהוא אחד מ-4 הגדולים בארץ. כמו כן יש היום כמה תושבי י-ם שנוסעים עם רכבם לבית שמש, מחנים שם אותו ונוסעים למרכזי העסקים של גוש דן ברכבת. עם פתיחת מלחה הם יסעו לא עד בית שמש כי אם עד מלחה. הנסיעה תעלה רק 19 ש"ח, במקום היום 23 מבית שמש לת"א... אבל, הרעיונות הנהדרים שלך (באמת, לא בציניות) של כרטיס משולב עם קו 99 (שאין לי מושג האם עוד יש את הקו הזה ואם לא אז לחדש אותו עוד אתמול), של מבצעים משותפים עם בתי מלון (שהמלון יארגן מונית שתקח את הנופשים על חשבון הדיל. כלומר פלוני ואשתו אלמונית הזמינו סופ"ש במלון האייט או נובוטל או עץ הזית והדיל יכלול כרטיס ברכבת, מונית או טרנזיט שיאסוף אותם ממלחה ועד למלון ובמוצא"ש או יום ראשון בבוקר יחזירם לתחנת מלחה. רעיון ענק!!!). ואת רעיון רכבת הקיטור מתחנת ת"א דרום יותר מאהבתי. אגב הנסיעה תארך משהו כמו 3 עד 3.5 שעות ולא 6...
ועוד נק' קטנה ששכחתי
היום מרבית הנוסעים בתח"צ בקו י-ם בית שמש הם חרדים שנוסעים בין ריכוזי האוכלוסיה החרדית בירושלים לריכוזי האוכלוסיה החרדית בבית שמש השירות של אגד נותן מענה כמעט מושלם על הצרכים האלה (קוים 418,417) בעוד הרכבת מצריכה ב2 הקצוות קישוריות לא נוחות (מהשכונות החרדיות למלחה ומתחנת הרכבת בבית שמש לרמת בית שמש) לכן אינני רואה נדידה של נוסעים רבים מהאוטובוס לרכבת גם בקו הזה
 
רוב הנוסעים בקו אינם חרדים דוקא

ועוד נק' קטנה ששכחתי
היום מרבית הנוסעים בתח"צ בקו י-ם בית שמש הם חרדים שנוסעים בין ריכוזי האוכלוסיה החרדית בירושלים לריכוזי האוכלוסיה החרדית בבית שמש השירות של אגד נותן מענה כמעט מושלם על הצרכים האלה (קוים 418,417) בעוד הרכבת מצריכה ב2 הקצוות קישוריות לא נוחות (מהשכונות החרדיות למלחה ומתחנת הרכבת בבית שמש לרמת בית שמש) לכן אינני רואה נדידה של נוסעים רבים מהאוטובוס לרכבת גם בקו הזה
רוב הנוסעים בקו אינם חרדים דוקא
אלא עובדים , שכירים ברובם המועסקים בירושלים. לגבי הצורך בקישוריות ממלחה אתה צודק בהחלט.
 

Azazel

New member
חידוש הקו הוא חשוב, אבל

מה דעתכם על סקר חדש

הסקר על התמח"ת זקוק להחלפה. לפחות בעיני. ואני חושב שהגיע הזמן לסקר חדש. מה דעתכם על: לאור הפתיחה של הקו לירושלים בקרוב, האם מלחה זה ביזיון או רעיון נכון? ותשובות כמו: מלחה, תכנון גאוני לתווך ארוך. או, ביזיון - תחנה בסוף העולם שתשרת רק את העשירים. ועוד מס' תשובות באמצע?
חידוש הקו הוא חשוב, אבל
התחנה הענקית במלחה מיותרת, משהו. קו מטענים, לעומת זאת....
 

קובי לו

New member
הגודל שלה נועד להכיל מאות אנשים

חידוש הקו הוא חשוב, אבל
התחנה הענקית במלחה מיותרת, משהו. קו מטענים, לעומת זאת....
הגודל שלה נועד להכיל מאות אנשים
בימים קרים במיוחד, כאלו הנפוצים מאוד בעיר בירתנו המאוחדת, בחורף. הרציפים הרי חשופים לרוח ולקור, לכן צריך לובי גדול ומקורה (גם בקירות לא רק בתקרה) כדי שיהיה נעים לחכות לרכבת.
 

Azazel

New member
לא עדיף להפעיל מס' קטן יותר

הגודל שלה נועד להכיל מאות אנשים
בימים קרים במיוחד, כאלו הנפוצים מאוד בעיר בירתנו המאוחדת, בחורף. הרציפים הרי חשופים לרוח ולקור, לכן צריך לובי גדול ומקורה (גם בקירות לא רק בתקרה) כדי שיהיה נעים לחכות לרכבת.
לא עדיף להפעיל מס' קטן יותר
של מערכי IC3 בתדירות גבוהה יותר? כי ממה שהבנתי, יהיו שם 3 מערכים מחוברים, שיגיעו פעם בשעה או משהו. אני מניח שיש בעיות תפעוליות כלשהן, כמובן...
 

levikon

New member
אי אפשר.

לא עדיף להפעיל מס' קטן יותר
של מערכי IC3 בתדירות גבוהה יותר? כי ממה שהבנתי, יהיו שם 3 מערכים מחוברים, שיגיעו פעם בשעה או משהו. אני מניח שיש בעיות תפעוליות כלשהן, כמובן...
אי אפשר.
יש את הבעיה של נען - לוד. צוואר הבקבוק של המערכת. ולכן הם לא יכולים להגדיל את התדירות. בנוסף, לפי מה שהבנתי מדברי ORENSAAB, מערך בודד עולה את העליות פחות טוב ממס' מערכים. וזה מוזר, כי לאור דברי אביתר מותר יהיה להעלות רק 3 מערכים מקסימום. מוזר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה