העתק התלונה שהיא שיגרה כרגע לחברת דן
הערה - היא כתבה שם שהיא לא יכולה לנסוע בקו 240, ביררתי איתה וזו שגיאת ניסוח. היא יכולה לנסוע ב 240 אבל גם הוא מלא וגדוש. זו התלונה שלה: 4 באוגוסט 2011 ד' באב התשע"א לכבוד דן רכב ותחבורה בע"מ מחלקת פניות הציבור ת.ד. 33038, ת"א מיקוד 64928 באמצעות פקס: 03-6933466 (מופץ גם ברשת החברתית Facebook) מאת ***** רח' ******* תל אביב יפו א.ג.נ., הנדון: תלונה בנושא שירות בקו 40 מבת ים לתל אביב-מסוף עתידים בתאריך 4.8.2011 ברצוני להגיש תלונה על שירות גרוע ביותר במהלך נסיעה בקו 40 בתאריך 4.8.2011. עלי לציין כי כבכל בוקר בשעה זו, על אף שמגיעים האוטובוסים בתדירות גבוהה, תמיד וללא יוצא מן הכלל הם מלאים עד אפס מקום, והנוסעים נאלצים להידחק בכוח ולהיאחז בעמודים למרות שלא לכולם יש את הכוח הפיזי לעשות כן ולא ליפול על הנוסעים האחרים. ברוב המקרים הנוסעים הינם מבוגרים ו/או נשים בהיריון. מספר האוטובוסים אינו מספיק כדי לעמוד בעומס הביקוש ומספר הנוסעים בקו זה. בתאריך 4 לאוגוסט 2011, יום חמישי, עליתי לקו האוטובוס המדובר בתחנת שדרות ירושלים פינת רחוב המחרוזת לכיוון תל אביב בשעה 7:30 בבוקר. האוטובוס כאמור היה מלא עד אפס מקום ובקושי רב הצלחתי להידחק בתוכו ולהתיישב על הרצפה לאחר אפיסת כוחות. לאחר מספר תחנות, באזור פינת שדרות ירושלים/רחוב שלמה, האוטובוס עצר וכיבה את המנוע. להערכתי היתה תקלה בפעולת המנוע. הנהג ביקש מהנוסעים לרדת, והנוסעים שכאמור מילאו את האוטובוס לעייפה נאלצו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא. מאחר ומספר הממתינים בתחנה נעשה רב ביותר, והאוטובוסים האחרים כאמור היו מלאים וללא מקומות פנויים אף בעמידה, עברו מספר אוטובוסים ולא עצרו בתחנה. כתוצאה מהעיכוב הנ"ל איחרתי לעבודתי בכחצי שעה. מקרה זה קרה אף ביום ראשון 31 ליולי 2011 (באותו השבוע), באותו קו, באותה תחנה ובאותה השעה. עלי לציין כי אין לי ברירה אחרת לעשות את דרכי למקום עבודתי בכל יום מלבד לנסוע באוטובוסים של חברתכם, משום שאין מוניות שירות באזור שכונת יפו ד' בה אני גרה, ואין ביכולתי הכלכלית כדי לשלם על מוניות מיוחדות בכל בוקר. כמו כן אין באפשרותי להחזיק רכב מפאת אותה מגבלה כלכלית. מאחר וחברתכם היא היחידה המפעילה קווי אוטובוס לאזור תחנת רכבת מרכז, לידה נמצא מקום עבודתי, אין מנוס מלנסוע בקו 40 או קווים אחרים (18, 42, 142 או 240). הקווים האחרים נוסעים דרך תחנות רבות ביותר במשך זמן רב ולכן עלי לנסוע בקו 40. על הצפיפות והדוחק הבלתי נסבלים, שהם מנת חלקי יום-יום בדרכי לעבודה ואף בחזרה ממנה, והליקויים באוטובוס כמו גם במערכת המיזוג שלו, נוסף הזלזול וחוסר האדיבות מצד נהגי האוטובוסים. בכל יום קורים מקרים בהם נהגים אינם עוצרים בתחנות ולא משום שאין איש בתחנה או שאין מקום באוטובוס. במקרים רבים הנהגים נוסעים בפראות ובמהירות מופרזת, בולמים בחוזקה בצורה לא בטיחותית, ועוצרים במרחק רב מן התחנות המיועדות להם. מתוקף היותי לקוחה של חברת דן מזה 6 שנים, המשלמת את דמי הנסיעה כדין, אינני חושבת שמוגזם לצפות מחברתכם לתת שירות בסטנדרטים אשר מקובלים בשאר מדינות העולם. זכותי כנוסעת לשבת במהלך הנסיעה. זכותי כנוסעת לא לעבור מאוטובוס לאוטובוס במהלך הנסיעה עקב תקלה במנוע. לפי דעתי, חובה על הנהג לפני צאתו לנסיעה לבדוק כי המנוע תקין ואין סיבה שעלי להתעכב בדרכי ולאחר למקום עבודתי, דבר היכול לגרום לפיטוריי, מכיון שהנהג לא ביצע עבודתו כראוי ולא וידא בטרם יציאתו לנסיעה כי המנוע תקין. כמו כן, אינני צריכה לסבול מכך שעל אף התדירות הגבוהה, מספר האוטובוסים אינו מותאם לכמות הנוסעים אשר נאלצים להצטופף מדי יום בצורה אשר מזכירה באופן מחריד את הרכבות למחנות ההשמדה בתקופת השואה. אלו תנאים תת אנושיים ולא ראויים לחברה אשר מכבדת את עצמה ואת נוסעיה אשר משלמים לה כדין ומצפים לקבל את תנאי שירות מינימליים. אינני חפצה בפיצוי כספי. רצוני אך ורק שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד, אשר האוטובוס ייסע בצורה שאינה בטיחותית הן לנוסעים והן לנהג, ויצא לדרכו עם מנוע תקול. רצוני אך ורק להגיע ליעדי בזמן, ולא להיתקע חצי שעה באמצע הדרך וללא אלטרנטיבה הולמת. רצוני לראות שחברת דן לא מזלזלת בנוסעיה ושאכפת לה מהשירות שהיא נותנת. אין זה מספיק לומר "תודה שנסעת דן". אני ככל הנוסעים האחרים מבקשת תנאי נסיעה הולמים אשר כל חברת אוטובוסים המכבדת את עצמה אמורה לספק. לדעתי עליכם לנקוט בצעדים הראויים על מנת לשפר את המצב הגרוע הזה: לתחזק בצורה ראויה את האוטובוסים שלכם לפני יציאתם לנסיעה, להקפיד על מתן שירות טוב מצד הנהגים, ולהתאים את מספר האוטובוסים בכל קו לביקוש מצד הנוסעים בשעות העומס. אלו בקשות סבירות בהחלט ועליכם להבין כי בשעה בה עם ישראל מתקומם כנגד עוולות חברתיות וחוסר צדק, בקשתי מכם לקבל שירות הוגן ומכובד אינה מוגזמת כלל וכלל, מה גם ששירות זה אינו ניתן לי בחינם. בכבוד רב, ****** רח' ******* תל אביב יפו.