מה יהיה עם הרכבת למודיעין?

מצב
הנושא נעול.

חקבצ

New member
מה יהיה עם הרכבת למודיעין?
תגידו! יש סיבה שקו חדש שעלותו מיליארד וחצי ש"ח ורכבות מודרניות יסעו בו על מהירות של 50 קמ"ש? מדוע הרכבות בקו ת"א-מודיעין נוסעות על קו חדיש באופן כל כך איטי? האם לכך יחלנו כל השנים? מצויין שיש רכבת! אבל מזה מועיל אם היא נוסעת בקטעים מסויימים כל כך לאט ואף עוצרת לאיטים ללא סיבה נראת לעין של מפגש רכבות או משהו כזה, מה שגם זהו קו שבו מסילה כפולה ואין סיבה שיהיו מפגשי רכבות או מפגש כביש-מסילה. נוכל לקוות שבעתיד תועלה המהירות? למישהו יש מידע בנושא?
 
מה יהיה עם הרכבת למודיעין?
תגידו! יש סיבה שקו חדש שעלותו מיליארד וחצי ש"ח ורכבות מודרניות יסעו בו על מהירות של 50 קמ"ש? מדוע הרכבות בקו ת"א-מודיעין נוסעות על קו חדיש באופן כל כך איטי? האם לכך יחלנו כל השנים? מצויין שיש רכבת! אבל מזה מועיל אם היא נוסעת בקטעים מסויימים כל כך לאט ואף עוצרת לאיטים ללא סיבה נראת לעין של מפגש רכבות או משהו כזה, מה שגם זהו קו שבו מסילה כפולה ואין סיבה שיהיו מפגשי רכבות או מפגש כביש-מסילה. נוכל לקוות שבעתיד תועלה המהירות? למישהו יש מידע בנושא?
זמנית עד להידוק המסילה הסופי בעוד כחודשיים
 

david80

Member
זמנית עד להידוק המסילה הסופי בעוד כחודשיים
המהירות לא תעלה גם בעתיד
כל עוד ימשיכו לרכוש ציוד מיושן כמו הקטרים ה`חדשים` (שגוררים את הקומותיים), כי עד שרכבת מאיצה למהירות המירבית היא צריכה לבלום כל פעם כשיש תחנה, סיבוב, מפגש רכבות וכו`!
 

חקבצ

New member
המהירות לא תעלה גם בעתיד
כל עוד ימשיכו לרכוש ציוד מיושן כמו הקטרים ה`חדשים` (שגוררים את הקומותיים), כי עד שרכבת מאיצה למהירות המירבית היא צריכה לבלום כל פעם כשיש תחנה, סיבוב, מפגש רכבות וכו`!
שוב...
מדובר על קו חדיש ומחודש! ללא מפגשי כביש-מסילה. מסילה כפולה ללא צורך במפגשי רכבות. לכן אין כל הצדקה למהירות הנמוכה למעט הסיבה אותה הסביר "איל רכניץ". נקווה שזהו המצב.
 

קובי לו

New member
המהירות לא תעלה גם בעתיד
כל עוד ימשיכו לרכוש ציוד מיושן כמו הקטרים ה`חדשים` (שגוררים את הקומותיים), כי עד שרכבת מאיצה למהירות המירבית היא צריכה לבלום כל פעם כשיש תחנה, סיבוב, מפגש רכבות וכו`!
אתה ממש ממש לא צודק. לגמרי לא!
אותן רכבות בדיוק, עם קטרי בובו שגוררים/דוחפים קומתיים מת"א האונ' לתחנת הרצליה (או אם תרצה גרצליה) כן מגיעות למהירות לא של 60 עד 80 קמ"ש כי אם מעל 100 קמ"ש. איך אני יודע? פשוט גם כשאין פקקים באיילון הרכבת מהרצליה לאונ' (וגם בכוון ההפוך) עוקפות את המכוניות שנוסעות על 90 עד 100 קמ"ש. וזה למרות שהמרחק בין התחנות הוא פחות מ-7 ק"מ. המרחק בין נתב"ג לפאתי מודיעין גדול מהמרחק בין האונ' לגרצליה. מכאן, שלשמחתי, אתה טועה לחלוטין.
 

david80

Member
אתה ממש ממש לא צודק. לגמרי לא!
אותן רכבות בדיוק, עם קטרי בובו שגוררים/דוחפים קומתיים מת"א האונ' לתחנת הרצליה (או אם תרצה גרצליה) כן מגיעות למהירות לא של 60 עד 80 קמ"ש כי אם מעל 100 קמ"ש. איך אני יודע? פשוט גם כשאין פקקים באיילון הרכבת מהרצליה לאונ' (וגם בכוון ההפוך) עוקפות את המכוניות שנוסעות על 90 עד 100 קמ"ש. וזה למרות שהמרחק בין התחנות הוא פחות מ-7 ק"מ. המרחק בין נתב"ג לפאתי מודיעין גדול מהמרחק בין האונ' לגרצליה. מכאן, שלשמחתי, אתה טועה לחלוטין.
אני שמח שאני טועה
בקו למודיעין לפחות. אבל אם ניקח נניח את קו ת"א - כ"ס, שם המרווח בין התחנות די צפוף, כך שהקטר מגרד את איזור ה-120 קמ"ש למשך כמה שניות (לאחר דקות של תאוצה) ואז הוא כבר צריך לבלום. הקטר עובד די טוב בקטעים בעלי מהירות יציבה, נניח - רכבת קומתיים שיוצאת מאשקלון נעה במהירות 140 קמ"ש במשך דקות ארוכות עד שעוצרת בתחנת אשדוד. לאחר מכן זה מתחיל להיות בעייתי, בקטע מאיזור בני דרום ועד ללוד, הקטר מצוי רוב הזמן או בתאוצה או בבלימה והמהירות הממוצעת אינו עולה אפילו על 50% מהמהירות המירבית.
 

amit1270

New member
אני שמח שאני טועה
בקו למודיעין לפחות. אבל אם ניקח נניח את קו ת"א - כ"ס, שם המרווח בין התחנות די צפוף, כך שהקטר מגרד את איזור ה-120 קמ"ש למשך כמה שניות (לאחר דקות של תאוצה) ואז הוא כבר צריך לבלום. הקטר עובד די טוב בקטעים בעלי מהירות יציבה, נניח - רכבת קומתיים שיוצאת מאשקלון נעה במהירות 140 קמ"ש במשך דקות ארוכות עד שעוצרת בתחנת אשדוד. לאחר מכן זה מתחיל להיות בעייתי, בקטע מאיזור בני דרום ועד ללוד, הקטר מצוי רוב הזמן או בתאוצה או בבלימה והמהירות הממוצעת אינו עולה אפילו על 50% מהמהירות המירבית.
גם בחו"ל, וגם ברכבות מהירות,
במקומות שבהן התחנות צפופות מהירות הנסיעה נמוכה.
 
גם בחו"ל, וגם ברכבות מהירות,
במקומות שבהן התחנות צפופות מהירות הנסיעה נמוכה.
לא כל כך נמוכה. וזה בדוק.
היית בפריז, אמסטרדם, רומא, ניו יורק, וושינגטון, וינה, ברלין, מינכן ועוד. בלכ הערים האלו רכבות פרבריות נוסעות בין 70 ל-120 קמ"ש
 

amit1270

New member
לא כל כך נמוכה. וזה בדוק.
היית בפריז, אמסטרדם, רומא, ניו יורק, וושינגטון, וינה, ברלין, מינכן ועוד. בלכ הערים האלו רכבות פרבריות נוסעות בין 70 ל-120 קמ"ש
תלוי במרחק בין התחנות וביכולת ההאצה של הרכבת
אני די בטוח שלא ראית רכבת נוסעת 120 בין שתי תחנות שהמרחק ביניהן כקילומטר.
 

david80

Member
לא כל כך נמוכה. וזה בדוק.
היית בפריז, אמסטרדם, רומא, ניו יורק, וושינגטון, וינה, ברלין, מינכן ועוד. בלכ הערים האלו רכבות פרבריות נוסעות בין 70 ל-120 קמ"ש
120 קמ"ש, מהירות ממוצעת או מירבית?
רכבות בארץ מגיעות ל-140 קמ"ש (גם הפרבריות) שזה דווקא מעל למקובל ברוב הפרבריות בעולם. הבעייה היא שברכבת ישראל מורחים את הזמן בתאוצה (בנוסף למוגבלות תאוצת הקטר, הנהגים חוסכים דלק), בבלימה ובזמן ההמתנה בתחנות (דקה בארץ לעומת 15-20 שניות בחו"ל), מה שמוריד את המהירות הממוצעת ל-60 קמ"ש ומטה בקווים הפרבריים.
 

קובי לו

New member
המהירות לא תעלה גם בעתיד
כל עוד ימשיכו לרכוש ציוד מיושן כמו הקטרים ה`חדשים` (שגוררים את הקומותיים), כי עד שרכבת מאיצה למהירות המירבית היא צריכה לבלום כל פעם כשיש תחנה, סיבוב, מפגש רכבות וכו`!
בקו למודיעין וממנה יש גם IC3 שתאוצתה
מעולה. ובלי קשר, גם מודו, גם יוגוסלביות וגם קומתיים, בכל הרכבות הללו, יש אפשרות מעשית להגיע ל-100 קמ"ש ואף יותר גם אם המרחק בין התחנות הוא קטן מ-8 ק"מ.
 
בקו למודיעין וממנה יש גם IC3 שתאוצתה
מעולה. ובלי קשר, גם מודו, גם יוגוסלביות וגם קומתיים, בכל הרכבות הללו, יש אפשרות מעשית להגיע ל-100 קמ"ש ואף יותר גם אם המרחק בין התחנות הוא קטן מ-8 ק"מ.
גם חוקית וזה תלוי בקטעים...
קטרי הבובו יכולים להגיע חוקית וטכנית למהירות של 140 / 145 קמ"ש (תלוי באיזה קטע ותלוי בקרונות), וקרונועי האייסי יכולים להגיע גם למהירות של 160 קמ"ש חוקית וטכנית.
 
גם חוקית וזה תלוי בקטעים...
קטרי הבובו יכולים להגיע חוקית וטכנית למהירות של 140 / 145 קמ"ש (תלוי באיזה קטע ותלוי בקרונות), וקרונועי האייסי יכולים להגיע גם למהירות של 160 קמ"ש חוקית וטכנית.
בחו"ל...
האיסיי 3 מגיעים גם ליותר, אך בארץ בכל קרונוע יש מנוע אחד (מתוך ארבעה) שלא פעיל בהנעת הרכבת. (הוא משמש כגנרטור אני חושב)
 

david80

Member
בחו"ל...
האיסיי 3 מגיעים גם ליותר, אך בארץ בכל קרונוע יש מנוע אחד (מתוך ארבעה) שלא פעיל בהנעת הרכבת. (הוא משמש כגנרטור אני חושב)
ה-IC3 נוסעת עד 180 קמ"ש בדנמרק ושוודיה בשירות
סדיר. שיא המהירות של רכבת זו - 204.6 קמ"ש, שיא זה הושג בדנמרק בנסיעת מבחן באי פין בין הערים Odense ו-Årup באוקטובר 1991.
 

חקבצ

New member
זמנית עד להידוק המסילה הסופי בעוד כחודשיים
למה בעצם לא מתבצע ההידוק עם פתיחת הקו??
למה בעצם לא מתבצע ההידוק עם פתיחת הקו?? מדוע לא מבצעים את ההידוק הסופי לפני הפעלת הקו? מה הרעיון שעומד מאחורי הדבר?
 

mobzy

New member
למה בעצם לא מתבצע ההידוק עם פתיחת הקו??
למה בעצם לא מתבצע ההידוק עם פתיחת הקו?? מדוע לא מבצעים את ההידוק הסופי לפני הפעלת הקו? מה הרעיון שעומד מאחורי הדבר?
ההידוק הסופי
כל הרעיון של ההידוק הסופי הוא שלאחר תקופה שבה נוסעת כמות רצינית של רכבות (תקופת הרצה), יש להדק הנחת המסילה על החצץ. לכן אי אפשר לעשות זאת לפני הפעלת קו. קח בתור דוגמה החלפת גלגל במכונית. לפי הספר, אחרי מרחק מסוים שנסעת עם גלגל מוחלף יש להדק חיבורי הברגים ( ברור שאף אחד לא עושה את זה). זאת מכיוון שחיבור ראשוני עלול להתרופף. עניין הנדסי.
 

harhanegev

New member
ההידוק הסופי
כל הרעיון של ההידוק הסופי הוא שלאחר תקופה שבה נוסעת כמות רצינית של רכבות (תקופת הרצה), יש להדק הנחת המסילה על החצץ. לכן אי אפשר לעשות זאת לפני הפעלת קו. קח בתור דוגמה החלפת גלגל במכונית. לפי הספר, אחרי מרחק מסוים שנסעת עם גלגל מוחלף יש להדק חיבורי הברגים ( ברור שאף אחד לא עושה את זה). זאת מכיוון שחיבור ראשוני עלול להתרופף. עניין הנדסי.
באיזו מהירות מתבצע ההידוק הזה ?
כמה קמ"ש, בערך מהירותו של המכשיר המיוחד המבצע את ההידוק ?
 

amit1270

New member
באיזו מהירות מתבצע ההידוק הזה ?
כמה קמ"ש, בערך מהירותו של המכשיר המיוחד המבצע את ההידוק ?
אל תדאג, סוגרים את המסילה לתנועת רכבות
בזמן העבודות. מהירות הנסיעה של המכונה היא די איטית (להערכתי קצב הליכה), אבל אני מאמין שיוכלו לסיים את ההידוק בתוואי הקצר תוך יום-יומיים.
 

harhanegev

New member
אל תדאג, סוגרים את המסילה לתנועת רכבות
בזמן העבודות. מהירות הנסיעה של המכונה היא די איטית (להערכתי קצב הליכה), אבל אני מאמין שיוכלו לסיים את ההידוק בתוואי הקצר תוך יום-יומיים.
לא דאגתי, שאלתי מתוך סקרנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה