הרפורמה בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

dan120

New member
האשכול הקרוב יהיה קווי יקנעם וטבעון.
הקווים לא יופרטו, אלא יועברו מידי אגד למפעיל אחר.
ואחרי האשכול הזה יודעים מי הבאים בתור?
יש מצב שיעבירו גם את קווי רחובות ראשון לציון אשקלון וחולון למפעיל אחר? כי אם כן זה יהיה הסוף של אגד.
 

mister K

New member
ואחרי האשכול הזה יודעים מי הבאים בתור?
יש מצב שיעבירו גם את קווי רחובות ראשון לציון אשקלון וחולון למפעיל אחר? כי אם כן זה יהיה הסוף של אגד.
כרגע הנושא בדיונים מול משרד התחבורה.
בעיקרון מדברים על אשכול קווי יקנעם וטבעון ומעבר לכך אף אחד עוד לא יודע. למעשה השלב הראשון של הרפורמה עומד להסתיים מאחר ואגד ודן יסיימו בשנה הבאה להעביר 25% מנפח הפעילות שהיה להם לפני הרפורמה.
 

Mar Garina

New member
ואחרי האשכול הזה יודעים מי הבאים בתור?
יש מצב שיעבירו גם את קווי רחובות ראשון לציון אשקלון וחולון למפעיל אחר? כי אם כן זה יהיה הסוף של אגד.
קווי השרון יועברו למטרופולין, איני יודע מתי.
 
קווי השרון יועברו למטרופולין, איני יודע מתי.
כנראה רק בעוד כשנה
הזכיון הזה תובעני מאוד. מעבר למסה הגדולה של האוטובוסים שצריך לרכוש והנהגים שצריך לגייס (מדובר בהגדלה משמעותית של נפח הפעילות של מטרופולין, שהיא גם כך לא מפעיל קטן), בונים עכשיו את כל מערך הקווים הפנימיים/אזוריים מחדש. למיטב זכרוני התאירך שדובר עליו הוא בספטמבר 2010.
 

connex

Active member
הפרטת קווי אגד ודן:איפה יש הצלחה ואיפה כישלון
מישהו יכול לפרט כאן לגבי ההצלחה של הפרטת קווי אגד ודן בכל אשכול בארץ? לדוג': אשכול עפולה, חברת קווים, ההפרטה שיפרה את השירות. אשכול פ"ת, חברת קווים, ההפרטה פגעה קשות בשירות וכו' תודה.
ויאוליה בלוד-מישהו יודע אם יש חדש בעניין?
עפ"י הודעת דובר משרד התחבורה, מועד ההפעלה אמור להיות נובמבר (ההודעה עצמה ממרץ ובה נאמר שהחברה צפויה להפעיל את הקווים תוך 8 חודשים) עפ"י ההודעה מדובר על אוטובוסים חדשים בלבד שיפעלו האם ידוע על כאלו שבדרך או שנגזר על תושבי לוד להתחיל ברגל שמאל כמו מודיעין? אני עדיין מבחין בעיתונות המקומית בהודעות שלהם לגיוס נהגים אך ללא הדגשה שמדובר בנהגים לסניף לוד להבדיל מהודעת גיוס הנהגים שבאתר שלהם גמר חתימה טובה
 

mister K

New member
ויאוליה בלוד-מישהו יודע אם יש חדש בעניין?
עפ"י הודעת דובר משרד התחבורה, מועד ההפעלה אמור להיות נובמבר (ההודעה עצמה ממרץ ובה נאמר שהחברה צפויה להפעיל את הקווים תוך 8 חודשים) עפ"י ההודעה מדובר על אוטובוסים חדשים בלבד שיפעלו האם ידוע על כאלו שבדרך או שנגזר על תושבי לוד להתחיל ברגל שמאל כמו מודיעין? אני עדיין מבחין בעיתונות המקומית בהודעות שלהם לגיוס נהגים אך ללא הדגשה שמדובר בנהגים לסניף לוד להבדיל מהודעת גיוס הנהגים שבאתר שלהם גמר חתימה טובה
אם זכור לי טוב, תחילת הפעילות היא ב-1/12/2009
 

connex

Active member
אם זכור לי טוב, תחילת הפעילות היא ב-1/12/2009
כל עוד ההתארגנות לא כמו במודיעין זה טוב
מעניין אותי מה יהיה גורל קווים 247 ו461 שלהזכיר-סופרבוס קיבלה אותם בלי מכרז ואילו הפעם היה מכרז על קווים לתל אביב וקווים אזוריים (ש247 לדעתי עונה על ההגדרה הזאת של קו אזורי וכנ"ל 461 כקו לתל אביב)
 

orenhz

Member
כל עוד ההתארגנות לא כמו במודיעין זה טוב
מעניין אותי מה יהיה גורל קווים 247 ו461 שלהזכיר-סופרבוס קיבלה אותם בלי מכרז ואילו הפעם היה מכרז על קווים לתל אביב וקווים אזוריים (ש247 לדעתי עונה על ההגדרה הזאת של קו אזורי וכנ"ל 461 כקו לתל אביב)
איזה קווים הולכים לעבור לויאוליה?
 

mister K

New member
כל עוד ההתארגנות לא כמו במודיעין זה טוב
מעניין אותי מה יהיה גורל קווים 247 ו461 שלהזכיר-סופרבוס קיבלה אותם בלי מכרז ואילו הפעם היה מכרז על קווים לתל אביב וקווים אזוריים (ש247 לדעתי עונה על ההגדרה הזאת של קו אזורי וכנ"ל 461 כקו לתל אביב)
לצערך 247 ו-461 כנראה יישארו חאפרבוסים.
 

connex

Active member
לצערך 247 ו-461 כנראה יישארו חאפרבוסים.
יש ניסוח בעייתי בהודעת הדובר
אמנם יש הדגשה שהקווים שעוברים הם קווי אגד אבל מצד שני רשום שיופעל כרטוס משותף עם סופרבוס ברמלה כלומר משתמע מזה שסופרבוס תפעל רק ברמלה
 

mister K

New member
יש ניסוח בעייתי בהודעת הדובר
אמנם יש הדגשה שהקווים שעוברים הם קווי אגד אבל מצד שני רשום שיופעל כרטוס משותף עם סופרבוס ברמלה כלומר משתמע מזה שסופרבוס תפעל רק ברמלה
אל תסיק מסקנות שווא מניסוחים בעיתיים.
בהודעת הדובר מדובר על ארבעה קווים בינעירוניים בלבד. משמע: 460, 462, 464 ו-475. גם לא נשמע לי הגיוני שמשרד התחבורה ייקח מסופרבוס קווים שהם החלו להפעיל לפני זמן קצר יחסית. גם אם הם הועברו ללא מכרז.
 

mister K

New member
הפרטת קווי אגד ודן:איפה יש הצלחה ואיפה כישלון
מישהו יכול לפרט כאן לגבי ההצלחה של הפרטת קווי אגד ודן בכל אשכול בארץ? לדוג': אשכול עפולה, חברת קווים, ההפרטה שיפרה את השירות. אשכול פ"ת, חברת קווים, ההפרטה פגעה קשות בשירות וכו' תודה.
יש שלושה אשכולות שמאוד בולטים לרעה.
אשכול קווים בבקעת אונו, אשכול קווים בפתח תקוה ואשכול סופרבוס ברמלוד. באשכולות הנ"ל אין כיום כל ברירה אלא להחליף את המפעיל לאחר כמה שנים טובות של כישלון בלי שום מגמת שיפור. עצם זה שהזכיונות הוארכו באופן אוטומטי למרות הכישלון זה בזיון שמצביע על היחס העגום של הממשלה לתחבורה הציבורית. בשאר האשכולות קיימת מגמת שיפור ללא ספק, בחלקם יותר ובחלקם פחות. אפשר לאמר שבכל חברה יש יתרונות וחסרונות. אוכל להעיד על חברת מטרופולין באשכול באר שבע והנגב. השנה נסעתי הרבה באשכול הזה שללא ספק בולט לטובה, אם כי עדיין יש כמה דברים שמפריעים לי, כמו צפיפות המושבים המוגזמת באוטובוסים, מסלולים לא תמיד הגיוניים כתוצאה מתחרות עם חברות אחרות שלא תמיד צריכה להתקיים (למשל קווים 351 ו-353 שמבצעים שירות עירוני בב"ש ובנתיבות בניגוד מוחלט לכל הגיון) ובעיקר חוסר שיתוף פעולה וחוסר בכירטוס משותף עם מפעילים אחרים. חוסר שיתוף פעולה היא בעיה שקיימת בכל האשכולות ללא יוצא מן הכלל ובאשמתו הבלעדית של משרד התחבורה שנוקט במדיניות של חוסר פיקוח מוחלט בנושא הזה למרות ההבטחות. החברות מעדיפות בטיפשות מוחלטת להתחרות בכל מחיר אחת בשנייה ואף להכשיל אחת את השנייה (כמו במקרה הרב קו הבזיוני) במקום לשתף פעולה לטובת הנוסעים. אך רק שיתוף פעולה כולל יביא לעלייה במשתמשי התחבורה הציבורית. במקום זה הרפורמה יצרה בלאגן אחד גדול.
 

amit1270

New member
יש שלושה אשכולות שמאוד בולטים לרעה.
אשכול קווים בבקעת אונו, אשכול קווים בפתח תקוה ואשכול סופרבוס ברמלוד. באשכולות הנ"ל אין כיום כל ברירה אלא להחליף את המפעיל לאחר כמה שנים טובות של כישלון בלי שום מגמת שיפור. עצם זה שהזכיונות הוארכו באופן אוטומטי למרות הכישלון זה בזיון שמצביע על היחס העגום של הממשלה לתחבורה הציבורית. בשאר האשכולות קיימת מגמת שיפור ללא ספק, בחלקם יותר ובחלקם פחות. אפשר לאמר שבכל חברה יש יתרונות וחסרונות. אוכל להעיד על חברת מטרופולין באשכול באר שבע והנגב. השנה נסעתי הרבה באשכול הזה שללא ספק בולט לטובה, אם כי עדיין יש כמה דברים שמפריעים לי, כמו צפיפות המושבים המוגזמת באוטובוסים, מסלולים לא תמיד הגיוניים כתוצאה מתחרות עם חברות אחרות שלא תמיד צריכה להתקיים (למשל קווים 351 ו-353 שמבצעים שירות עירוני בב"ש ובנתיבות בניגוד מוחלט לכל הגיון) ובעיקר חוסר שיתוף פעולה וחוסר בכירטוס משותף עם מפעילים אחרים. חוסר שיתוף פעולה היא בעיה שקיימת בכל האשכולות ללא יוצא מן הכלל ובאשמתו הבלעדית של משרד התחבורה שנוקט במדיניות של חוסר פיקוח מוחלט בנושא הזה למרות ההבטחות. החברות מעדיפות בטיפשות מוחלטת להתחרות בכל מחיר אחת בשנייה ואף להכשיל אחת את השנייה (כמו במקרה הרב קו הבזיוני) במקום לשתף פעולה לטובת הנוסעים. אך רק שיתוף פעולה כולל יביא לעלייה במשתמשי התחבורה הציבורית. במקום זה הרפורמה יצרה בלאגן אחד גדול.
 
יש שלושה אשכולות שמאוד בולטים לרעה.
אשכול קווים בבקעת אונו, אשכול קווים בפתח תקוה ואשכול סופרבוס ברמלוד. באשכולות הנ"ל אין כיום כל ברירה אלא להחליף את המפעיל לאחר כמה שנים טובות של כישלון בלי שום מגמת שיפור. עצם זה שהזכיונות הוארכו באופן אוטומטי למרות הכישלון זה בזיון שמצביע על היחס העגום של הממשלה לתחבורה הציבורית. בשאר האשכולות קיימת מגמת שיפור ללא ספק, בחלקם יותר ובחלקם פחות. אפשר לאמר שבכל חברה יש יתרונות וחסרונות. אוכל להעיד על חברת מטרופולין באשכול באר שבע והנגב. השנה נסעתי הרבה באשכול הזה שללא ספק בולט לטובה, אם כי עדיין יש כמה דברים שמפריעים לי, כמו צפיפות המושבים המוגזמת באוטובוסים, מסלולים לא תמיד הגיוניים כתוצאה מתחרות עם חברות אחרות שלא תמיד צריכה להתקיים (למשל קווים 351 ו-353 שמבצעים שירות עירוני בב"ש ובנתיבות בניגוד מוחלט לכל הגיון) ובעיקר חוסר שיתוף פעולה וחוסר בכירטוס משותף עם מפעילים אחרים. חוסר שיתוף פעולה היא בעיה שקיימת בכל האשכולות ללא יוצא מן הכלל ובאשמתו הבלעדית של משרד התחבורה שנוקט במדיניות של חוסר פיקוח מוחלט בנושא הזה למרות ההבטחות. החברות מעדיפות בטיפשות מוחלטת להתחרות בכל מחיר אחת בשנייה ואף להכשיל אחת את השנייה (כמו במקרה הרב קו הבזיוני) במקום לשתף פעולה לטובת הנוסעים. אך רק שיתוף פעולה כולל יביא לעלייה במשתמשי התחבורה הציבורית. במקום זה הרפורמה יצרה בלאגן אחד גדול.
 

moshavnikit

New member
אפיקים כבר התחילה להפעיל חלק מהקווים
ואפשר לראות את המחירים כאן: http://afikim-t.co.il/content/page.asp?maincat=1&catId=14 מחיר נסיעה עירונית באריאל הוא 2.70. אני לא יודע מה היו המחירים בדן, ולכן אינני יודע אם מדובר בהעלאה או הורדה. לגבי היעדים, באתר החברה כתוב ש"חברת "אפיקים" תחל את פעילותה ליעדים: תל אביב, פתח תקווה, רעננה, רמת גן, כפר סבא, נתניה, ראש העין וישובי יהודה ושומרון". כך שלפחות על פי הפרסום, כנראה יהיה קו לתל אביב. בכל אופן, ממה שנראה בינתיים, אפיקים משפרת את השירות מישובי השומרון לרכבת ראש העין צפון, והרי בכל מקרה בשעות הפקקים עדיף להיכנס לתל אביב ברכבת ולא באוטובוס.

עם דן היה אותו המחיר, אז כנראה לגבי זה שהמחיר יעלה זאת היתה סתם שמועה או שזאת תהיה תוצאה של השיתוף פעולה עם הרכבת.. ונכון שדיברתי על האוטובוס לת"א, אבל הכוונה היא גם לתחנות שבדרך שהרכבת לא עוברת בהן כמו צומת ירקון, תחנות שונות בפ"ת, ז'בוטינסקי בני ברק-רמת גן.. עוזר המון כשעובדים בת"א.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה