כללי התנהגות בפורום

lilithmm

New member
../images/Emo39.gif../images/Emo107.gifכללי התנהגות בפורום../images/Emo20.gif

שלום חברים, ברצוני לבקש מכל הגולשים לנהוג בצורה מכובדת אחד לשני. אפשר להביע דעה גם מבלי לפגוע אחד בשני. הודעות פוגעות או מזלזלות ימחקו. אם אתם מרגישים פגועים מהודעה מסויימת, אני מבקשת שתפנו אלי במסר אישי ולא על גבי הפורום, עם קישור ההודעה והסיבה למה אתם מרגישים פגועים מאותה ההודעה. אנסה לטפל בנושא כמיטב יכולתי. בקשר להודעת פרסום כלבים למכירה. כרגע אינני רואה לנכון למחוק הודעות מכירה שפורסמו על ידי חברי פורום בלבד. מפרסמים שאינם חברי פורום יכולים לפרסם בלוח מודעות ולא על גבי הפורום. כמובן שאתם יכולים לשרשר לכל הודעה את הדעות שלכם, אבל שוב, |הגדש|בצורה מכובדת. מקווה להפוך את הפורום למקום שנעים לכולם לבקר בו. בברכת המשיך יום טוב, מאיה
 

erez99

New member
שאלה:

מאיה שלום, אני רק רוצה לצטט לך מתוך "כללי ההתנהגות בפורום" של קהילות תפוז שאומר כך.."יש להימנע משימוש בתכנים בעלי אופי מיני בוטה, מאיימים, גזעניים, מוציאי לשון הרע, מעודדים לביצוע עבירות, פליליות או אזרחיות, פוגעים בפרטיות, מזיקים ופוגעים ברגשות הציבור,תכנים בעלי אופי מסחרי ו/או המכילים מידע פרסומי כלשהי ..." האם מודעות למכירה גם אם הם פורסמו ע"י חבר בפורום הן לא הודעות בעלות אופי מסחרי??! אני חושב שמתוקף תפקידך עליך לאכוף את הכללים ולא להמציא אותם מחדש. אני מקווה שהדבר נובע מחוסר ידיעה ויתוקן על ידך.
 

feisa

New member
מאחר והסעיף הזה הוא כוללני מאד

זכותה לתת לו פרשנות משלה. לפי פרשנותך מהיום והלאה אסור לנקוב בשמות של תכשירים, תרופות, מזונות לכלבים וכו' וכו' וכו'. לדעתי לא לזה התכוון מי שכתב את המשפט שהדגשת.
 

erez99

New member
הסעיף אינו כוללני כלל..

אם מישהו שואל על תכשיר או על מזון ואני ממליץ על מוצר של חברה שמנסיוני האישי הוא טוב - אז אין פה שום אופי מסחרי ככתוב בכלל כי אני לא היבואן או היצרן או בעל חנות ולי אין רווח מכך - כפי שאמרת צדקת לא לזה התכוון מי שכתב את המשפט שהדגשתי. ההשוואה שעשית יכולה להתאים בנושא מכירת כלבים בכך שאם מישהו שואל על גזע מסויים, למשל "מה תכונותיו?" או מחפש כלב עם תכונות מסוימות אין שום בעיה אם בעל בית גידול של אותו גזע ישיב לו כי מי כמוהו מכיר את הגזע ובאם ירצה למכור לו יפנה אליו במסרים. אבל מי שכתב את המשפט כן התכוון למי שהוא בעל גידול שסוחר בכלבים ומפרסם הודעה בפורום בה הוא מציע למכירה כלבים או לחילופין למי שבאופן פרטי מוכר כלב כי זה בדיוק המשמעות של הודעות עם אופי מסחרי - אני נותן לך מוצר (כלב/מזון/תכשיר) אתה נותן לי כסף - יש יותר סחר מזה.
 

feisa

New member
תשובות:

1) הביטוי "אופי מסחרי" אינו מתייחס לרווח האישי שכותב ההודעה מרוויח. 2) מאחר ואנחנו לא מכירים אותך אנחנו גם לא יכולים לדעת האם אתה כן מרוויח או לא באופן אישי מהמידע שהעברת. 3) ואם אתה תמליץ על תכשיר או מזון מסוים האם זה לא אומר שמישהו אחר מרוויח מזה? 4) בהמשך לסעיף 2 הרי כל מידע שתעביר יכול להיחשב כמידע פירסומי 5) לטעמי במילה סחר הכוונה למישהו שקנה משהו ועכשיו הוא מעביר אותו הלאה מתוך כוונה לגרוף כסף לכיסו. לא כך הדבר במי שנולדו לו גורים ועכשיו הוא מחפש עבורם בתים חמים ומתאימים. 6) לפי הבנתי, כוונת מי שכתב את המשפטים הללו היתה לאסור ממי שמתפרנס ממשהו מסוים לעשות שימוש חינם במערכת הפורומים, ולא למנוע ממישהו החזר הוצאות על משהו מסוים. שיהיה לך יום טוב
 

erez99

New member
שאלות...

1. סעיפים 1 ו-6 סותרים אחד את השני- מי שמתפרנס ממשהו מסוים לא מרויח רוח אישי?! 2. בהתייחס לסעיף 2 מסכים איתך וכלל ידוע הוא שלא קובעים חוק בלא שיהיה ניתן לאכוף אותו ואי אפשר לאכוף אותו לכן הדבר מותר אך הדבר אינו אומר שאם כן תדע מערכת תפוז שאני מפיק רווח כלשהוא מהודעה שאני מפרסם אין למחוק אותה. 3. בתשובה לסעיף 3 אף אחד לא אמר שאין מישהו שמרוויח ולא זכור לי שזה מופיע בהודעה הקודמת שלי, אבל גם אתה מסכים איתי שזה לא הפרוש של הכלל בהתאם לסעיף 6 ו-1 שלך. 4. בתשובה לסעיף לא הזכרתי כלל בהודעה שלי מידע פרסומי. 5. אין כל הבדל אם בעל עסק הוא קונה-מוכר או מיצר-מוכר וזה שהמוכר הוא בררני לגבי הקונים אינו אומר שהוא לא סוחר. 6. האם בעל בית גידול הוא עמותה ללא מטרות רווח?? האם אתה אומר שמי שרוצה לפרסם הודעה יעביר למערכת תפוז דוחות כספיים ע"מ שתבדוק או הוא מרוויח או מחזיר את ההוצאות?? מכיוון שהשירשור הזה התארך מעבר למצופה. ומכיוון שכולנו רוצים לשמור על הכללים אך חלוקים בנושא הפרשנות שלהם אני מתכוון להעביר בקשה להנהלת הפורומים שתבדוק האם ההודעות שפורסמו פה לאחרונה ומודעות בסגנון זה שיפורסמו פה בעתיד עומדות בכללים או לא וכך נפתור את הסוגיה כי המילים פה רצות מצד לצד וזה דיי בזבוז זמן. שיהיה גם לך יום טוב.
 

lilithmm

New member
../images/Emo20.gif../images/Emo107.gifשלום erez99../images/Emo39.gif

מכוון שממודעת המכירה התפתח דיון ארוך ולגיטימי (אמנם מכוער, אבל לגיטימי) בנוגע למכירת גורים במצב שבו מומתים בארץ 100000 כלבים מדי שנה בשל אין דורש, אינני רואה לנכון למחוק את השרשור, ולהיפך. זו הזדמנות להביע דיעה בנושא של מכירת גורים בפרט וסחר בבעלי חיים בכלל. כמובן שאתה רשאי להגיב בצורה עניינית וראויה להודעות בנוסח זה, ולהביע את דעתך בנושא, אך מבלי לפגוע או לעקוץ בשום אופן. כמובן שבפעם הבאה הודעת מכירה עם מספר טלפון תימחק באופן מיידי ללא אזהרה. יש אפשרות לפרסם בלוח מודעות. יש אפשרות לומר כל דבר וכל דיעה באופן ראוי. שוב, אני מבקשת מכל החברים להתנסח באופן מכובד, ללא שימוש בכינויי גנאי, עקיצות, עלבונות וכד'.
 

erez99

New member
סליחה..

היתה לנו אי הבנה אם את אומרת שבחרת להשאיר את השרשור הספציפי הזה בגלל הדיון שהוא עורר - אין בעיה. פשוט ממה שהבנתי מההודעה שלך היה שגם בעתיד לא תמחקי הודעות מכירה ואם הבנתי לא נכון קבלי את התנצלותי. אבל בכ"ז הערה/שאלה: האם רק מודעות עם טלפון ימחקו? ואם מישהו מפרסם הודעת מכירה עם דואר אלקטרוני היא לא תימחק?
 

erez99

New member
גם אני מצטרף לברכות..ומספר רעיונות

לשיפור הפורום שיכול להיות שחשבת עליהן או לא 1. לנסות לגייס מאלף מקצועי שיענה על שאלות בצורה מקצועית - בדומה למה שעושה יוסי סמואל בפטנט רק במתכונת של פורום, בגדול אני בטוח שגם אם זה גוזל קצת זמן (אין פה המוני שאלות והרבה מהשאלות חוזרות) זה בסופו של דבר יביא לו לקוחות - לכן אפשר למצא מישהו שיסכים. 2. כנ"ל ווטרינר. 3. לנסות לנצל את הפורום ככוח קניה ולשווק אותו לחנויות ע"מ שיתן הנחה לחבר בפורום - אין ספק שהדבר דורש להתקשר לחנויות ולשווק את כח הקניה (אני לא בטוח שיש לו) של הפורום אבל שווה לחשוב על זה. 4. להזמין אורחים שונים באופן שוטף. 5. אני דיי בטוח שאפשרי לעשות גלריה של פורום ואם כך למה לא שכל מי שרוצה למסור או כלבים מעמותות שיש להם תמונות ישלח לך את התמונה ואת תפרסמי אותה בגלריה ויהיה קישור לגלריה בטאג לינס. אל תבהלי לאט לאט אבל אני חושב שהיה פה וואקום שצריך ורצוי למלא אותו. אם לעוד מישהו יש רעיונות ע"מ שנוכל לקדם קצת את הפורום מוזמן להגיב ולשרשר...
 

lilithmm

New member
תודה על הרעיונות ../images/Emo140.gif

אשתדל לישמם בהקדם האפשרי.
 

lilithmm

New member
למה אתה כ"כ מתנגד למודעות../images/Emo35.gif

למה אתה כ"כ מתנגד לפרסום מודעות מכירת גורים בפורום? כולם פה יודעים שכמה מהחברים אכן מוכרים גורים. החברים הללו מספרים לנו על גבי הפורום שיש להם המלטה, וכך אנו בעצם יודעים שיש גורים למכירה. הודעה של חבר פורום ותיק שבה הוא מספר שיש לו המלטה אינה יכולה להימחק. כפי שאמרתי, הודעות של גולשים שמגיעים לכאן רק ע"מ לפרסם את הסחורה שלהם יימחקו ללא הזהרה. כשמדובר בגולשים שלנו, אני לא רואה אפשרות למחוק, מכוון שגם הודעות מכירה לא מפורשות בסגנון "הכלבה הגזעית שלי המליטה גורים מדהימים" הן גם בעצם מודעות מכירה, אבל אי אפשר למחוק אותן מכוון שהן אינן מודעות מכירה מפורשות. ושוב כפי שכתבתי קודם, אפשר לשרשר להודעות בסגנון זה את הדעות שלנו, בעד ונגד מכירת גורים בפרט במצב הקיים כרגע בארץ, וסחר בבעלי חיים בכלל, כל עוד ההודעות מנוסחות באופן ראוי, כך שגם גולשים שאינם מבינים בנושא יקבלו מידע בנושא.
 

erez99

New member
אני מסכים איתך לגבי הודעה

בסגנון "הכלבה הגיזעית שלי המליטה גורים" כל עוד לא מופיע בהודעה משהו בסגנון "הכלבים למכירה צרו קשר.." אבל לא על זה ההתנגדות שלי ההתנגדות שלי היא כלפי מודעה בסגנון.. "מחפשים .........? אנחנו הכתובת! בית הגידול המנוסה, הותיק והמצליח בארץ בגזע. כשאתם רוכשים אצלנו גור אתם מקבלים יחד איתו גם את הנסיון והידע שצברנו במשך למעלה מ 15 שנה בארץ ובחו"ל. עכשיו למכירה גורים (עם תעודות) של ..... (אלופת ישראל, כוכבת תערוכה ומנצחת קבוצה בתערוכה בינ"ל) ו...... למסירה כלבות צעירות ובוגרות. עוד פרטים בטלפון ...." (ההודעה היא מהימים האחרונים ועדיין בעמוד הראשון) גם אם הכותב הוא חבר ותיק בפורום או הקים את הפורום וגם אם הויכוח הנדוש גיזעיים בעד או נגד מתפתח מההודעה וגם אם לא יופיע טלפון אלא email אז אין שום מקום להודעה כזאת, והיא צריכה להימחק מייד!! בנוסף הפורום הזה אינו מועדון סגור ולמה שינתנו לחבר ותיק זכויות שלא ינתנו לחבר חדש, המטרה היא למשוך כמה שיותר אנשים וכולם צריכים להיות שווי זכויות. דבר אחרון לא התייחסת בכלל לתוכן ההודעה שלי וחבל.
 

lilithmm

New member
אין קשר לוותק

הכוונה היא שמי שמגיע לכאן רק ע"מ לפרסם לא יוכל לעשות זאת.
 

erez99

New member
אני פשוט נדהם...

אני ישאל אותך באופן ברור כי משום מה את בוחרת להתעלם ממה שלא נוח לך לענות עליו. הנה הודעה שמופיעה היום בפורום: "מחפשים האסקי סיבירי? אנחנו הכתובת! בית הגידול המנוסה, הותיק והמצליח בארץ בגזע. כשאתם רוכשים אצלנו גור אתם מקבלים יחד איתו גם את הנסיון והידע שצברנו במשך למעלה מ 15 שנה בארץ ובחו"ל. עכשיו למכירה גורים (עם תעודות) של חפיטה (אלופת ישראל, כוכבת תערוכה ומנצחת קבוצה בתערוכה בינ"ל) ובאשו. למסירה כלבות צעירות ובוגרות. עוד פרטים בטלפון ........." האם את בעד הודעה בסגנון כזה??? אם את נגד (התשובה הנכונה) למה היא לא נמחקה?
 

lilithmm

New member
שוב...היא לא נמחקה מכוון שמשורשר

אליה דיון ארוך ולגיטימי. בעתיד אשקול מחיקת כל הודעה בסגנון זה לגופה, וכמובן שכל הודעת מכירה שפורסמה ע"י גולש שאינו משתתף אקטיבי בפורום תימחק מייד ללא אזהרה. האם אתה לא חושב שזו הזדמנות לדון במצב ולעורר את מודעות הציבור בנושא?
 

mta16

New member
מזל טוב...../images/Emo13.gif

את המנהלת היחידה או שיש עוד מנהלים???
 

lilithmm

New member
תודה לכולם../images/Emo70.gif../images/Emo140.gif

איה ולאקי הודיעו על פרישתן. אפשר לראות את ההודעה בעמוד הראשי.
 

ה דרומי

New member
ושוב אני מעלה שאלה לדיון האם

לא הגיע הזמן שהיה גם ב
פורום לכלבים גזעים נכון שפורום אחד זה טוב אבל כול המרבה הרי זה משובח ולכן בגלל שיש גם מגדלים של כלבים גזעים וחלקם הם בוגרי\בוגרות מדרשה ועוד קורסים בנושא הכלבנות. הגיע הזמן שיקום פורום כלבים גזעים.
 
למעלה